Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prezentare generală M1
#1
Caracteristici ale Magistralei M1:
Lungime: ~31 km cale dublă
Nr. stații: 22
Depouri: Ciurel și Pantelimon (nu sunt dedicate exclusiv garniturilor magistralei M1)
Remize: Dristor 2, Gara de Nord, Crângași, Eroilor 1, Piața Unirii 1 și Republica.
Perioadă construcție: 1975-1992 (inaugurată pe etape)

Stații:
Dristor 2
Piața Muncii
Piața Iancului 1 [corespondență M5]
Obor
Ștefan cel Mare
Piața Victoriei 2 [corespondență M2]
Gara de Nord 1
Basarab [corespondență M4]
Crângași (inițial Crîngași)
Petrache Poenaru (inițial Semănătoarea)
Grozăvești
Eroilor 1 [corespondență M3 și M5]
Izvor [M3]
Piața Unirii 1 [corespondență M2, M3]
Timpuri Noi [M3]
Mihai Bravu [M3]
Dristor 1 [M3]
Nicolae Grigorescu 1 [corespondență M3] (inițial Leontin Sălăjan)
Titan
Costin Georgian (inițial Muncii)
Republica
Pantelimon 1 (inițial Antilopa) [corespondență M5]

Scurt istoric:
În urma studiilor preliminare efectuate la începutul anilor '70, mai precis între 1972 și 1975, în luna Septembrie a anului 1975 s-au început lucrările propriu-zise. În luna Februarie a aceluiași an a fost înființată Întreprinderea Metroul Bucureşti, actuala Metroul S.A., entitate care avea să se ocupe de construcția metroului.

Etapele inaugurării tronsoanelor Magistralei I:

1) 19 Noiembrie 1979 (ramele circulau cu călători din 16 Noiembrie):
6 stații (Petrache Poenaru, Grozavesti, Eroilor, Izvor, Piata Unirii 1 și Timpuri Noi), 8,1 km.

2) 22 Decembrie 1981:
6 stații (Mihai Bravu, Dristor 1, Nicolae Grigorescu 1, Titan, Costin Georgian, Republica), 9,2 km.

3) 22 Decembrie 1984:
O stație (Crângași), 0,9 km.

4) 25 August 1987:
O stație (Gara de Nord 1), 3 km.

5) 17 August 1989:
6 stații (Piața Victoriei 2, Ștefan cel Mare, Obor, Piața Iancului, Piața Muncii, Dristor 2), 7,8 km.

6) Mai 1991:
O stație (Pantelimon), 1,4 km.

7) 1992:
O stație (Basarab 1), 0 km.

De la stațiile Crângași și Dristor 2 o sa fie continuată spre sud viitoarea linie inelară de metrou a Bucureștiului.
#2
Ieri am observat ca in statia PU1 pe peron erau niste porumbei, habar nu au cum reusesc sa ajunga in statie.


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)