Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Transport public
#1
Istoric

1868 - Se înregistreaza "Societatea de tramvai cu cale ferata din Timisoara"

1869 - Se pune în functiune prima linie de tramvai cu cai la 8 iulie

1897 - Se înfiinteazã societatea pe actiuni "Tramvaiele comunale electrice din Timisoara"

1899 - Se pune în functiune tramvaiul cu tractiune electricã

1904 - Intreprinderea trece în administratia Consiliului Comunal sub numele de "Tramvaiele Comunale Timisoara"

1904 - Punerea în functiune a primei statii cu convertizoare electrice si baterii tampon

1919 - Trecerea societatii sub administratia româneasca

1920 - Se pun bazele productiei de tramvaie în ateliere proprii

1929 - Punerea în functiune a primului redresor cu mercur pentru statiile de alimentare

1932 - Sectorizarea retelei de contact

1932 - Mutarea liniei CFR Timisoara - Buzias în afara orasului

1939 - Înfiintarea Intreprinderii electromecanice Timisoara (IET)

1942 - Punerea în functiune a primei linii de troleibuz în Timisoara

1943 - Aparitia primelor linii de autobuze în Timisoara

1948 - Înfiintarea Intreprinderii de Transport Timisoara

1950 - Se executa primele tramvaie de mare capacitate pe boghiuri din tarã(Gb 2/2)

1955 - Apar primele vagoane de mare capacitate pe boghiuri de tip "Electroputere" Craiova

1958 - Se construiesc în cadrul intreprinderii vagoanele de tip "Pionier"

1960 - Se achizitioneazã primele troleibuze românesti tip TV2E(T.Vladimirescu)

1961 - Se achizitioneazã primele tramvaie de tip I T Bucuresti

1962 - Se construieste în cadrul intreprinderii primul vagon de tip T1-62

1968 - Se pune în functiune prima substatie telecomandatã(R.D.Germanã)

1969 - Se pune în functiune prima instalatie de redresare cu diode cu siliciu

1970 - Se construieste în cadrul ITCVTT (Intreprinderea de Transporturi si Constructii Vagoane de Tramvai Timisoara) prototipul tramvaiului de tip Timis

1971 - Se pune în exploatare Baza Mixta de exploatare Tramvaie-Troleibuze din Bv.Dâmbovita - str.I.Barac

1972 - Începe fabricatia în serie a tramvaiului de tip Timis

1973 - Se construieste prima linie de tramvai pe pat de beton

1976 - Se experimenteaza primul tramvai cu chopper din tara

1977 - Fabricatia de tramvaie trece în cadrul intreprinderii "Electrometal" Timisoara

1979 - Transportul în comun trece în cadrul I.J.T.L.TIMIS(Intreprinderea Judeteanã de Transport Local Timis)

1986 - Se da în functiune baza de troleibuze din str.Banatul

1988 - Se pune în functiune primul troleibuz cu chopper

1990 - Se creeazã Regia Autonoma de Transport Timisoara

1992 - Refacerea liniei tramvaiului nr. 5

1993 - Modernizarea liniei de tramvai pe str. Stefan cel Mare (între str. St. O. Iosif - B-dul Eroilor)

1996 - Modernizarea liniei de tramvai - buclã Torontalului.

1996 - Modernizarea liniei de tramvai pe str. 3 August 1919

1998 - Modernizarea liniei de tramvai pe Bd. Dragalina;
Deschiderea bazei de agrement R.A.T.T.

1999 - Infiintarea liniei 40 autobuze;
Incheierea contractului de finantare a modernizarii infrastructurii linie cale, cu Banca Europeana de Investitii.

2000 - Amenajare statie capat linie tramvai Bd. Dambovita;
Amenajare statie I.T.P.;
Amenajare centru de vanzare bilete, abonamente, gratuitati - P-ta Badea Cartan;
Infiintare linia 11 tramvaie;
Achizitii - troleibuze Berliet - 11 bucati (second-hand);
- tramvaie second-hand (Germania) - 33 bucati.

2001 - S-au infiintat liniile de autobuz Expres1, Expres2, Expres3;
- Modernizare linie tramvai Bd. Tineretii;
- Modernizare statie capat str. Gh.Baritiu;
- Infiintare centru vanzare bilete Str. Gh.Doja;
- Infiintare linie troleibuz str. Paris;
- Achizitii - troleibuze Vetter - 3 bucati (second - hand);
- troleibuze Berliet - 20 bucati (second-hand);
- tramvaie second-hand Germania - 15 bucati.

2002 - S-au infiintat liniile de autobuz 43, 44;
- Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati.

2003 - S-a infiintat linia de autobuz 42;
- Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 8 bucati.

2004 - Achizitii - troleibuze Berliet - 6 bucati (second-hand);
- autobuze - 11 bucati (second-hand);
- tramvaie second-hand Germania - 8 bucati.

2005 - Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati;
- autobuze - 17 bucati (second-hand);
- 50 autobuze noi achizitionate de Primaria Timisoara.

2006 Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati;
- 5 autobuze noi achizitionate de Primaria Timisoara;
- a fost prelungita linia 18 autobuze pana la Metro2 Timisoara.

2007 Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 20 bucati;
- a fost infiintata o linie noua de autobuze, numarul 45;
- au fost prelungite liniile de autobuze 31 si 43.

2009 Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati;

2010 Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati + o remorca.

2010 Achizitii - autobuze articulate tip Mercedes Conecto G - 30 bucati


1969 - 1989 - s-au fabricat 500 vagoane (vagoane motor si remorca)de tip Timis pentru mai multe orase din Romania;
1991 - 1999 - s-au achizitionat vehicule folosite: tramvaie din Germania(Bremen,Karlsruhe, München), autobuze din Belgia (Bruxellles), Franta(Mulhouse), Austria(Salzburg), troleibuze din Germania (Eberswalde, Weimar,Esslingen), Austria (Salzburg), Elvetia (Winterthur), Franta (Lyon).

Harta retelei de transport

[Imagine: Harta+RATT+Timisoara.png]

Site web: http://www.ratt.ro
#2
O descriere a RATT-ului precum cele a lui vancouver ar fi super Kidu. Smile
#3
O sa imi fac timp si o sa actualizez topicul insa am fost plecat de joi.
#4
Primele autobuze cu motor ELECTRIC vor circula într-un mare oraș din România. Vezi unde

Autoritățile dintr-un oraș important de la noi vor să elimine poluarea cu orice preț și se gândesc să introducă mașini electrice pentru transportul în comun. Peste câteva zile, primul autobus cu motor electric va intra în teste pe străzile orașului.

In premieră națională, pe străzile Timișoarei vor circula primele autobuze cu motor electric. El va efectua prima cursă pe 24octombrie. O companie a pus gratuit la dispoziția RATT, două autobuze cu motor electric. Acestea vor deservi două dintre cele mai circulate trasee din oraș. Dacă lumea va reacționa pozitiv la noile mijloace de transport în comun, edilii se gândesc să cumpere mai multe. ”Viitorul va aparține autobuzelor cu motoare electrice, de aceea ne-am și gândit să achiziționăm 15 minibusuri de acest tip”, a declarat vineri primarul Nicolae Robu, cu ocazia semnării unui protocol cu compania producătoare a autobuzelor ecologice.

Autobuzele sunt dotate cu cea mai nouă tehnologie nepoluantă, au motoare cu acumulatori pe bază de fier, total reciclabili, care asigură parcurgerea 250 de kilometri.
 Acumulatorii se vor încărca pe timpul nopții.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/primele-...61597.html
#5
Am actualizat primul mesaj cu cateva date generale despre compania de transport public RATT. Din pacate nu am gasit mare lucru despre situatia la zi a parcului de transport timisorean. Voi mai cauta si pe masura ce voi gasi informatii suplimentare voi actualiza si topicul.
#6
Autobuz electric, testat începând de azi în Timişoara

Timişorenii vor putea circula timp de o lună cu un autobuz electric din China, care a intrat în teste începând de vineri, primăria intenţionând ca pe viitor să introducă astfel de maşini pentru transportul în comun din municipiu.

Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a prezentat, vineri, primul autobuz cu motor electric care va circula timp de o lună pe o linie de transport în comun.

Autobuzul are două uşi, iar un al doilea, cu trei uşi, va fi expus în centrul oraşului pentru a putea fi studiat de timişoreni.

"Firma Cefin ne pune la dispoziţie două asemenea autobuze electrice: unul care timp de 30 de zile va fi în trafic pentru a fi testat şi un al doilea care va putea fi studiat câteva zile. Autobuzele provin din Republica China. Reiterez hotărârea noastră de a nu mai achiziţiona în Timişoara autobuze cu motor termic, ci numai cu motor electric", a afirmat Robu.

La rândul său, reprezentantul firmei Cefin, care pune la dispoziţie autobuzul electric, a spus că, deşi un astfel de autovehicul este mai scump, el aduce economii.

"Nu vorbim în momentul de faţă de o achiziţie, dar am vrut să testăm acest autobuz nou chiar pe drumurile din Timişoara, oraş obişnuit cu premiere de acest fel. Este un produs extrem de nou. Un autobuz electric înseamnă zero poluare, zero emisii, nu are niciun miros şi nu face zgomot. Testarea nu înseamnă numai probarea pe circuitul oraşului, ci şi monitorizarea tuturor caracteristicilor tehnice ale autobuzului", a afirmat directorul firmei Cefin, Stefano Albarosa.

Conform acestuia, un astfel de autobuz costă între 300.000 şi 400.000 de euro, iar mentenanţa aduce economii de 35.000 de euro pe an.

În urmă cu două săptămâni, primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a semnat un protocol de colaborare cu firma Cefin, pentru a pune la dispoziţie, pentru a fi testate, două autobuze electrice pentru transportul în comun.

Primarul spunea că autorităţile vor monitoriza parametrii de funcţionare, gradul de confort, gradul de satisfacţie pe care îl conferă şi parametrii energetici, apoi va fi făcută o analiză asupra costurilor, în condiţiile în care Primăria Timişoara vrea să schimbe actualul parc auto al Regiei Autonome de Transport.

Autobuzele se încarcă electric complet în maximum şase ore, iar o altă variantă de încărcare rapidă este în trei ore, autovehiculul putând circula 250 de kilometri în trafic urban, până la următoarea încărcare.

http://jurnalul.ro/stiri/observator/auto...54108.html
#7
Esti din Timisoara sau planuiesti sa petreci cateva zile acolo? Asta e TRAMVAIUL cu care trebuie sa te plimbi neaparat

Un tramvai vechi de 37 de ani, recondiţionat şi dotat cu internet, dozatoare de bere, aparat de cafea, chiuvetă şi toaletă, poate fi închiriat, la Timişoara, pentru circuite turistice sau diferite evenimente, traseul, parcurs la cerere, urmând să fie prin centrul municipiului.
Primarul municipiului Timişoara, Nicolae Robu, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, că Regia Autonomă de Transport Timişoara (RATT) a investit 40.000 de lei, bani proveniţi din fonduri proprii, pentru recondiţionarea unui tramvai vechi de 37 de ani. Acesta a fost dotat cu internet, dozatoare de bere, aparat pentru cafea, chiuvetă şi toaletă, cuptor cu microunde şi două frigidere.
Potrivit primarului, oricine poate închiria acest tramvai pentru o petrecere sau un eveniment.

"Am considerat că poate ar fi apreciat un astfel de demers, o amenajare a unui tramvai vechi, astfel încât să poată fi folosit pentru circuite în scop turistic sau chiar scop de agrement, pur şi simplu. Să se poată servi ceva într-un cadru civilizat. S-a făcut o amenajare a unui tramvai din 1976, cu tot ce trebuie pentru a asigura un confort la nivelul pretenţiilor noastre de astăzi, inclusiv internet există în acest tramvai. Vrem ca el să fie folosit nu numai la diverse ocazii şi să poată fi închiriat de către cei ce doresc să facă circuite în scop turistic. Vrem ca Timişoara să aibă cât mai multe elemente de atractivitate. De altfel, cred că toată lumea a putut remarca faptul că Timişoara este, în ultima vreme, mult mai vizitată. În fiecare week-end putem vedea în Piaţa Victoriei numeroase grupuri de turişti", a declarat primarul Nicolae Robu.
Primarul crede că investiţia RATT în acest tramvai va fi amortizată în cel mult doi ani.

Vagonul, care are 30 de locuri pe scaune, circulă doar la cerere, pe traseul istoric: Piaţa Libertăţii - Piaţa Victoriei - Piaţa Maria - Piaţa Traian - Piaţa Libertăţii.

Închirierea costă 60 de lei pe kilometru fără ghid şi 135 de lei/kilometru cu ghid, precum şi 140 de lei pentru o oră de staţionare, tarifele fiind fără TVA.

http://www.wowbiz.ro/esti-din-timisoara-...78322.html


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)