Istoric
1868 - Se înregistreaza "Societatea de tramvai cu cale ferata din Timisoara"
1869 - Se pune în functiune prima linie de tramvai cu cai la 8 iulie
1897 - Se înfiinteazã societatea pe actiuni "Tramvaiele comunale electrice din Timisoara"
1899 - Se pune în functiune tramvaiul cu tractiune electricã
1904 - Intreprinderea trece în administratia Consiliului Comunal sub numele de "Tramvaiele Comunale Timisoara"
1904 - Punerea în functiune a primei statii cu convertizoare electrice si baterii tampon
1919 - Trecerea societatii sub administratia româneasca
1920 - Se pun bazele productiei de tramvaie în ateliere proprii
1929 - Punerea în functiune a primului redresor cu mercur pentru statiile de alimentare
1932 - Sectorizarea retelei de contact
1932 - Mutarea liniei CFR Timisoara - Buzias în afara orasului
1939 - Înfiintarea Intreprinderii electromecanice Timisoara (IET)
1942 - Punerea în functiune a primei linii de troleibuz în Timisoara
1943 - Aparitia primelor linii de autobuze în Timisoara
1948 - Înfiintarea Intreprinderii de Transport Timisoara
1950 - Se executa primele tramvaie de mare capacitate pe boghiuri din tarã(Gb 2/2)
1955 - Apar primele vagoane de mare capacitate pe boghiuri de tip "Electroputere" Craiova
1958 - Se construiesc în cadrul intreprinderii vagoanele de tip "Pionier"
1960 - Se achizitioneazã primele troleibuze românesti tip TV2E(T.Vladimirescu)
1961 - Se achizitioneazã primele tramvaie de tip I T Bucuresti
1962 - Se construieste în cadrul intreprinderii primul vagon de tip T1-62
1968 - Se pune în functiune prima substatie telecomandatã(R.D.Germanã)
1969 - Se pune în functiune prima instalatie de redresare cu diode cu siliciu
1970 - Se construieste în cadrul ITCVTT (Intreprinderea de Transporturi si Constructii Vagoane de Tramvai Timisoara) prototipul tramvaiului de tip Timis
1971 - Se pune în exploatare Baza Mixta de exploatare Tramvaie-Troleibuze din Bv.Dâmbovita - str.I.Barac
1972 - Începe fabricatia în serie a tramvaiului de tip Timis
1973 - Se construieste prima linie de tramvai pe pat de beton
1976 - Se experimenteaza primul tramvai cu chopper din tara
1977 - Fabricatia de tramvaie trece în cadrul intreprinderii "Electrometal" Timisoara
1979 - Transportul în comun trece în cadrul I.J.T.L.TIMIS(Intreprinderea Judeteanã de Transport Local Timis)
1986 - Se da în functiune baza de troleibuze din str.Banatul
1988 - Se pune în functiune primul troleibuz cu chopper
1990 - Se creeazã Regia Autonoma de Transport Timisoara
1992 - Refacerea liniei tramvaiului nr. 5
1993 - Modernizarea liniei de tramvai pe str. Stefan cel Mare (între str. St. O. Iosif - B-dul Eroilor)
1996 - Modernizarea liniei de tramvai - buclã Torontalului.
1996 - Modernizarea liniei de tramvai pe str. 3 August 1919
1998 - Modernizarea liniei de tramvai pe Bd. Dragalina;
Deschiderea bazei de agrement R.A.T.T.
1999 - Infiintarea liniei 40 autobuze;
Incheierea contractului de finantare a modernizarii infrastructurii linie cale, cu Banca Europeana de Investitii.
2000 - Amenajare statie capat linie tramvai Bd. Dambovita;
Amenajare statie I.T.P.;
Amenajare centru de vanzare bilete, abonamente, gratuitati - P-ta Badea Cartan;
Infiintare linia 11 tramvaie;
Achizitii - troleibuze Berliet - 11 bucati (second-hand);
- tramvaie second-hand (Germania) - 33 bucati.
2001 - S-au infiintat liniile de autobuz Expres1, Expres2, Expres3;
- Modernizare linie tramvai Bd. Tineretii;
- Modernizare statie capat str. Gh.Baritiu;
- Infiintare centru vanzare bilete Str. Gh.Doja;
- Infiintare linie troleibuz str. Paris;
- Achizitii - troleibuze Vetter - 3 bucati (second - hand);
- troleibuze Berliet - 20 bucati (second-hand);
- tramvaie second-hand Germania - 15 bucati.
2002 - S-au infiintat liniile de autobuz 43, 44;
- Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati.
2003 - S-a infiintat linia de autobuz 42;
- Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 8 bucati.
2004 - Achizitii - troleibuze Berliet - 6 bucati (second-hand);
- autobuze - 11 bucati (second-hand);
- tramvaie second-hand Germania - 8 bucati.
2005 - Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati;
- autobuze - 17 bucati (second-hand);
- 50 autobuze noi achizitionate de Primaria Timisoara.
2006 Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati;
- 5 autobuze noi achizitionate de Primaria Timisoara;
- a fost prelungita linia 18 autobuze pana la Metro2 Timisoara.
2007 Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 20 bucati;
- a fost infiintata o linie noua de autobuze, numarul 45;
- au fost prelungite liniile de autobuze 31 si 43.
2009 Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati;
2010 Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati + o remorca.
2010 Achizitii - autobuze articulate tip Mercedes Conecto G - 30 bucati
1969 - 1989 - s-au fabricat 500 vagoane (vagoane motor si remorca)de tip Timis pentru mai multe orase din Romania;
1991 - 1999 - s-au achizitionat vehicule folosite: tramvaie din Germania(Bremen,Karlsruhe, München), autobuze din Belgia (Bruxellles), Franta(Mulhouse), Austria(Salzburg), troleibuze din Germania (Eberswalde, Weimar,Esslingen), Austria (Salzburg), Elvetia (Winterthur), Franta (Lyon).
Harta retelei de transport
![[Imagine: Harta+RATT+Timisoara.png]](http://4.bp.blogspot.com/-cYwOY2lVxKU/UV7EuHZimoI/AAAAAAAAACw/IyiGMrCocDY/s1600/Harta+RATT+Timisoara.png)
Site web: http://www.ratt.ro
1868 - Se înregistreaza "Societatea de tramvai cu cale ferata din Timisoara"
1869 - Se pune în functiune prima linie de tramvai cu cai la 8 iulie
1897 - Se înfiinteazã societatea pe actiuni "Tramvaiele comunale electrice din Timisoara"
1899 - Se pune în functiune tramvaiul cu tractiune electricã
1904 - Intreprinderea trece în administratia Consiliului Comunal sub numele de "Tramvaiele Comunale Timisoara"
1904 - Punerea în functiune a primei statii cu convertizoare electrice si baterii tampon
1919 - Trecerea societatii sub administratia româneasca
1920 - Se pun bazele productiei de tramvaie în ateliere proprii
1929 - Punerea în functiune a primului redresor cu mercur pentru statiile de alimentare
1932 - Sectorizarea retelei de contact
1932 - Mutarea liniei CFR Timisoara - Buzias în afara orasului
1939 - Înfiintarea Intreprinderii electromecanice Timisoara (IET)
1942 - Punerea în functiune a primei linii de troleibuz în Timisoara
1943 - Aparitia primelor linii de autobuze în Timisoara
1948 - Înfiintarea Intreprinderii de Transport Timisoara
1950 - Se executa primele tramvaie de mare capacitate pe boghiuri din tarã(Gb 2/2)
1955 - Apar primele vagoane de mare capacitate pe boghiuri de tip "Electroputere" Craiova
1958 - Se construiesc în cadrul intreprinderii vagoanele de tip "Pionier"
1960 - Se achizitioneazã primele troleibuze românesti tip TV2E(T.Vladimirescu)
1961 - Se achizitioneazã primele tramvaie de tip I T Bucuresti
1962 - Se construieste în cadrul intreprinderii primul vagon de tip T1-62
1968 - Se pune în functiune prima substatie telecomandatã(R.D.Germanã)
1969 - Se pune în functiune prima instalatie de redresare cu diode cu siliciu
1970 - Se construieste în cadrul ITCVTT (Intreprinderea de Transporturi si Constructii Vagoane de Tramvai Timisoara) prototipul tramvaiului de tip Timis
1971 - Se pune în exploatare Baza Mixta de exploatare Tramvaie-Troleibuze din Bv.Dâmbovita - str.I.Barac
1972 - Începe fabricatia în serie a tramvaiului de tip Timis
1973 - Se construieste prima linie de tramvai pe pat de beton
1976 - Se experimenteaza primul tramvai cu chopper din tara
1977 - Fabricatia de tramvaie trece în cadrul intreprinderii "Electrometal" Timisoara
1979 - Transportul în comun trece în cadrul I.J.T.L.TIMIS(Intreprinderea Judeteanã de Transport Local Timis)
1986 - Se da în functiune baza de troleibuze din str.Banatul
1988 - Se pune în functiune primul troleibuz cu chopper
1990 - Se creeazã Regia Autonoma de Transport Timisoara
1992 - Refacerea liniei tramvaiului nr. 5
1993 - Modernizarea liniei de tramvai pe str. Stefan cel Mare (între str. St. O. Iosif - B-dul Eroilor)
1996 - Modernizarea liniei de tramvai - buclã Torontalului.
1996 - Modernizarea liniei de tramvai pe str. 3 August 1919
1998 - Modernizarea liniei de tramvai pe Bd. Dragalina;
Deschiderea bazei de agrement R.A.T.T.
1999 - Infiintarea liniei 40 autobuze;
Incheierea contractului de finantare a modernizarii infrastructurii linie cale, cu Banca Europeana de Investitii.
2000 - Amenajare statie capat linie tramvai Bd. Dambovita;
Amenajare statie I.T.P.;
Amenajare centru de vanzare bilete, abonamente, gratuitati - P-ta Badea Cartan;
Infiintare linia 11 tramvaie;
Achizitii - troleibuze Berliet - 11 bucati (second-hand);
- tramvaie second-hand (Germania) - 33 bucati.
2001 - S-au infiintat liniile de autobuz Expres1, Expres2, Expres3;
- Modernizare linie tramvai Bd. Tineretii;
- Modernizare statie capat str. Gh.Baritiu;
- Infiintare centru vanzare bilete Str. Gh.Doja;
- Infiintare linie troleibuz str. Paris;
- Achizitii - troleibuze Vetter - 3 bucati (second - hand);
- troleibuze Berliet - 20 bucati (second-hand);
- tramvaie second-hand Germania - 15 bucati.
2002 - S-au infiintat liniile de autobuz 43, 44;
- Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati.
2003 - S-a infiintat linia de autobuz 42;
- Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 8 bucati.
2004 - Achizitii - troleibuze Berliet - 6 bucati (second-hand);
- autobuze - 11 bucati (second-hand);
- tramvaie second-hand Germania - 8 bucati.
2005 - Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati;
- autobuze - 17 bucati (second-hand);
- 50 autobuze noi achizitionate de Primaria Timisoara.
2006 Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati;
- 5 autobuze noi achizitionate de Primaria Timisoara;
- a fost prelungita linia 18 autobuze pana la Metro2 Timisoara.
2007 Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 20 bucati;
- a fost infiintata o linie noua de autobuze, numarul 45;
- au fost prelungite liniile de autobuze 31 si 43.
2009 Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati;
2010 Achizitii - tramvaie second-hand Germania - 5 bucati + o remorca.
2010 Achizitii - autobuze articulate tip Mercedes Conecto G - 30 bucati
1969 - 1989 - s-au fabricat 500 vagoane (vagoane motor si remorca)de tip Timis pentru mai multe orase din Romania;
1991 - 1999 - s-au achizitionat vehicule folosite: tramvaie din Germania(Bremen,Karlsruhe, München), autobuze din Belgia (Bruxellles), Franta(Mulhouse), Austria(Salzburg), troleibuze din Germania (Eberswalde, Weimar,Esslingen), Austria (Salzburg), Elvetia (Winterthur), Franta (Lyon).
Harta retelei de transport
![[Imagine: Harta+RATT+Timisoara.png]](http://4.bp.blogspot.com/-cYwOY2lVxKU/UV7EuHZimoI/AAAAAAAAACw/IyiGMrCocDY/s1600/Harta+RATT+Timisoara.png)
Site web: http://www.ratt.ro