Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CONTROVERSĂ: Pitești - Sibiu vs. Comarnic - Brașov
#1
[Imagine: OabzpOQ.jpg]

ATENTIE: la intrebările legate de conexiunea dintre orașe, criteriul este următorul: DACĂ PRIN CONSTRUIREA STRICT A ACESTEI AUTOSTRĂZI SE FINALIZEAZĂ CONEXIUNEA. Sigur că, undeva în viitor orice autostradă va face parte din rețeaua generală de autostrăzi și poate fi folosită ca variantă de legătură. Discuția actuală se referă STRICT la construcția tronsoanelor menționate, fără alte investiții.

Daca mai aveti idei legate de ce ar mai trebui adaugat in tabel... astept sugestii.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#2
Bine facuta comparatia!
punctul principal este sursa finantarii proiectelor !!!

Ce cred eu ca ar mai putea fi adaugat este sursa locala din industrie, cea care genereaza transport comercial, sursa situata prin zonele din ”capetele” A3 Comarnic-Bv, dar si... A1 Nadlac-CT.
#3
Eu sunt de acord cu tine in privinta autostrazii Sibiu Pitesti, dar cred ca ai exagerat la autostrada Comarnic Brasov. Sa-ti arat: Se rezolva legatura Bucuresti Bacau? La a doua tb sa fi scris ca DA Se rezolva legatura Bucuresti Cluj? La a doua tb sa fi scris ca DA Risc de a exista frauda? La a doua tb sa fi scris ca MINIM ca nu de aceea s-a inventat Politia. Risc ambuteiaje: La a doua tb sa fi scris ca MINIM deoarece in preajma statiunilor soferii vor cobori de pe autostrada asa ca numai tirurile si unele masini vor circula.
#4
Nu vreau sa folosesc cuvinte grele, dar trebuie sa fii ... sa spui ca o autostrada de 53 de km intre Comarnic si Brasov rezolva legatura Bucuresti - Bacau !!! Stiu ca asta au scris unii care incearca sa demonstreze ca albul este negru si invers.

OMULE !!! de la Brasov pana la Bacau mai sunt 180 km prin diverse serpentine. In plus autostrada iese in vestul Brasovului, deci mai trebuie ocolit si tot Brasovul, inca 20km.

Sau crezi ca autostrada Brasov-Bacau este gratis si se va realiza in urmatorii 30 de ani? Si ai cea mai vaga idee cat ar costa asa ceva. Sunt 160km (autostrada va fi mai scurta decat drumul actual), din care 60 in zona de campie, 50 in zona de munte si 50 in zona de dealuri grele. Cu urcare pana la 850 m. Asa ceva costa inca de 2 ori cat Comarnic-Brasov. Ori este de un tupeu fantastic sa justifici o investitie prin altceva ce costa de 2 ori mai mult.

Si chiar si daca sa presupunem ca am avea BV-BC gata, NIMENI nu va alege sa mearga de la Bucuresti la Bacau folosind asa o ocolire, cu doua urcari la 1000m, cu taxa de autostrada de munte.

Comparatie:
- autostrada Bucuresti-Brasov-Bacau: ca. 350km, urcare la 1100m, coborare la 400, urcare din nou la 850m; taxa de autostrada de munte; costuri finalizare ca. 5+10=15 miliarde €; timp parcurs ca 3:20 cu masina mica, 4:00 cu camion. (sau mai mult, daca ploua sau ninge, la munte riscul de precipitatii este mai mare) + timp de oprire la portile de taxare.

- drum actual: Bucuresti-Buzau-Bacau
: ca. 280 km, drum drept de campie, nici o taxa, costuri de realizare ZERO (drum in stare excelenta), timp parcurs masina mica sau camion legal in localitati 3:50, mers real ca. 3:00 - 3:20 cu masina mica si 3:40-4:00 cu camionul

- autostrada Bucuresti-Ploiesti-Buzau-Bacau: ca. 270km, drum drept, campie, taxa modica, costuri realizare 1,2-1,5 miliarde; timp parcurs 2:10 cu masina mica, 3:00 cu camionul


Cat despre coruptie, numai introducerea unei astfel de aberatii ca argument pro Comarnic-Brasov arata un interes extraordinar, capabil sa calce peste cadavre. Din partea politicului. DE CE VOR POLITICIENII PSD CU ATATA ARDOARE AUTOSTRADA CO-BRA SI NEAPARAT CU CONCESIUNE SI FARA LICITATIE. DE CE?????? De ce nu vor sa faca o autostrada normala Bucuresti-Buzau-Focsani-Bacau-Iasi/Suceava, cu un pret mult mai mic si care ar duce in fieful lor electoral? Dar nu, sa satisfaca cetatenii care-i voteaza pe ei nu-i intereseaza, ei vor neaparat 53km prin munte....

Sa nu-mi spui de ambuteiaje. Ca si la Agigea-Eforie Nord si apoi la Mangalia-2 Mai se formeaza ambuteiaje cumplite, de se sta 2 ore la coada, cam tot atatea zile pe an. Dar asta nu fâsâie pe nimeni. Iar la Arad camioanele stau pe centura 30min-1 ora IN FIECARE ZI, si mai trebuie doar 25 milioane € pentru finalizarea celor 2 pasaje peste CF200 (pe care in curand trenurile vor merge cu 160 km/h). Dar nu, nici asta nu intereseaza.

NU MAI VORBESC DE NENOROCIREA DE PE CENTURA BUCURESTI, mai ales prin sud. ASA SI. Li se firfileste politicienilor. Ei vor Co-Bra si pace.


Iar ca sa dam de la buget 300 mil/an si sa o facem asa in 6 ani e prea mult, nu ducem. Dar ca sa dam 26 de ani cate 330 milioane concesionarului e de la sine inteles, asa de simplu si neinterasant, ca nu s-a aflat decat acum in ianuarie, desi contractul este semnat deja de 1 an! Dar atunci nu era nevoie sa aflam. Ce-i intereseaza deastea pe prosti!

Si-mi vinzi mie GOGOSI ca exista politie si mai stiu eu cine bash
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#5
Eu nu am spus nimic altceva decat ca sunt mai degraba de acord cu autostrada Sibiu Pitesti decat cu Co-Bra, asa ca nu stiu de ce te crezi in halul asta. Cred ca mai degraba ca oamenii vor circula pe Bucuresti Brasov Bacau decat pe cealalta varianta pt ca Brasov Bacau va fi gratuita deoarece se va face din fonduri UE si nimeni nu va alege sa-si riste viata pe DN 2 asta pana cand va exista autostrada Bucuresti Buzau Brasov.
#6
@DNC 04, vorbim de doua categorii de soferi:

A. Soferii profesionisti, adica tiruri, dube, autocare nu vor alege NICIODATA ruta Bucuresti - Brasov - Bacau in defavoarea DN2 din trei motive simple:
1. Timpul de tranzit similar sau chiar mai mare pe la Brasov pentru vehiculele comerciale
2. Consumul MULT MAI MARE pe la Brasov, din cauza celor doua urcari de la Predeal si Oituz. Soferii de autoturism sunt invatati sa calculeze consumul strict in functie de distanta, eventual in functie de urban / interurban. Realitatea vizibila mai ales la vehiculele comerciale este ca exista variatii mari de consum in functie de profilul drumului, pentru ca este fizica elementara faptul ca una e sa duci 40t de la Bucuresti (97m) la Bacau (200m) in urcare lina continua si alta este sa treci peste doua varfuri de munte
3. Uzura autovehiculelor, care este mult mai mare pe profilele de munte. Vehiculele comerciale evita traseele montane atunci cand pot, pentru ca uzura mare se traduce in costuri de intretinere pe masura, pe care autovehiculele comerciale nu le pot evita.


In privinta soferilor amatori, va fi un procent foarte mic care va urma autostrada, pentru ca timpul de tranzit va fi similar, in conditiile unei distante mai mari cu 50km. Pot sa-ti spun ca azi, pe DN2 faci Bucuresti - Bacau (300 km) lejer in 3h-3h30'. Pe eventuala autostrada MONTANA Bucuresti - Bacau ar fi cam 350 km, care s-ar parcurge intr-un timp similar. Si vedem bine ce se-ntampla pe A3 Bucuresti - Ploiesti care sta gol, in vreme ce DN1 e plin, asta desi pe A3 se ajunge mai repede si mult mai sigur la Ploiesti. Doar ca distanta e cu 15km mai mare.

Asta ca sa nu mai vorbim ca s-ar putea ca si soferii amatori sa se prinda ca au consum MAI MARE pe autostrada pe la Brasov decat pe DN2.

Asadar eventuala autostrada Bacau - Brasov va fi utila strict pentru legatura Moldova - Transilvania si mai departe cu Europa Occidentala.
#7
Între timp discuția s-a mai estompat, din următoarele motive:

1. Concesiunea Comarnic-Brașov a picat, contractul semnat cu grupul Vinci-Strabag-Aktor a fost reziliat.
2. A fost aprobat Master-Planul de transport, iar ambele proiecte sunt prinse pentru realizare cu fonduri europene. Prioritatea nr. 1 în Master-Plan este EVIDENT Pitești-Sibiu, fiind cerut de către Uniunea Europeană să se țină cont exact de principiul enunțat și de mine mai sus: MĂSURA ÎN CARE AUTOSTRADA NOU CONSTRUITĂ ÎNCHIDE UN PROIECT EXISTENT sau contribuie la FINALIZAREA unor conexiuni. Cum Sibiu-Pitesti inchide complet autostrada A1, iar Comarnic - Brașov este un ciot în mijlocul nimicului. fără legătură la nici un capăt cu altceva, rezultă clar prioritatea pentru Pitești - Sibiu.


--------------------------------------------------
UNA ZICEM, ALTA FACEM

Din păcate, politicienii nu se grăbesc să și respecte prioritățile pe care și le-au asumat prin Master-Plan. Ei o dau înainte cu Comarnic-Brașov. În orice caz se mișcă mai repede aici decât pe Sibiu-Pitești. Deocamdată cu mici tronsoane la cele două capete, aflate în faza de licitație a constuctorului. Cu următoarele mențiuni:
- se face licitație pe bune. BRAVO.
- se face licitație pe sectoare scurte. BRAVO.
- se speră că se pot folosi fonduri europene. BRAVO.
- capătul de la sud, adică centura Comarnic, este EXTREM DE UTIL, fiind vorba de un punct de ambuteiaje permanent.
- capătul de la nord, adică de nicăieri până nicăieri la sud-vest de Brașov nu are aproape nici o utilitate. Poate doar ca pistă de încercare pentru șmecherii din Brașov. Să-i zicem totuși ”Centura Râșnov”, ca să-i dăm o minimă utilitate.
- ca urmare prețurile oferite sunt normale: 4 milioane € / km la centura Râșnov și 8 milioane € / km la centura Comarnic.
(vezi pe subiectul dedicat A3 detalii despre licitație)

-----------------------------------------------
ȘI TOTUȘI O CONCESIUNE, CEVA, A, A?

Probabil în mintea bolnavă a politicienilor avizi după șpagă de milioane, după ce vom avea capetele în lucru, vor putea să susțină că tronsonul greu, cei ca. 45-47 de km prin munte, nu mai este un ciot care nu se leagă de nimic, ci, pe principiul ÎNCHIDERII, leagă centura Comarnic de centura Râșnov. Și poate că așa tot vor putea justifica o concesiune, ceva mai mică, de 47 km în loc de 57. bash


---------------------------------------------
SITUAȚIA PE PITEȘTI - SIBIU

Aici ne aflăm în fază de revizuire a studiului de fezabilitate, cu prioritate pentru zonele mai ușoare de la capete, adică Sibiu-Boița (ca. 10 km) și Pitești Nord - Curtea de Argeș (ca. 30 km). În momentul în care documentația de licitație va fi gata (în sarcina firmei care face studiul de fezabilitate), vor porni și aceste 2 licitații.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#8
Nicio noutate, asta-i ritmul, si cu el nu o sa ajungem din urma pe nimeni secolul asta. Romania e o tara medie dar construieste cat o tara mica din UE, asta e volumul si nivelul de infrastructura acum.
#9
Capetele A3 sunt o totala risipa si vor fi inutile. Mai mult nu e de zis.
#10
Este pur si simplu o crima sa nu se faca A1Pitesti-Sibiu...
Autostrada Prahovei se stie ca este numai pt vilele si hotelurile mafiei psd.


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)