Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 1 Voturi - 5 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Privatizarea serviciilor CFR Calatori
#21
Indiferent privatizata sau nu, tot asa prost merge pentru ca tot din minister se va comanda. Asa ca discutia pe acest subiect este total inutila pana cand va fi o privatizare fara iz politic .
Railway is my way!
#22
CFR CALATORI A DAT FALIMENT

Oricum am lua-o, orice firma din lumea asta poate functiona bine sau prost, si este supusa riscului de a da faliment. Fie din cauza managementului defectos, fie din cauza lipsei cererii pe segmentul de marfuri sau servicii oferite. Mari banci, mari companii petroliere, la fel de bine ca si firme mici AU SI VOR MAI AJUNGE IN FALIMENT. In cazul CFR CALATORI acest lucru s-a intamplat deja. In conditii normale CFR CALATORI n-ar mai fi existat. Multianula pierderile sunt uriase, iar 2-3 ani cu profit infim (comparat cu cifra de afaceri) nu aduc primavara. CFR CALATORI exista numai pentu ca noi, contribuabilii, ajutam permanent compania. Cu subventii pe fata sau cu datorii sterse in conditii suspecte - catre CFR SA, catre stat, catre ENEL. Si asta indiferent daca vreodata am mers sau nu cu trenul.


DACA S-AR PRIVATIZA, ATUNCI DOAR S-AR CONSTATA DECESUL

Daca CFR Calatori s-ar privatiza, nu s-ar face altceva, decat sa se constate falimentul DEJA EXISTENT al acestei companii. Asa cum s-a intamplat si cu alte firme de stat privatizate si care constituie materialul de propaganda a celor care apara economia de stat si condamna privatizarile. Dar, asa cum spuneam, multe dintre firmele de stat privatizate erau deja de facto in faliment la momentul privatizarii si au fost cumparate strict pentru un numar restrans de sectii, pentru terenuri, utilaje, parc de vehicule sau pentru fier vechi.


CONCLUZIA: CFR CALATORI NU SE POATE PRIVATIZA.

Nici cu totul, nici pe bucati. CFR CALATORI nu exista ca firma. Ea este un departament de stat, cu angajati platiti din contibutiile contribuabililor. CFR CALATORI este o companie doar cu numele - de fapt este o parte a Ministerului Transporturilor, o zona bugetara.

De ce nu doar serviciile? Pentru ca atunci firme private ar ajunge sa faca profit pe diverse segmente de activitate ale CFR CALATORI, acest profit contabilizandu-se ca pierdere suplimentara la CFR CALATORI. In plus, contractele fiind acordate de functionari publici in relatie cu patroni privati, ne putem astepta ca functionarii sa ceara mita, pentru a acorda contractul firmei dispuse sa dea acea mita. Si una se va gasi cu certitudine. Mitele adunate toate vor atarna in plus ca pierderi si vor face ca serviciile sa nu fie neaparat de calitate maxima (criteriul de acordare fiind mita, nu calitatea, nici pretul).


CE-I DE FACUT?

Trebuie sa ne decidem daca vrem in continuare un departament bugetar care sa exploateze servicii de transport feroviar de calatori, la concurenta cu privati pe feroviar, pe rutier si pe aerian. Si in conditii de eficienta si hotie specifica statului. DACA DA, atunci trebuie sa platim impozite mai mari, accize mai mari, ne ramân mai putini bani de salarii la profesori si mai putini bani pentru infrastructura.

DACA NU (nu vrem sa dam bani), ori desfiintam prin vanzare CFR CALATORI, ori asistam cum se zbate intr-o boala continua pana nu mai ramâne mare lucru si ne vaicarim in continuare ca prostii de situatie.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#23
Sunt de acord cu privatizarea acestei companii, de ce ? Cititi mai jos .

Inca la CFR Calatori esti tratat cu lipsa de profesionalism din partea casieritelor aflate la casele de bilete, pentru ca anumite din comoditate refuza sa iti elibereze biletul cerut. Ieri am ajuns la casa de bilete nr 2 din Bucuresti Nord si am cerut 2 bilete cu 2 legaturi, i-am specificat trenurile si statile unde trebuie sa schimb, sa uitat ciudat la mine si a zis ca nu exista traseul cerut de mine. Iam cerut sa introduca trenurile manual eu am verificat si trenurile circulau, colega aflata la casa numarul 1 a tipat la mine ca sunt prea pretentios si ca nu stau sa faca dansele asa ceva.

Le-am multumit pentru "ajutorul acordat" si am incercat la alta casa respectiv casa de bilete numarul 18. I-am aratat carnetul unde notasem numarul trenurilor si statile intre care foloseam respectivele trenuri, am incercat sa caute rutele folosind statia de plecare si cea de sosire.

A gasit mai multe rute dar nu cele cu trenurile specificate de mine, nu mi-a zis ca nu le gaseste a cerut ajutorul altei colege si impreuna au incercat sa imi faca biletele cerute de mine. Incercand de cateva ori pe direct, sau introducand ca statii de schimbare Bucuresti si Craiova nu au reusit, intr-un final au dat restart la PC, tot nu gaseau trenurile cerute de mine, pana cand sa putut pe manual sa imi faca biletele.

Din cauza trenurilor 1591 si 73 a durat 45 de minute sa imprime 2 bilete, la 18:50 am ajuns la casa 2 unde am fost refuzat si la ora 19:35 au fost imprimate bilete la casa numarul 18, amandoua casele de bilete se afla in incinta Gari de Nord din Bucuresti Nord. Frumos nu ?
Railway is my way!


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)