Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Locomotiva de manevra grea TERRANOVA – LDH 1260 CP
#1
Locomotiva de manevra grea TERRANOVA – LDH 1260 CP

   

În urma unui minutios studiu de marketing, la începutul anului 2013, societatea Electroputere VFU- RELOC S.A. Craiova a demarat un proiect ambitios si anume proiectarea si realizarea unei locomotive de manevrã grea si transport de marfã.

Varianta aleasã de specialistii societãtii Electroputere VFU- RELOC S.A. Craiova este destinatã utilizãrii pe cãi ferate de ecartament normal, îngust sau larg, putând fi utilizatã practic în majoritatea tãrilor de pe glob.

   

Locomotiva este proiectatã si fabricatã în întregime la Electroputere VFU – RELOC S.A. Craiova.

Locomotiva este destinatã serviciului de manevrã grea si transportului de marfã si este echipatã cu doua linii conducãtoare de putere, fiecare linie fiind antrenatã de un grup motopropulsor compus dintr-un motor Diesel de 630 CP, un convertizor de cuplu si o transmisie, si cu douã boghiuri, fiecare având douã osii motoare.

   

Ambele boghiuri pot fi antrenate de un grup motopropulsor sau simultan de ambele grupuri prin intermediul unor axe cardanice conectate între cuplele transmisiilor si atacurile de osii duble.

Arborii de antrenare ale celor douã transmisii sunt cuplaþi prin intermediul unui cardan astfel încât atunci când unul din motoarele Diesel nu functioneazã, ambele boghiuri ale locomotive sunt actionate de grupul care
functioneazã.

Cabina de conducere este amplasatã la mijlocul locomotivei, între douã capote cu dimensiuni egale si este echipatã cu douã pupitre de conducere asigurând conducerea în ambele sensuri de mers.

Locomotiva este astfel proiectatã si realizatã pentru a se asigura spatii de acces usor la echipamente si crearea unor conditii bune de control si întretinere în exploatare.

Caracteristicile Tehnice

- compunerea locomotivei: o unitate motoare;
- formula osiilor: B' - B' ;
- lungimea peste tampoane: 14.800 mm ;
- latimea maxima: 3.070 mm ;
- inaltimea maxima: 4.448 mm ;
- greutatea maxima: 70 t ;
- sarcina maxima pe osie (alimentata 3⁄4): 17,5 ;
- diametrul rotii in stare noua: 1.100 mm ;
- ampatamentul locomotivei: 7.200 mm ;
- ampatamentul boghiului: 2.500 mm ;
- puterea instalata: 1.260 (2x630) CP ;
- forta maxima de tractiune (f = 0,335): 230 kN ;
- viteza maxima: 100 km/h ;
- boghiurile: doua boghiuri cu cate doua osii motoare (formula B’) fiecare antrenate cu atacuri de osie (dublu si simplu) cuplate între ele cu axe cardanice;
- raza minima a curbei caii de rulare: 90 m ;
- declivitatea maxima a liniei: 35 ‰ ;
- motorul diesel: CATERPILLAR de tip C18, 4 timpi, 6 cilindri in linie, putere 630 CP si turatie nominala de 1800 - 1900 rot/min;

In cele ce urmeaza am sa va mai ofer si alte date constructive furnizate de catre producator, dupa cum urmeaza:

Motorul

Ambele boghiuri pot fi antrenate de către un singur grup motopropulsor sau simultan de le ambele grupuri prin intermediul unor axe cardanice conectate între cuplele transmisiilor şi atacurile duble de osii. Arborii de antrenare ale celor doua transmisii sunt cuplați prin intermediul unui cardan, astfel încât atunci când unul din motoarele diesel nu funcționează, ambele boghiuri pot fi acționate de grupul care funcționează.

Locomotiva este echipată cu două transmisii hidromecanice de tip TR43 şi două convertizoare de cuplu tip TC45. Structura de rezistență a scheletului metalic inferior constituie o construcție utilizată şi adaptată pentru noua configurație de amplasare a echipamentelor.

Cutia locomotivei

   

Aceasta se compune din cele două capote de dimensiuni egale, cabina de conducere şi platforma exterioară sudată pe scheletul metalic inferior. Pe platforma exterioară este montată tabla striată fixată pe suporți cu şuruburi la o distanţă de 30 mm de platformă.

Capotele şi cabina de conducere sunt prinse de şasiul locomotivei cu şuruburi. Barele de sprijin şi scările de urcare sunt sudate pe scheletul metalic inferior.

Boghiurile

Structurile de rezistenţă ale ramelor de boghiu sunt construcţii utilizate şi adaptate pentru utilizarea unei suspensii secundare tip H-H şi a unui pivot elastic. Boghiurile sunt proiectate după aranjamentul osiilor de tip Bʼ. Fiecare boghiu are câte două osii motoare acţionate în grup. Rotile sunt în construcție monobloc de tip ER8-cat.2. Antrenarea fiecărei osii se face cu atacuri de osie, dublu şi simplu, cuplate între ele cu axe cardanice.

Sistemul de franare

Frana Indirecta


Frâna automată asigură frânarea şi defrânarea locomotivei (când aceasta circulă izolată) sau a întregului tren (când remorchează vagoane). Comanda frânării/defrânării cu frâna automată se face cu robinetul de frână de pe fiecare pupitru prin scăderea/creşterea presiunii în conducta generală de frână în funcţie de timpul de acţionare. Robinetul este electropneumatic, cu acţionare cu mâner tip manşă.

Frâna automată este moderabilă atât la frânare cât şi la defrânare. Presiunea maximă în cilindri de frână este de 3,8 bar. Are în componență un distribuitor KE cu schimbător de regim G.P. (Marfa; Persoane). Atunci când locomotiva/trenul este total defrânată, presiunea aerului în conducta generală este de 5 bar.

2. Frana directa

Frâna directă asigură frânarea şi defrânarea locomotivei când aceasta circulă izolată. Pe fiecare pupitru de conducere este amplasat câte un robinet pentru frână directă.

Acestea sunt moderne, cu comenzi electrice şi a căror acţionare se realizează cu un mânere de tip manşă. În funcţie de poziția manetei robinetului şi de timpul de acționare, sunt transmise semnale electrice către un bloc electropneumatic ce realizează frânarea respectiv defrânarea locomotivei la presiuni corespunzătoare comenzilor. La frânarea totală, presiunea maximă în cilindrii de frână este de 3,8 bar.

Postul de conducere

       

Locomotiva este dotata din punct de vedere al siguranţei circulației cu următoarele echipamente:
- stație radio de comunicație (emisie/recepție);
- instalație de măsură şi înregistrare a vitezei IVMS.
- dispozitiv de siguranţă şi vigilență (DSV).

Locomotiva este proiectată şi realizată în sistem modular. Această caracteristică oferă o serie de avantaje atât în procesul de producție, cât şi în timpul exploatării şi efectuării operațiilor de mentenanță.

Instalaţiile şi agregatele principale ce prezintă o pondere semnificativă în distribuirea greutății pe axa longitudinală a locomotivei, sunt amplasate astfel încât să rezulte o repartizare uniformă a acestora.

Prin modul de amplasare a echipamentelor locomotivei, personalului de exploatare şi de mentenanță, are un acces facil la toate categoriile de agregate. Se asigură astfel, condiţiile avantajoase pentru efectuarea lucrărilor de intervenție şi revizie în timp redus.

Datorita sistemelor de propulsie, tracțiune şi frânare locomotiva oferă posibilitatea reducerii consumului de combustibil prin setarea (comutarea) funcţionării ambelor grupuri de putere sau numai a unui singur grup. Această alegere se realizează în funcţie de regimul de lucru al acestuia. Sistemul de frânare a fost simplificat datorită echipării locomotivei cu blocuri individuale de frânare pe roată, eliminând-se astfel o mare parte din timoneria de frână existentă la alte locomotive.

   

Diagrama de tractiune

   

Sursa: Electroputere VFU – RELOC S.A. Craiova
Railway is my way!


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)