Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romania, furnizor de tehnologie HSR?
#1
Contextul pietei mondiale de trenuri de mare viteza, aflata inca in stare emergenta ofera o mare oportunitate Romaniei. Cea mai mare piata potentiala din lume (peste 200 miliarde EUR) este Uniunea Europeana, iar China doreste sa intre pe aceasta piata.

In urma cu 10 ani China a conditionat accesul marilor producatori europeni pe piata chinezeasca a trenurilor de mare viteza de transferul tehnologic in China prin joint ventures cu firme chinezesti. Romania este astazi intr-o pozitie excelenta sa repete exact acelasi scenariu cu China: ii putem ajuta sa intre pe piata UE cu conditia sa transfere tehnologia in Romania prin joint ventures cu companii romanesti.

Trenul, dolarii si chinezii
#2
Daca tehnologia chinezilor e atat de ieftina si atat de omologabila in UE, sincer nu prea inteleg cum de cei de la Softronic nu le-au dat lor un telefon si nu italienilor pentru a construi cu tehnologia lor automotoare .

Parerea mea personala este ca tehnologia chineza, in ciuda ,,inspiratiilor'' de moment, nu prea se ridica la nivelul asteptarilor europenilor si nici nu este atat de ieftina precum am dori noi sa credem. Iar piata aia de 200 de miliarde de euro vazuta sub prisma problemelor economice cu care se confrunta Europa este umflata rau si va ramane mult timp doar pe hartie.

Deja visele marete de acum vreo 2-3 ani ale tarilor din estul si centrul Europei incep sa se dezumfle si a se rezuma la maxim 160km/h sau cel mult 200-230km/h pe segmente restranse, deci despre ce vorbim noi acum si aici ? Europa nu bugeteaza linii de mare viteza in estul europei dupa cum nu a bugetat nici in vest, baza conventionala ti-o asigura, dar in rest e sloganul ,,faceti voi infrastructura !''...

Iar piata vestica este mult prea avansata si sustinuta economic pentru a avea loc chinezii peste Siemens et comp...
#3
Tehnologia chinezeasca este FIX tehnologie europeana, care in plus are si avantajul maturitatii pe o retea unitara de 11.000 km. Mai mult, aceasta piata chinezeasca de anvergura le-a permis chinezilor sa ieftineasca tehnologia, asa cum ar face si europenii daca ar avea o piata similara.

Evident insa ca omologarea formala a tehnologiei "Made in China" pe piata UE presupune foarte multe costuri, tocmai datorita protectionismului UE fata de piata interna. Iar aceste costuri au sens cand e vorba de o miza suficient de mare, precum proiecte de cateva miliarde.

Asa ca afirmatia ta cu Softronic, serios, este ridicola si rautacioasa si n-are nici o legatura cu subiectul.

Cat priveste planurile europene, cred ca nu intelegi cum functioneaza UE. Decizia de a construi reteaua HSR pana in 2030 s-a luat fix acum un an si este inclusa in planul TEN-T.

Deja devine obsesiva admiratia ta pentru varianta austriaca si tentatia de a reduce totul la ea. TOATA Europa spune ca trenurile de mare viteza sunt altceva decat trenurile conventionale si ca e nevoie de viteze de peste 250 km/h. Deja politica UE 2014 - 2020 spune clar ca investitiile trebuie reorientate mai mult spre trenuri decat spre drumuri. HSR va fi noul mare proiect european 2014 - 2030. De fapt este deja.

Piata de 200 de miliarde este pe perioada 2014 - 2030, chiar 2040. Iar chinezii, pentru a castiga licitatii de zeci de miliarde in UE in 2020-2025, au nevoie sa intre pe piata europeana inainte de 2020. Totul este in perspectiva pe termen mediu si lung.

Si apropo, uite parerea nemtilor despre subiect: 'Made in China' high-speed trains going global

Doar un citat din "Deutche Welle", care sper ca stim cu totii ca este postul de oficial al Germaniei pentru promovarea in strainatate.

Deutche Welle a scris:Chinese high-speed train makers are increasingly selling their products to Western countries. Experts say the established European firms in the sector urgently need to develop strategies to counter the competition.

Previously known as a manufacturing hub for low-technology and labor-intensive products, China has been increasingly moving up the technology ladder to become an exporter of hi-tech goods.

No other sector symbolizes this shift better than the train market.

[...]

The Europeans need to develop strategies, such as setting up joint ventures with local partners in developing countries, something that will reduce costs, the analyst added.
#4
(05-09-2014, 12:27 )Baiazid a scris: Tehnologia chinezeasca este FIX tehnologie europeana, care in plus are si avantajul maturitatii pe o retea unitara de 11.000 km. Mai mult, aceasta piata chinezeasca de anvergura le-a permis chinezilor sa ieftineasca tehnologia, asa cum ar face si europenii daca ar avea o piata similara.

Tehnologia chinezeasca este una adaptata si nu una europeana originala, japoneza sau de alta natura. Din punctul meu de vedere este doar o ,,chinezarie'' mai ieftina care a produs deja in cativa ani mai multe probleme decat toata istoria HSR Europeana si japoneza la un loc.


(05-09-2014, 12:27 )Baiazid a scris: Evident insa ca omologarea formala a tehnologiei "Made in China" pe piata UE presupune foarte multe costuri, tocmai datorita protectionismului UE fata de piata interna. Iar aceste costuri au sens cand e vorba de o miza suficient de mare, precum proiecte de cateva miliarde.

Ti-am mai zis, atunci cand tu detii tehnologie nu cumperi de la altul nici daca e mai ieftina, asta se numeste ,,economie''. Nu conteaza ca tehnologia europeana e mai scumpa, banii raman aici in Europa si din taxe se sustin alte lucrari de infrastructura.


(05-09-2014, 12:27 )Baiazid a scris: Asa ca afirmatia ta cu Softronic, serios, este ridicola si rautacioasa si n-are nici o legatura cu subiectul.

Exact la fel pot sa cataloghez si eu reactia ta. Si in definitiv care era subiectul, e unul tangibil sau serios ?


(05-09-2014, 12:27 )Baiazid a scris: Cat priveste planurile europene, cred ca nu intelegi cum functioneaza UE. Decizia de a construi reteaua HSR pana in 2030 s-a luat fix acum un an si este inclusa in planul TEN-T.

Dupa planurile UE din anii 90' coridorul IV trebuia finalizat integral pana in anul 2010, deci nu stiu care dintre noi stie cum ,,functioneaza'' mai bine UE.

Facand abstractie de cele precizate mai sus, dar anticipand o intarziere dubla fata de reteaua conventionala in ceea ce priveste realizarea unei retele de mare viteza, ma intreb in plus retoric daca pe undeva este specificat si ca in tarile din Europa de Est exista pe undeva scris ca exista vreo viteza minima obligatorie in ceea ce priveste HSR. Este ?


(05-09-2014, 12:27 )Baiazid a scris: Deja devine obsesiva admiratia ta pentru varianta austriaca si tentatia de a reduce totul la ea.

Si eu puteam sa spun de vreo suta de ori deja ca devine superobsesiva predica ta despre linii de mare viteza +230km/h in Europa Centrala si de Est pana in anul 2030 in actualul context economic si politic, ce sa mai vorbind de intarzierele imense pe care le avem cu totii in ceea ce priveste finalizarea unor coridoare clasice...

Ca tu vad ca vorbesti frumos si zici ca ruta HSR nu are treaba cu cea conventionala, dar pana la finalizarea integrala a acesteia, avand in vedere ca se va lucra mult si bine pe tronsoane, cum duci tren de mare viteza de la Constanta la Curtici ? Cu avionul ? Sau crezi ca se va lucra intensiv si in 5 ani 800km de linie noua vor fi gata ?


(05-09-2014, 12:27 )Baiazid a scris: TOATA Europa spune ca trenurile de mare viteza sunt altceva decat trenurile conventionale si ca e nevoie de viteze de peste 250 km/h.

Gresit ! Toata Europa spune ca marea viteza incepe de la 200km/h. De viteze de peste 250km/h e nevoie doar acolo unde este intr-adevar fezabil.

(05-09-2014, 12:27 )Baiazid a scris: Deja politica UE 2014 - 2020 spune clar ca investitiile trebuie reorientate mai mult spre trenuri decat spre drumuri. HSR va fi noul mare proiect european 2014 - 2030. De fapt este deja.

Poate tu inca nu cunosti prioritatile europene, dar intre 2014-2030 se va pune la punct reteaua conventionala adica ex-coridoarele, eventual unele se vor construi direct la 200km/h.

Singura linie de mare viteza de care Europa este interesata pana in 2030 se opreste la Bratislava, restul sunt povesti electorale ale diverselor guverne cu miros de studiu de fezabilitate. Doar dupa 2030 in Europa de Est se va construi efectiv HSR pe linie dedicata.


(05-09-2014, 12:27 )Baiazid a scris: Piata de 200 de miliarde este pe perioada 2014 - 2030, chiar 2040. Iar chinezii, pentru a castiga licitatii de zeci de miliarde in UE in 2020-2025, au nevoie sa intre pe piata europeana inainte de 2020. Totul este in perspectiva pe termen mediu si lung.

Eu cred ca te ambalezi prea tare cu chinezii, de m1000 si alte ,,nimicuri'' in care cincinal ne vedem ?

Nu de altceva, dar toata propaganda asta nu isi are rost in contextul actual, iar Europa este mult mai aproape sa ne dea un sut in fund decat sa continue cu noi ,,progresele''.
#5
Previous Serios, chiar te astepti sa-ti raspund?
#6
(05-09-2014, 13:31 )Baiazid a scris: Previous Serios, chiar te astepti sa-ti raspund?

Chiar daca in multe momente mi-as dori o ,,conferinta'', fara unul dintre noi oricum va fi un monolog.
#7
Pai din moment ce Deutsche Welle, postul oficial al Germaniei, intervieveaza specialisti europeni si internationali si concluzioneaza ca tehnologia Chinei este viabila si competitiva, pentru ca China e in plin proces de tranzitie de la o economie low-tech la hi-tech, ca piata HSR este "on the virge of an upswing" si ca furnizorii europeni trebuie sa ia in serios ideea de adaptare a costurilor la tarile emergente si de joint ventures cu pietele locale, ce pot eu sa comentez la faptul ca tu contrazici realitatea evidenta? Adica ok, nu esti de acord cu parerile mele, dar cu specialistii internationali consultati de Deutsche Welle esti de acord?
#8
Deutsche Welle astia nu emit si pe frecventele China Radio International ? Probabil ca erau la ora de ,,periala''...

Eu nu vad decat o presiune a presei germane pe firmele europene private vizand ieftinirea tehnologiei si nimic mai mult. Ca deh, costul de productie...

Si doar nu crezi ca o sa-i laude cineva pe chinezi ca li s-a oprit un tren pe viaduct in pana de curent, iar altul a intrat in el pur simplu aruncandu-l in gol de la cateva zeci de metri ? De poduri de autostrazi nici nu mai vorbim...

Mai apoi realitatea imi cam da dreptate mie, pentru ca ,,realitate'' este ceea ce traim sau ceea ce ni se intampla in prezent, si nu ,,Ora copiilor'' de la Deutsche Welle. Indiferent de situatie, jocurile se fac la Bruxelles si nu la un post radio international in limba germana.
#9
Previous Este copilaresc modul in care incerci sa discreditezi vocea oficiala a Germaniei in lume, asa cum este recunoscut Deutsche Welle. Daca asta e genul de argumentatie, atunci discutia este lipsita de obiect.

Cat priveste accidentul chinezesc de la Wenzhou la care te referi, care fara indoiala ca a fost dramatic, el a fost mult mai putin tragic si mult mai putin grav, atat in cauze, cat si in consecinte, decat accidentul ICE de la Eschede din Germania cea cat se poate de europeana. Ambele accidente au fost unicat in istoria respectivelor retele, dar culmea, in vreme ce in Germania NIMENI n-a fost gasit vinovat, nici individual, nici DB in ansamblu, in China au avut loc concedieri de inalti oficiali din calea ferata si ulterior condamnari de vinovati.

Asta ca sa avem faptele clare...
#10
Iata si un raport al Bancii Mondiale DIN IULIE 2014 - banuiesc ca macar ei sunt credibili pentru romanii carcotasi - care analizeaza costurile constructiei de trenuri de mare viteza in China. O retea despre care raportul spune ca este foarte folosita pe coridoarele principale si cu fiabilitate ridicata.

De asemenea, pragul de viteza pentru a distinge trenurile de mare viteza de cele conventionale este considerat 250 km/h, pentru ca asa a ridicat definitia UIC in 2008. In mod logic, dupa cum spuneam, odata cu evolutia tehnologica, vin si schimbarile de paradigma.

Asadar, dupa cum ne explica Banca Mondiala, constructia liniilor de mare viteza in China nu e ieftina pentru ca e de proasta calitate, ci pentru ca volumul mare de proiecte curente si previzionate a dus la reducerea costurilor unitare, prin standardizare si prin repartizarea costurilor fixe pe un numar mult mai mare de unitati produse, fie ca e vorba de grinzi, stalpi, compoenente electronice, trenuri cu totul etc. Adica ceva logic si firesc, care se intampla in toate tehnologiile din lume: cand creste volumul, scade costul unitar.

Link catre raportul Bancii Mondiale: High-Speed Railways in China: A Look at Construction Costs


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)