Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Interregio vs. regioexpres ?
#1
Da, regioexpres este practic un rang de tren nepus in valoare si camuflat cumva de unele trenuri interregio cu prea multe opriri si cu o viteza comerciala sub limitele bunului simt.

Pe magistrala 800, respectiv linia Bucuresti-Constanta, rangul de tren interregio chiar va ajunge curand la ceea ce ne dorim noi a fi o viteza comerciala normala pentru acest rang , respectiv un minim de 90 km/h viteza comerciala care va fi oferit incepand cu data de 15.09 de trenul IR 1821/1822.

Dar daca pe aceasta linie lucrurile stau o.k. , limitandu-ne bineinteles la ideea de rang raportat la viteza comerciala si nu la tarifare, nu acelasi lucru se poate spune despre alte trase de trenuri din tara.

Ori rangul interregio evident trebuie pastrat, insa in conditiile in care rangul intercity este aproape inexistent se poate pune problema ridicarii vitezei comerciale prin limitarea numarului de opriri pentru trenurile de parcurs mediu si lung, lucru realizabil concomitent cu retrogradarea unor trenuri interregio la rang regioexpres atunci cand vorbim de numar mare de opriri raportat la trase de parcurs scurt si mediu, si evident care nu pot duce decat la o viteza comerciala scazuta.

In prezent rangul interregio este nejustificat de scump in majoritatea cazurilor, permitand viteze comerciale in discrepanta prea mare, o prapastie care acum ne arara viteze comerciale intre cca 50km/h si 114km/h, deci mai mult decat dublu, in conditiile in care nu exista un rang intermediar care sa echilibreze balanta.

Intelegem ca trenurile de lung parcurs nu mai au cererea de odinioara, insa numarul mare de opriri de foarte multe ori nejustificate alunga practic calatorul de la tren, reducand confortul propriu in conditiile in care plateste un serviciu la un tarif incorect.

Am deschis acest subiect pentru a atrage atentia celor de la CFR Calatori asupra unei chestiuni care pana la urma este o greseala clara de marketing dar si de organizare, actualul rang interregio in cele mai multe cazuri este un afront asupra populatiei care trebuie sa perceapa acest serviciu ca unul rapid dar si permisibil, social si nu ca unul scump, lenes si nejustificat.

Aici doresc sa aducem in discutie diversele trenuri interregio care ar trebui retrogradate la rang de regioexpres ,poate cineva citeste aceasta pagina si ia niste masuri normale si de bun simt.
#2
IR 1634 sau cum poti sa mergi cu tren interregio care opreste in 11 statii pe o distanta de doar 166km...

Asta vine o medie de 1 statie la fiecare 15 km parcursi !

Cum arata trenul:


Brasov 07:30
Timisu de Sus hm. 07:47 1 07:48
Predeal 08:03 2 08:05
Azuga 08:14 1 08:15
Busteni 08:20 1 08:21
Sinaia 08:30 2 08:32
Valea Larga hm. 08:39 1 08:40
Comarnic 08:49 1 08:50
Campina 09:04 2 09:06
Ploiesti Vest 09:31 2 09:33
Crivina 09:50 1 09:51
Buftea 10:08 1 10:09
Bucuresti Nord 10.28

Viteza comerciala: 56 km/h


Un tren care, chiar cu 2-3 opriri in plus se incadreaza perfect unui rang de tren regioexpres, circula liber ca si interregio facandu-ne gaura in buzunar...
#3
Nu e singurul, ai exemple pe 901 si pe Tulcea .
Railway is my way!


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)