Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 3 Voturi - 5 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
A1 București - Sibiu - Arad - Nădlac
Frumoasa filmare.....felicitări......
Realitatea reliefată este însă trista......probabil pana in primăvara, vara ne luam adio de la acest lot (daca nu sar iarăși peste etape )
@adi, eu cred ca deja vorbim de 1-2 ani. Impregilo, la cum NU s-a mobilizat deloc pe tronson in aceste doua saptamani, e clar ca nu mai vrea sa suporte nici o cheltuiala. CNADNR zice ca va face probabil acel act aditional de 20%, adica de vreo 35 mil. EUR din cele 40 cerute de Impregilo. Peste care vor mai fi necesari alti 30-40 de milioane de EUR sau chiar mai mult pentru solutii radical noi pe cele 6-7 puncte cu probleme: tunel in debleu, viaductul prelungit, viduct sau viaducte noi la fisura de la KM 276 si in alte 2-3 puncte cu alunecari si probabil inca un tunel artificial fix inainte de Nod Apoldu. Adica vorbim de SF-uri noi, de licitatie noua, de contracte noi, de contestatii noi etc. etc. etc. Nici n-o sa stim cand trec 2 ani.

Apoi avem problema banilor, pe care nu-i avem. UE nu poate fi de acord sa ii spuna ca tronsonul ar avea "utilitate partiala". Prin urmare la 31.12.2015 pierdem banii. Dam inapoi 114 mil. EUR. Dupa care sigur UE nu va fi de acord cu "fazare" pe un proiect esuat. Asa ca trebuie bani de la buget, care daca nu sunt, atunci cei doi ani procedurali devin 3-4 pe motiv de finantare. Doar am mai vazut filmul asta de atatea ori...
La o luna de la începerea excavațiilor , acestea au fost finalizate.....urmează partea cea mai grea si mai este muuuult pana departe.....între timp , accidentele si victimele pe Dn sunt la ordinea zilei
adevarul.ro: Orăştie-Sibiu, prima autostradă din Europa care trebuie demolată. INFOGRAFIE - cum arată structura secţiunii afectate.

Titlul este aberant din 2 motive:
1. au existat n cazuri de inchidere de autostrăzi pe anumite secțiuni - un caz recent din martie 2015 din Germania pe A643 la un pod important a cedat reazemul suprastructurii peste o pila - inchidere 3-4 luni și ambuteiaje f. mari in zona Mainz - Wiesbaden: http://www.fr-online.de/verkehr/mainz-un...93430.html Iar in acest moment se reface complet podul, este restrictie de tonaj iar viteza max. 40 km/h, plus nervi si accidente: http://www.allgemeine-zeitung.de/lokales...276287.htm. De mentionat, cu cateva luni inaintea cedarii podului se facuse o expertiza, care nu ajunsese la concluzia unui pericol iminent, ci doar recomanda o reabilitare generala a podului....

Dar noi avem si experti:
Citat:„În Europa nu s-a mai întâlnit aşa ceva. Nici în ceea ce priveşte construcţia de autostrăzi, dar nici - cu atât mai puţin - printre proiectele de infrastructură finanţate din fonduri europene“, a declarat pentru „Adevărul“ Gheorghe Boeru, expert în lucrări de infrastructură şi administrator al companiei Rom Air Consulting.

bash

Eu am dat acum exemplul podului de pe A643, care nu este nou, dar evident ca au fost si cazuri de autostrazi cu probleme la putin timp dupa deschidere...


2. Nu se darâma AUTOSTRADA cu totul, asa cum lasa sa se creadă titlul, ci doar 200 m, asa cum scrie in articol.

[Imagine: 627x0.jpg]

In rest articolul prezinta concluziile expertizei comandate de CNADNR - asta fiind partea serioasa a acestui articol.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
Previous @vancouver, e adevarat, nu se darama autostrada cu totul, dar nici doar pe 200m. Asta e doar ceea ce recunoaste azi CNADNR. Asta dupa ce acum 2-3 luni nu recunostea nici atat. Dar vor urma toate celelalte probleme care insumeaza in total cam 3km de refacut din 22km ai lotului si din 6 km ai sectorului cu probleme.

Vor fi asa:
1. Demolare culee 1 Viaduct Aciliu + lungire cu minim doua deschideri spre Orastie
2. Tunel in Dealul Bucium (Aciliu), asezat pe piloti forati de peste 50m adancime
3. Viaduct in loc de terasament la Km 275 + 650, unde se excaveaza acum
4. Reconstructii de terasamente in cel putin inca 2 zone spre Apoldu
5. Tunel artificial aproape de Nod Apoldu.

Adica undeva la 50 mil. EUR si inca 2-3 ani de constructie.

Cat priveste precedentele europene, sunt sigur ca fiecare astfel de caz s-a soldat macar cu o demisie in Germania. Nu cu nesimtirea de tip Neaga, care spune senin ca n-are nici o raspundere.
Big Grin atunci rectific: se dărâmă o mare parte a sectorului Săliște - Cunța ... Confused

Ce-i drept, în halul ăsta de prost chiar nu cred să se mai fi lucrat în ultimii 50 de ani în Europa la o autostradă.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
Tongue Ma rog, radem noi, dar e dramatic...
hotnews.ro: Miza lucrarilor la autostrada care a luat-o la vale: Romania risca sa returneze aproape 370 milioane de euro, bani europeni primiti pentru intreaga autostrada Orastie - Sibiu daca proiectul nu e functional. Cum poate fi salvata situatia

Grav, grav de tot.

Citat:Romania risca sa returneze toata finantarea nerambursabila de circa 370 de milioane de euro primita de la UE pentru realizarea autostrazii Orastie - Sibiu daca Lotul 3 nu va putea fi reparat si redat circulatiei pana la finele anului viitor. Lotul 3 (cunta - Saliste) este inchis circulatiei rutiere de peste o luna pentru ca a fost afectat de probleme de stabilitate si degradari la nici un an de la inaugurare. Acum, circa 200 de metri din autostrada au fost excavati complet si vor fi reconstruiti in perioada urmatoare, insa exista semne de intrebare si cu privire la restul tronsonului. Exista totusi o solutie ce ar putea fi aplicata pentru Lotul 3, insa depinde de o decizie urgenta din partea autoritatilor.

Despre situatia Lotului 3 al autostrazii Sibiu - Orastie si problemele ce atunci erau iminente HotNews.ro si alte publicatii au scris inca din 2012, insa atat autoritatile, cat si constructorul nu au reusit sa corecteze situatia.

Surse HotNews.ro au subliniat ca in acest moment "fazarea" Lotului 3 din Orastie - Sibiu in noul exercitiu financiar european se contureaza a fi singura solutie viabila in care Romania sa nu fie nevoita sa returneze din banii europeni incasati si ar permite si extensia de timp necesara ca intreg proiectul sa fie corectat si reabilitat acolo unde sunt probleme.

Lotul 3, parte a proiectului Orastie - Sibiu, este una din autostrazile realizate cu 85% fonduri europene nerambursabile din exercitiul financiar 2007 - 2013, exercitiu a carui perioada de accesare se incheie la finele acestui an. In contractul de finantare, conform ultimului act aditional agreat cu oficalii europeni, valoarea contributiei nerambursabile in cadrul acestui proiect este de 1,64 miliarde lei (cca. 370 mil. euro).

Totusi, Romania ar putea fi obligata sa returneze toata contributia nerambursabila primita de la UE, daca intreaga autostrada de la Sibiu la Orastie ce face obiectul contractului de finantare nu este functionala pana pe 31 decembrie 2016.

Aici probabil este o greseala in articol: 31.12.2015, nu 2016. Altfel nu are logica intregul articol.

Citat:Despre aceasta situatie avertizeaza si fostul ministru al Transporturilor, liberalul Alexandru Nazare, care sustine ca pe langa zona unde in acest moment constructorul a excavat autostrada si o va reconstrui, sunt mai multe puncte cu probleme ce necesita reparatii capitale.

"Sunt sapte puncte critice unde alunecarile sunt grave, care au nevoie acum nu de reparatii, ci de reconstructie.(...) Cheltuielile sunt mari, nu mai pot fi acoperite in interiorul actualului contract, contractul este epuizat, undeva la 120 la suta. In conditiile de fata, incotro ne indreptam? Acesti bani europeni in conditiile in care nu se face receptia vor fi pierduti integral. Se pierd banii pe intreg tronsonul Orastie-Sibiu. Daca Romania nu demonstreaza functionalitatea autostrazii Orastie-Sibiu in cursul anului viitor, reconstructia totala a acestui tronson, atunci pierdem intreaga alocare financiara pe Orastie-Sibiu", a declarat Nazare la Digi 24.

Intrebat de HotNews.ro in cadrul unui interviu daca exista acest risc, ministrul Transporturilor Iulian Matache a evitat un raspuns concret. "Eu sper sa nu. Nu pot sa va dau un termen exact...", a declarat ministrul.

Cu toate acestea, intr-un raspuns oficial transmis HotNews.ro in luna septembrie, Compania de Autostrazi recunoastea ca "trebuie sa demonstreze indeplinirea obiectivului "Constructia autostrazii Orastie - Sibiu" pana la sfarsitul anului 2016".
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
Ca sa simplificam lucrurile:

31.12.2015: PANA LA ACEASTA DATA LUCRARILE TREBUIE SA FIE INCHEIATE COMPLET PE SIBIU - ORASTIE si receptia facuta.

31.12.2016: PANA LA ACEASTA DATA AUTOSTRADA TREBUIE SA FUNCTIONEZE FARA PROBLEME MAJORE, deci timp de un an se face un fel de test pe viu.

Daca cele 2 conditii sunt indeplinite, ramanem cu cei 85% ceruti de la UE. DACA NU, NU! Un compromis acceptabil ar fi "fazarea", unele lucrari trecand pe exercitiul financiar 2014-2020. Deci primim bani de la UE pe ele, dar consumam din cota pe 2014-2020 si pe 2007-2013 acele sume sunt pierdute definitiv (scade absorbtia).
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
timesnewroman.ro: Tipic românesc! Muncitorii CNADNR au demolat din greşeală alt sector de autostradă

Sa mai si râdem un pic.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 2 Vizitator(i)