Următoarele avertizări au fost întâlnite:
Warning [2] getimagesize(./uploads/201507/post_1_1437414093_82dc8c7cea390eddf9632ce64c87efa7.attach): failed to open stream: No such file or directory - Line: 85 - File: inc/plugins/flashattach.php PHP 7.4.9 (Linux)
File Line Function
[PHP]   errorHandler->error
/inc/plugins/flashattach.php 85 getimagesize
/inc/class_plugins.php 139 flashattach
/inc/class_parser.php 197 pluginSystem->run_hooks
/inc/functions_post.php 758 postParser->parse_message
/showthread.php 1070 build_postbit
Warning [2] getimagesize(./uploads/201507/post_1_1437414136_54cc5a6cdc3b84fa601b9319c45265d4.attach): failed to open stream: No such file or directory - Line: 85 - File: inc/plugins/flashattach.php PHP 7.4.9 (Linux)
File Line Function
[PHP]   errorHandler->error
/inc/plugins/flashattach.php 85 getimagesize
/inc/class_plugins.php 139 flashattach
/inc/class_parser.php 197 pluginSystem->run_hooks
/inc/functions_post.php 758 postParser->parse_message
/showthread.php 1070 build_postbit
Warning [2] getimagesize(./uploads/201507/post_1_1437414160_aaaefa5492e93a350d6c11826636e1ab.attach): failed to open stream: No such file or directory - Line: 85 - File: inc/plugins/flashattach.php PHP 7.4.9 (Linux)
File Line Function
[PHP]   errorHandler->error
/inc/plugins/flashattach.php 85 getimagesize
/inc/class_plugins.php 139 flashattach
/inc/class_parser.php 197 pluginSystem->run_hooks
/inc/functions_post.php 758 postParser->parse_message
/showthread.php 1070 build_postbit



Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 3 Voturi - 5 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
A1 București - Sibiu - Arad - Nădlac
Buna ziua !

A aparut pe Google Stret View imagini din iulie-august 2014 cu Autostrada A1 :

1.Autostrada A1 nod Sibiu Vest ,

[Imagine: G6IAHB7.jpg]

2.Autostrada A1 Tunelul Săcel ,

[Imagine: lgeBfRo.jpg]

3.Autostrada A1 nod Săliște,

[Imagine: aX2Cf3b.jpg]

4.Autostrada A1 Viaduct Aciliu,

[Imagine: FcMbaWp.jpg]

5.Autostrada A1 nod Apoldu de Jos ,

[Imagine: TrXRjT5.jpg]

6.Autostrada A1 nod Cunța ,

[Imagine: mKBpx67.jpg]

7.Autostrada A1 nodul Sebeș Est,

[Imagine: 8x3VKkf.jpg]

8.Autostrada A1 nodul Sebeș Nord ,

[Imagine: p455yMt.jpg]

9.Autostrada A1 nodul Sebeș Vest ,

[Imagine: oLkgGAR.jpg]

10.Autostrada A1 nodul Orăștie,

[Imagine: b0jWIl8.jpg]

11.Autostrada A1 Parcare km 340,

[Imagine: wbfrO7Y.jpg]

12.Autostrada A1 nodul Simeria ,

[Imagine: ChLst8a.jpg]

13.Autostrada A1 Pod Râul Mureș,

[Imagine: ChLst8a.jpg]

14.Autostrada A1 nodul Deva – Soimus,

[Imagine: rvoceLP.jpg]

15.Autostrada A1 nodul Traian Vuia ,

[Imagine: mt0INxo.jpg]

16.Autostrada A1 nodul Lugoj - Intersectia A 1 cu A6 ,

[Imagine: 4YpyWWF.jpg]

17.Autostrada A1 nodul Lugoj - Intersectia A 1 cu A6 ,

[Imagine: iJTQBoa.jpg]


Informatii aici, aici si aici.
Nu stiu daca a mai postat cineva acesta noutate de la Google Street View.

Multumesc frumos !
Pornesc discutia de la recentul articol pe care l-am scris pe aceasta tema Tragedia Aciliu, PERICOL IMINENT!, anticipat in toamna de A1 Orăștie – Sibiu Lot 3: cronica unei catastrofe anunțate

Concluzia pe care am tras-o in teren in cazul viaductului este ca intreaga culee 1 aluneca spre viaduct, aceasta fiind cauza principala a surparii.

O posibila dovada suplimentara este chiar rostul de dilatatie de la culeea 1. Rosturile sunt calculate sa permita dilatarea grinzilor pana la valori termice mult peste maximele istorice ale regiunii. Altfel un episod canicular poate scoate viaductul din uz. Prin urmare, chiar si la temperaturi mari trebuie sa existe o rezerva de extensie la rostul de dilatatie.

Ori ce constatam la rostul de dilatatie

1. Iunie 2014, asadar vara

   

Rostul este vizibil si are circa 20cm, care in se vad si intre prefabricatele laterale ale viaductului


2. Octombrie 2014, toamna calduroasa

   

Rostul exista si este vizibil in lateralul viaductului.


3. Iunie 2015, 28 de grade temperatura ambientala la ora fotografiei

   

Rostul de dilatatie nu mai exista, culeea fiind lipita de viaduct.
Ar fi interesant de vazut o poza facuta acum din acelasi punct ca si poza 1.

Analizand numai articolul si vazand pozele de sub pod eu am tras initial concluzia ca nu este asa de grav si structura propriu-zisa a podului nu este afectata, ci doar umplutura de pamant din fata culeii. Dar daca intr-adevar rostul de dilataie a disparut, atunci e grav, si anume:

a) ori culeea aluneca / este impinsa spre pod
b) podul aluneca spre culee

[Imagine: IMG-20150720-01141.jpg]
Foto: adiarc, 20.07.2015.

Mi-e greu sa-mi imaginez varianta a). Fara sa o pot exclude.
Dar cred ca ar fi posibila mai ales varianta b). Podul este in panta - asa stiu eu - , culeea dinspre Sebes este mai jos decat spre Sibiu. Ca urmare a vibratiilor podul este posibil sa se fi pus in miscare lent spre Sebes, alunecand peste reazeme.

IMPORTANT de stiut este ca reazemele podului permit in mod INTENTIONAT alunecarea tablierului (suprastructurii), tocmai in ideea dilatarilor termice (ca sa nu existe riscul unor forte orizontale prea mari in pile, pilele sunt relativ suple la orice pod, nu rezista la forte orizontale mari), dar trebuie sa existe un reazem FIX (una dintre pile) care sa nu permita asta. PILA RESPECTIVA ESTE EXTREM DE TARE SOLICITATA, risca sa fisureze, de aceea ea se face mai solida sau dubla. Dar oare s-a facut asa ceva la Aciliu?



Ar trebui mers asadar la culeea de pe malul spre Sibiu si vazut daca nu cumva acolo rostul s-a marit. Daca nu, atunci teoria curgerii la vale a podului pica si ramâne varianta a) ca fiind cea mai probabila.

Ar mai fi si varianta c), sa fi calculat gresit dilatarea termica a structurii metalice, aceasta sa apese la ambele capete. Greu de crezut.


Bine ca se face o "expertiza tehnica privind fenomenele de degradare constatate in cadrul obiectivului de investitii Autostrada Orastie - Sibiu, lot 3: km 43+855 - km 65+965" de catre firma SC RUTEXPERT SRL din Bucuresti,contract atribuit direct in valoare de 122,700.00 RON fara TVA. Sursa: NGC pe pum
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
Iti spun drept ca nu stiu cata expertiza se poate face la asemenea lot de 27k EUR. Mi-e sa nu fie o expertiza facuta din birou care sa confirme ca "totul e bine".

Ma uit mai bine pe poza lui @adiarc si vad ca in partea superioada culeea e lipita la propriu de grinda, insa spre baza (reazem) exista o distanta de cativa centimetri intre culee si grinda. Cel putin asa indica umbrele din poza. Asta ar arata culeea inclinata spre viaduct?!
Reportajul de ieri al Digi24 anunta o analiza pe larg maine. Este interesanta mentionarea unui raport al Institutului de Geotehnica asupra acestui lot.

Autostrada unde pământul o ia la vale. Cei 22 de kilometri dintre Cunța și Săliște sunt proiectați și construiți prost
(21-07-2015, 07:56 )Baiazid a scris: Ma uit mai bine pe poza lui @adiarc si vad ca in partea superioada culeea e lipita la propriu de grinda, insa spre baza (reazem) exista o distanta de cativa centimetri intre culee si grinda. Cel putin asa indica umbrele din poza. Asta ar arata culeea inclinata spre viaduct?!

Da, foarte posibil. In acest caz intr-adevar culeea este impinsa de o alunecare masiva spre pod.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
Raspunsul CNADNR la problema, intins pe 11 pagini


Fișier(e) Atașat(e) Imagini
                                           
Si un reportaj mai amplu despre problema

Tragedia Aciliu – CNADNR se scuză, dar se acuză

[Imagine: 945914_328663357263842_66968871_n.jpg]
Fost ministru al Transporturilor: "Lotul 3 din Autostrada Orastie - Sibiu trebuie inchis partial sau total pentru remedierea problemelor generate de alunecarile de teren. Trebuie introdusa discutia pe ordinea de zi a sedintei de Guvern"


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)