Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 3 Voturi - 5 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
A1 București - Sibiu - Arad - Nădlac
La Aciliu situatia va fi tragica intr-o zi...
Ai dreptate. Imi si imaginez ca dupa ce vor pleca cei de la Impreggilo se va surpa dealul si majoritatea pământului va cadea pe autostrada si se va petrece o adevarata tragedie. Asta doar pt ca cei de la transporturi n-au vrut sa facă tunel.
Dupa cum spuneam pe Facebook, am ridicat exact aceasta problema in dezbaterea publica pe MPGT. Si Narcis Neaga ne-a spus textual: "Constructorul a calculat pentru potop. Nu-si permite nimeni sa deschida altfel". Eu unul sunt convins in continuare ca acolo situatia este deosebit de periculoasa, nu pentru ploile normale, ci pentru cele diluviene. Despre care nu stie nimeni cand vor veni. Poate saptamana viitoare, poate peste 4 sau peste 7 ani. Cu cat va trece mai mult timp, cu atat raspunderea va fi mai diluata. Adica daca tragedia se intampla in 2021, vor da vina unii pe altii de pana la urma toti vor fi nevinovati.
Poate vor face ca si pe DN1C in zona Mesteacăn vor pune plase pe deal ca sa nu cada pamantul.
Din pacate, la Aciliu nu e vorba de surparile de suprafata - acelea sunt simplu de tinut sub control - ci e vorba de alunecari profunde, cu planuri de alunecare care incep la peste 100m de axul autostrazii si care continua in adancime. Teoria -IEFTINA - pe care a mers Impregillo a fost sa faca dealul sa nu mai vrea sa alunece. Respectiv a redus tensiunea asupra planului de alunecare inlaturand o enorma masa de pamant si in plus introducand acele drenuri in sol, pentru a scoate apa, lubrifiantul fara de care alunecarea nu se produce.

Toate bune si frumoase cata vreme cantitatea MAXIMA de apa este previzibila si poti calcula drenurile. Problema este ce faci cand ploua mult peste capacitatea maxima calculata pentru drenuri? Atunci apa in exces ramane in sol, inunda planul de alunecare si dealul o ia la vale.

Solutia reala era "coaserea" dealului cu coloane de beton armat si cu geotextil sau ziduri de sprijin la suprafata, care sa tina pamantul la suprafata. Exact cum a facut Astaldi la Sacel sau cum s-a facut pe Centura Cluj Est.
Baiazid, sunt gata cu asfaltarea pe toata distanţa de 22 km?
Intre Viaductul Aciliu si Nodul Apoldu de Jos (adica pe partea cealalta a viaductului fata de debleu) mai au de finalizat terasamentul intre doua podete si apoi sa asfalteze. In rest, da este asfaltat tot lotul.
Odata ce versantul nordic se impadureste (daca bine am inteles), in cat timp putem estima o maturizare suficienta a copacilor astfel incat solul sa fie bine fixat?

Ma gandesc ca depinde de mai multi factori cum ar fi: varsta copacilor plantati, specia vegetala, clima, precipitatiile cazute, tipul de sol s.a.m.d. insa ma gandeam ca are cineva dintre noi cunostinte de specialitate din domeniul silvic.
Niciodata Smile Cata vreme vorbim de planuri de alunecare adanci, radacinile copacilor nu ajung niciodata pana la ele. In poze se vad doar suparile de suprafata care sunt nesemnificative. Pe acelea da, le fixeaza padurea.

Precum se vede la Litochovice, dealul a cazut cu tot cu padure.

[Imagine: 14_06-Litochovice-3-e14022982699401.jpg]
Baiazid ai fost saptamana această sau trecuta pe acest segment de autostrada? Ca din cate am citit pe net Ponta a spus ca e gata, sau minte.


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)