Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
515 : Dorneşti - Gura Putnei - Putna - Nisipitu
#1
Această linie de cale ferată a fost construită pe teritoriul austriac al Imperiului Austro-Ungar.
În anul 1889 a fost pusă în funcțiune Calea ferată Dornești–Rădăuți de către compania Bukowinaer Lokalbahnen (Căile ferate locale ale Bucovinei), ea fiind preluată câțiva ani mai târziu de Neue Bukowinaer Lokalbahn-Gesellschaft (Noua companie de căi ferate secundare ale Bucovinei). Acestei companii i s-a acordat în anul 1895 concesiunea pentru a continua construirea căii ferate cu ecartament normal pe valea râului Suceava până la Brodina (pe atunci Frassin).
Concesiunea cerea ca lucrările de construcție să înceapă imediat și să fie finalizate până la 1 iulie 1898. Pornind de la această linie, din gara Gura Putnei (anterior Karlberg) a fost construită o linie secundară către localitatea Putna. Acesta a fost inaugurată la 7 iulie 1898 odată cu Calea ferată Rădăuți-Brodina.
Linia secundară a fost utilizată în special pentru a facilita accesul la pădurile de pe Obcina Mare, aflate la sud de Putna; aici Fondul religionar al Bisericii Ortodoxe Române a desfășurat o exploatare forestieră intensă, pornind de la Mănăstirea Putna. La începutul secolului al XX-lea au fost construite mai multe căi ferate cu ecartament îngust, pe valea superioară a râului Putna, dar toate acestea au fost abandonate în jurul anului 1980.
După primul război mondial, Bucovina a devenit parte componentă a României; calea ferată a fost preluată de către compania românească CFR.
#2
Mentalitate de prefect european intr-o zona de turism ecumenic si de agrement!


#3
Restrictile de viteza pentru aceasta secundara. De specificat ca linia este functionala doar pana la Statia CF Putna, mai departe spre Nisiputu nu se mai circula de ani buni linia a fost scoasa.

   
Railway is my way!
#4
(16-08-2014, 01:47 )zofei.2006 a scris: Restrictile de viteza pentru aceasta secundara. De specificat ca linia este functionala doar pana la Statia CF Putna, mai departe spre Nisiputu nu se mai circula de ani buni linia a fost scoasa.

Portiunea de cale ferata dintre Nisipitu si Putna nu a fost scoasa.A fost afectata de inundatiile din 2008 si abandonata,iar intre timp pe unele portiuni linia a fost furata.Intre Dornesti si Putna linia are nevoie de reparatii urgente,nu se pune problema lipsei de calatori,sunt o gramada de navetisti care platesc mult mai mult pe biletul de microbuz decat costa biletul de tren.Din pacate putini din calatorii care foloseau trenul isi procurau bilet,majoritatea mergeau cu nasul.Zona are un potential urias de dezvoltare in turism,iar acolo e saracie lucie.Nu inteleg cum primul reprezentant al guvernului in teritoriu poate sa declare ca linia e neinteresanta,pe ce criterii?Unde sunt studiile facute de institutia pe care o reprezinta care arata ca linia nu ar fi profitabila din punct de vedere economic?
#5
De la iesire din Putna spre Nisipitu nu se mai cunoaste ca ar fi fost linie pe acolo.
Railway is my way!
#6


#7
Un reportaj foto cu linia Dornești - Rădăuți - Putna:



#8
Trenuri pe linia Dornești - Putna, în Rădăuți:











#9
(17-08-2014, 15:44 )zofei.2006 a scris: De la iesire din Putna spre Nisipitu nu se mai cunoaste ca ar fi fost linie pe acolo.

Pe cea mai mare porțiune dintre Gura Putnei și Nisipitu linia încă mai este. Voi pune, zilele astea, câteva poze de anul trecut.

Câteva filmulețe din Putna:







#10
Alte filmări de pe linia Dornești - Rădăuți - Putna:













Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)