Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vagoane seria 20-47 ale BDZPP
#1
Am avut ocazia de a fotografia trei vagoane de calatori ale operatorului BDZ (Caile Ferate Bulgare) proaspat iesite de la revizie de la SIRV Brasov. In cele ce urmeaza am sa va prezint vagoanele fotografiate la peronul 3 al Statie CF Bucuresti Nord. Acestea se aflau in compunerea trenului international (Romania) IR 461 Bucuresti Nord - Sofia - Instanbul.

Vagon tip 'B' seria 20-47 al BDZ in Bucuresti Nord atasat la trenul IR 461
   

Date tehnice:

Tipul constructiv: similar “tip B” (proiect Bautzen DWA 1968)
Seria literala: Bm (clasa a doua)
Uzina constructoare: VZ "Andrei Zhdanov" - Dryanovo, Bulgaria
Anii de fabricatie: 1974 – 1988 (?)
Ecartament: 1435mm
Lungimea intre tampoane: 24.50m
Distanta intre axurile boghiului: 17.20m
Inaltimea vagonului de la nivelul liniei: 4500 mm
Inaltimea cutiei: 2.600mm (aproximata – la un B70 inaltimea este de 2.500mm iar la acest vagon acoperisul este cu aprox. 8-10 cm mai inalt).
Latimea cutiei : 2.900mm
Greutate : 39t stare goala, 45t incarcat
Tara: 56t
Frana tip: KE – GPR
Boghiuri tip: GP 200 licenta VÚKV (Praga) fabricate in Bulgaria de 140 km/h
Incalzire: cu abur si electrica
Iluminare: fluorescenta
Tensiune de alimentare: 1500v ~ 50hz
Nr de compartimente: 10
Nr de locuri in compartiment: 8

Vagoanele fotografiate sunt in numar de trei:

1. 51 52 29-47 156-6 cu statia domicilu Gorna Oriahovita

       


2. 51 52 20-47 483-4 cu statia domiciliu Varna

       

3. 51 52 20-47 609-4 cu statia domiciliu Plovdiv

       

Interioarul acestui tip de vagon:

                   

Dupa cum se observa lipsa a aeratoarelor de pe acoperis si a grilei de ventilatie in fotografia de mai jos.

   


Inaltimea cutiei: 2.600mm (aproximata – la un B70 inaltimea este de 2.500mm iar la acest vagon acoperisul este cu aprox. 8-10 cm mai inalt).

   

In fotografia de mai jos se poate observa dispunerea aeratoarelor pe acoperis in numar de 12 si pozitionarea acestora.
   

Detalii timonerie si boghiuri :

Cilindru de aer al timoneriei de frana
   

Detaliu boghiu tip GP200
   

Detaliu cabluri de tensiune si furtune de presiune, scari acces vagon
   

Detaliu conducta generala si robineti regim franare, cabluri electrice
   

Detaliu rama boghiu
   

Detaliu cutie acumulator
   

Detaliu tampoane, suspensii, roata, cadru boghiu, saboti
   

Detaliu tampoane
   

Acest tip de vagon apt de a circula pe rutele internationale ale BDZ-ului:

Detaliu inscriptionare vagon conform UIC
   

In fotografia de mai jos se poate observa cum arata capatul unui vagon al BDZ:

Capatul unui vagon BDZ
   

Pozele sunt realizate la data de 21.12.2012 in Statia CF Bucuresti Nord Gr.A .
Railway is my way!


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)