Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Portul Constanta
#1
Text preluat de pe site-ul oficial al Portului Constanta

Portul Constanta beneficiaza de o pozitionare geografica avantajoasa, fiind situat pe rutele a 3 coridoare de transport pan-european: Coridorul IV, Coridorul IX si Coridorul VII (Dunarea) - care leaga Marea Nordului de Marea Neagra prin culoarul Rhin-Main-Dunare. Portul Constanta are un rol major in cadrul retelei europene de transport intermodal, fiind favorabil localizat la intersectia rutelor comerciale care leaga pietele tarilor fara iesire la mare din Europa Centrala si de Est cu regiunea Transcaucaz, Asia Centrala si Extremul Orient.

In apropierea Portului Constanta sunt situate cele doua porturi satelit Midia si Mangalia, care fac parte din complexul portuar maritim romanesc aflat sub coordonarea Administratiei Porturilor Maritime SA Constanta.



Portul Constanta este unul dintre principalele centre de distributie care deservesc regiunea Europei Centrale si de Est, oferind o serie de avantaje, printre care cele mai importante sunt :

- Port multifunctional cu facilitati moderne si adancimi ale apei in bazinul portuar suficiente pentru acostarea celor mai mari nave care trec prin Canalul Suez;

- Acces direct la tarile Europei Centrale si de Est prin Coridorul Pan European VII - Dunarea;

- Centru de distributie a containerelor catre porturile din Marea Neagra;

- Conexiuni bune cu toate modalitatile de transport: cale ferata, rutier, fluvial, aerian si conducte;

- Terminale Ro-Ro si Ferry Boat care asigura o legatura rapida cu porturile Marii Negre si Marii Mediterane;

- Facilitati moderne pentru navele de pasageri;

- Disponibilitatea suprafetelor pentru dezvoltari viitoare;

- Portul Constanta are statutul de Zona Libera, fapt care permite stabilirea cadrului general necesar pentru facilitarea comertului exterior si a tranzitului de marfuri catre/dinspre Europa Centrala si de Est.


PORT MARITIM

Portul Constanta este situat pe coasta vestica a Marii Negre, la 179 nM de Stramtoarea Bosfor si la 85 nM de Bratul Sulina, prin care Dunarea se varsa in mare. Acopera o suprafata totala de 3.926 ha, din care 1.313 ha uscat si 2.613 ha apa. Cele doua diguri situate in partea de nord si in partea de sud adapostesc portul, creand conditiile de siguranta optima pentru activitatiile portuare. In prezent, lungimea totala a Digului de Nord este de 8,34 km, iar cea a Digului de Sud de 5,56 km. Portul Constanta are o capacitate de operare anuala de aproximativ 120 milioane tone, fiind deservit de 156 de dane, din care 140 sunt operationale. Lungimea totala a cheurilor este de 29,83 km, iar adancimile variaza intre 7 si 19 m.

Aceste caracteristici sunt comparabile cu cele oferite de catre cele mai importante porturi europene si internationale, permitand accesul tancurilor cu capacitatea de 165.000 dwt. si a vrachierelor cu capacitatea de 220.000 dwt.

In prezent, se afla in derulare mai multe proiecte care au in vedere atat construirea de noi facilitati pentru operarea marfurilor, cat si imbunatatirea legaturilor de transport dintre Portul Constanta si hinterland. Aceste proiecte sunt localizate in principal in partea de sud a portului.

PORT FLUVIAL

Portul Constanta este atat port maritim, cat si port fluvial. Facilitatile oferite de Portul Constanta permit acostarea oricarui tip de nava fluviala.

Legatura Portului Constanta cu Dunarea se realizeaza prin Canalul Dunare - Marea Neagra si reprezinta unul dintre principalele avantaje ale Portului Constanta. Datorita costurilor reduse si volumelor importante de marfuri care pot fi transportate, Dunarea este unul dintre cele mai avantajoase moduri de transport, reprezentand o alternativa eficienta la transportul rutier si feroviar congestionat din Europa.

Cantitati semnificative de marfuri sunt transportate intre Portul Constanta si tarile Europei Centrale si de Est: Moldova, Bulgaria, Serbia, Austria, Slovacia si Germania.

Pentru a face fata cresterii viitoare a traficului fluvial, Administratia Porturilor Maritime SA Constanta a finalizat realizarea unui Terminal de Barje, aceasta investitie avand in vedere imbunatatirea conditiilor de navigatie si extinderea facilitatilor pentru acostarea navelor fluviale in partea de sud a portului.
#2
Fotografii aeriene al Portului Constanta


Fișier(e) Atașat(e) Imagini
                                                               
#3
31 iulie 2014

Un gigant al marilor in Portul Constanta: Maersk Luz

Ieri seara a sosit in terminalul de containere din zona de sud a Portului Constanta transcontainerul de mare capacitate Maersk Luz.

Cateva date tehnice:
Lungime: 300m
Latine: 46m
Capacitate: 7450 TEU
Tonaj: 94267 tdw
Pescaj: 10m
Anul lansarii la apa: 2011

Sosirile vaselor transcontainere de mare capacitate in Portul Constanta sunt un fapt cotidian, insa capacitatile uzuale sunt de 5500 - 6800 TEU. Dupa informatiile de pana acum, cu 7450 TEU, Maersk Luz este cel mai mare transcontainer care a vizitat pana acum Portul Constanta.

Pentru referinta, cele mai mari transcontainere din lume au lungimi de aproape 400m si capacitate de aproape 15.000 TEU, dubla fata de Maerk Luz. Un astfel de super-transcontainer este Emma Maersk. Desi Portul Constanta ar putea primi astfel de super-trancontainere, limitarile de traversare al Stramtorii Bosfor fac practic imposibil accesul lor in Marea Neagra.


Fișier(e) Atașat(e) Imagini
   
#4
Adica Bosforul nu are adancimea necesara ? Sau cum s-o numi termenul, ca nu ma pricep deloc Huh
Putere...de ce nu mi-ati spus ca vreti putere ? Va imprumutam o locomotiva !
#5
Nu, nu adancimea e problema, ci latimea si cele doua coturi la 90 de grade ale stramtorii. Un vas de peste 300m scapat de sub control (in caz de defectiune) poate bloca toata stramtoarea. Din cauza asta, ca masura de siguranta, pentru vase peste 300m lungime, procedurile de tranzit sunt foarte complexe. Respectivul vas ar tranzita singur tronsoanele problema (s-ar inchide circulatia pentru celelate vase pentru cateva ore), asistat doar de remorchere. Aceste proceduri sunt deci extrem de costisitoare. Asa ca trebuie sa existe o justificare foarte mare pentru armator ca sa justifice costurile. Tocmai din acest motiv practic in Marea Neagra ajung exclusiv vase de maxim 300m lungime.

Situatia s-ar schimba daca Turcia ar realiza in cele din urma noul canal planificat la vest de Istanbul, care ar fi drept si suficient de lat pentru a permite tranzitul spre Marea Neagra al vaselor oricat de lungi.


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)