Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sugestii si propuneri pentru mersul trenurilor CFR Calatori
#1
Introducerea unor trenuri sezoniere interregio expres la viteza de 160 km/h a avut succes, dar cum vom proceda in continuare in extrasezon, ce trenuri ar trebui sa circule cu aceasta viteza.?

Il avem pe IR 1580/1589, trenul care leaga practic litoralul de munte, dar care in prezent are o trasa destul de umflata ca timpi de deplasare, are cinci opriri si o viteza maxima de 140 km/h. In concluzie, un tren care nu te impinge de la spate indeajuns sa il folosesti...

Propunerea mea pentru cei de la CFR Calatori este ca IR1580 sa circula cu 160 km/h astfel incat timpii de deplasare sa scada la maxim 2h15' fata de 2h 40' in prezent pana la Bucuresti, urmand a stationa aici 15' , dupa care sa urmeze ruta Bucuresti Nord 08.00 - Brasov 10.40

O posibila trasa IR 1580 Constanta - Bucuresti Nord ar putea fi:

05.30 Constanta
05.53 Medgidia 05.54
06.08 Cernavoda Pod 06.09
06.29 Fetesti 06.31
06.48 Ciulnita 06.49
07.07 Lehliu 07.08
07.45 Bucuresti Nord


Mai apoi observam ca in intervalul 05.30 - 08.30 nu avem un tren expres dinspre Constanta spre Bucuresti si atunci am cam trebui sa ne gandim sa introducem un interregio fara opriri intermediare si care sa circule cu viteza de 160 km/h...

Adica IR XXXX:

07.00 Constanta
08.55 Bucuresti Nord

Plus de asta intoarcerea lui IR 1589 din Bucuresti Nord ar putea fi dublata seara de un tren fara oprire programat in jurul orei 21.00

IRXXXX:

21.00 Bucuresti Nord
22.55 Constanta

Garniturile acestor trenuri expres vor putea fi folosite pe parcursul zilei penru a forma alte trenuri de 160 km/h, de exemplu trenul cu plecare la 07.00 din Constanta poate forma actualul IR 1583 s.a.m.d.
#2
Problema la CFR Calatori este ca deocamdata nu pot fi introduse alte trenuri cu 160 km/h din lipsa vagoanelor si locomotivelor capabile. Singura solutie - probabil ineficienta - ar fi inchirierea din Ungaria sau Austria a inca 2-3 locomotive capabile.

In extrasezon ar fi o solutie cu Hyperion, care sa faca o cursa pe zi Craiova-Constanta, din care pe Buc-Cta cu 160 km/h. Dar esential este sa iasa si a doua rama Hyperion, pentru a exista permanent o garnitura de rezerva.

In schimb timpii trenurilor cu 140km/h trebuie cat mai repede adusi la realitate, adica la 2:10 pentru trenurile fara oprire si 2:20-2:30 pentru 2-5 opriri.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#3
Vancouver , trenurile propuse de mine provin din trenurile sezoniere 1986/1987/1988/1989 care se vor anula din septembrie, deci ar fi vorba de aceiasi garnitura care circula acum, eventual transformata in 2 garnituri distincte a cate 4 vagoane pentru mai multe trase fara oprire. Se stie ca trenurile astea au circulat si cu 8 vagoane deci nu vad aici o problema. Apoi sunt si garniturile lui 1980/1981/1982/1983 care pot fi folosite pentru 160km/h .

Din punctul meu de vedere nu este nevoie de alte locomotive deocamdata pentru ca avem cateva (la 1580/1589 se limiteaza la Bucuresti), insa ideea cu Hyperion, sau orice alt automotor electric capabil de 160 km/h, o sustin bineinteles si eu, mai ales pentru a prelua trasele trenurilor cu multe opriri care se limiteaza la Bucuresti.
#4
Previous Anularea trenurilor de 160 nu este o certitudine. Programul lor e intr-adevar pana in septembrie. Asta nu inseamna ca nu se poate lua decizia continuarii circulatiei lor.
#5
(20-07-2014, 14:30 )Baiazid a scris: Previous Anularea trenurilor de 160 nu este o certitudine. Programul lor e intr-adevar pana in septembrie. Asta nu inseamna ca nu se poate lua decizia continuarii circulatiei lor.

Se anuleaza toate trenurile 198X pentru ca au trase si numere sezoniere, si se ridica viteza de circulatie la 160km/h pentru unele dintre trenurile 158X .

Se pot introduce bineinteles si alte trase deca se doreste asa cum am propus si eu, insa mi-e greu sa cred ca se vor pastra intocmai cele de pe fostele 198X , mai ales ca in extrasezon vorbim de alte cerinte si alte ore de varf, alt numar de vagoane etc.
#6
Si inca o sugestie pentru CFRCalatori : sa nu mai adauge grupe de Tulcea la IR1981/1989 in extrasezon, mai mare trasnaie ca asta nu puteau sa inventeze, dupa ce ca trenurile faceau 3 ore mai stateau si 15' in Medgidia.

Pentru Tulcea-Medgidia s-a inventat rangul regioexpres, un tren automotor care poate sa aduca clienti de la Tulcea si care sa opreasca in putine statii.

Alta trasnaie este IR 1681/1682 ca tren sezonier, decat sa duci Desiro de 120 pe linie de 160 mai bine IR de Constanta cu schimb in maxim 15' la automotor de Tulcea ... O sa spuneti ca e mai economic , si acum ce sa ne asteptam, sa schimbe toate IR-urile de Constanta in extrasezon cu Desiro la 120 pentru ca e mai economic?
#7
Domnilor de la CFRCalatori, hai sa incercam de la noul mers 2014-2015 sa schimbam la fata imaginea serviciului interregio intre Bucuresti si Constanta si sa lansam chiar si un nou serviciu regioexpres dupa modelul practicat in tari ca Germania sau Austria ! Avem linie de 160 km/h , haideti sa o punem cu adevarat in valoare !

Din punctul meu de vedere toata seria IR 1580 -1589 trebuie sa beneficieze de viteze maxime de 160km/h si nu 140km/h ca in prezent, totodata trebuie sa programam aceste trenuri cu durata intre 1h55' tren fara oprire si maximum 2h15' tren cu opriri astfel incat pretul biletului de 62 de lei sa se justifice !

Apoi rangul regioexpres (tarif regio) trebuie sa beneficieze de material rulant de 140-160 km/h , de cca minimum 10 opriri intermediare in cele mai importante statii de parcurs, si un timp maximum de parcurs al distantei Bucuresti-Constanta de 3 ore !!! Un astfel de tren poate opri intre Bucuresti Baneasa si Fetesti doar in Lehliu si Ciulnita, apoi avand opriri mai multe intre Fetesti si Constanta, adica in Cernavoda Pod, Poarta Alba, Murfatlar, Valu lui Traian, Palas... Functie de cerere se pot propune si alte opriri, dar astfel incat timpii de mers sa nu depaseasca cele 3 ore !

Doar in acest mod lucrurile devin clare in plan tarifar , vrei sa ajungi cu 45' - 1h mai devreme, platesti dublu, nu ai bani, mergi cu regioexpres cu multe statii si confortul de rigoare (doar automotor) !

Iar intre Bucuresti si Constanta nu ar mai fi necesar un tren regio care sa faca 5 ore, singurele trenuri regio ar trebui programate la ore de varf si numai intre localitatile in care se face cu adevarat naveta si nu blatul sau vila nasului !!! Dar si acest caz ar trebui diminuate din opriri acolo unde chiar nu se merita pentru a se scurta timpii de parcurs nedemni de performantele liniei !
#8
Sugestia mea principala pentru 2015 este CADENTAREA la fix 2 ore a trenurilor directe:
6:00, 8:00, 10:00, 12:00, 14:00, 16:00, 18:00, 20:00, plus intre ele la orele impare de varf trenuri cu 4-10 opriri, cum spunea forumtrenuri mai sus, dupa necesitate. Adica 5,7,9, 17, 19, 21. Aceste RE trebuie sa circule in max. 2:50, pentru a ajunge inaintea urmatorului tren direct (cu exceptia celui de la ora 21, care nu mai are tren express in spate si poate face si 3 ore - 3 ore si zece, oprind in mai multe statii.)

Trenurile regio trebuie sa existe si ele, dar limitat. 2-3 dimineata (intre 5 si 10), cu plecare la cateva minute DUPA trenurile rapide. In principiu cu plecare / sosire din / in B. Obor.

Pentru marfare ramâne noaptea (22:00 - 6:00) si partial in mijlocul zilei (11:00 - 16:00), cand vor trebui sa faca loc doar celor 2 perechi de trenuri express de 12 si 14.

Evident aceasta "aglomeratie" implica ERTMS.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#9
Trenuri directe cu cadenta la 2 ore in extrasezon mi se pare un pic cam fortat si obliga la prea multe trenuri regioexpres pe parcursul zilei.

Din punctul meu de vedere ar fi foarte o.k. daca ar exista trenuri directe in perioada de varf, macar doua perechi de trenuri, unul dimineata si altul seara in fiecare directie. Astea ar fi trenurile de 1h50' sa le zicem IRE (interregio expres) . Trenurile astea IRE ar putea fi dublate la cca 30' de trenuri regioexpres care sa ajunga in maximum 3 ore si care sa aibe minim 10 opriri. Nu merg pe ideea de cadenta la 1 ora prin suplimentarea acestor trenuri regioexpres mai ales ca scopul lor este diferit, sunt gandite in primul rand pentru a te duce de la Medgidia la Ciulnita sau Bucuresti si nu de la Constanta la Bucuresti.

Mai apoi celelalte avand o viteza comerciala de 160km/h nu pierd asa mare timp daca opresc, in functie de ora la care sunt programate, in mod atent ales in statii precum Medgidia, Cernavoda Pod, Fetesti, Ciulnita sau Lehliu. Nu e obligatoriu ca toate trenurile sa opreasca in toate aceste statii ci toate cel putin la Fetesti restul urmand sa se aleaga si in functie de conexiunile regio cu alte localitati cum ar fi Slobozia, Calarasi, Tulcea...

In concluzie sunt foarte de acord cu cadenta la 2 ore pe m800, dar nu realizata doar prin trenuri directe, ci avand ca baza un program gandit functie de fluxul de calatori din fiecare gara de parcurs sau directie, si functie de conexiunile magistralei cu sectiile secundare prin trenuri regio. Daca trenul IR pe care il introduc in cadenta genereaza trafic si din celelalte gari de parcurs, este mult mai bine sa-l facem cu opriri pentru ca oricum la 160km/h diferenta totala a timpului de parcurs nu poate fi mai mare de 15'. Plus de asta, in timp, castigi calatori...

Sa vin si eu cu un exemplu:

06.00 IRE
06.30 RE
08.00 IR
10.00 IR
12.00 IR
14.00 IR
16.00 IR
18.00 IRE
18.30 RE
20.00 IR 5 opriri

Mai apoi, pe unde introduc IRE, pac mai pun un RE la 30' dupa...Daca trebuie sa realizez conexiuni mai departe din Nord spre alte orase, mut RE in fata la IRE, si umblu la interval astfel incat trenurile sa ajunga cam la fel in Nord pentru a prinde alte trenuri...
#10
Previousma refeream la perioada de vara 2015. Evident, in extrasezon, cadentarea se poate realiza prin alternare de trenuri RE cu IR (sau IRE), asa cum ai prezentat mai sus.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)