Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sugestii si propuneri pentru mersul trenurilor CFR Calatori
#11
Da, CLAR vara este nevoie de trenuri fara opriri intermediare, cadentate la 2 ore ! Iar la orele de varf sa existe chiar plecari din ora in ora luand in calcul si trenurile IR cu opriri...

Iar trenurile sezoniere venite din tara, si care genereaza intarzieri mari, nu ar trebui sa faca parte din cadenta, ci chiar ar trebui sa ocoleasca Bucurestiul si sa circule fara opriri intermediare pana la Constanta si invers.
#12
Bulibaseala mare de pe siteul german Die Bahn atunci cand vrei sa cauti o ruta feroviara romaneasca inca persista desi a trecut mult timp de la introducerea trenurilor sezoniere . Pai ce treaba are strainul cu trenurile romane, nu-i mai bine sa-l invitam frumos la autocar asa cum mai fac din cand in cand anumite casiere care mananca cu doua guri ?

Domnilor de la CFRCalatori, faceti ceva in acest sens, nu este posibil ca cineva care vrea sa vina pe litoralul nostru sa gaseasca pe cel mai important site de acest gen al Europei trenuri care nu mai circula de saptamani de zile sau sa nu afle ca drumul Bucuresti-Constanta se poate face si in 2 ore si chiar sub...

Plus de asta este nevoie de o actualizare la minut si nu un site de amatori, nu este posibil sa pui vagoane de biciclete la IR 1986/1987/1988/1989 si sa nu apara inca nici in mersul CFRCalatori !
#13
Trebuie realizata reducerea stationarii in Gara de Nord a trenurilor care vin dinspre Constanta. Nu inteleg care este principiul dupa care trenuri precum IR 1580 sau IR 1821 vor stationa 30' in aceasta gara atata vreme cat un bilet Constanta - Arad nu include si servitul mesei sau un tur de vizionare a acestui oras.

In concluzie s-au redus timpii pe Constanta - Bucuresti dar stationarile in Bucuresti chiar s-au marit... IR 1580 putea sa fie programat sa plece la 08.15 din Nord spre Brasov inca de la 15. septembrie, dupa cum IR 1821 putea avea o stationare de maximum 15' si nu de 30'... Inteleg sa aibe stationare mai mare ca si 1822, dar la dus stationarea nu se justifica !

Prea mult timp risipit aiurea, trenul nu este autobuz pentru pauza de masa la benzinarii. Dupa cat se poate observa nu numai trenurile regio piesrd timpi de mers aiurea, dar si trenurile interregio. La un drum de 5h30' intre Constanta si Brasov, cele 15' in plus conteaza, mai ales atunci cand ne gandim ca acum 20 de ani Brasovia ne ducea acolo in fix 5 ore !
#14
Timpii mari la rebrusare sunt de fapt timpi de rezerva pentru compensarea eventualelor intarzieri din parcurs.
#15
(29-08-2014, 09:28 )Baiazid a scris: Timpii mari la rebrusare sunt de fapt timpi de rezerva pentru compensarea eventualelor intarzieri din parcurs.

Timpii de rezerva sunt prinsi deja in livret, iar in cazul asta vorbim de un tren care vine pe o linie modernizata pe care intarzierile sunt rare.

Alea 15' in plus sunt puse degeaba, daca nu a existat stationare de 30' la Brasovia in anii 90' poti tu sa imi explici de ce exista astazi ? Si acum ce facem , daca 2% din trenuri au intarzieri noi le intarziem si pe restul de 98% ? Unde este logica acestui program ? Asa atragem noi calatorul la tren, cu pauze de 30' ?
#16
Eu nu pot sa explic multe dintre "inertiile" din CFR Smile E clar ca o oprire suficienta in Bucuresti Nord ar fi de 15'
#17
(29-08-2014, 10:03 )Baiazid a scris: Eu nu pot sa explic multe dintre "inertiile" din CFR Smile E clar ca o oprire suficienta in Bucuresti Nord ar fi de 15'

O logica imi spune ca programul lui IR 1580 s-a reglat, in sensul in care trenurile Constanta-Bucuresti ar trebui sa ajunga la fix sau pana la fix in Nord. Si ajunge la 08.00 si asta e o.k. mai ales ca acum va face si cu 20' mai putin.

Apoi, din ce am inteles, viitoarea cadentare a trenurilor Bucuresti Nord -Brasov ar presupune trenuri care sa plece in directia Ploiesti Vest la si 15' respectiv la si 45'...

Asta inseamna ca IR 1580 ar trebui sa plece la 08.15', insa datorita faptului ca linia Bucuresti-Brasov nu este finalizata, in acest moment se observa o tendinta a celor mai multe trenuri de a pleca la si 30'.

Deci, daca din 15.09 sau de la noul mers programul lui IR1580 nu se modifica, in sensul in care stationarea in Nord sa se limiteze la maxim 15', asta inseamna ca vom astepta reducerea stationarii in timpi de bun simt pana la pastele cailor. Ei au in cap o cadentare, dar cum tronsoanele de pe coridorul IV nu sunt finalizate , trenurile raman nelipite. Deci IR 1580 arata acum ca 2 trenuri, pauza fiind imensa.
#18
Cea mai recenta propunere catre CFR Calatori vizeaza un rang separat pentru trenurile interregio cu viteze maxima de circulatie de 160km/h si viteze comerciale de minim 105km/h. Rangul propus se numeste IRE (interregio expres) si pastreaza exact tarifarea aferenta rangului de tren interregio. Maximum de opriri pentru acest rang va fi limitat la 3, avand in vedere cele 3 statii noduri care deservesc linia Bucuresti-Constanta.

Acesta ar putea fi un raspuns interesant la problema renuntarii la rangul de tren intercity (motivele se cunosc si sunt pe deplin scuzabile) pentru rutele pe care viteza comerciala si confortul anumitor trenuri interregio ar fi fost indreptatite la un astfel de rang.

Un al doilea aspect are ca obiect regandirea trasei trenului IR 1580/1589 pornind si de la obligativitatea ridicarii vitezei de circulatie pentru acest tren la 160km/h pe ruta Bucuresti-Constanta si retur.

Astfel am propus eliminarea a doua opriri si pastrarea celorlalte pe principiul conexiunii nodurilor feroviare, concomitent cu programarea unui tren de tip regioexpres care sa preia calatori din diverse puncte de pe traseu, astfel incat calatorii sa aibe posibilitatea legaturii la trenul IR 1580/1589 cu cca 15' inainte de sosirea acestuia in cele trei statii de parcurs respectiv Medgidia, Fetesti si Ciulnita.

Apoi am cerut reducerea timpilor de stationare in gara Bucuresti Nord la maximum 15' fata de 30'.

Ce efecte pozitive ar putea avea aceste masuri ?

1. Reducerea efectiva a timpilor de parcurs pentru trenurile IR 1580/1589 la cca 2h05' pentru ruta Constanta-Bucuresti si retur
2. Reducerea timpilor de parcurs per total intre Constanta-Brasov si retur la 5 ore.




Sa vedem ce raspuns primim.
#19
Cateva raspunsuri recente la intrebarile adresate operatorului feroviar CFR Calatori cu privire la mersul trenurilor pe ruta Bucuresti-Constanta. Multumim si pe acesta cale pentru lamuriri.


Serviciul Comunicare și Relații cu Presa Nr. D1/ d / 169 / 25.06.2015



Către: Forumul Construim România




Referitor la solicitarea dumneavoastră, vă transmitem următoarele:

CFR Călători este operatorul naţional de transport feroviar de pasageri, companie distinctă de administratorul infrastructurii feroviare naţionale din Romania, CNCF CFR SA. În aceste condiţii, CFR Călători deţine un parc de vagoane, locomotive şi automotoare, cu care efectuează transportul public de pasageri pe infrastructură, folosind gările administrate de CNCF CFR SA, cea care stabileşte şi conditiile de circulaţie ale trenurilor. Întreaga activitate de transport feroviar de pasageri a CFR Călători se desfăşoară în cadrul contractului de servicii publice aprobat de Guvernul României, prin care se stabilesc nivelele de servicii, cantitatea acestora şi nivelele de finanţare pentru fiecare tip de serviciu.




1.Ce timpi estimaţi pentru trenurile fără oprire între Bucureşti şi Constanţa după finalizarea lucrărilor la podurile dunărene ? Dar pentru trenurile cu 4-5 opriri care circulă cu viteze de până la 150km/h ? Când vor circula actualele trenuri care au viteza maxima de 150km/h cu 160km/h adică la fel cu performanţele liniei ?

Conform celor comunicate de CFR S.A, durata de circulaţie a trenurilor interregio nu este influenţată major de lucrările la podurile dunărene astfel că, pentru trenurile care circulă cu 160 km/h, fără opriri, durata de parcurs este de 2 ore. Preconizăm ca după finalizarea lucrărilor, durata de parcurs pentru trenurile care circulă cu 150 km/h să fie de maxim 2 ore şi 17 minute.
Toate trenurile interregio care circulă între Bucureşti şi Constanţa cu 150 km/h vor opri în funcţie de oră şi trafic în staţiile Lehliu, Ciulniţa, Feteşti, Cernavodă Pod şi Medgidia.
Odată cu finalizarea lucrărilor la podurile dunărene, în funcţie de nivelul compensaţiilor din Contractul de Servicii Publice, CFR Călători şi CFR SA intentionează să introducă un serviciu de trenuri cadenţate atât în rang de IR între Bucureşti şi Constanţa, cât şi în rang de R între diverse puncte de pe această rută.


2.De ce trenurile IR 1638/1639 nu circulă cu o singură oprire la Feteşti între Bucureşti Nord şi Constanţa, având în vedere că este un tren care leagă Constanţa de Braşov ? Un tren având viteza maximă de 160km/h poate parcurge această distanţă în cca 2 ore reducând distanţa Braşov-Constanţa şi retur cu minimum 20' !!.De ce nu se introduce un tren regioexpres (cu opriri regio doar între Cernavodă Pod şi Constanţa plus Feteşti, Ciulniţa şi Lehliu care să dubleze perechea 1638/1639 dar să asigure şi un trafic de navetă în judeţul Constanţa? De ce sunt ţinute în circulaţie trenuri regio care parcurg distanţa dintre Bucureşti Obor şi Constanţa în cca 5 ore, oprind în toate statiile de parcurs ? Pe o linie modernizată trenurile regio nu ar trebui să circule cu viteze medii de doar 45-50km/h !!!


În ultimii ani, CFR Călători şi-a redus considerabil activitatea, volumul de tren/km finanţat de autorităţi prin Contractul de Servicii Publice fiind din ce în ce mai mic. Reducerea activităţii a presupus reducerea numărului de trenuri şi implicit reducerea posibilităţilor de a crea legături, de a prelua fluxurile de călători navetişti, elevi sau turişti, modificându-se în consecinţă.
În conformitate cu reglementările legale în vigoare privind definirea trenurilor de călători, trenurile interegio pot avea opriri frecvente, dar cu respectarea condiţiei de viteză.
Trenul IR 1638 care circulă pe ruta directă Constanţa-Braşov şi implicit pe ruta Constanţa-Bucureşti, este singurul tren interregio care soseşte în Bucureşti Nord înainte de ora 08.00. Sistarea opririlor în staţiile intermediare ar produce nemultumiri în rândul publicului călător.
În urma solicitărilor primite în anul 2014, pentru sezonul estival 2015 s-au realizat două conexiuni directe între Constanţa şi Braşov, care preiau pasagerii care doresc să călătorească către destinaţii de pe ruta Bucureşti – Constanţa.


3.Care este timpul de parcurs al trenurilor având viteza maximă de 160km/h, în actualul sezon estival având în vedere că pe siteul CFR Călători sunt programate în 2h09' respectiv 2h14' iar în oferta comercială de aici https://docs.google.com/document/d/1o4iE...edit?pli=1 în fix 2 ore ? Care este adevărul ?


Pentru sezonul estival 2015, CNCF CFR SA administratorul infrastructurii feroviare din România a oferit iniţial o durată de parcurs de 2 ore şi 9 min, apoi la solicitarea CFR Călători a redus-o la maxim 2 ore.



4.De ce există trenuri spre Bucureşti Nord respectiv Bucureşti Băneasa, care pleacă din Constanţa la interval de doar 10' şi opresc la fel în toate aceste staţii : Medgidia, Cernavodă Pod, Feteşti, Ciulniţa ???!!! Vezi IR1586 care pleacă la 17.00 din Constanţa urmat de IR 1945 care pleacă la 17.10 iar amândouă opresc în toate staţiile de mai-sus ? De ce IR1945 nu este programat să circule fără oprire între Constanţa şi Bucureşti Băneasa având în vedere că este tren special introdus pentru cei care se întorc acasă după un sejur pe litoral? De ce opreşte acest tren la fel ca şi un tren care pleacă doar cu 10' înaintea lui ? Doar pentru a avea un parcurs mărit fără logică ? De ce nu sunt programate toate trenurile sezoniere fără opriri indiferent dacă sunt programate să circule via Băneasa sau Bucureşti Nord.


Pentru sezonul estival 2015, trenul IR 1944/IR1945 a fost programat să circule pe rută modificată, reducându-se astfel durata de parcurs cu aprox. 2,5 ore pe sens de circulaţie.
Pe ruta Mangalia–Constanţa din cauza circulaţiei trenurilor pe linie simplă, infrastructura feroviară este saturată în sezonul estival, fapt pentru care se impun anumite ore de plecare din Mangalia, respectiv din Constanţa către Bucureşti pentru a nu bloca Gara Constanţa şi secţia Mangalia-Constanţa. O decalare a plecării trenului IR 1945 din Constanţa este posibilă doar prin creşterea timpului de staţionare a acestuia în gară. Această soluţie nu este viabilă pentru călătorii care circulă pe distanţe lungi, fiind un tren foarte solicitat în sezonul estival.
Deşi, pe ruta Constanţa–Bucureşti, ambele trenuri IR 1586 şi IR 1945 au plecări la ore apropiate şi opriri în staţiile mari intermediare (Ciulniţa, Feteşti, Cernavodă şi Medgidia), primul preia traficul de călători spre capitală, iar al doilea asigură legătura directă pentru pasagerii care călătoresc, în perioada de sezon estival şi concedii de odihnă, din staţiile intermediare, spre Deda, Baia Mare şi Satu Mare.



5.De ce trenul IR1581 Bucureşti Nord-Constanţa circulă cu opriri deşi există şi alte trenuri care pot prelua călători pe parcurs ? De asemenea trenurile 10802/10803/10804//10805 de ce sunt programate cu opriri deşi se adresează turiştilor în principal turiştilor din Oltenia sau Valea Prahovei/Braşov ? Credeţi că trenurile fără oprire nu conferă un confort mai sporit călătorilor de pe o anumită rută, credeţi că faptul că lumea ştie că trenul nu opreşte nu conferă mai multă reclama trenului şi călătorului ? Cuvântul expres poate avea o conotaţie pozitivă sau nu asupra atragerii călătorilor la mijlocul de transport numit tren ? Managementul CFR Călători ar avea numai de câştigat prin introducerea cât mai multor trenuri expres pe o anumită rută care mai e si sezonieră !!! Călătorii din Medgidia, Cernavodă Pod, Feteşti, Ciulniţa sau Lehliu au destule alte variante pentru a se deplasa pe litoral sau între aceste localităţi, nu cred că este nevoie de trenuri la ora pentru aceste localităti în detrimentul confortului unui călător din Bucureşti, Craiova, Braşov, Cluj, Arad, Timişoara etc, care foloseşte trenul spre şi dinspre litoral.


Suntem de acord cu dumneavoastră că trenurile fără oprire pot oferi un confort sporit pasagerilor care călătoresc pe distanţe lungi, însă aceste trenuri preiau şi fluxurile sezoniere de călători din localităţile intermediare.
Trenul IR 10802 Craiova-Mangalia, de exemplu, este foarte solicitat pe ruta Craiova-Bucureşti Nord datorită orei de sosire în Bucureşti Nord.



6.De ce trenul IR1681 Bucureşti Nord- Tulcea Oraş nu are conexiune regio Medgidia-Constanţa-Mangalia ??!!! Două Desiro legate ar rezolva problema !!!


În ceea ce priveşte realizarea unei conexiuni la trenul IR 1681 de la Medgidia la Constanţa, acest lucru nu este posibil în primul rând din punct de vedere tehnic, trenul fiind format dintr-un automotor direct, cu destinaţia Tulcea. Două automotoare nu justifică volumul de trafic, ducând la utilizarea ineficientă a materialului rulant şi a personalului. În plus, o asemenea conexiune există în staţia Medgidia la trenul IR 1981.


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)