Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 2 Voturi - 4.5 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aeroportul Brașov ( XXX/LRBG )
#1
Aeroportul din Brasov urmeaza sa fie primul aeroport construit de la zero dupa anul 1989, urmeaza sa fie la o distanta de 12 kilometri de municipiul Brasov si va avea o pista de 2.820 de metri şi o latime de 45 de metri.Asa arata in momentul asta viitoarea pista a aeroportului:    
#2
Intre timp , peste 70% din pista este si asfaltata/betonata

[Imagine: oit3.jpg]
Without logistics anything is nothing ! Develop infrastructure and logistic will follow
#3
Adevarat, poza postata de mine era din 2011, termenul de finalizare a fost oricum depasit cu foarte, foarte mult [Imagine: 9v04.jpg]

Uploaded with ImageShack.us
#4
Aeroportul Brasov este fara indoiala necesar si long overdue.

Solutia aleasa de Consiliul Judetean Brasov de a construi aeroportul "pe bucatele" era probabil singura optiune de a demara efectiv constructia, dupa 30 de ani de discutii. Asa ca mi-e greus a fiu critic la adresa solutiei, pentru ca nu stiu care ar fi putut fi alta, cata vreme nu a existat suportul autoritatilor centrale.

Cu ceea ce nu sunt de acord este subevaluarea si prezentarea umflata a situatiei. Cred ca aveau mult mai mult de castigat daca isi prezentau onest viziunea asta de dezvoltare graduala.

Un aeroport local "la cheie" - pista, taxiway, platforma parking (pentru avioane), instalatii de balizaj, turn de control, terminal de pasageri international, terminal cargo etc.) precum cel de la Brasov, are un cost total de minim 100 mil. EUR.

Ceea ce se construieste acum la Brasov in cadrul contractului de 12 mil. EUR cu Vectra (si aceasta e o valoare subevaluata!) este strict betonul pistei de aterizare. Nu se poate numi defel "pista de aterizare" pentru ca nu va avea instalatii de balizaj si nici macar taxiway (bretele) pe unde avioanele sa iasa sau sa intre pe pista de aterizare. Nemaivorbind ca nu exista nici un turn de control si instalatiile radar aferente care sa dirijeze avioanele la aterizare / decolare.

Suntem la cel putin 3-4 ani distanta de momentul la care la Brasov va ateriza primul avion si pana atunci vor mai urma multe alte contracte de constructie ale diferitelor elemente ale aeroportului. Mi-e insa teama ca pana la final, in stilul asta de constructie "pe bucatele", costul se va ridica la mult peste 100 de milioane de EUR, mizandu-se pe faptul ca peste 4-5-7 ani nu o sa mai tina nimeni minte ca in 2010 un Presedinte de Consiliu Judetean a spus ca face aeroport la Brasov cu 30 mil. EUR.
#5
Cand vor avea banii necesari pentru demararea constructiei terminalului si celorlalte facilitati necesare unui aeroport international, pista va necesita reparatii, iar data darii in expluatare se va decala cu inca 6-12 luni Sad.
#6
Nu sunt neaparat necesare 100 de milioane, pentru ca nu se va face state-of-the-art, ci mai degraba low-cost. Daca pista costa 17 milioane, cu vreo 8 milioane faci taxiway+apron, cu inca vreo 10 turnul de control si balizajul, iar terminalul nu inghite mai mult de 10 milioane (iar la pretul asta poate iesi decent).

Deci am putea avea cu 45-50 milioane de EUR un aeroport mai mult decat decent, comparabil sau ceva mai bun decat cele de la Cluj sau Sibiu, dar incomparabil mai bun decat Tg.Mures (principala concurenta).
#7
(04-09-2013, 13:56 )bobby117 a scris: Cand vor avea banii necesari pentru demararea constructiei terminalului si celorlalte facilitati necesare unui aeroport international, pista va necesita reparatii, iar data darii in expluatare se va decala cu inca 6-12 luni Sad.

De ce-ar necesita reparatii o pista nefolosita niciodata? Betonul si asfaltul nu se degradeaza (usor) de la sine. Daca compari cu ce s-a intamplat la Modlin, acolo pista era extrem de veche (anii '60), intr-o stare precara (cand a fost abandonata baza aeriana era la nivelul necesar MIG-29-urilor si MIG-21-urilor pentru a decola - foarte, foarte departe de standardul minim pentru avioane de pasageri "vestice"). Rezolvarea a fost facuta prost (carpeala si extindere), asa ca rezultatul a fost un esec rasunator.

Problema pe care o vad este alta - cum naiba vor instala balizajul? E nevoie de tuneluri pentru cabluri inglobate in betonul pistei, e nevoie de lampi (si deci de locuri special concepute pentru lampile respective) etc. etc.

Daca tot ce fac e sa traga betoane, cum vor instala respectivele instalatii? Fac santuri in pista cand o sa vina vremea instalarii?

(04-09-2013, 21:46 )eurocopter a scris: Nu sunt neaparat necesare 100 de milioane, pentru ca nu se va face state-of-the-art, ci mai degraba low-cost. Daca pista costa 17 milioane, cu vreo 8 milioane faci taxiway+apron, cu inca vreo 10 turnul de control si balizajul, iar terminalul nu inghite mai mult de 10 milioane (iar la pretul asta poate iesi decent).

10 milioane ar permite instalarea de sisteme la nivel CAT I, si asta daca se foloseste practic cel mai ieftin producator de pe piata. Nu vad cum s-ar descurca Brasovul cu CAT I - nu e o campie plata pe care nu-i niciodata ceata si nu-s niciodata probleme de vizibilitate de la zapada/ninsoare sau ploaie serioasa. Echipamentele de turn mai costa si ele 2-3 milioane si turnul in sine tot atat.
#8
Si cam pe la ce preturi estimezi ca ar costa un CAT II? Sunt curios daca la Cluj a intrat si ILS-ul in pretul total al pistei. Daca da, atunci nu s-a cheltuit pe ILS mai mult de 6-7 mil. EUR.
#9
(05-09-2013, 15:00 )eurocopter a scris: Si cam pe la ce preturi estimezi ca ar costa un CAT II? Sunt curios daca la Cluj a intrat si ILS-ul in pretul total al pistei. Daca da, atunci nu s-a cheltuit pe ILS mai mult de 6-7 mil. EUR.

In jur de 14-15 milioane, din cate stiu. USD, nu EUR, la fel si la CAT 1 in Brasov. Deci posibil ca cu 10 milioane de EUR sa inghesuie un CAT 2 la Brasov.

La CLJ au nevoie de instalatii noi ILS? Am presupus ca doar le muta si recalibreaza pe cele deja existente.
#10
(05-09-2013, 16:26 )frunzaverde a scris: La CLJ au nevoie de instalatii noi ILS? Am presupus ca doar le muta si recalibreaza pe cele deja existente.

Uite ca nu m-am gandit la asta, desi nu cred ca e posibil. Ar trebui sa stea inchis aeroportul pe perioada in care muta instalatiile si pana e omologat si testat totul pe noua pista. E putin probabil sa tii la CLJ aeroportul operational in octombrie cu pista veche fara ILS.


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)