Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 3 Voturi - 3.33 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cai ferate de mare viteza versus conventionale
#21
Nu putem sa facem in 2015 o linie care s-ar inaugura in 2025 la 250, in conditiile in care deja standardul urca spre 350. Adica nu putem inaugura in 2025 tehnologia din 1980.

Liniile noastre HSR trebuie concepute din start la 300, chiar daca pentru inceput doar la campie si deal: Bucuresti - Valcea, Sibiu - Deva, Lugoj - Timisoara - Szeged. Apropo, ungurii au stabilit deja ca ramura HSR spre Romania va pleca din Szeged, fie spre Arad, fie spre Timisoara, in functie de deciza noastra. Deci viitorul HSR nu va fi prin Curtici, ci va urma mai mult sau mai putin traseul A1.
#22
(10-07-2014, 17:26 )Baiazid a scris: Singurul lucru cu care sunt in dezacord este ca "sa asteptam sa avem intai linii conventionale bune, inainte sa incepem HSR"

Sunt total de acord cu dezacordul tau. Tongue


Empyro, prima ruta HSR deja s-a fixat, e pe Valea Prahovei. De-aia nici nu si-au batut capul prea mult intre Campina si Brasov cu acest coridor IV, de-aia nu s-a ales varianta tunel nou, iar vitezele ,,reabilitate'' sunt bune doar pentru marfa si trenuri regio.
#23
Sau asa. Eu ii cred pe unguri si pe europeni, dar ramane de vazut daca prin trecatorile alpine se va circula cu 350 km/h, chiar si in 2025.
#24
Trecatorile alpine de la noi ? Pe Valea Prahovei doar tunel nou maxim 200km/h si asta dupa 2030.
#25
(10-07-2014, 18:04 )forumtrenuri.com a scris: Trecatorile alpine de la noi ? Pe Valea Prahovei doar tunel nou maxim 200km/h si asta dupa 2030.
Ma refeream chiar la austrieci. Deocamdata vad ca ei fac eforturi considerabile sa atinga 250. Noi nu suntem totusi nici in vasta campie de la Atlantique si nici in "The Great Lowlands" din Germania si Polonia.
Pe Valea Prahovei este foarte greu de atins si pragul 200 din cauza diferentelor considerabile de nivel si a abruptului din zona Timisului.
De asemenea ramele cu tilting deving obligatorii ; nu degeaba cehii au optat pentru Pendolino.
#26
200 km/h se atinge fara problema si daca ai Railjet care este ceva intre rama si tren clasic, iar una din variantele de traseu propuse pentru Azuga-Predeal pentru actualul PP2 fost CIV, si care a picat, a fost tunel nou de 200.

Austriecii nu circula inca cu 250 din motive care tin de deschiderea pietei feroviare catre alti operatori, deci linia poate mai mult dar e chestie de strategie nationala, mai pe romaneste sa nu cedeze piata altora.

Adevaratul motiv insa este ca OEBB pur si simplu inca nu detine materialul rulant necesar, s-au orientat catre trenuri care pot maxim 230 km/h pentru ca trebuiau sa faca ceva cu Siemensurile. Daca ii intrebi pe ei spun ca din motive care tin de siguranta circulatiei, insa iti garantez eu ca nu este nimic adevarat.
#27
Un comunicat de astazi de pe siteul Cfrcalatori.ro:

Dezvoltarea cooperării dintre România şi Ungaria în transportul feroviar de călători
17-07-2014


Protocolul celei de-a VI-a ediţii a Comisiei mixte româno-ungare de cooperare economică, ale cărei lucrări s-au desfăşurat la Budapesta în perioada 14-15 iulie, reiterează angajamentul celor două părţi pentru extinderea cooperării în domeniul transportului feroviar internaţional de pasageri între România şi Ungaria.

Părţile intenţionează să analizeze, în parteneriat, studiile de mobilitate feroviară (2014-2020) în zona de frontieră pentru stabilirea priorităţilor de investiţii în domeniul feroviar.

Experţii din cele două ţări au propus stabilirea de comun acord a punctelor de trecere a frontierei româno-ungare pentru proiectul liniei feroviare Budapesta – Bucureşti – Constanţa şi promovarea, în parteneriat româno-ungar, la finanţare din fonduri europene a studiilor de prefezabilitate pentru aceeaşi linie, în cadrul reţelei europene de transport, TEN-T.

CFR Călători a fost reprezentată în delegaţia română de către domnul Iosif Szentes, Director de Relaţii Internaţionale şi Instituţionale.


Lucrările Comisiei mixte româno-ungare de cooperare economică au fost apreciate ca un bun prilej de impulsionare a cooperării economice bilaterale în mai multe domenii şi de monitorizare a perspectivelor de dezvoltare a relaţiilor economice dintre cele două ţări. La modul in care se misca lucrurile pe la noi, de la stadiul in care ne aflam si pana la proiect vor trece minimum 7 ani.

***

În prezent, pasagerii CFR Călători au la dispoziție trei trenuri internaționale zilnice directe din București Nord către Budapesta, cu preţuri de la 29 Euro pe sens.


Oferta de transport internațional a companiei include trenuri zilnice directe către Budapesta şi din marile oraşe Timişoara, Brașov, Târgu Mureș și Cluj Napoca.

CFR Călători, în cadrul organizațiilor profesionale internaţionale, colaborează cu transportatorii feroviari europeni, iar, în baza acordurilor internaţionale încheiate, pasagerii noștri (copii, tineri, seniori) beneficiază de tarife și oferte avantajoase pentru călătoriile în strainătate.

Cei care doresc să exploreze continentul european sau doar o țară, pot opta pentru oferta de călătorie tip abonament - InterRail Pass, disponibilă în două variante: InterRail Global Pass şi InterRail One Country Pass. Oferta este avantajoasă pentru că se poate călători nelimitat în perioada de valabilitate în 30 de ţări europene sau într-o singură țară, în funcție de varianta de abonament pentru care se optează. Tinerii sub 26 de ani şi seniorii de peste 60 de ani beneficiază de preţuri speciale, iar copiii beneficiază de o reducere de 50% din tariful întreg.




Dupa cum se vede, inca suntem la stadiul de prefezabilitate, ceea ce inseamna ca inca nu s-a ales ruta. Prefezabilitatea va lua in considerare mai multe rute din cadrul carora va fi aleasa una, chiar daca aceasta va fi mai mult ca probabil via Brasov-Sibiu-Deva, noi inca la stadiul asta suntem.
#28
Da, e adevarat ca suntem inca la pre-fezabilitate. Si cred ca in final concluzia va fi "nu pe la Brasov", mai ales daca pe linia conventionala se face tunel pe sub Predeal. Costurile traversarii cu HSR pe la Brasov ar face linia prohibitiva
#29
Baiazid, hai sa tragem putin de logica ... Pe pp2 ex coridorul IV s-a ales varianta reabilitarii pe tronsonul Predeal-Brasov fara tunel nou deci o reabilitare cu costuri minime si care va lasa Brasovul la minimum doua ore de Bucuresti pe calea ferata (85km/h viteza medie comerciala)... Si asta doar daca ridicam la 160 pe m 1000 plus alte treburi, foarte putine opriri s.a.m.d.

In aceste conditii nu crezi ca una din variantele propuse si respinse pentru pp2 , respectiv tunel nou Azuga-Predeal, se va realiza pe linia de mare viteza ? Bine, o sa zici ca s-a ales varianta asta pentru ca UE nu ar fi fost de acord sa bagam prea multi bani in aia 20km, dar totusi Brasovul la 2 ore de Bucuresti ar fi de neconceput, ca sa nu zic jalnic. Iar o axa de mare viteza care sa nu treaca prin centrul tarii este la fel de patetic ca o Gara Centrala mai la nord decat Gara de Nord.
#30
Pe linia CONVENTIONALA se va construi tunel CONVENTIONAL nou pe sub Predeal. Aceasta decizie practic anuleaza ideea de HSR pe Valea Prahovei.


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)