Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Reabilitare M900 Bucuresti-Videle-Craiova-Drobeta-Timisoara
#1
Pe SSC a fost publicata o harta cu noul traseu propus pentru linia Strehaia - Drobeta Turnu Severin:

@cadîr:
Citat:Ca urmare a cererii domnului CornelM de pe forum, public o imagine trimisă de acesta, cu precizarea că publicarea imaginii a fost posibilă prin amabilitatea d-lui Valentin Sava.

[Imagine: UTvq6EZ.jpg]
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#2
Nu inteleg daca este varianta oficiala sau propunerea personala a lui @CornelM, insa intr-adevar este una dintre marile probleme "de rezolvat" ale CFR: coborarea de la Balota.

Ideea unui tunel de baza este veche si mai devreme sau mai tarziu se va trece la realizarea lui.

Problema majora este alocarea financiara. Tocmai citeam ca Ungaria aloca 4 miliarde EUR pentru calea ferata in 2014 - 2020, in vreme ce Polonia aloca 6 miliarde in aceeasi perioada. Noi probabil doar cu putin noroc trecem de 1 miliard... Sad
#3
Linia face parte din noile coridoare europene (se afla atât pe "Rin-Dunare axul sudic", cat si pe "Orient"), asadar primeste 85% finantare EU. Cel putin o parte a liniei Craiova - Timisoara ar trebui sa intre pe finantare EU in ciclul 2014-2020. Probabil ca se incepe cu Craiova-Drobeta. Inainte de asta ramâne doar finalizarea pe coridorul "Rin-Dunare" axa nordica (M200+M300 Arad-Simeria-Sighisoara-Predeal).

România ar trebui sa profite la maxim de situatia actuala, cu Serbia in afara UE, si sa faca linia Craiova-Timisoara-Arad si concomitent autostrada A6 Calafat-Drobeta-Lugoj. Ambele in ciclul de finantare 2014-2020. Dupa intrarea Serbiei in UE mi s-ar parea fireasca mutarea coridorului "Orient" de la Budapesta prin Belgrad si mai departe spre Istambul, atat pe rutier cat si pe feroviar, ceea ce reduce sansele finantarii pe Craiova-TM.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#4
Absolut de acord.

De mutat, coridoarele nu se muta, dar sigur vor aparea ramuri prin Serbia. Si oricum, cu coridoare sau nu, traficul se muta oricum daca are rute mai avantajoase. Ori intrarea Serbiei in UE si simplificarea trecerii frontierei va fi un atu major pentru ca turcii, grecii si bulgarii sa revina la tranzitul prin Serbia in defavoarea celui prin Romania. Asta daca, desigur, Romania nu va oferi o ruta mai atractiva.
#5
Din momentul in care Serbia intra in UE si pana in momentul in care vor avea macar un coridor 100 % operational trec cel putin 10 ani. Ganditi-va ca viteza de exploatare nu creste dintr-o data, deoarece lucrarile au loc in perioade diferite si incurca circulatia normala a trenurilor, adica exact cum s-a intamplat si la noi.

Pana atunci , cu siguranta Romania si Bulgaria vor prelua mare parte din trafic beneficiind de noul pod de la Vidin-Calafat, sunt foarte sigur ca ne vom misca mai bine ca ei in ceea ce priveste coridorul IV sudic. Plus de asta avem si varianta de rezerva prin Valea Jiului, apoi CIV finalizat pana la Curtici.

Nu mizati prea mult pe Serbia, acolo lucrurile se misca din punct de vedere economic mult mai prost ca la noi, iar impactul aderarii la UE va fi dificil de trecut.
#6
Cu mentiunea ca nu se mai numeste coridorul IV sud, ci coridorul Rin-Dunare, in imaginea de mai jos cu albastru deschis (cu 2 ramuri feroviare in Romania, nord si sud + ramura fluviala, adica Dunarea insasi):

[Imagine: gMhefY6.png]

Coridorul maroniu se numeste "Orient / Middle Est", pe scurt Orient. Pe zona Viena-Budapesta-Arad-TM-Craiova cele 2 coridoare feroviare se suprapun.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#7
Vancouver, pana se apuca astia de ele se mai redenumesc de cateva ori ... Si intr-un final or sa ajunga toate sa se numesca PP XX. Big Grin

Gata si cu coridorul 7 (RC7) special pentru marfa, acum se numeste doar Orient ? Inainte sa se numeasca coridorul 7 se numea Coridorul E Dodgy, peste 10 ani ajunge prioritar si asta, deci gata si cu Orient...
#8
Eu am luat denumirile oficiale de pe siteul UE. Mai jos o varianta cu grafica simplificata a coridoarelor, dar inclusiv restul retelei TEN-T CORE (cu gri).

[Imagine: rERrrSk.png]

Orient se numeste de fapt Orient / East Med - Med presupun de la Mediterana (anterior am scris gresit Middle East - asa tinusem minte...)
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)