Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Softrans
#51
Da, am vazut ca nu mai duc Hyperion la Innotrans, deci continua sa-l tina in circulatie.
#52
Daca achitau organizatorii targului banii imprumutati pentru dezvoltarea proiectului, nu cred ca era o problema.

Plus de asta produsul tot va putea fi admirat pe perioda respectiva cca 1 ora, pentru ca atat va cumula ca si stationari in Nord.
#53
Cred ca am mai spus: e o gluma asta cu "scoatem banii de rata la banca din bilete". Singurul motiv pentru care Hyperion este mentinut in circulatie este marketingul. Trenul nu poate fi vandut daca nu circula si nu este cunoscut.
#54
(04-09-2014, 09:17 )Baiazid a scris: Cred ca am mai spus: e o gluma asta cu "scoatem banii de rata la banca din bilete". Singurul motiv pentru care Hyperion este mentinut in circulatie este marketingul. Trenul nu poate fi vandut daca nu circula si nu este cunoscut.

Evident ca nu se acopera intreaga rata din vanzare biletelor, dar totusi este un venit important.

Daca era doar asa cum spui tu, trenul facea o pauza si era programat la Innotrans, pentru ca totusi ,,masinile'' se vand la un targ de profil si nu mergand pe strada.
#55
Tocmai ca venitul e o gluma. Costul efectiv al deplasarii trenului este undeva la peste 90% din costul biletelor + subventia. Asta daca nu cumva numarul calatorilor e sub break-even si atunci cursa este pe pierdere neta. Oricum, suma care ramane este ridicol de mica in raport cu rata de plata, incat nici vorba ca asta sa fie un scop in sine.

Singurul motiv pentru care Hyperion este mentinut in circulatie este ca sa fie vazut si sa aiba kilometri rulati in exploatare. Ca orice potential client te-ntreaba cat a rulat, unde, cu ce rezultate si ce rata de caderi. Incasarile din cursele efective nu intereseaza pe nimeni. Cel mult doar cat sa acopere efectiv costul deplasarii.
#56
(04-09-2014, 09:44 )Baiazid a scris: Costul efectiv al deplasarii trenului este undeva la peste 90% din costul biletelor + subventia.

Nu cred... Vorbim totusi de o rama electrica economica care a circulat per total, facand o medie, la o capacitate de cca 80%. Dupa calculul tau nici nu am mai avea trenuri in Romania... Iar orice potential client ar fugi imediat...

Oricum, detaliaza te rog, chiar m-ai facut curios...
#57
"Din gatul mainii", adica fara sa mai stau sa caut cifrele exacte, luam calculul pe Bucuresti - Constanta (225 km).

TUI + trasa ~ 12 EUR / km => 2700 EUR => ~12.000 RON
Consum curent: zicem ca in medie rama a folosit doar 1500 kW din cei 1720 kW ai ramei, deci avem aproximati 3000 kWh consumati. Adica, la pret industrial cam 800 RON.
Echipa de tren plus mecanici: 1000 RON
Mai vin ceva manevre, chirii de stationare la CFR Calatori, costuri cu casele de bilete etc. Mai punem 1000 RON sa fie rotund

Deci costul undeva la 15.000 RON pe cursa, fara amortizarea si uzura trenului. Desi un operator ar lua si asta in calcul.

Acum incasarile. La 80% din 188 de locuri, pe Bucuresti - Constanta s-au incasat 6000 RON / cursa. Se mai adauga si subventia de vreo 10.000 RON (probabil) si oops, mai ca a iesit un profit de 1000 RON (220 EUR).

Adica sunt necesare vreo 27.000 de curse ca sa se plateasca cele 5 milioane de EUR cat a costat proiectul.
#58
(04-09-2014, 11:28 )Baiazid a scris: Adica sunt necesare vreo 27.000 de curse ca sa se plateasca cele 5 milioane de EUR cat a costat proiectul.

Profitul este mai mare decat cel estimat de tine, intrucat automotorul a avut trasa Craiova-Bucuresti-Constanta si nu doar Bucuresti-Constanta. Iar cursele au fost cu retur !

Si atentie, ca nu a spus nimeni ca cele 5 milioane de euro se vor achita din activitatea comerciala a automotorului , asta este desigur un non-sens care nu merita discutat, mai ales ca nu vorbim de o intentie definitiva a Softrans de a opera aceasta rama pe termen lung .

Am spus partial, si daca se achita un procent din ratele alea lunare si tot nu merge trenul degeaba, exista acolo un profit care ajuta intr-un fel la plata unei sume de bani importante pentru o firma ca Softrans.

Automotorul a fost imprumutat la CFR Calatori si a participat la targuri fara succes, stiu ca aveau o intelegere cu o firma italiana care a dat intre timp faliment, deci ceea ce conteaza este faptul ca in prezent nu exista cumparator.

Faptul ca Hyperion aduna kilometrii la capitolul fezabilitate sta intr-adevar in picioare, insa nu cred ca astfel se gaseste un cumparator, acest lucru este departe de adevar. Pentru acest aspect exista targuri si prezentari de produse de acest tip, plus alte posibilitati comerciale infinite.
#59
(04-09-2014, 11:46 )forumtrenuri.com a scris: Profitul este mai mare decat cel estimat de tine, intrucat automotorul a avut trasa Craiova-Bucuresti-Constanta si nu doar Bucuresti-Constanta. Iar cursele au fost cu retur !

Eu iti garantez ca toate cursele au fost ori pe zero, ori pe pierdere. Si probabil prin week-end s-a scos un minim profit. Si asta, repet, FARA amortizare si FARA cheltuieli de intretinere ale ramei. Pentru ca in mod normal trebuie sa iei cheltuielile de revizii si reparatii, sa le imparti la numarul de kilometri si sa le adaugi la costuri.

Tocmai, ca daca transportul feroviar ar fi real profitabil, am avea si noi operatori feroviari adevarati, la ranguri de varf, nu capuse de subventie la ranguri Regio, unde profitul este imposibil.

Hyperion nu poate fi vandut nimanui pana cand nu are istoric de succes. Nu e nevoie ca Hyperion sa ajunga la Innotrans pentru ca CD sau ÖBB sa stie ca exista o noua oferta pe piata. Fii sigur ca toti stiu deja. Dar nimeni nu vrea sa fie clientul zero si vehiculul feroviar respectiv sa ajunga la maturitate pe banii lui.

Cat priveste clientul tinta principal al Hyperion, CFR Calatori, aici este un alt "joc". La noi deciziile de achizitie sunt traditional politice. Ori daca publicul stie trenul si-l apreciaza, atunci politicienii sunt dornici sa decida achizitia lui de catre statul roman.

Astea sunt singurele motive pentru care Hyperion face curse pe liniile cele mai vizibile din reteaua CFR: Bucuresti - Constanta vara si Bucuresti - Brasov toamna / iarna.
#60
(04-09-2014, 12:08 )Baiazid a scris: Eu iti garantez ca toate cursele au fost ori pe zero, ori pe pierdere. Si probabil prin week-end s-a scos un minim profit.

In acest caz tot calculul tau de mai-sus din care reiese un profit de 220 E doar pentru cursa Bucuresti-Constanta pentru ce a mai fost facut ?

Trenul a circulat zile la rand plin, daca mergeai direct la gara in Craiova fara rezervare stateai in picioare, doar la retur gaseai bilete, insa nu a circulat sub 50% din capacitate nici in directie inversa.

Acum e ceva mai subtire la incasari pentru ca este final de sezon, dar o luna de zile iti garantez eu ca a rupt !!!


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)