Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Softrans
#41
Prima locomotiva Bisistem produsa in Romania de Softronic pentru Softrans, se afla zilele astea in Poligonul de testari al AFER din Faurei .

   

Foto by: Marius Pancu
Railway is my way!
#42
Incepand de maine 08.08.2014 informatii legate de trenul Hyperion cum ar fi linia de la care pleaca din Gara de Nord, preturi bilete, ore de plecare sau sosire vor putea fi gasite la biroul de informatii TFC Trans Feroviar Calatori din Gara de Nord.
Railway is my way!
#43
Fimare realizata de cei de la Skycam pentru Sofronic din timpul testelor de viteza cu prima locomotiva romaneasca Bisistem si anume LEMA 14 care ramane la Softrans .




Railway is my way!
#44
Softrans are ocazia sa-i faulteze rau pe cei de la RT anul viitor cand va intra in circulatie si a2a rama hiperion. Sa ramana o rama pe Craiova-Bucuresti-CT iar cealalta rama sa vina de la Brasov sa se cupleze in Nord sa plece in dubla la CT iar la intoarcere o rama sa mearga la BV si cealalta inapoi la Craiova.
O sa iasa razboi cu RT daca vor face asa in sezon Big Grin dar va fi hit si in extrasezon la 40lei Buc-CT fara oprire ar da rau si in CFR cu trenurile lor cu 3 vagoane din extrasezon.
Pe CFR nu ii deranjeaza inca ST, nu au suficienta capacitate de transport comparativa cu operatorul de stat Smile in timpul verii .
#45
In momentul in care fiecare tren 1986/1987/1988/1989 va fi dublat de un tren privat(dar nu RT cu actualul material rulant la 120km/h si timpul de parcurs), cu siguranta vor aparea tarife de tip discount si la CFR. Un alt moment de acest gen ar putea aparea daca tarifele curselor auto vor ajunge undeva la 40 de lei fata de 50-60 de lei in prezent. Altfel s-ar putea sa asistam la momente de acest fel mai ales in extrasezon, in care calatorul va lasa trenul pentru autocar datorita pretului si nemaitinand cont de faptul ca timpul de mers este mult mai scazut.

In ceea ce priveste Sofrans, ceea ce fac ei in prezent este de conjunctura si nu are legatura cu planul lor initial. Parerea mea este ca cele doua automotoare vor ajunge intr-un final tot la CFR Calatori, din punctul meu de vedere daca se inteleg la un pret de achizitie cat de cat convenabil, trenurile astea doua ar fi o buna solutie pentru a prelua trase interregio limitate evident la Constanta, s-ar putea creea o cadenta buna pentru trenurile sezoniere si din extresezon, si care nu sunt programate la ore de varf, adica cele cu cerere scazuta de bilete.

Poate in acest fel se va incepe o cadenta logica de tren la 2 ore in extrasezon si de 1 tren la ora in sezon pentru trenurile normale IR cu opriri, pentru ca cele expres formate din garnituri clasice pot fi programate la orele de varf dubland efectiv aceste trenuri cu opriri.
#46
(31-08-2014, 11:07 )forumtrenuri.com a scris: In momentul in care fiecare tren 1986/1987/1988/1989 va fi dublat de un tren privat(dar nu RT cu actualul material rulant la 120km/h si timpul de parcurs), cu siguranta vor aparea tarife de tip discount si la CFR. Un alt moment de acest gen ar putea aparea daca tarifele curselor auto vor ajunge undeva la 40 de lei fata de 50-60 de lei in prezent. Altfel s-ar putea sa asistam la momente de acest fel mai ales in extrasezon, in care calatorul va lasa trenul pentru autocar datorita pretului si nemaitinand cont de faptul ca timpul de mers este mult mai scazut.

In ceea ce priveste Sofrans, ceea ce fac ei in prezent este de conjunctura si nu are legatura cu planul lor initial. Parerea mea este ca cele doua automotoare vor ajunge intr-un final tot la CFR Calatori, din punctul meu de vedere daca se inteleg la un pret de achizitie cat de cat convenabil, trenurile astea doua ar fi o buna solutie pentru a prelua trase interregio limitate evident la Constanta, s-ar putea creea o cadenta buna pentru trenurile sezoniere si din extresezon, si care nu sunt programate la ore de varf, adica cele cu cerere scazuta de bilete.

Poate in acest fel se va incepe o cadenta logica de tren la 2 ore in extrasezon si de 1 tren la ora in sezon pentru trenurile normale IR cu opriri, pentru ca cele expres formate din garnituri clasice pot fi programate la orele de varf dubland efectiv aceste trenuri cu opriri.

Poate ramele ar avea mai mult succes daca s-ar gandi la tractiune mixta,electric si diesel.Cat despre CFR nu cred ca va reactiona asa de usor la concurenta,exista o prea mare birocratie la ei ca sa isi modifice preturile in functie de concurenta.Puteau sa faca asta de mult timp,doar de ani de zile se lupta cu autocarele.
#47
Sa vedem... Ramele hibrid la care se gandeste CFR Calatori au viteza maxima de 120 km/h, asta daca nu vorbim de Bombardier AGC si alte vise, deci din start exclud sa se faca Bucuresti-Mangalia cu ele. Nu stiu ce sa zic, insa mi-e greu sa cred ca vor achizitiona trenuri scumpe, cum sunt trenurile hibrid avand viteza maxima de 160 km/h, chiar si pentru magistrala 800...

Apoi noi avem o mare problema cu linia Constanta-Mangalia, care nu mai devreme de vara asta a creeat numeroase intarzieri datorita problemelor puse de incrucisari si intarzierea altor trenuri venite din tara. Nici macar nu mai cred ca vreun RK va aduce ceva bun pe linia asta care culmea se prezinta destul de bine, fara o dublare si rectificare de traseu, nu cred ca vom vedea vreodata viteze comerciale macar de 60km/h acolo.

In ceea ce priveste autocarele, eu nu as numi-o chiar concurenta, din vreo doua motive:

1. capacitatea autocarelor este destul de mica raportata la cea a unui tren, la o cadenta de 1 autocar/45' ar fi necesare multe ore pentru ca autocarele sa umple un tren
2. lipsa cadentarii trenurilor, exista intervale orare neacoperite in care autocarele sunt singurele mijloace de transport valabile

Un fapt imbucurator, am vazut toata acesta vara trenuri pline chiar plecand si patru intr-o ora si autocare plecand sub capacitate, semn ca lumea apreciaza faptul ca trenul , cel putin pana la Constanta, este mult mai rapid desi diferenta de pret este de cca 10 lei sau numai de 2 lei...

Nu cred ca in situatia in care trenurile ar pleca din ora in ora vara pe tot parcursul zilei, acoperind inclusiv intervalele in care autocarele isi fac de cap (de exemplu intre 08.30 si 13.00 nu exista tren Constanta - Bucuresti Nord), am mai putea vorbi de o piata de calatori pentru autocare... Desigur ca nu ar dispare, insa cel putin cursele strict Bucuresti-Constanta s-ar rari considerabil.
#48
Licitatia, din cate am citit e facuta pentru Softronic(hiperion) se va lua in calcul pretul cel mai mic, o gandire mai paguboasa decat asta nu cred ca poate sa existe, vorbim de material rulant care trebuie sa reziste bine in timp macar 20-30 de ani iar contractul sa fie facut cu cap, sa se gandeasca si la mentenanta de dupa iesirea din garantie sa nu patim la fel ca si cu Siemens Desiro...
Nu mai spun de exploatarea corespunzatoare a ramelor. Oricum, ma astept la orice din partea CFRului, numai de bine nu.
#49
Hyperion are un mare atu fata de cei care se prezinta la licitatie: pretul. Apoi vine si faptul ca este firma romaneasca iar tehnologia moderna.

Din pacate insa aici este vorba despre comenzi serioase pe care Softronic nu le poate onora , am inteles ca 60-120 de bucati in doua etape pana in 2018. Deci nu cred ca se va face licitatie cu dedicatie.

Singura varianta pentru Softronic in acest sens este un joint pentru a ansambla cumva la o fabrica din strainatate, ori un investitor serios care sa ajute la extindere. Dar pana la anul in vara, mi-e greu sa cred.
#50
Iata ca cei de la Softrans se tin de cuvant si incepand cu data de 15 septembrie vor incepe sa opereze pe ruta Craiova-Bucuresti Nord-Brasov si retur dupa urmatorul program:


Ruta Craiova - Bucuresti Nord - Brasov si retur
Ore de sosire si plecare:



IR 15930/ IR 15930-1

Craiova 05:30
Caracal 06:11-06:13
Roșiori Nord 06:57-06:59
Videle 07:46-07:48
Bucuresti Nord 08:36-09:00
Ploiesti Vest 09:45-09:47
Campina 10:12-10:13
Sinaia 10:37-10:39
Busteni 10:47-10:49
Azuga 10:54-10:56
Predeal 11:07-11:09
Brasov 11:46

IR 15931/ IR15931-2

Brasov 15:30
Predeal 16:01-16:02
Azuga 16:10-16:11
Busteni 16:16-16:17
Sinaia 16:25-16:26
Campina 16:51-16:52
Ploiesti Vest 17:16-17:18
Bucuresti Nord 18:03-18:23
Videle 19:09-19:11
Roșiori Nord 19:53-19:55
Caracal 20:42-20:43
Craiova 21:30



Tarif special:
Craiova - Brasov: 55 ron


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)