Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 1 Voturi - 5 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lucrari de reabilitare a podurilor dunarene
#1
Pentru ca mai e un pic si incep lucrarile de reabilitare a podurilor dunarene de pe magistrala 800, respectiv ex-coridorul IV european actual pp2 (proiect prioritar Tongue pentru Baiazid cu dedicatie Heart ), m-am gandit ca este momentul sa avem un subiect pe acesta tema. Sper sa avem si ceva reportaje din zona de lucru la momentul oportun, in doi ani de zile poate o sa avem ceva.Naughty

In ceea ce priveste procedura propriu-zisa , aceasta este in acest moment intarziata, fapt ce reiese chiar din documentele oficiale ale M.T. , unde este data innitiala prevazuta ca data de incepere a lucrarilor, respectiv 15 octombrie 2013, ca deja suntem in 2014 vara si vine toamna. Cel putin asa zice ampost-ul aici :

http://www.ampost.ro/comunicate/a-fost-a...uot&page=2 bazat pe acest comunicat de presa dat in data de 21.08.2013:


Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Sectorial „Transport" și Compania Națională de Căi Ferate „CFR" SA au semnat, în data de 19 august 2013, contractul de finanțare pentru proiectul „[b]Reabilitarea podurilor feroviare situate la km 152+149 și km 165+817 pe secțiunea feroviară București - Constanța".

Obiectivul proiectului constă în reabilitarea celor două poduri peste Dunăre - Borcea (km 152+149) şi Cernavodă (km 165+817) - ca principale structuri de cale ferată la nivel regional şi naţional.

Acest proiect are ȋn vedere atingerea următoarelor obiective:
- Îmbunătăţirea traficului feroviar, ȋn termeni de siguranţă şi eficienţă pe tronsonul de cale ferată - Bucureşti - Constanţa şi asigurarea inter-operabilităţii de-a lungul axei prioritare nr. 22 a TEN-T;
- Îmbunătăţirea infrastructurii de transport care asigură conexiunea cu Portul Constanţa, prin asigurarea unei alternative moderne de transport feroviar;
- Creşterea eficienţei reţelei de transport feroviar prin reabilitarea secţiunilor critice şi eliminarea restricţiilor de viteză existente;
- Asigurarea condiţiilor pentru creşterea calităţii serviciilor ȋn transportul feroviar;
- Creşterea atractivităţii transportului feroviar, ca mijloc de transport mai ecologic ȋn raport cu transportul rutier, conducând la creşterea cotei de piaţă a transportului feroviar.

Proiectul are un buget total de 219.103.244 lei, din care 149.873.424 lei constituie finanțare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Sectorial Transport 2007 - 2013, restul sumei fiind asigurată de la Bugetul de Stat. Implementarea acestui proiect se va realiza prin contracte de lucrări și servicii licitate de către CNCF "CFR" SA.

Acest proiect a fost depus în cadrul Axei Prioritare 1: "Modernizarea şi dezvoltarea axelor prioritare TEN-T în scopul dezvoltării unui sistem durabil de transport şi integrării acestuia în reţelele de transport ale UE", Domeniul Major de Intervenţie 1.2: "Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii feroviare de-al lungul Axei Prioritare TEN-T 22".

Perioada de execuție a lucrărilor pentru proiectul menționat este 15.10.2013 - 15.10.2015, fiind urmată de perioada de garanție între 16.10.2015 - 16.10.2017.





M-am gandit ca pentru inceput sa pun cateva documente ca sa vedem ca pe unde suntem si cu procedura.

Intre timp mai aflam ca pentru aceasta lucrare este nevoie si de niste lucrari topo grafice dupa cum reiese si de-aici:

http://lege5.ro/Gratuit/gm4tcnzvhe/deciz...nd-ca-obie

In ceea ce priveste lucrarile de reabilitare propriu-zise, evident ca avem nevoie de o firma de consultanta în domeniul managementului executiei si pentru verificarea executiei lucrarilor de constructii si instalatii aferenta „Lucrarilor de reabilitare a podurilor de cale ferata peste Dunare – km 152+149 si km 165+817, linia CF Bucuresti – Constanta, SRCF Constanta”. Ia sa vedem oare carei asocieri de firme i s-a atribuit contractul http://tenderise.eu/notice/208418-2014

Castigator este asocierea formata din SC Obermeyer Proiectare Bucuresti SRL, SC Vio Top SRL si Obermeyer Planen+Beraten GmbH Munchen, Germania, subcontractant Procontrans CF SRL la o valoare finala a constrctului de 2 361 450 RON
Fără TVA

Aici http://licitatiipublice.clubafaceri.ro/l...41815.html avem anuntul de intentie din data de 25.12.2013 (de Craciun !) pentru lansarea licitatiei privind lucrari pentru reabilitarea podurilor dunarene. Printre altele aflam ca se va circula inclusiv pe podurile Saligny.

In data 25.02.2014 a avut loc deschiderea ofertelor pentru lucrari de constructii si instalatii aferente obiectivului Lucrari de reabilitare a podurilor de cale ferata peste Dunare situate la km. 152 +149 si km.165+817 situat pe linia de cale ferata Bucuresti- Constanta.

Trei asocieri si o firma au depus oferte:

1.Asocierea S.C. Arcada Company S.A. - S.C.Metabet - C.F.Compania Constructii Feroviare S.A.
2.Asocierea S.C. Strabag S.R.L. - S.C. Tancrad S.R.L.
3.S.C. Consinit S.R.L.
4.Asocierea Azvi S.A. - S.C. STRACO S.R.L.

Pe data de 25.04.2014 a avut loc analizarea ofertelor depuse.

Aici http://media.hotnews.ro/media_server1/do...prilie.pdf aveti documentul.
#2
Cheers

La fata locului ni s-a spus ca asocierea castigatoare este Asocierea S.C. Arcada Company S.A. - S.C.Metabet - C.F.Compania Constructii Feroviare S.A. si ca lucrarile ar urma sa inceapa undeva in toamna.

Din documentele postate de tine inteleg ca inca nu e desemnat nici un castigator oficial al licitatiei.
#3
Da , asa este, nu avem niciun castigator anuntat in mod oficial inca. Nici mult nu avem de asteptat pana la un astfel de moment, pentru ca de la data analizarii ofertelor si pana la cea in care se anunta castigatorul nu trec mai mult de 2 luni de zile.

Lucrarile vor incepe cu siguranta in toamna, si daca e sa urmarim putin situatia de anul trecut probabil vor incepe cel tarziu in luna octombrie. Sper totodata ca ,,grila de toamna'' sa ne aduca si primele trenuri care vor circula cu viteze de 160 km/h in regim comercial, desi am inteles ca ar fi ceva probleme cu o parte din materialul rulant testat recent.
#4
Ca sa ilustram despre ce vorbim, iata o poza aeriana (nu mai stiu de unde am luat-o):

[Imagine: RwSI3kA.jpg]

Este complexul de poduri de la Cernavoda. In stanga este podul "Anghel Saligny", in dreapta podul din anii 1980, cu calea ferata dubla pe mijloc. Inca o data aceeasi situatie o regasim si la traversarea bratului Borcea, aproape de Fetesti, acolo podul vechi este pe partea dreapta privind ca si in poza de mai sus, dinspre Bucuresti spre Constanta.

Si o poza de pe vremea constructiei podului "nou" de la Cernavoda din anii '80. Nu stiu sursa nici aici:

[Imagine: OgOnorP.jpg]
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#5
Previous La care se adauga si suratele de la Fetesti...

Apropo, superbe poze.
#6
Mai am salvate pe calculator cateva poze, puse pe unul din forumuri in decursul reabilitarii M800 (pe 24.08.2011) - dar spre rusinea mea nu mi-am notat autorul si nici sursa. In poze se pot vedea podurile peste bratul Borcea. Se observa ca a fost realizata si legatura cu podul vechi, in vederea reabilitarii care va avea loc acum:

[Imagine: KOJ8kKt.jpg]

[Imagine: GPvp9mt.jpg]

[Imagine: gVGTudc.jpg]

[Imagine: XEISbYt.jpg]
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#7
Si pentru cei interesati de chestiuni tehnice, iata aici http://www.conferinte.clubferoviar.ro/in...ureanu.pdf un document care detine destule concluzii cu privire la situatia podurilor dunarene.

Printre altele, aflam si viteza maxima de circulatie pana la aparitia restrictiilor de circulatie, sper sa nu fie si cea ceruta pentru reabilitarea podurilor dunarene :


Pentru sistemul de prindere al căii pe Podurile Dunărene administratorul linie, CNCF “CFR” S.A., a impus
următoarele cerinte:

- Sarcina pe osie: 22,5 t;
- Viteza maximă de circulaŃie: 80 km/h.
- Tipul traficului: mixt (călători, marfă)
- Tipul sinei: UIC 60.
- Ecartament: 1435 mm
- Calea cu sine lungi sudate CFJ
- Tipul îmbinării plăcii de bază a prinderii pe tola podului: cu suruburi sau sudată
- Podul este prevăzut pe toată lungimea cu contrasine interioare fixate pe platelajul podului.
- Vibratiile si implicit zgomotul să fie reduse.
#8
A câstigat: Asocierea S.C. Arcada Company S.A. - S.C.Metabet - C.F.Compania Constructii Feroviare S.A.
Se pare ca nu s-au depus contestatii, asa ca se poate semna contractul:

Podurile de cale ferată de peste Dunăre vor fi reabilitate. Care va fi costul lucrărilor şi când vor fi finalizate


Citat:Asocierea Arcada Company - Metabet - Compania Construcţii Feroviare a câştigat licitaţiea organizată de CFR pentru reabilitarea podurilor de cale ferată peste Dunăre cu o ofertă financiară de 122,6 milioane de lei, lucrările urmând să dureze 23 de luni.

(...)
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#9
In urma unor discutii pe care le-am purtat pe aceasta tema, am aflat ca reabilitarea se va face la 80 km/h pentru trenurile de marfa si 120 km/h pentru cele de calatori.
#10
Cam 11500000 E/km este costul lucrarilor la podurile dunarene, costul dat de tine include si TVA Vancouverro ? Eu cred ca nu.

Am aflat intre timp dintr-o discutie cu oameni avizati ca viteza constructiva a podurilor dunarene este chiar de 200 km/h si s-ar fi putut obtine astfel de viteze daca lucrarile de reabilitare ar fi inclus in principal modificari substantiale la calea de rulare dar si la elementele de rezistenta podurilor astfel incat sa sustina terasament pentru viteze superioare. Adica un proiect mult mai scump decat cel actual.

Avand in vedere ca se preconizeaza constructia unui nou pod cu ocazia constructiei liniei de mare viteza Bucuresti-Constanta , banuiesc ca s-a ales aceasta solutie pentru a separa pe viitor traficul de marfa si regional de cel de viteza. Si totusi, nu cred ca costurile de la 120km/h la macar 160 km/h ar fi fost atat de reprezentative incat sa nu fie acceptate de Comisia Europeana, foarte probabil solutia aleasa are legatura cu geometria caii ferate deja reabilitate intre Fetesti si Cernavoda Pod, posibil ca ridicarea vitezelor de circulatie peste 120km/h sa ceara modificari si ale liniei deja reabilitata in zona .


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)