Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 1 Voturi - 3 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Soseaua de Coasta
#1
Potrivit sursei se intentioneaza sa se traga o sosea pentru a uni zona centrala a Constantei cu Mamaia.
Ce parere aveti despre proiect? Este de bine sau de rau?
ChilotiTV a scris:
Soseaua de Coasta, drumul de vis construit pe bani europeni intre Mamaia si Constanta. Primii 3 km costa 10 milioane de euro
Ceea ce parea doar un vis frumos va prinde contur la malul marii. Lucrarile la soseaua de coasta, care va lega Mamaia de Constanta, vor incepe in cateva luni.
Zece milioane de euro au fost alocati de Uniunea Europeana pentru un prim tronson de aproape trei kilometri. Soseaua va avea doua benzi si o priveliste superba.

Soseaua de coasta va incepe din zona comandamentului flotei, va continua prin portul Tomis si se va opri la intrare in statiunea Mamaia. Soseaua va avea doua benzi si va urmari linia marii.
[Imagine: 61464354.jpg]
Deocamdata, avem banii doar pentru primul tronson de 2,6 kilometri, din totalul de opt kilometri de sosea. Este poate si cel mai important pentru ca ocoleste zona cea mai aglomerata din oras. Zece milioane de euro este suma alocata pentru acest tronson. Contributia Primariei este de doar 2 la suta, restul vine de la Uniune Europeana. Proiectul prevede si amenajarea unei zone de promenade si a trei parcari cu peste 300 de locuri.
[Imagine: 61464355.jpg]
In zona unei plaje cunoscute deocamdata doar de localnici, plaja aflata pe traseul soselei de coasta vor aparea un funicular, alei de promenade si parcari unde turistii vor putea opri pentru a admira privelistea.
[Imagine: 61464353.jpg]
In primavara, va fi demarata si procedura de licitatie pentru firma care va incepe lucrarile.

"Dupa estimarile noastre, lucrarile vor incepe in septembrie, iar ultima luna in care vom mai putea efectua lucrari si cu siguranta ne vom incadra in aceasta este iunie 2015", a spus Ani Merla, director Primaria Constanta.

Exista o veste buna si pentru biciclisti care vor avea propria banda pe noua sosea de coasta.

"In multe tari din Europa, unde exista statiuni litorale, exista aceasta sosea costiera. S-ar putea admira peisajul nostru frumos, se leaga portul turistic tomis de mamaia, se degreveaza circulatia", spune si Silvia Croitoru, operator turism.

Lucrarile cele mai dificile vor fi la ultimul tronson unde faleza este prabusita si va trebui construit un pod.
[Imagine: 61464352.jpg]
Sursa:ChilotiTV
#2
Prima intrebare la orice lucrare este: CUI SERVESTE? Cine se va bucura de noua sosea de coasta?

Fiind originar din Constanta si avand rude acolo va voi furniza si raspunsul:

1. Proprietarii de teren de pe versantii falezei, care astfel capătă ieșire la un drum. Cum au ajuns ei proprietari acolo, asta nu mai știu, dar cu certitudine există proprietari, unele loturi fiind deja îngrădite cu gard, chiar dacă astfel se blochează accesul la plajă (de exemplu scările din capătul nordic al plajei Modern nu mai pot fi folosite). Dacă nu se face șoseaua, este posibil ca aceste proprietăți să se degradeze - marea roade neîncetat din țărm.
2. Funcționarii publici care vor cere șpagă (așa cum o fac și acum) la orice nou proiect de construcții din Constanța peste o anumită mărime.
3. Mazăre, care se va lăuda cu proiectul. Oamenii care se hrănesc din grandomanie vor aprecia așa ceva.
4. Beizadelele și bizonii cu SUV-uri - acestia vor putea descăleca la plajă sau la restauranul de lângă plajă direct din răcoarea aerului condiționat din mașină pe întreaga lungime a falezei, și nu doar strict lângă portul Tomis...

Nici un om de rând (mai ales cei fără mașină, adică clasa medie și săracii, cei care chiar au nevoie de ajutorul statului), nu va beneficia de pe urma acestui drum.
Nici o firmă serioasă (producătoare) nu va beneficia - economia României nu se va dezvolta mulțumită acestei așa-zise investiții.


Hai s-o luăm și altfel: primăria Constanța s-a luptat ani de zile să primească în proprietate Cazinoul din Constanța. La un moment dat a reușit, dar a văzut că nimeni nu vrea să-l închirieze la un preț bun și că întreținerea și refacerea costă enorm. Așa că a cedat din nou cazinoul Ministerului Culturii ....

Primăria Constanța nu-și permite să întrețină și să refacă 100% faleza actuală, de la Vraja Mării (Poarta 1 Port) la Portul Tomis. Nu mai vorbim de Cazinou. Dar în schimb mai vrea 8 km de șosea la malul mării, o parte cu pod prin mare, cu costuri enorme de întreținere pe termen mediu .... DE CE?


Să nu uităm și următoarele aspecte:
- șoseaua cea nouă va fi accesibilă și folosită numai VARA !!!!
- deocamdată s-au găsit bani numai pentru 3 km din 8 (ceea ce face ca utilitatea să fie minimă) și numai pentru 1 bandă pe sens din 2. Deci pentru aprox. 10-12% din proiect, ținând cont că ultima parte e cea mai dificilă.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#3
(29-04-2014, 01:12 )vancouver a scris: 1. Proprietarii de teren de pe versantii falezei, care astfel capătă ieșire la un drum. Cum au ajuns ei proprietari acolo, asta nu mai știu, dar cu certitudine există proprietari, unele loturi fiind deja îngrădite cu gard, chiar dacă astfel se blochează accesul la plajă (de exemplu scările din capătul nordic al plajei Modern nu mai pot fi folosite). Dacă nu se face șoseaua, este posibil ca aceste proprietăți să se degradeze - marea roade neîncetat din țărm.
2. Funcționarii publici care vor cere șpagă (așa cum o fac și acum) la orice nou proiect de construcții din Constanța peste o anumită mărime.
3. Mazăre, care se va lăuda cu proiectul. Oamenii care se hrănesc din grandomanie vor aprecia așa ceva.
4. Beizadelele și bizonii cu SUV-uri - acestia vor putea descăleca la plajă sau la restauranul de lângă plajă direct din răcoarea aerului condiționat din mașină pe întreaga lungime a falezei, și nu doar strict lângă portul Tomis...

Nici un om de rând (mai ales cei fără mașină, adică clasa medie și săracii, cei care chiar au nevoie de ajutorul statului), nu va beneficia de pe urma acestui drum.
Nici o firmă serioasă (producătoare) nu va beneficia - economia României nu se va dezvolta mulțumită acestei așa-zise investiții.
Aici sunt deacord cu tine, in forma propusa acum, este calea de acces promisa neoficial "investitorilor" imobiliari ce au bagat banii in zone de pe litoral.
Apropo pe un forum concurent exista un arhitect pe nume Radu CORNESCU, care tot lauda proiectul asta. El are cartea de munca la Primaria Constantei?
Eu nu imi imaginez cum un asemenea zid de beton ar putea atrage turistii?
[Imagine: A-b-DSCN6645.jpg]
Chiar daca si il vor vopsi cu vopsea verde, oricum este ai naibii de urat, iar daca mai luam in calcul ca sus vor fi permanent ambuteiaje formate din beizadele si bizoni, care vor produce multa poluare, sigur vor claxona(ca se vor grabi sa isi infunde corpurile in mare)=> un peisaj total repingator, mioritic.
PS unii plictisindu-se stand in ambuteiajul de pe soaseaua de coasta, vor cobori geamrile si vor da drumu la manele TARE!!!!
"salam - tza!
regheton - tza!"
Si vor iesi toti ghiorlanii din masini si vor insira o hora sub muzica lui carant(impreuna cu printesele din dotare, care si eloe vor vibra din sunci), in cinstea regelui Mazare, care le-a permis sa ajunga pe litoral cu cazanele din dotare.
Sursa imagine:http://www.skyscrapercity.com/showthread...50&page=12
#4
Soseaua de coasta va lega portul Constanta, adica acela in care vor acosta din an in an tot mai multe nave de croaziera, cu statiunea Mamaia si mai departe cu aeroportul Kogalniceanu, dar si rezervatia Deltei Dunarii care incepe in zona comunei Corbu. Exista de asemenea planuri de extindere a soselei spre sud pana la jonctiunea cu DN39B si autostrada A4 foarte probabil prin regandirea ,,autostrazii portului''. Zona prin care va trece aceasta noua sosea prin Constanta este o zona anosta si foarte putin dezvoltata si putin cunoscuta, deci cu mari sanse de a iesi din anonimat datorita constructiei acestui drum nou, deci nu vad soseaua ca pe un impediment ci dimpotriva, ca pe un ,,must'' mai ales in conditiile date.

Deci este vorba in primul rand despre turism si dezvoltarea acestuia intr-o zona care chiar are nevoie de astfel de proiecte de infrastructura. Dupa constructia acestei sosele actualul bulevard Mamaia care se afla intr-un fel paralel si primul invecinat ca si importanta, va deveni mai relaxat si mai prietenos chiar si cu biciclistii iar o lucrare de infrastructura in acest sens va debuta foarte curand.

Al doilea rol al acestui drum este cel de protectie al falezei care se afla in foarte multe locuri in real pericol de prabusire, deci chiar daca solutia tehnica aleasa pentru zidul din fotografie nu are inca si o acoperire estetica, eu personal o consider solida si sigura. Apoi pentru largirea plajei mai este un proiect in desfasurare atat in zona Constanta cat si in statiunea Mamaia cu bani europeni dupa modelul Costinesti sau Tuzla, foarte curand incep lucrarile iar rezultatele reale se vor vedea peste 15-20 de ani.

Nu il cunosc personal pe domnul Cornescu insa din ce am auzit este un bun arhitect care isi desfasoara activitatea chiar in orasul Constanta iar remarcile sale pe forum sunt de foarte multe ori obiective si bine intemeiate.
#5
Europa ne dă bani pentru un proiect spectaculos: 11 kilometri de ŞOSEA DE COASTĂ. Surpriza neplăcută de la licitaţie

Nicio firmă nu a participat la licitaţia organizată de Primăria Constanţa pentru amenajarea şoselei de coastă. Anunţul a fost făcut de primarul Radu Mazăre, care a precizat că procedurile vor fi reluate.

Asa un ghinion.... nimeni nu vrea sa-i construiasca drum lui Borcea, despre care zvonerii afirma ca ar fi ajuns proprietar pe mai multe hectare din terenul costier din Constanta, alturi de alti baieti destepti. Problema e ca acum nu au drum de acces decat sus, si nu pot parcela si vinde parcele la pret mare, daca nu se face acces si dinspre plaja.

In plus se pare ca nici o firma de constructii nu e dispusa sa construiasca acolo unde peste iarna marea poate matura totul. Doar primaria si cetatenii sunt dispusi sa arunce bani pe ceva, care in cativa ani cu certitudine va necesita alte cheltuieli majore de intretinere si refacere din cauza expunerii climatice.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#6
(30-04-2014, 21:46 )forumtrenuri.com a scris: Soseaua de coasta va lega portul Constanta, adica acela in care vor acosta din an in an tot mai multe nave de croaziera, cu statiunea Mamaia si mai departe cu aeroportul Kogalniceanu, dar si rezervatia Deltei Dunarii care incepe in zona comunei Corbu. Exista de asemenea planuri de extindere a soselei spre sud pana la jonctiunea cu DN39B si autostrada A4 foarte probabil prin regandirea ,,autostrazii portului''. Zona prin care va trece aceasta noua sosea prin Constanta este o zona anosta si foarte putin dezvoltata si putin cunoscuta, deci cu mari sanse de a iesi din anonimat datorita constructiei acestui drum nou, deci nu vad soseaua ca pe un impediment ci dimpotriva, ca pe un ,,must'' mai ales in conditiile date.

1. "Soseaua de coasta va lega portul Constanta, adica acela in care vor acosta din an in an tot mai multe nave de croaziera, cu statiunea Mamaia" - asa este, dar eu nu prea inteleg ce sa caute turistii de pe vasele de croazira la Mamaia. Cazare in nici un caz, aceea se afla pe vapor, distractie in nici un caz, si aceea este pe vapor. Sa faca plaja. Exclus, de asta sunt satui, stau toata ziua la soare, in jurul piscinelor de pe vapor. Turistii vin sa viziteze orasul vechi, sa manance la un restaurant in centrul vechi, fac excursii la Bucuresti, in Delta, la munte, la Peles, la ruinele de la Histria, la vreo manastire, etc. Pentru toate astea vor lua cel mai scurt drum spre autostrada, care este evident Bd. Ferdinand si apoi I.C. Bratianu.

2. "si mai departe cu aeroportul Kogalniceanu, dar si rezervatia Deltei Dunarii" - asta e o gluma nu? De ce ar merge pe un drum mai lung prin oras si apoi prin Mamaia, cand pot iesi cum am descris mai sus pe A4 si ajung imediat. Drumul pe Bd. Ferdinand, Bd. Bratianu nu a fost niciodata blocat de ambuteiaje, pentru ca nu este util decat la nivel local, iar cateva autocare pe zi in plus nu schimba situatia. Mai mult, soseaua de coasta are un mare potential de a se bloca. Daca se intampla ceva, nu exista stradute laterale, soseaua nu are legaturi cu drumurile din oras. Nimeni nu risca asa ceva, decat daca are efectiv nevoie pe acolo.

Mai atrag atentia, ca deocamdata banii nu ajung decat pentru 3 km din 11, si aceia pe 2 benzi din 4. Daca totusi cineva va folosi soseaua de coasta pentru a ajunge din Portul Tomis in Mamaia, atunci numai atunci cand ea va fi gata complet. Altfel ea nu are importanta decat pentru riverani. Si ma tem ca nu va finalizata niciodata, din lipsa de fonduri. Se vor face numai 3-5 km, cei necesari pentru a crea acces la terenurile smecherilor.

3. "Exista de asemenea planuri de extindere a soselei spre sud pana la jonctiunea cu DN39B si autostrada A4 foarte probabil prin regandirea ,,autostrazii portului''". Acest lucru nu este posibil la modul realist, ar trebui sa treaca prin Portul de Marfa, sa traverseze cai ferate si drumurile de acces ale camioanelor, si cu costuri enorme.

Dar cel mai mare impediment: traversarea (ocolirea) zonei pietonale peninsulare, adica zona cu Cazinoul. Doar un tunel pe sub Piata Ovidiu poate, cu iesire in port in zona Poarta II..., dar discutam de costuri fabuloase in comparatie cu utilitatea.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#7
Vancouver, poate nu stii dar eu sunt chiar constantean iar ce iti spun eu este deja vazut si nu citit sau altceva... Vara zona Cazinoului din Mamaia este plina de autocare de turisti care vin din port, adica direct de pe vasul de croaziera, si care sunt plimbati pe-acolo dupa care iau masa, eventual merg pe insula Ovidiu cu vaporasul si altele.

Bineinteles ca pentru turisti mai sunt si alte variante mai departe de Portul Tomis sau Piata Ovidiu la alegere, printre care Histria si crama Murfatlar, probabil si monumentul de la Adamclisi, totul pe pachete insa si varianta Mamaia exista si va ramane de viitor mai ales dupa ce investitiile ce au loc in infrastructura in acest moment isi vor produce efectul. O varianta pentru turisti de a ajunge la Mamaia va fi chiar cu vaporasul din portul Tomis, ori o combinatie de genul dus cu autobuz intoarcere vaporas sau invers.

Si nu vreau sa intru in vreo polemica cu tine, insa soseaua de coasta va fi un drum mult mai scurt si mai frumos de privit pe geam, decat sa te intorci 8-9km din portul Tomis pana la Valu lui Traian pentru a intra pe centura traversand o zona semi-industriala. Si asta se numeste deja super-ocol inutil .

Iar daca se blocheaza soseaua de coasta exista oricand varianta bulevardul Mamaia, orice sosea se poate la un moment dat bloca inclusiv I.C. Bratianu sau chiar A2, A4 sau mai stiu eu care.. Deci este mult mai probabil sa duca turistii spre nordul Dobrogei urmand soseaua de coasta si apoi drumul expres spre Tulcea decat la castelul Peles, pentru ca mi-e greu sa cred ca este timp pentru asa ceva.
#8
Problema majora a acestei sosele, consta in faptul ca ea va atrage traficul pe coasta, atat cel in tanzit, cat si doritorii de mici cu bere pe malul marii, tu pe bune crezi ca vor mai avea loc si autocarele amintite de tine cu turisti? Nu crezi ca ele se vor alatura ambuteiajului si din maretul voiaj pe coasta, in mintea turistilor va ramne doar amintirea ambuteiajului in care au stat, si mai ales cultura orientala a celora ce vor veni sa sarbatoreasca pe litoral?
+ Ce sa vezi in Mamaia?
1)sirul de hotele comuniste
2)noile pasarele a lui Mazare
3)vila lui Mazare
4)carele alegorice
Deobicei pasagerii acelor vase sunt niste pensionari vestici obositi, care nu mai cred ca au acelaeasi valori pe care le au ghiorlanii din Romania de 18-30ani(sub care este targhetata Mamaia).
Cred ca acei turisti si-ar dori ca orasul vechi sa fie restaurat, imobilele istorice ramase in picioare consolidate(ca la primul cutremur mai serios cad toate), iar cele care nu s-au pastrat sa fie reconstruite. La fel si Cazinoul.
Eu cred ca acei bani pentru soseaua de coasta ar fi cheltuiti mult mai bine, daca s-ar fi restaurat centrul vechi.
Iar in cazul propus de Mazare, orasul vechi ramane praf, si se va transforma in o parcare mare pentru ghiorlanii ce vor veni pe litoral, aglomerare si gaze. Eu zic ca aceasta situatie nu are cum sa atraga truisti si chiar invers(nu ii am in vedere pe aborigenii cu micii in traista, ci pe aia strainezi cu bani).
Normal ca zona litorala ar trebui pusa in valoare, insa nu prin o autostrada de litoral, ci prin o autostrada pietonala, cu multa verdeata, benzi pentru biciclete, benzi pentru transport public(de dorit tramvai modern), iar sub aceste amenajari pietonale, ar fi bine sa se aranjeze plaje noi.

Insa in orasul lui Mazare va fi "Hautostrada manca..... ta", ca baietasii cu cazane bavareze sa faca micu si ei pe litoral, sa mananaca si ei sub briza marii.
"salam - tza!
regheton - tza!"
Sa va pregatiti de acest imn, el se va rasuna in ficecare vara, zi si noapte.
#9
(20-05-2014, 22:38 )ADY881 a scris: Eu cred ca acei bani pentru soseaua de coasta ar fi cheltuiti mult mai bine, daca s-ar fi restaurat centrul vechi.

Nu stiu despre ce bani vorbesti tu insa centrul vechi se poate restaura in mare masura tot cu bani europeni, aici nu vorbim despre un concurs de proiecte sau de bani europeni limitati. Se pot face ambele proiecte si inca alte zeci cu bani europeni, important este sa facem proiecte ca bani sunt.


(20-05-2014, 22:38 )ADY881 a scris: Normal ca zona litorala ar trebui pusa in valoare, insa nu prin o autostrada de litoral, ci prin o autostrada pietonala, cu multa verdeata, benzi pentru biciclete, benzi pentru transport public(de dorit tramvai modern), iar sub aceste amenajari pietonale, ar fi bine sa se aranjeze plaje noi.

Nu cred ca se dau fonduri structurale pentru autostrazi pietonale, orice proiect de asemenea anvergura are la baza un scop solid pentru a putea fi sustenabil, iar scopul principal este fluidizarea traficului prin realizarea unei artere care sa uneasca principalele puncte de interes ale orasului. Iar daca se facea un astfel de proiect doar pentru promenada, parerea mea este ca nu avea cum sa fie acceptat la finantare, avand in vedere valoarea investitiei, lungimea traseului.

Pista de biciclete dubla se face pe mijlocul Bd Mamaia iar dupa realizarea acestei sosele expres pe axa nord-sud se va echilibra traficul pe principalele artere inclusiv Bd.Mamaia. Parerea mea personala si sincera este ca o lucrare de o asemenea anvergura nu poate aduce decat beneficii municipalitatii, ca orice lucrare importanta de infrastructura dealtfel.
#10
Referitor la fondurile europene sunt deacord, trebuie folosite la maxim, ele mai au si un rol important de a limita coruptia, deoarece ele nu prea se fura, iar daca se fura sunt sanse mari sa nimeresti la parnaie(unica problema consta in faptul ca avem o justitie handicapata cu judectori politruci, care nu sunt capabili sa il condamne pe un asfaltangiu).
In rest, nu am cum sa fie deacord cu un asemenea proiect, fluidizarea traficului in orase, este o sintagma folosita de primarii populisti pentru a-si fundamenta "inevstitiile" in diferite baliverne(uite cum sunt noile pasarele pietonale facute in Mamaia), acest targhet nu a fost atins niciodata de nici un oras, nu conteaza ce buget are, sau din ce tara e. Atunci cand un prmar iti spune ca vrea sa "fluidizeze" ceva in oras, asta este de rau si rezultatul va fi intotdeauna, ambuteiaje enorme. Daca vrei exemple sa te uiti in orasele americane umplute de autostrazi(in orele lor de varf), crezi ca ei nu au ambutieaje? AU si inca cate. Au mai primit la pachet si o sumedenie de efecte adverse dezvoltarii excesive a infrastructurii auto.
Te gresesti cand afirimi ca o zona pietonala intinsa nu ar fi obtinut finanatare europeana, deoarece ea ar putea include si o linie de transport public care una singura ar fi transportat mai multi oameni decat acele 2 benzi pe sens.
Si acum voi exemplifica prin niste cifre:
O banda pe sens pe care circula masinile poate transporta in jur de 2700 oameni/ora/banda (asta daca organizezi o separare totala a acelor benzi de alte strazi si treceri de pietoni (adica practic faci o autostrada urbana)). Adica am avea in total o capacitate de transport = 2700*2=5400 oameni/ora/sens, insa am vazut unele planse a maretii realizari unde apareau diverse giratorii, deci va fi un fel de drum express, care in orele de varf se va glomera si se va transforma in o artera aditionala blocata, respectiv capacitate de transport va scade pana la 400 oameni/ora/banda, adica in total 800 oameni/ora/sens.
Pe de alta parte niste benzi pentru transportul public(TP) si o zona pietonala ar asigura ar asigura o capacitate de transport de ~ 3000 oameni/ora/sens (asta in conditia in care s-ar folosi flota actuala de autobuze simple de 100 locuri). Daca primaria ar cumpara niste autobuze articulate cu 150locuri capacitatea ar fi de 4500 oameni/ora/sens.
Iar daca primaria ar face o linie de tramvai modern de capacitate mare ar putea ajunge la o capacitate de 22000 oameni/ora/sens, si asta tot cu o amprenta mai mica la sol, 0 noxe, nu se mai taie litoralul de oras(ca in proiectul soselei de coasta anume asta se va intampla, se va putea traversa doar prin anumite locuri). SI per total o linie de tramvai este mai atratctiva decat un drum express pe litoral, atat pentru constanteni, cat si pentru acei turisti.

Ca sa concluzionez, un proiect de "autostrada" pietonala + o linie de transport public ar fi avut urmatoarele avantaje:
1)Mareste mobilitatea populatiei
2)Aceasta mobilitate nu depinde de orele de varf(deoarece soseaua se va bloca in orele de varf)
3)Aspect mult mai placut
4) bani mai putini cheltuiti
5) evitarea aglomerarii centrului(daca oferi o artera noua de acces spre centru, oferi posibilitatea mai multor soferi sa ajunga in centru=> aglomerare maim mare=> toti acei soferi vor cere lui Mazare sa le faca pasaje si parcari in loc de parcuri)
6)nu va mia fi necesar podul ala peste mare(cum crezi va aduce turisti aborigeni, o priveliste spre un pod?)
7)Nu mai tai orasul de litoral(precum am spus trecerile, se vor realiza doar prin nsite zona anume)
8)eviti manifestarile orientale ale unor cetateni cilivizati(care nu ar fi apti fizic sa tarie dupa iei gratarul, micii si berea si casetofnul cu Guta) Smile)


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)