Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Știri și discuții fonduri europene pentru infrastructură
#1
Ziarul Financiar: Eugen Teodorovici: Record absolut înregistrat joi în istoria atragerii fondurilor structurale şi de coeziune de către România

Citat:Autor: Cătălina Mihai

România a încasat, joi, peste 830 milioane de euro de la Comisia Europeană, cei mai mulţi bani ajungând la Programul Operaţional Sectorial Transport - 506,20 mililioane de euro, potrivit unui comunicat remis, vineri, de Ministerul Fondurilor Europene.

Suma de 830,39 milioane de euro a fost solicitată spre rambursare în anul 2013.

Cele mai multe fonduri - 506,20 milioane de euro - au fost rambursate pentru proiecte din cadrul Programului Operaţional Sectorial Transport, în timp ce la Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice (POS CCE) au ajuns 180,71 milioane de euro. Pentru Programul Operaţional Sectorial Mediu au fost rambursate 123,76 milioane de euro, iar pentru Programul Operaţional Asistenţă Tehnică - 19,72 milioane de euro.

"Încasarea sumei de peste 830 milioane de euro într-o singură zi reprezintă un record absolut în istoria atragerii fondurilor structurale şi de coeziune de către România. Aceasta, în condiţiile în care sumele încasare în fiecare dintre anii 2009, 2010 şi 2011 au fost mai mici decât cea încasată acum", a declarat ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.

(...)
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#2
EXCLUSIV ​Bruxelles-ul avertizeaza Romania: Terminati proiectele europene pana in 2016, ca sa nu le platiti cu bani din tara sau sa dati inapoi si fondurile UE primite. Ce trebuie sa faca Guvernul imediat. Bubele si progresele din programe

In titlu scrie de 2016, dar in articol nicaieri nu este pomenit 2016, ci doar 2015 (31.12.2015). Legat de POS-T:.

Citat: (...) Intr-o scrisoare din data de 8 ianuarie 2014, directoarea pentru afaceri bugetare din cadrul Directoratului General pentru Politica Regionala (DG REGIO) al Comisiei Europene, Vittoria Alliata di Villafranca, ii comunica ministrului roman al Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, ca Romania trebuie sa depuna in anul 2014 noi proiecte, pentru a acoperi alocarile acordate Romaniei si neutilizate inca, pentru a nu pierde banii. Scrisoarea este transmisa in urma Intalnirii anuale cu autoritatile romane din 10 decembrie 2013.

Potrivit scrisorii intrate in posesia HotNews.ro, oficialul european avertizeaza Romania ca trebuie sa-si incheie pana la finele anului 2015 proiectele europene nou lansate sau deja adoptate. In caz contrar, Romania va fi obligata sa plateasca de la bugetul de stat si din banii beneficiarilor pentru terminarea proiectelor, pentru ca, altfel, Uniunea Europeana va retrage tarii si banii europeni deja rambursati de Comisie.

(...)

Din banii europeni din perioada de programare 2007-2013, Romania mai poate absorbi pana la finele anului 2015, insa Vittoria Alliata di Villafranca il averizeaza pe Teodorovici ca tara trebuie sa se grabeasca in 2014 sa depuna si ultimele proiecte, daca vrea sa aiba sanse de absorbtie pe ele.

"Formal, termenul-limita de depunere este mijlocul anului 2015, dar proiectele nedepuse inca in 2014 nu au nici o posibilitate reala de implementare. Va fi important ca acestea sa fie trecute pe aceeasi lista a proiectelor care vor fi anulate, amanate, esalonate sau completate cu bugetul de stat, in special pentru a sti din ce perioada de programare vor i finantate proiectele etalizate", arata directoarea din DG Regio.

(...)

Situatia pe programele operationale: bubele si progresele:Programul Operational Sectorial Transport. Mobilizati-va pentru Masterplan:

Punctele slabe. Comisia Europeana atrage atentia ca pentru perioada de programare 2014-2020, Romania are nevoie de Masterplanul pentru transport, pentru a putea demara absorbtia banilor europeni. DG REGIO cere Ministerului Fondurilor Europene si Autoritatii de Management pentru Transport, care acum se afla la Ministerul Transporturilor, sa coopereze pentru a ajuta la finalizarea Masterplanului. "Cel mai important pas pentru viitor este Masterplanulu pentru Transport, intr-adevar o conditionalitate pentru perioada 2014-2020. Este nevoie atat de implicarea Autoritatii de Management cat si a Ministerului Fondurilor Europene pentru crearea acestui plan strategic".

Puncte forte. "Comisia Europeana saluta imbunatatirile implementate in programul de transport, la sistemul de management si control si la nivelul de gestionare a contractelor. Autoritatea de Management a facut eforturi vizibile pentru a evita dezangajarea de fonduri europene. Actiuni mai multe si mai relevante trebuie urmarite intr-un plan pentru 2014. Incurajam o cooperare stransa cu Ministerul Fondurilor Europene si beneficiarii finali. (...) De exemplu, recenta si rapida aprobare a proiectului major al centurii ocolitoare a Brasovului arata potentialul unui proiect bine pregatit".
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)