Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tren vs. autocar
#1
Ce luăm pe o anumită rută: trenul sau autocarul?
Trebuie statul să încurajeze trenurile prin subvenții sau alte cheltuieli?
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#2
Eu ca agent de paza, pot emit urmatoarea parere, fiecare tip de transport e bun in domeniul sau. Daca ne uitam pe glob, putem observa o legitate, cu cat tara e mai "bananiera", cu atat mai mult e dezvoltat transportul pe autobuze, iar calea ferata sau e desfiintata, sau e in un hal fara de hal(cazul Braziliei, ei tot au privatizat calea ferata). Respectiv in cazul in care tara sau e in curs de dezvoltare, sau e deja o tara decenta(Franta, Austria, Germania, Italia..) se investeste in masa banii in calea ferata clasica "rapida"(<= 160km/h), sau in HSR(>>250km/h), si ce e important de mentionat totul e subventionat, asta e civilizatia costa.
Pe de alta parte autobuzele sunt perfecte acolo unde nu exista cale ferata(sau cale ferata modernizata cazul CFR), si autobuzele pot fi exploatate perfect de catre privati(deoarece problema infrastructurii aici e pasata statului, si vehiculele costa mult mai putin).
PS Daca are cineva informatii despre linii de CF ce aduc profit(din transportul de pasageri), va rog sa postati aici informatia.
#3
Autocarul nu va putea face fata concurentei trenului atunci cand vorbim de viteze comerciale de +100km/h in favoarea trenului, am sesizat acest aspect inca din acesta vara odata cu lansarea serviciilor la 160km/h, iar acest moment se va perpetua si stabiliza cu siguranta in urmatorii 2-3 ani. Bineinteles ca acest lucru nu va insemna ca autocarele nu vor mai opera, insa cu siguranta isi vor reduce frecventa si se vor reorienta catre alte destinatii, eventual de long distance care sa includa si Bucuresti-Constanta.

Intr-un fel sau altul ele vor trebui sa se reorganizeze, pentru ca din punct de vedere confort si timp de parcurs nu vor putea sa faca fata...


Iata, avem autostrada Bucuresti-Constanta finalizata 100% si calea ferata in proportie de cca 98%. Un tren fara oprire si avand viteza maxima de 160 km/h poate ajunge la destinatie in 1h50' maxim 2 ore , in timp ce un tren cu patru-cinci opriri va parcurge aceeasi distanta in 2h10'-2h20' (vorbesc aici de timpi reali)... Tariful trenurilor este unic indiferent de numarul de opriri, si anume 62 de lei ca tarif normal , dar sa nu uitam faptul biletele se pot procura anticipat cu o reducere semnificativa, iar in sezon lumea este obisnuita cu acest tip de procedura.


Anul acesta a existat pe calea ferata in premiera si un operator privat care a realizat curse la viteze superioare de 140-160 km/h avand si un tarif egal cu cel minim anuntat de autocare, si anume 40 lei. Poate nu a fost doar o intamplare alegerea traselor si acesta va fi inceputul pentru o concurenta reala intre doi sau mai multi operatori feroviari, si care va putea aduce satisfactii clientilor de orice fel...


Conform siteului Autogari.ro , cea mai rapida cursa auto de persoane parcurge aceasta distanta in minimum 3 ore la un pret intre 40 si 60 de lei, in unele cazuri existand chiar si discounturi serioase, insa aceste momente sunt foarte rare, de exemplu astazi vad un 25 de lei la o anumita cursa insa nu stiu cat de reala este informatia...Unele companii ofera chiar discounturi la cursele dus-intors dar acest lucru il ofera si CFRCalatori...Evident ca si confortul difera de la companie la companie, dupa cum discounturile sunt oferite la cursele care nu au loc la ore de varf.


Totusi este greu de inteles un tarif de 60 de lei pentru 3 ore atunci cand concurenta, adica trenul, vine cu un tarif asemanator, dar cu un timp de parcurs mult mai scazut, chiar si cu mai mult de 50% !!! Ca sa nu mai vorbim de confortul in general la CFR Calatori , cel putin la trenurile care se rezuma la distanta Bucuresti-Constanta eventual Mangalia , eu zic ca acest confort face toti banii !!! Poate ne explica cineva de unde acesta incapatanare de a oferi ceva ce nu face...


Pe de alta parte frecventa curselor auto este insa net superioara trenurilor, si aici la capitolul acesta CFR Calatori sau celelalte companii mai au de lucrat, ca sa nu mai zic ca CFRCalatori ar trebui sa implementeze si un sistem prin care sa se poata achizitiona bilete ieftine cu putin timp inainte de plecarea trenurilor la acele curse care nu au suficienta vanzare... Aici mai trebuie intr-adevar lucrat. In extrasezon, trenurile ar trebui sa circula din 2 in 2 ore cu frecventa de o ora in orele de varf, iar in sezon din ora in ora cu momente de cadenta la 30' in orele de varf stabilite...


Concluzia mea este ca in ceea ce priveste traseele urmarite in principal de coridoarele de cale ferata aflate in constructie, intr-un anumit moment trenul va face autocarul inutilizabil sau mult mai putin utilizat decat in prezent. Sa ne gandim ca peste 5-6 ani vom face 1 ora sau mai putin cu trenul de la Brasov la Sighisoara in conditiile in care intre aceste doua localitati nici macar nu va exista o autostrada, si exemplele pot continua...Pentru ca viitorul nu poate fi decat mijlocul de transport sigur si nepoluant, asa cum este in toata Europa dezvoltata si civilizata de la care noi nu trebuie sa ne abatem.

Iar civilizatia, vorba userului de mai-sus, costa ! Daca exista un lucru in care statul ar trebui sa bage bani fara sa se uite, asta ar fi, pe langa sanatate ! Deci clar sunt pentru subventionarea transportului in masa, sigur, de tip ecologic, in defavoarea celui auto ...


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)