Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ROMATSA
#1
Tragedia aviatica din ultimile zile a adus atentia publicului asupra unei institutii care ar trebui sa exceleze prin competenta si profesionalism, dar care a excelat prin balbaiala si empirism de amatori.

Inevitabil, discutia ajunge la salariile foarte mari ale angajatilor din Romatsa, de ordinul miilor de EUR pe luna, mult peste salariul mediu din Romania. De la acest punct insa discutia devine absurda si ipocrita, atat din partea celor care considera salariile din ROMATSA anormal de mari, cat si din partea celor care sustin ca veniturile din aceasta companie sunt normale.

Astfel sustinatorii Romatsa pun accentul pe responsabilitate si pe stres. Doar ca aceasta abordare este ipocrita. Sa fii controlor de zbor nu nici pe departe nici mai grea si nici cea mai stresanta meserie din Romanie. Si nici cea mai incarcata de responsabilitate. Asta nu inseamna ca nu e o meserie grea si indispensabila unei societatii moderne. Dar exagerarile sunt ofensatoare.

In al doilea rand multi vorbesc despre "autofinantarea" Romatsa, care primeste bani de la companiile aeriene straine si plateste bani statului. Deci poate face ce vrea cu banii ei. COMPLET GRESIT! Banii incasati de Romatsa nu sunt ai Romatsa, ci ai statului roman! Si asta pentru ca taxa este pentru TRAVERSAREA SPATIULUI AERIAN, care este al ROMANIEI, nu al Romatsa. Romatsa este ADMINISTRATORUL spatiului aerian AL ROMANIEI si incaseaza taxele IN NUMELE STATULUI ROMAN.

De cealalta parte se cade in extrema in care se spune ca salariile sunt nejustificat de mari pentru Romania. Realitatea este ca salariile din Romatsa sunt mari pentru ca altfel incompetenta ar creste si incidentele aviatice s-ar inmulti.

Problema deci nu sunt salariile mari, ci incompetenta care se ascunde sub aceste salarii. Si nu doar la nivel de conducere, ci in intreaga ROMATSA. Balbaielile si incidentele se intampla nepermis de des. Iar o simpla ascultare live a convorbirilor cu controlorii pe http://www.liveatc.net (Canal Otopeni Tower / Approach) denota cunoasterea limbii engleze la nivel mediocru si chiar submediocru. Este INADMISIBIL sa ocupi asemenea pozitii de raspundere, sa ai salariu de 3-4000 de EUR pe luna si sa vorbesti engleza agramat.

Aceasta este marea problema a ROMATSA: incompetenta din spatele salariilor uriase!
#2
Gresit. ROMATSA percepe taxe de navigatie companiilor aeriene care aterizeaza si decoleaza in Romania, nicidecum celor care tranziteaza spatiul aerian. Cu cateva exceptii, nu stiu sa existe tari care sa perceapa taxa pentru tranzitarea spatiului aerian. Colectarea taxei ar fi de asemenea dificila, pentru ca multe companii aeriene care traverseaza spatiul aerian romanesc, nici macar nu detin vreun birou in Romania.
#3
Asta nu schimba principiul: acela ca ROMATSA executa servicii si colecteaza bani in numele Romaniei, nu in nume propriu.

Insa in caz concret, pai atunci tarifele de ruta percepute de ROMATSA ce sunt? Nu o taxare pentru traversarea spatiului aerian?


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)