Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 1 Voturi - 5 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trenuri pe levitatie magnetica
#1
Va invit sa discutam despre TLM(Trenuri pe levitatie magnetica), avantaje, dezavantje, aplicatii si viitorul acestei tehnologii.
#2
Dupa parerea mea o astfel de linie ar putea fi data in folosinta pentru a o experimenta pe ruta gara de nord-aeroportul otopeni.
#3
Deocamdata si in Germania unde s-a inventat acest concept exista doar o linie experimentala iar in folosinta comerciala ar mai fi linia care face legatura cu aeroportul din Shangai si care are niste costuri de intretinere enorme. Am dubii serioase ca noi ne permitem asa ceva pentru Otopeni.
E frumos sa avem idei vizionare insa nu trebuie pierdut contactul cu realitatea.
#4
Constructia liniei Maglev costa 100 - 150 milioane EUR / km! Acesta este si motivul pentru care nu exista aplicatii comerciale, desi sunt deja 30 de ani de cand thenologia este pusa la punct. Germania, desi detine tehnologia necesara, refuza sistematic de ani de zile trecerea la exploatarea comerciala, tocmai din motive de costuri.

Linia de la aeroportul din Shanghai a fost prima linie comerciala Maglev din lume, construita pe tehnologia germana. Si a fost realizata "because they could". Altfel n-are nici o justificare pentru cei 30 km dintre aeroport si oras. Linia s-a vrut un prototip pentru viitoarea magistrala Maglev Shaghai - Beijing, care li s-a parut prea scumpa pana si chinezilor. Asa ca au renuntat la Maglev si au optat pentru un HSR de 350 km/h in loc.

Japonia este prima tara care a facut pasi concreti in constructia unei magistrale Maglev de 500 km intre Tokio si Osaka, cu costuri totale estimate de 70 miliarde EUR. Insa calendarul de realizare este cat se poate de relevant despre cat de greu se pot realiza asemenea proiecte: primii 300 km dintre Tokio si Nagoya urmeaza sa fie dati in exploatare in 2027. Deja se vorbeste chiar de "cel mai devreme in 2031", dupa ce planul initial era 2020. Dupa care Nagoya - Osaka in 2045! Singurul motiv al acestui calendar atat de lung este finantarea.

Asadar Maglev pentru Romania nu e doar utopic, e chiar o gluma.
#5
(06-01-2014, 11:21 )Baiazid a scris: Constructia liniei Maglev costa 100 - 150 milioane EUR / km!
Eu am vizionat un documentar pe NatGeo, despre linia din China, si acolo se mentiona un pret de 18milioane/km.

(06-01-2014, 11:21 )Baiazid a scris: Acesta este si motivul pentru care nu exista aplicatii comerciale
Desigur si pretul ar fi, insa eu consider principala cauza este totusi faptul ca un tren Maglev e neinteroperabil pe sine(adica un AGV poate ajunge singur la linia pe care va "zbura", pe un tran Maglev trebuie sa il aduci pe camioane.... ,
un tren HSR daca i se intrerupe alimentarea se opreste, iar dupa poate fi preluat de o locomotiva diesel, in cazul Maglevului, daca nu ai curent (desi el are baterii pentru a se opri in siguranta) nu il misti de pe loc si asta ar fi o problema, cum il tractezi?

(06-01-2014, 11:21 )Baiazid a scris: desi sunt deja 30 de ani de cand thenologia este pusa la punct.
Tot in documentarul de pe NatGeo se afirma ca deabia cu 5-10 ani in urma s-a obtinut un prototip care putea sa se mentina pe "perna" magnetica stabil, si in China anume acel prototip a fost adaptat la folosirea comerciala.

(06-01-2014, 11:21 )Baiazid a scris: Germania, desi detine tehnologia necesara, refuza sistematic de ani de zile trecerea la exploatarea comerciala, tocmai din motive de costuri.
Din cauza ca nu e pusa tehnologia la punct + nu am auzit ca germanii sa faca nici macar linii separate pentru HSR(cum se face in Franta) si prefera sa adapteze ce au.

(06-01-2014, 11:21 )Baiazid a scris: Linia de la aeroportul din Shanghai a fost prima linie comerciala Maglev din lume, construita pe tehnologia germana. Si a fost realizata "because they could". Altfel n-are nici o justificare pentru cei 30 km dintre aeroport si oras.
Tot in acelasi documentar se afirma CA CU masina se facea 1ora pana la aeroport, iar cu noul tren se face 8min, adica in un fel ei motiveaza prin timpul economisit.

(06-01-2014, 11:21 )Baiazid a scris: Asadar Maglev pentru Romania nu e doar utopic, e chiar o gluma.
In contextul in care la noi nu se poate intretin viteza de 160 din cauza furturilor de metale, da sunt deacord.
#6
Trenul Maglev pentru Romania este o utopie, in ceea ce priveste linia Bucuresti Nord-Aeroport Otopeni aceasta va fi una clasica finalizata probabil undeva la nivelul anilor 2025-2030. Ideea a fost deja lansat de CFR S.A. sub titulatura ,,linie noua de cale ferata Bucuresti-Aeroport Otopeni'', urmeaza ca pana in anul 2020 sa se definitiveze proiectul iar dupa 2020 sa se obtina eventual finantarea.

Bine, asta daca nu intre timp ruta desenata HSR Constanta-Bucuresti-Brasov-Deva-Arad/Timisoara-Szeged va trece si prin Otopeni.

Nu are rost sa vorbim despre Maglev in Romania atata vreme cat intrebarea curenta si prezenta este ,,cand vom circula cu 160 km/h ? '' iar cea viitoare: ,,care va fi viteza maxima in Romania pentru liniile de mare viteza ce vor fi construite in urmatorii 50 de ani , 250km/h sau 300 km/h ?''

Observati si sesizati diferenta, problema Maglev nu cred ca intereseaza decat pe cei care au acum 2-3 ani...
#7
(10-01-2014, 00:49 )ADY881 a scris: Eu am vizionat un documentar pe NatGeo, despre linia din China, si acolo se mentiona un pret de 18milioane/km.

Maglevul de la Shanghai a costat 1.35 mld. USD ( 1 mld. EUR ) pentru 30 km. Adica 33 mil. EUR / km, intr-un teren plan. O linie care sa taie muntii si care sa aiba terminale complexe asa cum sunt necesare unei magistrale de lung parcurs nu poate costa nici macar in China sub 70-80 mil. EUR / km.

Asta a fost motivul pentru care chinezii au renuntat la Maglevul Shanghai - Beijing.

Japonezii construiesc astazi Maglev Tokio - Nagoya - Osaka cu ~140 mil. EUR / km.

Daca Maglevul ar fi costat doar 18 mil. EUR / km, cel putin Japonia, Germania si Franta l-ar fi avut in exploatare comerciala de multi ani. Iar China probabil ca ar fi avut deja o retea de cateva mii de kilometri. Din pacate deocamdata costurile sunt de cateva ori mai mari de atat si tehnologia ramane prohibitiva.
#8
(11-01-2014, 12:16 )Baiazid a scris:
(10-01-2014, 00:49 )ADY881 a scris: Eu am vizionat un documentar pe NatGeo, despre linia din China, si acolo se mentiona un pret de 18milioane/km.

Maglevul de la Shanghai a costat 1.35 mld. USD ( 1 mld. EUR ) pentru 30 km. Adica 33 mil. EUR / km, intr-un teren plan.
Da era teren plan, insa chinezii aveau pe acolo un sol instabil ce a necesitat dublarea numarului de piloni ce sustin calea" The track (guideway) was built by local Chinese companies who, as a result of the swampy soil conditions of the Pudong area, had to deviate from the original track design of one supporting column every 50 meters to one column every 25 meters, to ensure that the guideway meets the stability and precision criteria. Additionally, they had to inject several concrete piles to depths of up to 70 meters into the ground, to support the column foundations."
Deci presupun ca anume asta a fost motivul din cauza caruia pretul per km s-a marit de la 18mil/km la 33(ma indoiesc ca germanii ar umbla cu tepe, chiar si la o tehnologie prototip cum e trenul aplicat in China).
Referitor la ideea de ce nu sa construit linia mai departe, de prostia populatiei "The plan for the extension to Hangzhou was first approved by the central government in February 2006, with a planned date of completion in time for 2010. Work was suspended in 2008, owing to public protests over radiation fears."
#9
@Ady, daca ar exista vreun mod in care o linie Maglev sa coste 18 mil. EUR in loc de 140 milioane, japonezii l-ar folosi. Doar ca nu exista. Asa ca hai sa incetam cu citate din Wikipedia. Auzi acolo "protestele populatiei au oprit lucrarile" in China lol

Decizia a fost luata la nivelul partidului STRICT pe baza de costuri.
#10
Nustiu de unde ai tu informatii referitor la costurile alea, sunt deacord e un argument important, insa si argumentele mele oferite un pic mai sus referitor la faptul ca nu ai cum sa circuli pe ele pe CF (pe rame HS poti) si faptul ca daca este taiat curentul rama se opreste in siguranta datorita acumulatorilor, insa dupa ce faci? cum o misti? ( in cazul trenurilor HS, poti sa trimiti o locomotiva diesel si gata, nui problema) aceste intrebari mi se par pertinente.


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)