Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 1 Voturi - 5 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trenuri pe levitatie magnetica
#11
O linie maglev in Romania nu s-ar justifica nici in cele mai optimiste scenarii. Pe distante scurte putem folosi metrou/tren regional, iar pe distante lungi HSR este mai mult decat suficient pentru scara tarii noastre. Cred sincer ca este mai plauzibil (si mai util ca investitie) ca Romania sa aibe un program spatial civil inainte de a avea o linie maglev. Este pentru japonezi un efort colosal sa faca o linie intre Tokyo si Osaka, si vorbim de doua orase care au ambele populatie cat niste tari in toata regula.
#12
In prezent in Romania nu se justifica nici macar constructia unei linii de mare viteza dedicata adica minimum 250 km/h. Planurile M.T. sunt ca CFR sa ajunga pe viitor sa performeze viteze de 200 km/h pentru trenurile de calatori, lucru posibil pe mare parte din CIV printr-un upgrade.

In concluzie varianta constructiei unei linii noi de 250 km/h nu coincide cu planurile M.T. in ceea ce priveste marea viteza deci mi-e greu sa cred ca vom investi miliarde de euro in linii dedicate de 250km/h pentru a merge doar cu 200.
#13
(28-03-2014, 00:27 )forumtrenuri.com a scris: In prezent in Romania nu se justifica nici macar constructia unei linii de mare viteza dedicata adica minimum 250 km/h. Planurile M.T. sunt ca CFR sa ajunga pe viitor sa performeze viteze de 200 km/h pentru trenurile de calatori, lucru posibil pe mare parte din CIV printr-un upgrade.

In concluzie varianta constructiei unei linii noi de 250 km/h nu coincide cu planurile M.T. in ceea ce priveste marea viteza deci mi-e greu sa cred ca vom investi miliarde de euro in linii dedicate de 250km/h pentru a merge doar cu 200.

In Romania se va construi HSR de 300 km/h Wink Maglev este insa o tehnologie inca prohibitiva in intreaga lume. Ceea ce face Japonia e mai degraba la capitolul "because we can"...
#14
(28-03-2014, 03:04 )Baiazid a scris: In Romania se va construi HSR de 300 km/h Wink

Baiazid, planurile M.T. pentru orizontul 2030 este de a ridica vitezele maxime de circulatie a trenurilor la maximum 200 km/h si de a reabilitata coridoarele de transport, planurile alea de HSR ale diferitelor guverne sunt doar vise umede si asa or sa ramana. Sau doar nu crezi ca se fac HSR-uri de 300 ca sa se mearga cu 200 ???

Noi nu am avut bani sa finalizam CIV pana in 2015 si batem campii despre HSR , despre ce vorbim noi aici ? Sau crezi ca cineva va lua vreodata banii din buget alocati PRIORITAR pentru coridoarele euroropene pentru a se realiza HSR in Romania ? De fezabilitatea unei astfel de linii sau de costurile de operare intr-un stat ca Romania nici macar nu discut , numai faptul ca vom avea 4 linii Bucuresti-Constanta (unde bate vantul in extrasezon !!!) de minimum 160 si te umfla rasul !

Ca se va construi si HSR in Romania candva, si asta e adevarat, insa nu in urmatorii 20 de ani, pentru ca atat cat suntem stat UE avem prioritati si nu bani de aruncat pe geam . Eu sunt foarte curios daca pana in 2030 vom termina CIV b pentru ca sincer, la cum se bugeteaza feroviarul in Romania, nu prea vad cum...
#15
@forumtrenuri, nu doresc sa transformam discutia intr-o polemica nesfarsita. Asa ca "let's agree to disagree".Smile

Punctul tau de vedere e clar, punctul meu de vedere este ca in maxim 2 ani va incepe constructia primei linii HSR de 300 km/h, linie care se va da in exploatare in 2022-2025.

In mod evident n-are sens sa discutam inca doi ani de-acum incolo despre cine are dreptate. Realitatea de ne va demonstra. Cat priveste planul actual, nu e nicidecum al lui Dragnea sau al actualului Guvern. E un plan european, vechi de 18 ani, care se apropie de punerea in practica.
#16
(28-03-2014, 12:17 )Baiazid a scris: @forumtrenuri, nu doresc sa transformam discutia intr-o polemica nesfarsita. Asa ca "let's agree to disagree".Smile

Punctul tau de vedere e clar, punctul meu de vedere este ca in maxim 2 ani va incepe constructia primei linii HSR de 300 km/h, linie care se va da in exploatare in 2022-2025.

In mod evident n-are sens sa discutam inca doi ani de-acum incolo despre cine are dreptate. Realitatea de ne va demonstra. Cat priveste planul actual, nu e nicidecum al lui Dragnea sau al actualului Guvern. E un plan european, vechi de 18 ani, care se apropie de punerea in practica.


Orice proiect european in masura in care nu este bugetat in proportie foarte mare de UE si anuntat ca o PRIORITATE de acesta din urma este egal cu zero in Romania. Deci vorbim ca sa avem despre ce vorbi si atat.

Iar orice miscare gresita din partea Romaniei de a bugeta masiv o linie de mare viteza intarziind astfel constructia coridoarelor europene prioritare va declansa proceduri de infrigement din partea Bruxellesului.

Si asta pentru ca , dincolo de politica de transport a UE exista si proioritati, de-aia CIV se numeste PP2 iar linia de viteza nu are nume, eventual are memorandumuri si finantari plutitoare. Deci agenda pana in 2030 fiind ocupata cu tot felul de reabilitari CARE CULMEA INTARZIE DE FIECARE DATA, unde vezi tu loc si pentru HSR ???

Si culmea UE considera inca de acum 18 ani cum spui tu, ca actualele coridoare vor deveni ele insele linii de mare viteza (pana in 200km/h) fie in urma unor upgrade-uri, fie in urma constructiei directe. Lucru de altfel foarte probabil in Europa Centrala si de Est unde exista un nivel de trai scazut raportat la costul utilitatilor care se traduc in costuri de operare.

In mod clar avem puncte de vedere diferite deci este foarte important sa nu ne intersesctam.
#17
Exact cum autostrazile au inceput mult inainte ca DN-urile sa fie complet reabilitate, asa va fi si cu HSR, pentru ca motiviatia nu e viteza in sensul celor 15'-30' pe care le castigi pana la Constanta in cele cateva ocazii in care te duci acum la Constanta, ci mobilitatea, in sensul in care castigul de 15-30' te vor determina sa te duci mult mai des la Constanta. Mobilitatea populatiei, ca si mobilitatea marfurilor si a informatiei, inseamna dezvoltare economica.
#18
Scuza-ma , dar in Romania avand in vedere starea generala o infrastructurii de orice fel, comparatia ta nu este valabila, pur si simplu este din alt film.

Si stii de ce ? Pentru ca in Romania coridoarele europene feroviare sunt practic ,,autostrazile'' iar ,,drumurile nationale'' sunt acele linii sau magistrale de importanta nationala pline de restrictii si de pericole. Sa mai vorbim si de ,,drumurile comunale'' si ,,judetene'' nici nu mai are rost...

Si intr-adevar, asa cum ai spun, la noi in Romania s-a inceput cu ,,autostrazile'' , dar alea sunt coridoarele europene...

Intrebarea mea pentru tine este : Unde vezi tu liniile de mare viteza in acest context ?

Si bun, 15'-30' e un progres la drumul spre litoral, dar pana pe litoral fac o eternitate intre Buzau si Faurei. Deci cu ,,drumul asta judetean'' ce-ai de gand sa faci ?

Si eu vreau sa fie , si eu vreau sa avem dar hai sa vedem intai prioritatile, adica ce spun europenii, ca doar nu mai suntem de capul nostru sa incheiem contracte de gen Bechtel. Iar europenii nu spun sa lasam Calafat-Craiova pe mai tarziu si sa facem acum HSR Bucuresti-Constanta, sau tu crezi altfel ?
#19
Ma opresc aici.
#20
Nou RECORD DE VITEZĂ pentru un tren cu levitaţie magnetică: 590 de kilometri pe oră - VIDEO

Citat:(...)
O purtătoare de cuvânt a Central Japan Railway Co a spus că noul record va fi, probabil, depăsit foarte curând, trenul de mare viteză urmând a fi testat din nou marţi, când ar putea atinge 600 de kilometri pe oră.

Potrivit companiei feroviare, testul de viteză a fost efectuat pentru a verifica performanţele vagoanelor, iar la bord s-au aflat 29 de tehnicieni.

Pasagerii nu vor călători niciodată cu viteza record, chiar şi după deschiderea din punct de vedere comercial al liniei de mare viteză, a cărei inaugurare este prevăzută pentru 2027.

Compania a anunţat că planul său este ca trenurile să circule cu viteza maximă de 505 hilometri pe oră.

(...)
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)