Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Canalul Bucuresti-Dunare
#1
Aici va propun sa discutam despre utilitatea/inutilitatea lui pentru oras si tara, daca aveti poze cu santierele abandonate, sau cele in constructie(sper) sunt bineveniti sa le posteze.
#2
Lucrările la Canalul Bucureşti-Dunăre, lansate de Ceauşescu înainte de 1989, ar putea fi reluate

Lucrările la Canalul Bucureşti-Dunăre, estimate la 1,5 miliarde euro, vor fi reluate abia peste 16 ani din cauza costurilor ridicate, afirmă Marcel Boloş, şeful AM POST, el apreciind că proiectul ar putea fi totuşi relansat înainte de 2030 doar în etape, după soluţii de la proiectant şi acordul CE.
Potrivit informaţiilor din Master Plan, proiectul pentru continuarea lucrărilor la canalul Dunăre - Bucureşti, pe o lungime de 104 kilometri, au un cost estimat de 1,501 miliarde euro, fără TVA.

"O investiţie care a ieşit sustenabilă din punct de vedere al testării în Master Plan este vechiul canal Bucureşti-Dunăre, unde lucrările au ieşit, ca perioadă de implementare, după 2030. Încă mai avem de aşteptat pentru realizarea acestei investiţii. Din discuţiile pe care le-am purtat cu Comisia Europeană se pare că aici rezerva ar fi determinată de partea aceasta de costuri de mentenanţă care sunt destul de mari, însă sustenabilitatea economică a acestuia se pare că este confirmată prin regulile pe care le-am avut în cadrul modelului naţional de transport", a declarat Boloş, citat de Mediafax.

Master Planul General de Transport este un document strategic care va sta la baza planificării investiţiilor în transporturi până în 2030 şi necesar pentru atragerea fondurilor europene în sectorul de profil în intervalul 2014-2020.

Lucrările la Canalul Bucureşti-Dunăre au început în 1986 şi au fost oprite după 1989.

"Ne-am ocupat de acest proiect o foarte lungă perioadă de timp şi discuţiile au fost destul de ample. De fapt, când vorbim de Canalul Dunăre - Bucureşti, vorbim de amenajarea complexă a râurilor Dâmboviţa şi Argeş pentru navigaţie, producţia energiei electrice, irigaţii şi protecţia împotriva inundaţiilor", a afirmat, prezent la eveniment, Cornel Marţincu, manager al companiei de proiectare IPTANA.

El a afirmat că proiectul ar putea fi inclus în Master Plan, într-o formă etapizată şi reanalizată, începând cu investiţia pe Argeş şi continuată cu lucrările pe Dâmboviţa.

Costurile acestui proiect s-au ridicat până în prezent la 1 miliard de dolari, a punctat Marţincu.

"Reluarea acestui proiect de o asemenea anvergură pentru România nu este joacă. Ca dimensiune financiară, cei 1,5 miliarde euro sunt echivalentul alocărilor pentru autostrăzi pe şapte ani destinate României. Pornind la drum cu un asemenea proiect, vor fi susţinători pro, adică cei vor spune că este o investiţie care trebuie să prindă contur, sau contra, care o să spună că sunt bani aruncaţi pe geam. Dacă dumneavoastră, în calitate de proiectant, veniţi cu aceste soluţii şi propuneri, care mi se par de bun simţ, noi putem să facem această testare cu ajutorul modelului naţional de transport şi să vedem ce reiese", a spus, în replică, Boloş.

Şeful AM POST a arătat că dacă proiectantul vine cu soluţii şi explicaţii, discuţiile ar putea fi redeschise cu Comisia Europeană, iar după o reanalizarea proiectului, o decizie va putea fi luată "împreună cu clasa politică".


http://www.realitatea.net/lucrarile-la-c...46127.html
#3
Eu sunt total împotriva canalului deoarece e inutil pt ca avem autostrada pana la Constanta si o cale ferata decenta la standarde europene, chiar si daca nu e hsr se propune un upgrade la hsr.
#4
Cand au fost executate Canalele: Dunare - Marea Neagra, Poarta Alba - Midia Navodari si (extrem de partial) Siret - Baragan, nu s-a avut in vedere numai partea de navigatie, ci si oportunitatea colosala in materie de irigatii, dar pe atunci exista o viziune pe termen lung in diversele ramuri ale economiei...
#5
Sunt interese mari sa se faca. In zona Giurgiu exista cca 30000 de hectare de teren agricol inundabil care ar putea fi astfel salvat si irigat cu ajutorul canalului.
#6
Irigatiile proiectate pe vremea lui Ceausescu cu canale deschise si stropire sunt o aberatie, cel putin la nivelul actual de dezvoltare tehnica si economica.

Eficienta inseamna cu totul altceva. Sistemele moderne pun un numar de picaturi de apa controlat prin calculator exact la radacina plantei, iar o mare parte a apei este exact cea colectata la fata locului din precipitatii. Restul vine prin aductiuni de apa cu presiune, prin conducte inchise, din care nu exista pierderi.

Mai intereseativa cu seriozitate inainte sa va dati cu parerea despre un subiect si nu mai adulati aberatiile epocii de aur. Nu degeaba eram in acea perioada, impreuna cu Albania, cea mai saraca tara din Europa, cu venituri reale de sub 100 $ / luna, cu 6 milioane de persoane ocupate in agricultura fara un venit semnificativ in bani (iobagi fortati sa lucreze in CAP-uri), in timp ce in tarile vestice, care nu au beneficiat de inteligenta sclipitoare a tov. N. Ceausescu, venitul mediu era de 2000 $. Da, toate ideile de atunci erau sclipitoare la prima vedere: cooperativele, irigatiile, munca patriotica, interdictia de importa lucruri produse in alta tara, etc... dar nu stiu cum eram de 20 de ori mai saraci decat tarile in care nimeni nu facea nici un plan glorios si fiecare era pus sa faca treaba daca vroia sa aibe ceva. Noroc ca ne "descurcam", adica procuram ce ne lipsea pe sub mana, prin mici furturi si relatii (adica trafic de influenta), pepiniera actualei mari coruptii...
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#7
Oho Vancouver , ce spui tu acolo de puterea de cumparare a dolarului nu are nicio legatura cu puterea de cumparare reala. Pentru ca asta se putea face doar in cazul in are aduceai videoplayer din tarile fara taxe vamale, faceai cumparaturile din shop sau erai pur si simplu un om liber cu anumite libertati mai mari decat ale altora.

Pe vremea aia , adica anii 80' de care eu chiar imi aduc aminte , un salariu normal era undeva la 2000-3000 de lei pe luna , deci venitul unei familii de 30-35 de ani era undeva la 5000 de lei. Daca pui pe hartie cat era mobila, electrocasnicele, puiul , painea si biletul la cinema, cam asta era puterea de cumparare a unei familiii din prezent care are 1000E/luna venitul. Majoritatea era pe chirie la stat dar suma acesteia era infima , probabil doar a 10 a parte din ce se plateste acum.

Deci saracia era doar in rafturile magazinelor si in libertatea de actiune, deoarece buzunarele erau destul de pline. Nici nu mai are rost sa iti spun cate calatorii pe luna faceai cu un astfel de venit folosind trenurile sau chiar avionul.

Sistemul socialist in Romania, din punctul de vedere a conditiilor de trai, chiar a functionat in anii 70' , a fost per total o perioada de prosperitate si reconstructie net superioara celei pe care o traim acum. Dar deh, sistemele fiind diferite cu greu pot fi comparabile.


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)