Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 2 Voturi - 3 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ce trenuri v-ar placea sa circule pe prima linie HSR din tara?
#1
Aici va propun sa postatipreferintele voastre in domeniul trenurilor de viteza.
#2
Eu as fi vrut sa exploatam pe linia HSR noua rama de la Alstom, ce se numeste AGV(Automotrice à grande vitesse), AGV se poate numi in un fel "copil" al lui TGV, as putea aduce in lista de avantaje in afara de exterior(care mie mi se pare foarte frumos),
[Imagine: nola_picture_1.jpg]
[Imagine: nola_picture_2.jpg]
[Imagine: agv_picture_2.jpg]
[Imagine: 800px-Italo_NTV_Class_ETR_575_No_575-154.jpg]
schema pozitionarii pe boghiuri. In afara de primul si ultimul boghiu, toata rama e instalata pe boghiuri Jacobs(daca am schimonosit familia omului sa ma corecteze cinevaBig Grin), adica vagoanele nu au fiecare cate 2 bohiuri, ci fiecare are cate unu, care este impartit cu vagonul urmator, un fel de sistem de semitralier, de fapt in loc de 100 de cuvinte e mai bun un desen.
[Imagine: cn52.jpg]
Deci schema e la fel ca in cazul boghiulrilor purtatoare de pe V3A. Si avantajul acestei scheme consta in :
a) mai putine boghii, mai putine detalii sa se strice
b) din a)=> mai putini bani pe intretinere
c) in caz de deraieri, aceasta schema incurca procesul de grupare a vagoanelor in "acordeon"(nu stiam cum sa ii mi spunlol)
Asa arata procesul :
inceputul
[Imagine: Amtrak_crash.jpg]
sfarsitul
[Imagine: metrolink-disaster-sick-shit.jpg]
Desi asemenea accidente grave se intampla foarte rar, si deobicei trenurile nu sunt de vina, ci e de vina factorul uman, greselile in proiectrea infrastructurii.
#3
Ha ?
Mai e mult pana departe.
Pana atunci se inventeaza teleportarea. AngryNuts
Putere...de ce nu mi-ati spus ca vreti putere ? Va imprumutam o locomotiva !
#4
Nu chiar. Trenurile HSR vor urma dezvoltarea autostrazilor. In '97 credeam ca nu o sa avem autostrazi "in urmatorii 20-30 de ani". In 2002 ne-am minunat ca se incepe finalizarea "autostrazii lui Ceausescu" spre Constanta, dar am fost siguri ca oricum va dura 4-5 ani. Cand s-a deschis Bucuresti - Drajna in 2004, am inceput sa luam in serios "Autostrada Transilvania", care urma sa fie gata pana in 2009. Si asa mai departe pana cand azi nu mai consideram autostrazile un lux si vrem macar 1000 km in plus in urmatorii 10 ani.

In cazul HSR parcurgem aceleasi etape. Am trecut de momentul in care consideram discutia neserioasa in Romania si suntem la faza in care privim cu neincredere proiectul. Va urma demararea lucrarilor, cu neincrederea specifica in termenul de finalizare, punerea in exploatare si pe urma cu presiune pe dezvoltarea unei retele nationale. Ne mai despart doar vreo 8-10 ani de acel moment...
#5
Bine , dar propuneti si voi un model.
#6
Dupa ce CFR-ul a reusit sa bata recordul cu locomotiva 40-2003-2, veche de 30 de ani ajungand la viteza de 200km/h, si mai nou cu primul tren electric Hyperion proiectata sa ajunga la viteza de 160km/h, eu cred ca tara noastra are potentialul necesar de a-si construi si singura trenuri de mare viteza, "Made in Romania" la cel mai inalt standard privind calitate, confort, siguranta, pret etc.
De ce trebuie sa importam tehnologie avansata, daca putem crea chiar noi acest lucru????
#7
@iulius, nu-i chiar asa. Tehnologia HSR este "alta mancare de peste" decat simpla circulatie cu viteza. Pragul de HSR este considerant in UE viteza MINIMA de 200 km / h, chiar 250 km/h mai nou, in vreme ce Romania are doar 3 locomotive apte sa atinga aceasta viteza.

Insa atingerea vitezei de 200 km/h nu este totul. La viteze de peste 200 km/h este nevoie de o tehnologie foarte inalt specializata in mentinerea vehiculelor feroviare pe sine, in mentinerea pantografului pe catenara si in asigurarea confortului pasagerilor. Pentru calatori poate parea banala senzatia de plutire pe care o au intr-un tren HSR care circula cu 250-300 km/h, insa acest confort este rezultatul catorva zeci de ani de cercetari in domeniu, care ii lipsesc cu totul Romaniei.

In Romania se vor produce trenuri HSR atunci cand se va face un transfer de tehnologie de la unul din marii producatori (Alstom, Siemens, Bombardier etc.). Pentru ca altfel nimeni n-are nici banii nici timpul unei abrdari originale.

De fapt asta au facut si chinezii. Si ei chiar aveau si banii necesari ca sa-si faca singuri cercetarile necesare. Doar ca erau presati de timp, pentru ca vroiau sa construiasca urgent linii HSR. Asa ca au important tehnologie de la TOTI marii productori, atat din Europa, cat si din Japonia.
#8
Daca nu ma insel, China are cea mai vasta retea de linie HSR din lume, undeva la 40.000 km
#9
(06-01-2014, 01:29 )iulius a scris: Daca nu ma insel, China are cea mai vasta retea de linie HSR din lume, undeva la 40.000 km
CF dintre Sahghai si Beijing are in jur de 1000km din care 800 sunt de fapt un viaduct neintrerupt, nu conteza ce e, localitate, campie, rau...
#10
(06-01-2014, 01:29 )iulius a scris: Daca nu ma insel, China are cea mai vasta retea de linie HSR din lume, undeva la 40.000 km

China are de departe cea mai vasta retea din lume. Si inca nu s-au oprit din constructie.


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)