Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Noua Gară Centrală București (proiect)
#11
Actuala Gara de Nord modernizata nu ramane doar cu 14 linii, nu stiu de unde ai tras tu concluzia asta. De fapt propunerea de reabilitare a acestei gari are foarte putin de a face cu organizarea si structura garii actuale, este vorba despre un proiect complex, o gara etajata in care converg mai multe magistrale conventionale dar si cai de mare viteza.

Iar cand zic sa o luam pas cu pas nu exagerez cu nimic, de exemplu nu vad rostul unei investitii imense intr-o gara centrala fara sa avem o retea de trenuri de tip suburban si urban sau de gari secundare aflate la un anumit nivel de dezvoltare.

Ori noi in prezent nu avem nimc care sa ne faca sa ne gandim la viitor.

Eu zic hai mai intai sa ne inscriem la gradinita si dupa aia ne gandim la ce facultate dam. Nu e musai sa credem ca ce-au realizat belgienii maine trebuie sa facem si noi imediat.
#12
(16-07-2014, 20:38 )forumtrenuri.com a scris: o gara etajata in care converg mai multe magistrale conventionale dar si cai de mare viteza.

Stiu. Da' pana e asta gata, bucuresteanul de unde ia trenul?
#13
(16-07-2014, 20:55 )Gabi B a scris: Stiu. Da' pana e asta gata, bucuresteanul de unde ia trenul?

Tot din Gara de Nord si partial din Basarab.Se va reduce traficul in Nord iar cel regio va fi preluat de Basarab. Sa nu uitam ca se lucreaza mai intai underground -1 iar acolo se poate lucra pe portiuni.

Sa fim seriosi, chiar daca se lucreaza nu se inchide gara ci se va lucra sub trafic.
#14
Previous La volumul de lucrari necesar in Gara de Nord, sigur se va lucra cut & cover.
#15
Nu stiu daca e de ras sau de plans ce citesc pe-aici. Gara Centra ? HSR, iar ?
Un singur lucru trebuie avut in vedere de la inceput : traficul !
In Gara de Nord bate vantul in prezent si garantat va suporta targetul de trafic, fie el si din 2025.
Tunel de legatura intre Obor si Nord ? Pentru ce ? Desi locuiesc mai aproape de Gara Obor, ajung mult mai repede cu metroul la Gara de Nord, paradoxal nu ?
In prezent patru trenuri pleaca de la Obor cu destinatii externe Bucurestiului, doua pana la Fetesti, doua la Constanta (vad ca au disparut complet destinatii precum Oltenita sau Calarasi, probabil cedate operatorilor privati). Amaratele astea de trenuri Regio pot fi incadrate usor in "orarul de primire" de la Nord, unde avem acum intervale orare destul de mari cu un sau niciun tren "tras la peron".
Revenind iar la delicatul subiect HSR. Constanta ? Nici vorba ! In afara sezonului trenurile conventionale care pleaca in directia asta sunt mai degraba trenuri-fantoma. Cunoastem faptul ca reabilitarea PEIV (sau cum i s-o mai zice acum) a vizat in primul si in primul rand traficul de marfa spre portul Constanta, nicidecum cel de calatori, caci despre oras cred ca statisticile vorbesc de la sine : 1992 census 350,581 (+36.4%) 2002 census 310,471 (−11.4%) 2011 census 283,872 (−8.6%) -> "promitatoare" prognoza !
Brasov ? Un oras mai mic si decat Constanta si un proiect care presupune niste costuri de constructie uriase.

In urmatorii 20, chiar 30 de ani singura gara de care avem nevoie in Bucuresti este Gara de Nord (cu liniile si peroanele reabilitate) si nimic mai mult. Ulterior devine mai convenabil sa o "upgradezi" (ex. : muti Dinicu Golescu, demolezi cladirile postale si Muzeul CFR, etc.). Si revenind putin si la tunel, iar vorbim de costuri uriase pentru a lega practic ce ? Nordul de o gara cu trafic redus de la marginea Bucurestiului, lipsita mijloace de transport urban rapide (ex. metrou), in ideea de a propune eventual ca iesirea spre Constanta sa se faca prin Obor, lungind in mod total inutil timpii de parcurs prin traseul serpuit si urban (mahalale si bordeiuri) al acestei linii pana la Pantelimon.

L.E.: Si asta cu subteranul / retrasarea / regandirea Garii de Nord e o alta bomba in vant aruncata de autoritati, similara cu cea Pitesti - Valcea - Sibiu, pe care fiecare guvernare o propune si in stadiul ala ramane. In plus, nu doar ca nu este si nu va fi necesar, mai ai pe langa si doua magistrale de metrou care merg paralel, ceea ce ridica dificultatea unei astfel de constructii.
#16
(18-07-2014, 20:25 )Empyro a scris: In Gara de Nord bate vantul in prezent si garantat va suporta targetul de trafic, fie el si din 2025.

Aici tu contrazici cu o parere toate politicile si studiile din domeniul transportului feroviar, care toate demonstreaza un lucru clar: cresterea vitezei muta calatorii pe calea ferata. Rationamentul si deci concluzia ta sunt eroanate.

(18-07-2014, 20:25 )Empyro a scris: Revenind iar la delicatul subiect HSR. Constanta ? Nici vorba ! In afara sezonului trenurile conventionale care pleaca in directia asta sunt mai degraba trenuri-fantoma.

Nu conteaza cum sunt trenurile azi, ci cum vor fi atunci. Contrar opiniei false ca traficul de calatori spre Constanta este doar sezonier, realitatea este ca valorile de trafic sunt mari inca de azi, in conditii proaste. Imbunatatirea transportului si iesirea din criza va duce la un boom economic in Constanta urmatorilor 10 ani. Ceea ce va duce la explozia valorilor de trafic pe Bucuresti - Constanta.

Dar asa cum am exlicat in mod repetat, HSR-ul nu se construieste pentru deplasarea rapida, ci pentru ceea ce induce aceasta deplasare rapida. Iar elementul cheie este mobilitatea fortei de munca inalt calificate si stimularea dezvoltarii afacerilor.

(18-07-2014, 20:25 )Empyro a scris: In urmatorii 20, chiar 30 de ani singura gara de care avem nevoie in Bucuresti este Gara de Nord (cu liniile si peroanele reabilitate) si nimic mai mult. Ulterior devine mai convenabil sa o "upgradezi" (ex. : muti Dinicu Golescu, demolezi cladirile postale si Muzeul CFR, etc.). Si revenind putin si la tunel, iar vorbim de costuri uriase pentru a lega practic ce ? Nordul de o gara cu trafic redus de la marginea Bucurestiului, lipsita mijloace de transport urban rapide (ex. metrou), in ideea de a propune eventual ca iesirea spre Constanta sa se faca prin Obor, lungind in mod total inutil timpii de parcurs prin traseul serpuit si urban (mahalale si bordeiuri) al acestei linii pana la Pantelimon.

@Empyro, tu spui "20 - 30 de ani", dar in mod evident nu poti intelege saltul urias care se va face in aceste decade. Sunt tari care au facut salturi chiat mult mai mari in 10-15 ani. Pana si Romania de azi este la 25 de ani din 1989. Poti aprecia realist uriasul salt al Romaniei din aceasta perioada? Saltul din urmatorii 25 de ani va fi MULT mai mare.
#17
Empyro, tunelul Obor-Gara de Nord are legatura stricta cu HSR Bucuresti -Constanta, dar practic vorbim de o etapa terminala.

Dupa finalizarea lui timpul de parcurs va scadea sa zicem de la cca 1h la sub 50'.
#18
Prefer sa nu ma contrazic iar pe tema indicatorilor economici. Nu ai ce argumente sa aduci in momentul in care ai populatia in scadere in ultimii 25 de ani si nici prognozele nu sunt grozave.
Ti-am aratat la alt topic, ce orase/zone urbane au legat prin HSR statele dezvoltate, in niciun caz nu similare cu propunerile noastre. Am mai spus iarasi ca prioritatea unei astfel de linii este Bucuresti - Budapesta, ca o sa avem opriri in Arad/Timisoara sau Sibiu are putina importanta raportat la dimensiunea economica reala de a lega doua orase cu peste (sau in jur de) doua milioane de locuitori. Acolo vorbim de afaceri prospere, de o elita sociala apta de a plati un pret ridicat. Targetul n-o sa fie niciodata nea Ion dintr-o comuna obscura, ci oameni care se deplaseaza in interes de serviciu, exact ca la avion.

Despre gara am spus-o foarte clar. Cat timp ai populatie in scadere e clar ca lumina zilei ca ai si trafic in scadere. Poate ca nici restul europenilor n-au mai facut copii cu duiumul, dar populatia lor a crescut prin sporul migrator, de aici si necesitatea de a se adapta cerintelor de trafic.

L.E. : Cu viteza multi oamenii de pe sosea pe tren, atat timp cat au nevoie de asa ceva si nu sunt mai convenabile financiar serviciile conventionale ori autoturismul. Ca in prezent turistul care se duce la mare o sa prefere sa aiba masina burdusita, decat sa plateasca un pret la tren.
#19
(18-07-2014, 20:54 )Empyro a scris: Targetul n-o sa fie niciodata nea Ion dintr-o comuna obscura, ci oameni care se deplaseaza in interes de serviciu, exact ca la avion.

Si Constanta, ditai port la Marea Neagra, cu santier naval, terminal de containere si aflat pe malul unei mari in care abia acum ne dam seama cate gaze sunt nu va genera flux de calatori in interes de serviciu. Huh

Also, cu populatia in scadere...crezi ca odata cu cresterea nivelului de trai la noi nu va aparea fenomenul imigratiei? Sunt zeci de tari la distanta rezonabila de noi pentru care traiul in Romania e ce e pentru romani traiul in Spania sau Germania. Just wait.
#20
(18-07-2014, 20:54 )Empyro a scris: . Am mai spus iarasi ca prioritatea unei astfel de linii este Bucuresti - Budapesta, ca o sa avem opriri in Arad/Timisoara sau Sibiu are putina importanta raportat la dimensiunea economica reala de a lega doua orase cu peste (sau in jur de) doua milioane de locuitori. Acolo vorbim de afaceri prospere, de o elita sociala apta de a plati un pret ridicat.

A lega Bucurestiul de Budapesta este doar scopul final, dar si cel mai indepartat din toata discutia . La fel ca si tunelul HSR Obor-Gara de Nord dealtfel. Si tot la fel ca si Gara Centrala tot atunci necesara...

Intrebarea care se pune pana atunci este care este ruta si ordinea prioritara a tronsoanelor care urmeaza a fi construite , cu ce incepem in 2025 ?


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)