Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Incasarile A3 Comarnic - Brasov
#1
In Romania Libera a fost publicat articolul Comarnic-Braşov, o viitoare gaură financiară?, in care se face o analiza a incasarilor potentiale ale tronsonului Comarnic - Brasov. Concluzia Romania Libera este ca se vor incasa in jur de 13 mil. EUR / an.

Dovezile ca aceasta concluzie este complet eronata se gasesc la tot pasul. Sa luam de exemplu taxa de pod de la Fetesti - Cernavoda, de pe A2, care are un MZA semnificativ mai redus decat tronsonul Comarnic - Brasov. Aceasta taxa aduce CNADNR circa 16 mil. EUR / an, in conditiile in care nivelul este de 3 EUR / autoturism, 14 EUR pentru autocare si 20 EUR pentru autocamioane.

Traficul care va circula pe A3 Comarnic - Brasov nu este compus doar din media de 30.000 de vehicule care folosesc azi DN1 pe aceeasi ruta, ci si din cele 7.000 de vehicule preponderent de marfa, care folosesc astazi DN1A Ploiesti - Cheia - Brasov.

Apoi, cifrele de trafic nu sunt niciodata liniare, in nici un caz atunci cand vorbim de traficul pe 30 de ani. In ultimii 24 de ani parcul auto al Romaniei a crescut de 4 ori. Curba de evolutie implica cel putin o dublare a parcului auto in urmatorii 15-20 de ani. In schimb valorile de trafic vor creste chiar mai mult, pentru ca pe langa parcul auto va creste si gradul de utilizare al acestuia. Cu alte cuvinte, pe masura cresterii veniturilor, utilizarea masinii va deveni tot mai intensa.

Nu in ultimul rand, valoarea taxei nu va fi constanta. Este putin probabil ca valoarea taxei sa fie 3 EUR / 100 km chiar si in 2017. Si din nou ne uitam la podurile Fetesti - Cernavoda si Giurgeni - Vadu Oii, unde taxa creste cel putin o data pe an sub pretextul "indexarii cu rata inflatiei". Ori daca la Fetesti - Cernavoda in 2017 vom ajunge deja la un cost de traversare de 5 EUR, cu siguranta ca pe Comarnic - Brasov taxa nu va fi mai mica.

Asadar, cel mai probabil in 2017-2018 taxele A3 Comarnic - Brasov vor fi impartite in doua nivele, respectiv circulatie pana in statiuni sau tranzit pe intreaga lungime. Iar tarifele vor fi:

Autoturisme:
- Comarnic - Predeal 3 EUR
- Comarnic - Brasov 5 EUR

Autocare
- Comarnic - Predeal 15 EUR
- Comarnic - Brasov 25 EUR

Autocamioane
- Comarnic - Predeal 25 EUR
- Comarnic - Brasov 40 EUR

Acestea vor fi valorile de start in 2017. Pe parcursul a 30 de ani valorile se vor dubla cel putin!

Facand calculele, incasarile A3 Comarnic - Brasov la nivelul 2017 - 2018 se vor ridica la 80 - 85 mil. EUR / an si vor trece de 100 mil. EUR in 4-5 ani prin cresterea traficului si indexarea taxelor.

Iar daca facem media pe 30 de ani, considerand cresterile de trafic si de taxe, media de incasare va fi de peste 160 mil. EUR / an. Adica un total de peste 4.5 miliarde EUR.
#2
Ma gandeam la suma de 3 euro pe 100km. Mie mi se pare mica in comparatie cu aceeasi taxa aplicata pe Pitesti Constanta,sau oricare alta autostrada in concesiune.....
Deci cine minte? Cand se va fixa taxa? Sa fie doar o suma aruncata sa nu sperie lumea?

Datorita economiei de combustibil recuperezi taxa lejer....insa sa platesc la fel pe o autostrada deja construita ,doar poate modernizata si intretinuta,plus centura sud Bucuresti autostrada. Ceva nu e corect.

Ce parere aveti?
#3
@stangabriel, nici nu-i poti spune minciuna. Actualii guvernanti arunca o petarda cu acest 3 EUR / 100 km, stiind ca ei nu vor mai fi decidenti la momentul inaugurarii, de care ne despart cel putin 3 ani, daca nu chiar 4.

Si chiar daca ar mai fi aceiasi decidenti, crezi ca nu ti-ar servi un "da, am zis 3 EUR / 100 km in 2013, dar realitatile din 2017 sunt altele si nu puteau fi prevazute, deci 10 EUR / 100 km" ? Uita-te cum se dezic de declaratiile de acum 2-3 ani pe care le contrazic azi fara sa clipeasca.
#4
Sau pur si simplu ramane 3 euro,dar restul....tot noi il platim indirect. Din nou,apare lipsa de logica in declaratia ca toate autostrazile,deja facute sau nu,vor avea 3 euro taxa pe 100 km.
#5
Voi sunteti copii ?
Deja s-a inaugurat si eu nu stiu ? Idea
Mai e mult pana departe. Wink
Putere...de ce nu mi-ati spus ca vreti putere ? Va imprumutam o locomotiva !
#6
Toate declaratiile sunt praf in ochi. In ziua cand vor avea nevoie de bani vor institui taxa care va fi de valoarea pe care o vor considera ei suportabila.


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)