Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stiri si informatii HSR
#1
Ramona Mănescu: Vom demara discuții cu partenerii chinezi pentru linia feroviară de mare viteză Viena-București-Constanța

Agerpres a scris:Discuțiile tehnice privind realizarea liniei feroviare de mare viteză pe ruta Viena - București - Constanța vor demara cu partenerii chinezi în data de 10 decembrie, valoarea proiectului fiind de 11 miliarde de euro, a declarat, marți, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, într-o conferință de presă.

''Este foarte clar că nevoia de dezvoltare în România este cu mult mai mare decât posibilitățile de finanțare din fonduri europene, drept pentru care acest parteneriat cu China este binevenit. Acest parteneriat se va realiza în condițiile și respectând toate criteriile impuse de Uniunea Europeană. Am transmis partenerilor chinezi o serie de propuneri, printre care și dezvoltarea și realizarea unei linii feroviare de mare viteză. Este un coridor european care va pleca din Viena, va ajunge la Budapesta, București și Constanța. Prima întâlnire de lucru o vom avea pe 10 decembrie, apoi în prima jumătate a lunii ianuarie. Vom începe, probabil, cu un tronson care este ușor de realizat, datorită condițiilor de teren (București — Constanța). Interesul foarte mare este să conectăm portul Constanța", a menționat Mănescu.


Potrivit acesteia, valoarea totală a proiectului este de aproximativ 11 miliarde de euro.

"Vom începe discuțiile tehnice cu partenerii chinezi, iar în funcție de cum avansează acestea și în momentul în care vom semna contractul se vor cunoaște și termenele precise, respectiv când încep lucrările și când se vor finaliza', a adăugat ea.

Ministrul Transporturilor a precizat că propunerea României este ca proiectul respectiv să fie realizat în parteneriat public-privat.
#2
DA!...dar o spun cumva cu juma' de gura....
#3
N-ai de ce. Explic de mult, chiar daca multi n-au inteles si inca nu inteleg: astfel de proiecte se urnesc greu si se realizeaza "de la idee la scanteie" in 15 - 20 de ani. Aceasta magistrala HSR nu a inceput azi, ci in 1996 cand a fost definita de UE, ca plan pentru 2020. Acum suntem deja la faza cautarii de finantare alternativa, exact cum a recomandat Comisia Europeana la Tallinn.

Reamintesc faptul ca CE a spus ca intreg bugetul TEN-T core, care include si reteaua HSR, este de 26 miliarde EUR. dintr-un total necesar de 250 miliarde EUR pana in 2020. Motiv pentru care Comisia Europeana a incurajat statele membre sa caute atragerea de fonduri private in valoare de pana la 190 miliarde EUR.

De cealalta parte, China doreste demult sa intre pe piata europeana HSR, unde sa-i concureze pe Siemens si Alstom la ei "acasa". Anterior China a semnat un protocol similar cu Ungaria si Serbia pentru realizarea liniei Budapesta - Belgrad. Insa momentan acolo nu s-a mai avansat.

In plus tot China are fixat obiectivul realizarii unei magistrale HSR Shanghai - Londra pana in 2020. E un obiectiv ambitios si deja imposibil de realizat. Dar China lucreaza deja la acest obiectiv si ritmul va accelera.

Cred ca pana in 2015 vom avea deja un contract concret de constructie in PPP, chiar daca nu neaparat pe Bucuresti - Constanta.
#4
Realizarea in Romania a unei cai ferate de mare viteza in parteneriat public - privat nu este o afacere pentru partenerul privat in urmatorii 30 de ani. Eu cred ca Ramona nu stie despre ce vorbeste, confunda PPP-ul de la autostrazi cu cel de la cai ferate.

Nu exclud insa realizarea macar a unui tronson in aceasta perioada de timp (Bucuresti-Constanta) cu finantarea Bancii de stat din China dar si cu bugetare puternica a statului roman mai ales post-constructie.

Sunt multi cai verzi pe pereti la aceasta intalnire, mai acum cateva minute la tv un chinez se lauda ca va depune nu stiu ce proiect pentru o autostrada cu nu stiu ce partener roman. Multe vorbe dar nimic concret, au venit si pe la noi niste martieni si atata tot.
#5
@forumtrenuri, nu privi eficienta economica directa. Nimeni, nici macar europenii si cu atat mai putin chinezii nu se gandesc la eficienta economica directa atunci cand vine vorba de HSR.

UE tocmai ce-a anuntat ca vrea o retea de 30.000 km HSR pana in 2030. Adica sunt de construit in urmatorii 17 ani inca 20.000 km. Asta inseamna o piata uriasa pe domeniul HSR, pentru ca pe langa linii sunt tot atatea instalatii si tehnologii speciale, plus trenurile necesare pentru operare. Adica vorbim de o piata de circa 300 de miliarde de EUR!!

La nivel mondial sunt cinci mari furnizori de tehnologie in domeniu: Franta, Germania, Italia, Japonia si China. Exista insa doar doua piete mari, in expansiune: Europa si China.

Evident deci ca si chinezii vor sa intre pe piata europeana, unde este "multa paine de mancat", pe termen lung. Datorita conditiilor pietei eruopene, le este insa imposibil sa intre fara sa aiba un proiect pilot conform normelor europene, care sa-i si acomodeze cu birocratia UE.

O linie de 230 km in campie ii costa in jur de 1 miliard EUR, la preturile practicate de chinezi. Un mizilic atunci cand e vorba sa ai acces prin asta la o piata de 300 de miliarde.

Chinezii au si banii si vointa sa demareze acest proiect. In plus ei chiar functioneaza pe principiul ca azi decidem si maine un milion de oameni sapa. Au semnat deja protocoale similare si cu Ungaria si cu Serbia. In plus au si obiectivul declarat al liniei de mare viteza Shanghai - Londra pana in 2020.

Doar eventuale bete-n roate de la Bruxelles, pe motiv de protectionism si de lobby din partea granzilor europeni, ar impiedica linia HSR Bucuresti - Constanta sa fie inceputa de chinezi in 2014 - 2015.

Iar betele-n roate sunt simplu de pus, atunci cand "conform normelor europene" fiecare element si fiecare procedura trebuie intai certificata european, inainte de putea fi pusa in practica.
#6
Sper ca am postat unde trebuie.

Citat:
Chinezii vor face gratuit studiile tehnice pentru trenul de mare viteză spre Constanţa

Vicepremierul Liviu Dragnea, împreună cu vicepreşedintele Comisiei Naţionale pentru Reformă şi Dezvoltare a Chinei, au semnat un memorandum pentru începerea analizelor tehnice premergătoare liniei feroviare de mare viteză spre Constanţa via Bucureşti.

Analizele tehnice vor fi efectuate gratuit de către partea chineză, transmite Agerpres. Documentul nu face vreo referire la modernizarea căii ferate care leagă nordul şi sudul României.

"Avem două obiective formulate de comun acord care vor fi realizate prin sprijinul financiar al părţii chineze. În zilele imediat următoare specialiştii companiei chineze de Căi Ferate vor veni în România pentru a începe analizele preliminare care să stea la baza elaborării studiului de prefezabilitate pentru realizarea pentru început a două obiective: linia de mare viteză Constanţa - Bucureşti, ca parte a Coridorului IV Constanţa - Bucureşti - graniţa de vest a României, şi modernizarea inelului feroviar al Capitalei, respectiv cale ferată cu viteză sporită", a declarat Liviu Dragnea.

Partea română doreşte ca Bucureşti - Constanţa să fie o linie ferată nouă pentru că cea existentă a fost deja modernizată cu fonduri europene. În privinţa costurilor, Dragnea a precizat că acestea vor fi stabilite după analizele preliminare efectuate gratuit de partea chineză.

"Este un cost destul de estimativ al întregului tronson de la Constanţa la Bucureşti până la graniţa de vest şi inelul Bucureştiului şi era vorba şi de Coridorul IX, care deocamdată a fost scos, în jur de 11 miliarde de dolari", a explicat Dragnea.

Memorandumul mai prevede și modernizărea inelului feroviar Bucureşti.

Ieri, vicepremierul Liviu Dragnea l-a rugat pe omologul său chinez, Zhang Gaoli, să intervină la Comisia Naţională pentru Reformă şi Dezvoltare a Chinei pentru urgentarea semnării acordului de construcţie a liniei feroviare de mare viteză spre Constanţa, precum şi de modernizare a altor reţele feroviare.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/chinezii...88605.html
+
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Extern...a+Trenuril
#7
Doua observatii:
1. Linia HSR ar fi noua nu pentru cea CONVENTIONALA a fost modernizata cu fonduri europene, ci pur si simplu pentru ca linia CONVENTIONALA nu poate suporta viteze mai mari de 200 km/h. Pentru HSR este nevoie de constructie speciala, dedicata

2. E prima recunoastere tangentiala a faptului ca fostul Coridor IX Helsinki nu mai exista! Asta pentru cei care tot mai spera in autostrada prin Moldova pe fonduri UE.
#8
Linia noua de mare viteza va trece tot pe la Mircea Voda si Sarulesti ?

In alta ordine de idei mi se pare mult mai fezabila o linie noua de mare viteza intre Brasov-Sibiu-Deva, Teius-Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor sau Ploiesti Sud-Buzau-Iasi- (Chisinau) decat sa se inceapa cu Bucuresti-Constanta. Pentru ca asta din urma se poate aduce la un 200 km/h cu costuri minime obtinand un timp de deplasare de maxim 1h30'. Si asta fara poduri dunarene noi.

Pentru ca oricare dintre liniile astea sunt mai importante IN ACEST MOMENT decat o dublare eronata a PP2. Daca vrei sa dublezi PP2 o faci acolo unde nu ai gasit solutii ieftine pentru reducerea costurilor gen Campina-Brasov dar nu te-arunci din prima pe tronsonul pe care in extrasezon bate vantul.

Oricum nu se va face nimic in domeniul asta in urmatorii 20 de ani, dar de plictiseala si din lipsa de subiecte neserioase chiar mi-am permis sa comentez stirea.
#9
EVIDENT Bucuresti-Constanta ca prima linie de mare viteza este o eroare. Cand pe linia conventionala se pot realiza AZI timpi de sub 2 ore (daca se doreste si cu investitii minime), va fi EXTREM de greu de convins clientii sa dea o suma mult mai mare (care sa faca investitia rentabila) pentru a ajunge in ca. 1 ora.

Aproape toti clientii de pe Buc-Cta merg strict de la Constanta la Bucuresti sau invers si nu pe distanta mai mare. O calatorie de 2-2,5 ore este ceva suportabil fara probleme - nu va exista tentatia de a merge in doar o ora. Mai ales in sezonul estival, cand discutam de turisti, pentru care 1 ora plus sau minus NU CONTEAZA, dar 30-40€ cheltuiti in plus pe "cap de vita furajata" s-ar putea sa fie cam scump.

Sunt multi (mai ales familii) care prefera si acum sa mearga cu masina personala la Constanta, fiind mai ieftin decat cu trenul IR subventionat actual si avand flexibilitate la destinatie. Cum ii vei convinge sa dea muuult mai multi bani pe un tren fulger?


Ramân oamenii de afaceri, avocatii, bancherii, managerii de varf... Nu stiu daca numarul lor este suficient pentru a asigura rentabilitatea liniei.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#10
(25-03-2014, 22:44 )vancouver a scris: Sunt multi (mai ales familii) care prefera si acum sa mearga cu masina personala la Constanta, fiind mai ieftin decat cu trenul IR subventionat actual si avand flexibilitate la destinatie. Cum ii vei convinge sa dea muuult mai multi bani pe un tren fulger?
Asta tot e valabil, doar daca in cazul in care statul NU va subventiona linia( biletul). Daca linia va fi subventionata, difernta intre costuri nu poate sa fie atat de mare, precum tu ai sugerat. Dar este de inteles, tu ai facut un mare studiu in care iesea cea mai buna varianta e ALTA decat Bucuresti-Constanta, deci este firesc sa fii SUBIECTIV.
Nu uita ca si Franta subventioneaza reteaua de TGV, deci este ceva normal ca statul sa subventioneze noua linie HSR pana la Constanta.


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)