Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stiri si informatii HSR
#51
Si uite cum se schimba schimbarea.

http://economie.hotnews.ro/stiri-compani...isinau.htm
#52
(02-09-2014, 14:19 )Capsuneanu a scris: Si uite cum se schimba schimbarea.

http://economie.hotnews.ro/stiri-compani...isinau.htm

Aiurea. minciuna gogonata tot minciuna ramane, astia in loc sa disece faptul ca unii se plimba pe banii statului incearca sa ne faca sa credem ca emit valori.

Linia aia spre Iasi este in fapt fostul coridor european IX, si care acum este parte tot din reteaua europeana de fapt, se scrie TEN. Pe toate hartile MT linia asta apare ca upgradabila la 200km/h intr-un orizont de timp destul de larg, dar nu cu cine vrea mickey mouse, ci asa cum trebuie realizat in mod legal.

Eu m-am saturat de genul asta de strategie de a ne plimba in China pe banii statului, nu se face absolut nicio lucrare in Romania fara licitatie, de aceea orice discutie pe aceasta tema cu un stat sau altul in actualul context politic european este cel putin hilara.

Ma repet, aici nu este Kazahstan sau nu stiu ce tara in care se taie sau se spanzura, aici este Romania stat UE, si chiar daca suntem varza la multe capitole, inca nu am auzit o asa gogomanie sa mergem de exemplu la Astaldi in vizita si sa-i intrebam daca ne construiesc vreo linie de cale ferata . Pentru ca abordarea asta futurista cam asa suna.

A, ca poti sa realizezi si un parteneriat public - privat cu statul chinez da, dar tot printr-o licitatie, deci nu mergem la toate statele care detin tehnologie HSR sau care au firme care au construit HSR sa stam la cafea cu ei inainte de a-i invita sa participe. Un astfel de lobby nu numai ca este dubios, dar este si foarte periculos in raport cu apartenenta noastra europeana.

Deja genul asta de presa este deranjanta la capitolul abordari, ori nu stie despre ce este vorba, ori a uitat sa critice. N-am nicio treaba cu politica insa detin varsta necesara ca sa va asigur ca nu mai suntem un stat comunist demult, decat din punct de vedere numit presa si cel al asa-zisilor politicieni.
#53
Articolele copy paste pe tema vizitei de lucru a lui Mickey in China sunt atat de jenibile si incearca sa prosteasca in asa masura pe toata lumea, incat partile cu pricina merita subliniate cu carioca rosu si comentate.

Iata ce zice ,,ziarul'' si nu, nu este corba despre ,,Scanteia'', nu avem un deja-vu ! Am lasat toate datele aproape intacte pentru a nu va da totusi impresia aceasta.



Ponta: Guvernele României și Chinei analizează proiectul unei linii de mare viteză București - Iași - Chișinău
marţi, 2 Sep 2014, 10:33 • Economie
391 afişări

Trimisul special al AGERPRES, Daniel Florea, transmite: Premierul Victor Ponta a declarat marți că Guvernele României și Chinei analizează realizarea unei linii feroviare de mare viteză pe ruta București-Iași-Chișinău care vine să înlocuiască inițiativa privind unui astfel de proiect pe traseul București-Constanța. Every year we have an new HSR project in Romania, but this year we have a change ...


"Proiectul de a avea o linie de cale ferată, pentru că nu este doar trenul, ci este mai ales calea ferată care permite această viteză, este un proiect la care Guvernul Chinei ține foarte mult. Heart

Daca a inteles cineva ceva din starea asta de karma sa-mi trimita un mesaj pe privat cu traducerea exacta. We don't speak chine(z)e...Big Grin In mod clar o pasare este o zburatoare care zboara zburand...

L-a prezentat primul-ministru Li Keqiang anul trecut în vizita de la București nu doar pentru România, ci pentru toate țările din Europa Centrală și de Est. Și acum domnul Rus a intrat în discuții mai avansate pentru că nu se poate face acest proiect pilot pe linia București-Constanța, acolo este coridor european și Comisia Europeană se opune unui nou proiect. Huh

Ascutitoarea chiar daca ascute creioane nu poate sa ascuta si pixuri...Ati inteles tovarasi ziaristi ? Noi nu suntem in UE.

Însă cu ce am propus noi și urmează să avem și studiile de fezabilitate ar fi o linie care să lege București-Iași și mai departe spre Chișinău. Sigur, costurile sunt destul de mari, însă ca un prim proiect pilot pentru Centrul și Estul Europei mi-aș dori ca România să fie prima care să aibă o asemenea linie, iar tehnologia dezvoltată în China s-a dovedit în ultimii ani ca fiind extrem de performantă și extreme de sigură", a declarat premierul român la Beijing, după vizita efectuată marți la Tianjin. Tongue

Aici fac o paranteza. Polonia a renuntat pentru o perioada nedeterminata la ambitiile HSR, lucreaza la o linie ne-dedicata pe care o upgradeaza la 230km/h si mai upgradeaza inca ceva la 200km/h pentru a putea pune pe sine noile Pendolino.

În privința prețului unei linii de mare viteză, respectiv pentru limita maximă de viteză de 350 de km/h, Ponta a spus că prețul mediu este 20 de milioane de dolari pe kilometru. Huh

Si care era rostul acestei intrebari ? Si nu orice linie costa 20 milE /km, mai ales una care nu trece deloc prin munti. Daca nu v-ati prins inca ca totul e la misto...
"Însă eu cred că România are nevoie, nefiind distanțe atât de mari, are nevoie de tehnologia care prevede 200-250 km/h. Huh What kind of HSR is this, m.f ??

Ați văzut, pentru București-Constanța, viteza de 160 km/h schimbă fundamental datele problemei"
, a spus premierul.

WAU, 2 ore fara oprire la 160km/h si 4 opriri in 2h17' la...140km/h WTF is this fundamental, is a joke somehow ?

Fundamental inseamna 250km/h iar normal 200km/h , adica 1h respectiv 1h20'..


Ponta a explicat că proiectul ar urma să fie unul integrat.

Unde a explicat, la pagina top secret ? Dupa cum se vede aici se face multa risipa de ambiguitate, ni se explica ca noi stim ca pamantul e rotund insa avem nevoie de altii sa ne duca pe Marte.


"Problema principală este de finanțare pentru că, cu siguranță, nici nu avem noi atâția bani alocați și pentru fonduri europene 2014-2020, avem cu totul vreo șapte miliarde de euro pentru toată infrastructura și cea rutieră și cea navală și cea aeroportuară. Deci, problema, în primul rând este de finanțare și

Deci vorbim cu buzunare goale...:D


dacă finanțarea vine din China evident că proiectul va fi integrat
în acest sens", a declarat premierul, întrebat dacă proiectul include și achiziția de trenuri de mare viteză din China.

Finantarea vine din China cu trenul din Franta Tongue Finantarea este eventual un credit care trebuie platit, nu cum doreste cineva sa lase de inteleg ca e rost de mocangeala cu HSR-uri sau China da de pomana.

În partea a doua a zilei premierul urmează să fie primit de președintele R.P. Chineze Xi Jinping și să aibă o întrevedere cu Zhang Dejiang, președintele Comitetului Permanent al Adunării Naționale Populare a R. P.Chineze, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al CC al PCC.


Si cu ocazia asta decat sa se plimbe cu avionul aiurea mai bine invata de la chinezi cum se poate scapa de hotie si coruptie ca doar acum avem stadion national.
#54
1. UE nu se opune liniei de mare viteza Bucuresti - Constanta. Cum sa se opuna, cand e in planurile UE din 1996 si mai noi apare clar si explicit ca magistrala HSR distincta de linia conventionala in exercitiul 2014 - 2020? Ceea ce se opune UE este sa se acorde "contracte Bechtel", adica prin incredintare directa pe rute prioritare europene.

2. INSIST sa nu mai vorbim de Coridoarele Pan-Europene Helsinki. NU MAI EXISTA NICI CIX, nici CIV. Cream confuzie

3. Linia HSR Bucuresti - Iasi este si ea in planul din 1996, dar deocamdata nu este inclusa in planurile TEN-T 2014 - 2020. Probabil ca in planul 2021 - 2028 va fi inclusa o retea HSR mult mai extinsa si in Romania.

4. Faptul ca o anume linie de cale ferata sau o anume autostrada nu apare in planurile UE nu-nseamna ca exista vreo interdictie eruopeana de a o construi. Categoric insa, este imposibil de incalcat legislatia europeana privind desemnarea constructorului prin licitatie. Deci oricare ar fi linia HSR pe care vor alege chinezii sa o construiasca, ei vor putea fi desemnati drept constructori doar daca Romania ogranizeaza o licitatie, la care chinezii participa si castiga contractul. Orice incredintare directa nu va face decat sa duca la o procedura de infringment pentru Romania.

5. Oricat de greu le-ar fi chinezilor sa accepte, cu toti banii si tehnologia lor, nu pot intra pe piata europeana daca nu respecta regulile europene. Si o vor face pana la urma, pentru ca piata europeana este mult prea mare ca sa o rateze. Deocamdata incearca sa indoaie regulile prin Europa de Est, dar daca nu reusesc se vor adapta. Teama mi-e insa sa nu fim noi exgerat de pricipialisti si in final banii se le fie luati de nemti sau de francezi, care sa n-aiba nici o problema ca incalca regulile UE, asa cum au mai facut in trecut.
#55
(02-09-2014, 17:00 )Baiazid a scris: Categoric insa, este imposibil de incalcat legislatia europeana privind desemnarea constructorului prin licitatie. Deci oricare ar fi linia HSR pe care vor alege chinezii sa o construiasca, ei vor putea fi desemnati drept constructori doar daca Romania ogranizeaza o licitatie, la care chinezii participa si castiga contractul. Orice incredintare directa nu va face decat sa duca la o procedura de infringment pentru Romania.

Nu ne invartim in jurul cozii. Daca acepti ca asta este calea normala si legala, tot ce spune Ponta este egal cu zero. Nu are legatura ce zice el cu viitorul HSR in Romania, ruta o stabileste MT in baza unui studiu de fezabilitate si nu un politician sau altul.

Din punctul meu de vedere HSR spre Iasi-Chisinau nu este fezabila in urmatorii 30 de ani, nu ma urc acum in avion ca nepotul meu sa semneze peste atata timp vreun contract cu chinezii, astea sunt doar bull shituri aruncate la necunoscatori pe care eu unul nu am cum sa le inghit. Linie de 200km/h pentru tilting trains e una iar HSR e alta. Dupa logica asta HSR aproape ca avem partial deja (Bucuresti-Fetesti)

Plus de asta, face lobby sustinand niste enormitati de grupa mica pe care niciun ziarist nu a stiut cum sa le contracareze, din nou aduc in discutie cat de slaba este presa.

Coridorul IX , IV si care mai vrei tu trebuie folosite in continuare in discutie mai ales daca se foloseste un ,,ex'' in fata , altfel riscam sa intelegem doar vreo doi-trei despre ce este vorba. PP2 este o formulare care cu greu se va impamanteni oricum.

Te rog sa nu faci confuzie cumva intre dorinta mea si optimismul meu de a vedea HSR in Romania, cu tendintele mediatice si fara acoperire in logica si practica ale unor mincinosi.

Tocmai a fost mesajul 500Cheers
#56
Evident ca aboradrea lui Ponta este fantezista. Nici eu nu cred in HSR Bucuresti - Iasi. Nu ignor insa nici dorinta chinezilor de a intra in piata UE.

Asa ca la nevoie MT poata lansa un PPP pentru HSR Bucuresti - Iasi, iar in urma licitatiei chinezii sa aiba cea mai avantajoasa oferta, tocmai pentru ca vor contractul. Ma incanta orice astfel de varianta, nu atat pentru linia in sine ci pentru ca va insemna obligatoriu transfer de tehnologie HSR in Romania, ceea ce va face din tara noastra furnizor HSR in Europa.

In privinta coridoarelor, tocmai ca renuntand la folosirea numelor vechi, incetam sa mai dam impresia ca au vreo semnificatie. Pentru ca multi continua sa creada ca exista finantare UE 85% pentru A7 sau M500.
#57
Parerea mea este ca ar trebui sa renuntam la vorbe aruncate aiurea si sa trecem la fapte.

Vom avea in 2020 Constanta - Curtici finalizata sau in proportie foarte mare realizata, ceea ce va reprezenta o baza de plecare, nu ar fi o idee rea daca ne-am apuca sa construim macar ceva din liniile astea la 250km/h:

Brasov-Sibiu-jonctiune PP2
Fetesti-Constanta cu poduri noi


Apoi upgrade urgent la 200km/h pentru urmatoarele linii plus dublare si electrificare pe unde este cazul:

Bucuresti Baneasa-Fetesti
Bucuresti-Ploiesti-Bacau-Iasi
Teius-Cluj Napoca-Oradea-Ep.Bihor
Bucuresti-Craiova

Altfel spus, din calculele mele parte din aceste linii le vom putea vedea construite si cu ajutorul UE doar in urmatorii 50 de ani , si fara un aport semnificativ sau o certitudine ca aceste linii vor putea fi si finantabile.

Deci statul roman ar trebui sa inceapa sa acorde mai mare atentie cailor ferate incepand cu Arad-Timisoara-Caransebes, unde vitezele maxime de circulatie vor fi prevazute intre 120-160 km/h in loc de 160-200 km/h. Avand in vedere acest aspect, nu am cum sa ma astept la ceva bun din partea unor oameni care nu inteleg ca eficienta unor astfel de proiecte se traduce in ,,viteza'' si nu in ,,economie la buget'' , mai ales atunci cand aportul tau la intregul proiect este de numai 20%.
#58
Uite eu fix rostul ridicarii vitezei pe M800 la 200 km/h nu-l vad. Pentru ca un mix de trenuri de calatori de 120 - 160 cu trenuri de marfa de 100 - 120 poate fi gestionat. Insa trenurile de 200 km/h ar duce la subutilizarea liniei, pentru ca ar trebui sa tii linia libera in fata trenului de 200 pe niste zeci de kilometri.

Ori fara indoiala, traficul feroviar de marfa spre Portul Constanta va creste abrupt in urmatorii 10 ani. Va fi o cadenta foarte stransa a marfarelor pe aceasta linie, cadenta pe care trenurile de calatori de 200 ar incurca-o.
#59
(03-09-2014, 10:55 )Baiazid a scris: Uite eu fix rostul ridicarii vitezei pe M800 la 200 km/h nu-l vad. Pentru ca un mix de trenuri de calatori de 120 - 160 cu trenuri de marfa de 100 - 120 poate fi gestionat.

In mod normal pe linie de 160-200km/h nu trebuie sa existe trenuri de rang superior de 120km/h, deci asta este doar o problema momentana care tine de materialul rulant. Cu ETCS nu vor mai exista astfel de trenuri, mai mult trenurile de tip regio si regioexpres vor circula partial cu viteze de 140-160 km/h.


(03-09-2014, 10:55 )Baiazid a scris: Insa trenurile de 200 km/h ar duce la subutilizarea liniei, pentru ca ar trebui sa tii linia libera in fata trenului de 200 pe niste zeci de kilometri.

Ori fara indoiala, traficul feroviar de marfa spre Portul Constanta va creste abrupt in urmatorii 10 ani. Va fi o cadenta foarte stransa a marfarelor pe aceasta linie, cadenta pe care trenurile de calatori de 200 ar incurca-o.

Trenurile de calatori vor fi destul de putine si peste 20 de ani pe m800, nu este nevoie de o cadenta mai mare de 1 tren la 2 ore pentru exprese care sa circule cu 200km/h, nici in Germania in cazul unor exemple similare nu exista asa ceva ! Doar pe liniile foarte aglomerate exista trafic pentru trenurile de viteza la 1 ora, ori aici nu va fi cazul !

Iar celelalte trenuri pot circula cu viteze de 160 km/h, traficul regio pe Baneasa-Fetesti va ramane destul de subtire din motive arhicunoscute.

Mai apoi asta este clar tendinta, ridicarea vitezei de operare concomitent cu migrarea de la ETCS nivel 1 la nivel 2 pentru linia Bucuresti-Constanta, am gasit un astfel de document printre tabelele MT.

Eu pledez pentru linie noua Constanta-Fetesti plus poduri dunarene noi, aici avem un potential de trafic regio ridicat iar vitezele de circulatie din prezent nu sunt satisfacatoare.

De aceea sustin ca o linie noua de 250km/h pe acest tronson, pe care sa se circule la inceput cu 200km/h la fel ca si intre Fetesti si Baneasa, este exact ce ne trebuie. Vom putea reduce in maximum 10 ani timpii de la 1h58' in prezent undeva la cel mult 1h30' pentru trenurile expres, ceea ce ar fi o performanta notabila dar si absolut normala ...

Dupa aia mai vedem , putem sa mai punem doua fire imediat pe Fetesti-Baneasa sau nu, putem sa reducem timpii de parcurs pas cu pas ridicand viteza maxima de circulatie. Revenim insa la ideea ca totul se construieste in ani si pe tronsoane functie de necesitati, buget s.a.m.d. si nu pentru a putea fi folosit la o capacitate normala peste ani.

Sa nu uitam ca vorbim totusi de o linie aglomerata doar 3 luni pe an, nu are rost sa faci investitii foarte mari daca actuala linie poate tine macar partial traficul cu ajutorul unui sistem performant de dirijare si semnalizare a trenurilor, vorbind aici de ETCS 2.


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)