Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stiri si informatii HSR
#31
Este o greseala mare de apreciere in articolul ala, pentru ca o cale ferata de 200 km/h nu poate sa coste de 2 ori mai mult pe kilometru decat o linie de 350 km/h din Franta.

Iar linia daca se va construi va ajuta legatura feroviara Europa-Asia in ceea ce priveste transportul de marfa, pentru ca trenuri gen Beijing-Londra in regim comercial vor fi inexistente cu exceptia poate a unor garnituri turistice sau trenuri speciale cu plecari din capitale europene.
#32
(19-07-2014, 02:12 )zofei.2006 a scris: Spania: privatizarea serviciilor de mare viteză pune probleme
De această licitaţie sunt interesate, potrivit presei, grupul turistic Globalia (în parteneriat cu Acciona Rail), Vectalia, Alsa, Ferrovial, ACS, SNFC şi Deutsche Bahn. Un alt potenţial concurent, Veloi Rail, a declarat că nu va mai participa la licitaţie, după ce guvernul a anunţat că va liberaliza acest sector în etape, pe coridoare.

Aceeasi aberatie romaneasca: privatizare = vanzarea catre alt stat. Cum adica "privatizare" cu SNCF sau DB?
#33
(19-07-2014, 08:03 )forumtrenuri.com a scris: Este o greseala mare de apreciere in articolul ala, pentru ca o cale ferata de 200 km/h nu poate sa coste de 2 ori mai mult pe kilometru decat o linie de 350 km/h din Franta.

Iar linia daca se va construi va ajuta legatura feroviara Europa-Asia in ceea ce priveste transportul de marfa, pentru ca trenuri gen Beijing-Londra in regim comercial vor fi inexistente cu exceptia poate a unor garnituri turistice sau trenuri speciale cu plecari din capitale europene.

Nu cred ca e vorba de 150 miliarde doar pentru linie, ci si pentru material rulant si numeroase alte centre logistice in lungul liniei si alte costuri adiacente. La care s-ar mai adauga si materialul rulant, pentru ca e complicat sa circuli cu 160 cu trenurile de marfa uzuale. Iar o linie de marfa de 160 trebuie sa aiba o fundatie sanatoasa, poate chiar mai solida decat o liniei HSR.

Miza principala este clar, transportul de marfa China - Europa. Aceeasi cantitate de marfa ar putea ajunge pe o asemenea cale ferata din China in Europa sau invers in 7-10 zile, fata de 3-4 saptamani astazi cu vaporul. Asta in conditiile in care capacitatile porturare si capacitatile de transport maritim actuale sunt oricum gatuite de actualul comert.

In plus flexibilitatea pe calea ferata ar fi mult mai mare. Nu ar mai fi nevoie sa-ti rezervi slotul de container cu luni inainte, ci ai putea organiza un transport intercontinental in cateva zile. E clar ca ar fi o crestere de dinamica in comertul China - Europa.

Insa nici transportul de calatori nu e de neglijat, nu atat prin incasarile directe, ci prin dinamizarea circulatiei oamenilor intre Europa si China. Circulatia persoanelor, mai mult decat cea a marfii, este cea care duce la dinamizarea relatiilor economice, in lungul intregii rute. Si asta la un nivel pe care avioanele nu-l pot face niciodata.

Proiectul Chinei nu e deloc utopic si chiar are logica sanatoasa de perspectiva. In plus China chiar are resursele financiare sa sustia un asemenea proiect. Ambitia lor initiala era ca proiectul sa devina realitate pana in 2020. Ceea ce este prea ambitios chiar si pentru China.
#34
Ideea de a construi linii de 200-250 km/h este deja inceputa si aflata in diferite stadii de executie in tari precum Bulgaria, Turcia, Georgia , Kazahstan si China insa nu are neaparat legatura cu creearea unei super-rute pe care sa circule trenuri de pasageri mii de kilometri , ci mai degraba aduce unele tari mai aproape de Europa sau Asia , o poveste scrisa doar in context regional.

Eu personal nu cred in fabulatii de genul linie de mare viteza pe aceasta axa Londra - Beijing datorita timpilor de deplasare foarte mari , dar si pretului exorbitant al unor astfel de bilete.

Daca trenul nu poate concura cu avionul din absolut niciun punct de vedere pe rute de 6000 km, ma intreb retoric ce rost are o astfel de enormitate preluata si anuntata de presa ca o bomba in mod repetitiv, oare nu ne-am saturat ?

Este ca si cum ai spune ca intre vestul USA si est s-a realizat o linie de mare viteza care va parcurge distanta in 2 zile desi avionul te duce la destinatie la acelasi pret sau mai ieftin si de 4 ori mai repede...
#35
Turcia a inaugurat linia de mare viteza Istanbul -Ankara , cei 511km (533km probabil masoara intreg proiectul pana la gara europeana a Istanbulului), vor fi parcursi in 3 ore si jumatate fata de cca 6 ore pe linia clasica.

La asa timpi cu siguranta ca linia care dezvolta viteze comerciale de pana la 250km/h mai trebuie imbunatatita, parte din ea la intrarea in Istanbul si probabil zona oraselor Eskisehir si Ankara fiind conventionala. Altfel cu greu se explica o viteza medie de doar 146km/h .

Avand in vedere suma inaintata in articol, foarte posibil ca este vorba despre un cost de sub 9 mil E/km construit si care ar putea sa cuprinda toata infrastructura necesara, asta considerand ca doar vreo 450km ar fi linie de mare viteza, iar restul conventionala. Relieful liniei a pus probleme astfel incat a fost necesara constructia unor tunele lungi, linia fiind mai scurta cu vreo 50 km fata de cea clasica.

Nu stiu cine a construit aceasta dar cred ca s-a lucrat fie printr-o firma privata din Turcia, fie chiar prin TCDD infrastructura. Banii au fost o parte mai mica primita de la UE iar cealalta parte a provenit printr-un credit de la Banca de Reconstructie si Dezvoltare.

http://www.wall-street.ro/articol/Auto/1...olari.html
#36
Imi pare rau domnilor, insa se pare ca pana in anul 2008 se pare ca au circulat trenuri de mare viteza pe caile ferate romanesti. Big Grin
Minimum 200km/h = high speed rail, high speed train...

Asta basca pe langa faptul ca geometria curbelor de pe linia Bucuresti-Campina nu permite viteze mai mari de 140 km/h. Tongue

Nici nu stiu care prostie dintre astea doua este mai mare, dar stiu sigur ca a lasa un asemenea articol de presa dement si criminal de dezinformant la liber pe un spatiu public asa cum este internetul, le cam intrece pe toate.

Pentru ca acest articol realizat de acest ,,prestigios'' ziar in anul 2008, poate concura foarte usor la titlul de cel mai tampit articol de ziar pe teme feroviare din ultimii ani in Romania.


http://www.telegrafonline.ro/1215032400/...e_kmh.html
#37
Vizita de lucru a premierului Mao in tara lui din care provine genetic, si anume China, fosta prietena de nadejde a clanului Impuscatul. Interesant este ca s-a prezentat cu sotia, foarte probabil ca aceasta inca nu vizitase aceasta tara gratis. Data viitoare sa ne asteptam si la copii si nepoti...

http://specialarad.ro/premierul-ponta-se...constanta/

Pentru prima data in viata lui premierul a folosit trenul dar nu orice tren, ci ca un adevarat pilot de curse ce este, a folosit un tren de mare viteza. Cu aceasta ocazie domnia-sa a verificat personal studiul aprofundat realizat de tovarasii chinezi pe Google Earth Virtual in ceea ce priveste viitoarea cale ferata de mare viteza dintre Bucuresti si Constanta. Asta despre care presa platita sau de copy paste scria absolut entuziasmata aici:

http://www.realitatea.net/pas-inainte-pe...06379.html


Acum pe bune, voi nu v-ati saturat inca de minciuni ? Pe vremea comunistilor se realizau foarte multe vizite prietenesti de acest gen, care faceau gauri in bugetul tarii si nimic mai mult.

Era si atunci o modalitate de a te plimba gratis, invocand tot felul de motive puerile care seamana dramatic de mult cu discutiile absolut inexistente intre China si Romania in ceea ce priveste realizarea in mod concret a unei linii de mare viteza. Tot la fel de pueril ca si o autostrada Bucuresti-Alexandria-Craiova sau autostrada Pitesti - Sibiu terminata in 2020. Sau calea ferata Rm.Valcea-Valcele finalizata intr-un orizont apropiat desi in fiecare an se bugeteaza cu zero lei.
#38
Parere personala, Romania nu are nevoie sau nu va avea HSR in urmatorii 50 de ani, realitatea e ca nu suntem in stare sa reabilitam C IV pana in 2020. Eu personal vreau mersul din 1993-1995 mult mai bine facut iar de viteze nici nu mai discutam.
Pe M800 e mai mult decat suficient timpul de 2h sau 1h45min dupa reabilitarea podurilor. Mai bine vin cu un proiect de reabilitare pe CT-MG...
#39
In maximum 10 de ani in Romania se va circula cu viteze de maximum 200km/h pe coridorul IV, iar acest deziderat se poate obtine cu eforturi financiare minime. Acesta este obiectivul CFR Infrastructura in acest moment dar el se poate schimba.Exista in plan realizarea de HSR in Romania dar fara orizont concret, deocamdata in documentele MT apare ca caert realizarea unui studiu de fezabilitate.

Bucuresti - Constanta de mare viteza nu este o idee rea si perfect realizabila avand in vedere cresterea preconizata a traficului de calatori , insa eu am vrut sa subliniez ca daca se va realiza ceva in acest sens nu are nicio legatura cu discutiile dintre Ponta si chinezi.

HSR in Romania va fi construit de europeni si nu de chinezi, este o chestiune economica la mintea cocosului, interesul UE este de incredinta astfel de lucrari de infrastructura numai spre ograda proprie. De aceea mi se pare vizita lui Ponta si toata babilonia mincinoasa din presa fara sens.

Bucuresti - Constanta partial cu 200km/h (Pasarea-Fetesti) ar fi in maxim 1h40' , iar cu 160km/h putin mai mult de 1h50'... Dupa aia mai vedem...La podurile dunarene se pierd vreo 5-6', nu mai mult. Din 15.09 Cernavoda Pod-Fetesti va fi in 18' , deci normal ar fi in vreo 12'.
#40
Mult mai rentabil economic ar fi fost "HSR" care sa lege Bucuresti-Brasov-Sibiu-Cluj-Timisoara iar C IV sa ramana reabilitat pentru marfa.
Pe M800 spun ca e suficient deoarece preturile la IR sunt deja mari si nu ma incalzeste cu nimic un ICE care sa mearga cu 200km/h si sa faca sub 2h iar biletul sa fie undeva pe la 40eur la clasa 2.

PS. Imi spui tu te rog cand va fi gata C IV reabilitat pe toata distanta in conditiile in care pe multe sectoare nici macar nu s-au organizat licitatiile?


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)