Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stiri si informatii HSR
#21
Am citit in amanunt aceste studii din Australia in urma cu cateva luni si sunt extrem de interesante mai ales principiile care fundamenteaza alegerea traseului.
#22
O stire privind "linia de mare viteza (Bucuresti - ) Ruse - Varna" pe care ar intentiona sa o construiasca Bulgaria da de doua zile turul presei si al forumurilor. Nu este vorba despre nici o linie de mare viteza, ci doar de o REABILITARE la 160 km/h a liniei Ruse - Varna, adica exact ceea ce a facut si Romania pe Bucuresti - Constanta si Bucuresti - Campina.

160 km/h nu inseamna MARE VITEZA, ci VITEZA NORMALA pentru linii conventionale. Desigur, pentru reteua CFR extrem de degradata, plina de restrictii la 60-80 km/h, 160 km/h este o viteza mare. Insa definitia europeana a trenurilor de MARE VITEZA inseamna circulatie la viteze de MINIM 200 km/h. Iar progresul tehnologic din domeniu din ultimii ani impinge acest prag inferior chiar la 250 km/h.

Important este insa ca nu doar viteza diferentiaza liniile conventionale de liniile de mare viteza, ci intreaga lor constructie. La viteze de peste 200 km/h solicitarile in cale si in catenara sunt atat de mari incat toate elementele sunt de constructie speciala: liniile de mare viteza au fundatie de beton, ceea ce liniile conventionale nu au, podurile sunt mult mai rezistente pentru a suporta solicitarile mult mai mari, catenara este mult mai tensionata pentru a preveni oscilatiile, tunelele au constructie speciala pentru a evita efectul de tunet in mediul inconjurator la trecerea trenului si in ansamblu intregul aliniament al liniei are curbe foarte largi si racordari extrem de linie la pante pentru a evita efectul de roller-coaster, care ar face calatoria insuportabila din cauza fortelor centrifuge mari.

Tocmai de aceea liniile conventionale NU POT fi upgradate la mare viteza. Liniile de mare viteza sunt constructii exclusiv noi, pentru ca au cu totul si cu totul alti parametrii decat liniile conventionale. Si cel mai bine se vede asta in diferentele de cost. O reabilitare conventionala la 160 km/h, asa cum doreste sa realizeze si Bulgaria pe Ruse - Varna are un cost de 2-4 mil. EUR / km, in vreme ce o linie de mare viteza noua are un cost de 9-15 mil. EUR / km, diferenta fiind pe deplin justificata.

Asadar, intre Ruse si Varna nu se are in vedere constructia unei linii de mare viteza, ci doar reabilitarea liniei existente pentru circulatia cu 160 km/h.
#23
(17-06-2014, 13:36 )Baiazid a scris: O stire privind "linia de mare viteza (Bucuresti - ) Ruse - Varna" pe care ar intentiona sa o construiasca Bulgaria da de doua zile turul presei si al forumurilor. Nu este vorba despre nici o linie de mare viteza, ci doar de o REABILITARE la 160 km/h a liniei Ruse - Varna, adica exact ceea ce a facut si Romania pe Bucuresti - Constanta si Bucuresti - Campina.

Am intrat din curiozitate pe cateva forumuri bulgaresti si ce vezi...surpriza ! Este vorba despre o reabilitare partiala destul de low cost care va permite pe linia Ruse - Varna o viteza maxima a trenurilor de calatori de doar...130km/h. Deci nici macar 160km/h ! Dupa reabilitare se preconizeaza o viteza medie undeva la 80km/h pentru trenurile de rang superior, pe forumurile in cauza foarte multi utilizatori erau practic dezamagiti de solutia tehnica aleasa insa se pare ca s-a ales aceasta solutie pentru a nu schimba aliniamentul caii ferate.
#24
Declaratiile oficialitatilor din Bulgaria vorbesc de viteza de "pana la 160 km/h", insa probabil ca e vorba doar de vreo sectiune scurta, restul fiind la viteza mai mica.

De fapt costul de numai vreo 2.5 mil. EUR / km este foarte mic pentru a putea face o reabilitare serioasa. Este cumva inclus ERTMS in proiect?
#25
Asta cu viteza de ,,pana la 160 km/h'' s-a generalizat atunci cand ne referim la un coridor european cap-coada, este un truc ieftin de a prosti multimea cu cifre nerealiste, ca si la noi dealtfel in cazul Campina-Predeal. Pentru ca nici macar pe 1 km din calea ferata Ruse-Varna nu se va circula cu aceasta viteza, pana si aici http://www.think-railways.com/eur1-bn-bu...e-project/ scrie foarte clar :

■Reconstruction of design parameters of Ruse – Varna Railway Line

Design parameters inseamna pentru acesta linie maxim 130 km/h pe ici pe - colo si o viteza medie net inferioara oricarei linii modernizate, foarte probabil linia a fost gandita in principal pentru marfa avand in vedere si faptul ca are ca punct terminus portul Varna, poate pentru calatori se are in vedere pe viitor un nou aliniament pentru sectiunile cu viteza scazuta.

Si da , linia va avea ERTMS/ETCS nivel 1 ca orice linie reconstruita sau modernizata parte a unei retele europene.
#26
Apropo de ,,tren de mare viteza'', am gasit un articol sau ce-o fi el aici:

http://www.probr.ro/poligon-de-testare-t...ul-braila/

Daca despre inelul de testare se poate spune ca este de mare viteza, un oficial pe numele lui Nicolae Sandu, directorul general adjunct al Autorităţii Feroviare Române (AFER) baga si el o perla:

Săptămâna aceasta am testat şi primul tren autohton, realizat la Craiova, de mare viteză. Poate atinge şi o viteză de 160 km/h.

Parca il si vad pe Baiazid negru de suparare spumegand lol

Bine, alta perla gasim chiar in titlu semn ca ziaristul e de la f.f.: poligon de testare Huh
#27
(20-06-2014, 18:10 )forumtrenuri.com a scris: Săptămâna aceasta am testat şi primul tren autohton, realizat la Craiova, de mare viteză. Poate atinge şi o viteză de 160 km/h.

Parca il si vad pe Baiazid negru de suparare spumegand lol

lol No comment... Tongue
#28
Spania: privatizarea serviciilor de mare viteză pune probleme

   

Operatorii privaţi interesaţi să concureze compania spaniolă de stat RENFE în domeniul serviciilor de transport feroviar de mare viteză au cerut Ministerului Dezvoltării din Spania să amelioreze condiţiile prevăzute în caietul de sarcini al licitaţiei, până la publicarea acestuia în septembrie. Potrivit surselor din sector, câştigătorul primei licitaţii nu poate miza în prezent pe faptul că linia pe care va concura cu RENFE va fi rentabilă.

De această licitaţie sunt interesate, potrivit presei, grupul turistic Globalia (în parteneriat cu Acciona Rail), Vectalia, Alsa, Ferrovial, ACS, SNFC şi Deutsche Bahn. Un alt potenţial concurent, Veloi Rail, a declarat că nu va mai participa la licitaţie, după ce guvernul a anunţat că va liberaliza acest sector în etape, pe coridoare.

Sursa: http://www.lasprovincias.es
Foto: en.wikipedia.org
Railway is my way!
#29
Costurile pentru o cale ferată de mare viteză China – Turcia s-ar ridica la 150 mld USD

   

Sunt necesare negocieri suplimentare cu privire la problemele ce includ aspecte de natură geopolitică, standarde tehnologice şi finanţarea unei căi ferate de mare viteză pe care China o planifică între regiunea autonomă Xinjiang Uygur şi Europa de Est, potrivit experţilor intervievaţi de către China Daily.

Calea ferată ar putea avea 6.000 km lungime, ar putea porni din Xinjiang şi să tranziteze apoi Kîrgîzstan, Tadjikistan, Uzbekistan, Turkmenistan, Iran şi Turcia pentru ca în final să ajungă în Bulgaria, a declarat Zhao Xiaogang, fostul preşedinte al China South Locomotive and Rolling Stock Co (CSR).

„Trenurile de pasageri ar putea rula cu viteze de 200 km/h iar cele de marfă cu 160 km/h. Pentru aceasta este nevoie de o investiţie de 150 miliarde USD. Proiectul ar putea fi finalizat în 2020 şi complet operaţională începând cu 2030”, a adăugat Zhao.

http://www.hurriyetdailynews.com

Foto: http://www.odysseyoverland.co.uk
Railway is my way!
#30
Mama, ce ieftin ! Smile)


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)