Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stiri si informatii HSR
#11
ADY881, nici nu trebuie sa faci studii ca sa vezi unde este greseala.

costuri Bucuresti - Constanta upgrade la 200 km/h = +max. 50% din costurile initiale adica cost total 1.5mil E/km
timp castigat 15'

costuri Bucuresti- Constanta linie noua 250 km/h = min. 7 mil E/km
timp castigat 30'

Ambele variante sunt fara noi poduri dunarene, fara tunel spre Obor si alte s.f.-uri.


Deci pentru un castig de doar 15' ar trebui sa mai scoatem din buzunar 5.5mil E/km adica peste 1md de E pentru o linie fara perspective de trafic saturat in urmatorii 30 de ani !!!

Si ce este mai ciudat, am citit ca CFR intentioneaza pe viitor sa migreze deja de la ETCS nivel 1 la ETCS nivel 2 pentru linia reabilitata Constanta-Bucuresti-Predeal. Deci pentru ce sa faca acest lucru pe M800 actuala daca tot vor o HSR paralela, pentru marfa sau cum ?

Cu banii astia se poate face Brasov - Sibiu 150km fara probleme, o linie pe care trenurile actuale fac si trei ore, pai nu e pacat sa ne batem joc de bani in halul asta !!! Cum ar fi de exemplu sa ajungi in 50' de la Brasov la Sibiu, are cineva idee care ar fi impactul economic al unei asemenea linii ?
#12
(26-03-2014, 01:52 )ADY881 a scris:
(25-03-2014, 22:44 )vancouver a scris: Sunt multi (mai ales familii) care prefera si acum sa mearga cu masina personala la Constanta, fiind mai ieftin decat cu trenul IR subventionat actual si avand flexibilitate la destinatie. Cum ii vei convinge sa dea muuult mai multi bani pe un tren fulger?
Asta tot e valabil, doar daca in cazul in care statul NU va subventiona linia( biletul). Daca linia va fi subventionata, difernta intre costuri nu poate sa fie atat de mare, precum tu ai sugerat. Dar este de inteles, tu ai facut un mare studiu in care iesea cea mai buna varianta e ALTA decat Bucuresti-Constanta, deci este firesc sa fii SUBIECTIV.
Nu uita ca si Franta subventioneaza reteaua de TGV, deci este ceva normal ca statul sa subventioneze noua linie HSR pana la Constanta.

Nu sunt subiectiv. Daca as fi as gandi asa:
- EU locuiesc la Bucuresti, iar parintii mei au casa in centru in Constanta, la 5 min. de mers pe jos centrul comercial si la 10 min. de mers pe jos de plaja
- EU lucrez acum in Germania si am bani destui sa calatoresc cu un tren HSR Bucuresti - Constanta (de 3-4 ori pe an)
- EU nu am nici un chef sa merg in actualele trenuri IR Buc-Cta cu toti pensionarii si nici nu vreau sa ma doara capul de gropile de pe A2
- EU sunt un fan al trenurilor de mare viteza

EU, snob fiind, VOI FOLOSI trenul HSR Bucuresti-Constanta. Asadar, daca ma gandesc numai la mine, atunci ar trebui sa fiu primul care sa-l incurajez.

In schimb un tren HSR Brasov-Sibiu-Sebes(sau Deva) nu cred ca-l voi folosi prea curand, deci nu ma intereseaza.

Insa argumentele pentru constructia mai intai a unei linii BV-SB-Sebes sunt coplesitoare. Numai daca ne gandim la reducerea cu aprox. 2 ore a timpului pe n relatii: Bucuresti-Cluj, Bucuresti-Timisoara, Bucuresti-Budapesta, Brasov-Timisoara, Brasov-Sibiu, Brasov-Budapesta, Brasov-Cluj, Bucuresti-Sibiu, Sibiu-Cluj, Sibiu-Constanta etc... Plus aeroportul Sibiu aflat efectiv pe drum, care ar deveni astfel un hub regional.

Studiul pe care l-am facut, nu l-am facut pentru ca am plecat de la premisa ca BV-SB-Sebes este cea mai buna alegere, ci am vrut sa vad cu argumente care este cea mai buna ruta. SINCER, inainte de a face studiul erau ferm convins ca cea mai buna ruta initiala este Bucuresti-Craiova (simplu, camp, de perspectiva cu o viitoare linie Craiova-Timisoara, descarca partial Valea Prahovei de trenuri spre Banat, podul Vidin-Calafat, etc...), dar ulterior am realizat ca Bucurestiul nu este singurul lucru de care trebuie tinut cont. Mult mai important este ca linia sa fie cat mai IN CENTRUL ROMÂNIEI. CEA MAI CENTRALĂ LINIE POSIBILĂ ESTE BRAȘOV-SIBIU, și astfel aduce de departe cel mai mare număr de clienți și este cea mai utilă României. Și as fi chiar de acord cu o mică subvenționare a exploatării, dacă e cazul. Pe București-Constanța NU SUNT DE ACORD să se dea bani de la buget pentru subvenționarea luxului numit TGV.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#13
Vancouver, un amendament, si linia Bucuresti-Craiova se poate upgrada cu costuri minime la maxim 200 km/h respectand in mare proportie aliniamentul actualei linii, iar traficul de marfa nu e de speriat si oricum s-ar bloca mai departe intr-o linie conventionala denumita in continuare ex-coridorul IV sud.
#14
Corect.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#15
Stie cineva care este diferenta de pret / km intre o linie de mare viteza cu Vmax=250 km/h si una cu Vmax=300-350 km/h ? Pentru conditii identice de relief. Ca tare mi-e ca pentru reducerea costurilor se va opta pentru 250 doar ca sa avem ce upgrada peste ceva vreme.
#16
Diferenta la constructia liniei este nesemnificativa. Diferentele mari de costuri sunt in primul rand la trenuri. Nemtii, francezii si spaniolii construiesc magistrale de 300 - 350 km/h la costuri de 8-15 mil. EUR / km. In urma cu zece ani acelasi era costul pentru magistrale de 250 km/h.
#17
Diferentele de cost pentru linii de mare viteza care au aceleasi caracteristici de traseu sunt cam cu pana la 50 % mai mari intre o linie de 250 km/h si alta de 350 km/h , dar cele mai importante sunt costurile de operare .

Sunt tari care au linii de 300km/h si opereaza din motive economice pentru inceput la maximum 250, printre ele Turcia si China.

Linia Bucuresti-Constanta se poate upgrada fara probleme la o viteza maxima de 200 km/h pe tronsonul Branesti-Fetesti cu costuri reduse, pentru partea Fetesti-Constanta este nevoie de un aliniament nou si de poduri noi dunarene si foarte probabil acesta va fi si varianta pentru care se va opta.
#18
(28-03-2014, 00:18 )forumtrenuri.com a scris: Diferentele de cost pentru linii de mare viteza care au aceleasi caracteristici de traseu sunt cam cu pana la 50 % mai mari intre o linie de 250 km/h si alta de 350 km/h , dar cele mai importante sunt costurile de operare .

Trebuie sa vii cu exemple concrete. Toate constructiile de linii de 300 km/h in derulare sau realizate in ultimii 10 ani in Europa - ma rog, cele pe care le-am analizat eu - s-au incadrat in 8-15 mil. EUR / km in functie de teren, nu de viteza. China construieste deja la 5 mil. EUR / km si ieftinirea tehnologiei de constructie este vizibila. La fel si in domeniul costurilor de echipare si de operare, costurile scad de la an la an.

Prin urmare e logic ca o linie de 300 km/h azi costa cat una de 250 km/h de acum 10 ani. Nu cred ca se vor mai construi in UE linii HSR de 250 km/h, ci doar de 300 km/h si mai mult.
#19
Baiazid, nu stiu cum sa-ti raspund la asa ceva mai ales ca eu vad ca tu esti mai mult in China si Japonia decat la noi !

In Europa se construieste scump pentru ca tehnologia nu este de talcioc chinezesc, nu ai venit niciodata cu un exemplu de cost clar comparativ cu zona dificila din Romania, tot timpul ai dat-o pe campii gen Strasbourg s.a.m.d. comparand-o cu Brasov-Deva in loc sa o compari cu Bucuresti-Constanta. Crede-ma pe cuvant, cu cineva autodidact ca tine este foarte dificil sa porti o discutie reala despre HSR.

Si mai ai foarte putin si ne spui ca HSR Bucuresti-Constanta o sa coste mai putin decat cea clasica deja reabilitata ca deh, s-a ieftinit tehnologia ...

Da, se poate upgrada o linie de 160km/h si se poate aduce la parametrii HSR fara a fi linie dedicata adica 200km/h cu costuri reduse, cam 20%. din suma initiala. Deci de unde si pana unde ai ajuns tu la concluzia ca intre doua linii care au aliniamentul pe acelasi tip de relief nu exista o diferenta de macar 50% intre viteze de 250 si 350 daca intre 160 si 200 (unde nu exista schimbari majore de aliniament !!!) sunt deja costuri de 20% din suma cheltuita initial ?

Intreaba un inginer proiectant cat costa un upgrade de la 160 la 200 pe M800 si dupa aia mai vorbim, crede-ma ca nu sunt eu cel care trebuie sa vina cu exemple concrete... In primul rand catenara trebuie schimbata...

Si nu am calculat inca noi poduri dunarene si alte lucrari de arta necesare ...
#20
Pentru cei interesati, am gasit o analiza extrem de extinsa a unei linii HSR propuse pentru coasta de est a Australiei. Desi vorbim de ceva aflat la capatul celalalt al planetei, e interesanta de parcurs pentru ca e realizata de niste ditai firmele de proiectare si consultanta si prezinta cam toate aspectele unui astfel de proiect.
Cum oricum vorbim de o tehnologie cam standardizata la nivel mondial, cred ca e util de observat aici in detaliu cum sunt gandite lucrarile, etapele, etc.

http://www.infrastructure.gov.au/rail/tr...igh_speed/
http://www.infrastructure.gov.au/rail/tr...icies.aspx


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)