Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rame electrice produse în România
#1
Rama Hyperion produsa de Softronic a iesit in probe:



#2
Dupa ce au aparut tot felul de speculatii cu privire la interesul unor operatori privati sau chiar a CFR Calatori pentru acest produs, tot ceea ce putem afirma cu siguranta in acest moment este faptul ca Rama Hyperion va face curse sezoniere ca rang Interregio pe ruta Bucuresti-Craiova si regio pe ruta Craiova-Motru incepand cu anul 2014, iar operatorul va fi chiar producatorul prin firma sa de transport feroviar de calatori S.C. Softrans S.R.L.

Initial se stia doar faptul ca firma nu detinea inca licenta de transport feroviar, insa pana la data inceperii operarii problema va fi cu siguranta rezolvata.

Astfel, firma producatoare a hotarat ca in lipsa unei oferte concrete ar fi o idee foarte buna ca acest prototip sa iasa pe piata cat mai repede pentru o mai buna observare a comportarii sale din punct de vedere tehnic, dar si pentru a fi vazuta de eventualii doritori direct la lucru. Cea mai buna reclama, zic eu.
#3
Trenul electric produs de Softronic Craiova ar putea circula pe ruta Motru - Bucureşti

Citat:Compania Softronic din Craiova, cu afaceri de 68,6 mil. lei (15,5 mil. euro) în 2012 din producţia de locomotive, a primit o finanţare de 4,3 milioane de euro de la GarantiBank pentru realizarea unui tren electric, care ar putea să circule de la 1 martie pe ruta feroviară interoperabilă Motru - Strehaia - Craiova - Bucureşti.
„Motru nu a mai avut tren de doi ani, cred că vom face un bine locuitorilor. Anul acesta vrem să mai construim o ramă electrică Hyperion dacă vom găsi finanţare. Suntem singurii din Europa de Est care producem o astfel de ramă“, a spus Ionel Ghiţă, preşedintele Softronic şi cel mai mare acţionar al com­paniei.

Construcţia prototipului a durat doi ani şi jumătate, însă acum compania ar putea realiza o nouă ramă electrică în şase luni, potrivit reprezentantului Softronic. Trenul electric este gata, iar acum se află în teste de viteză. Rama electrică poate fi construită în două variante de viteză maximă, de 160 de kilometri pe oră, respectiv 200 de kilometri pe oră, are podea joasă, două vagoane motoare şi două purtătoare, cu o capacitate de 180 de locuri pe scaune. In­vestiţia totală pentru producţia Hyperion a fost de peste 5 mil. euro.

Anul trecut, compania a produs şapte locomotive electrice, o parte din acestea fiind vândute în Ungaria. „În acest an plănuim să producem opt sau zece locomotive.“

Compania Softronic, în­fiinţată în 1991 la Craio­va şi premiată anul trecut de ZF în cadrul cam­paniei ZF „Cam­pioni în business“, este deţinută de patru per­soane fizice - Ionel Ghiţă (30%), Ion Gâr­niţă (26%), Augustin Popescu (26%) şi Oana-Adriana Miulescu (16%).
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#4
Are cineva idee cam care ar fi costul efectiv de productie al unei astfel de rame, ca sa vedem ca la ce ,,finantare'' se astepta Softronic pentru eventuala constructie a celei de-a doua rame ?
#5
Sincer sa fiu ma asteptam sa ne spui tu un astfel de detaliu Smile. Inca mai visez sa vad cateva cumparate si operate de catre CFR pe liniile reabilitate.
#6
Vor ajunge si la CFR Calatori, dar probabil din 2015.

Costul de constructie al unei rame in productie de serie sunt in jur de 2-2.5 mil EUR.
#7
Daca ar fi numai atat n-ar fi mult deloc. Eu estimez totusi in jur de 4 milioane pentru ca nu-i tramvai.
#8
(16-01-2014, 09:48 )Kidu a scris: Daca ar fi numai atat n-ar fi mult deloc. Eu estimez totusi in jur de 4 milioane pentru ca nu-i tramvai.

Ai intrebat de cost, nu de pretul de vanzare Big Grin Normal ca pretul la care vor vinde rama va fi undeva la 3-4 milioane de EUR.
#9
Ai dreptate, vorbeam despre doua chestiuni diferite. Mea culpa! Smile
#10
Primul ministru: Trenul oltenesc e la cel mai înalt nivel; mai rămâne să mai facem şi infrastructura feroviară

Citat:"Călătoria a fost excepţională. Realmente, trenul oltenesc este la cel mai înalt nivel şi se poate compara cu orice tren - am fost cu trenuri în Franţa, în Germania, Italia, America - este exact la acelaşi nivel. Acum rămâne ca noi să mai facem şi infrastructura feroviară la nivelul celorlalţi pentru că altfel degeaba ai trenuri atât de moderne, e greu să le foloseşti la potenţialul lor", a spus Ponta, la coborârea din tren.

El a ţinut să-i felicite pe reprezentanţii Softronic, arătând pentru faptul că au demonstrat că în România putem să facem la cel mai înalt nivel echipamente feroviare de acest gen.

"Mă bucur în mod special pentru Craiova că nu doar dânşii - şi îi laud pe cei de la Softtronic - dar şi o parte din vechiul Electroputere au început să producă acum locomotive, e adevărat le exportă, şi îmi doresc ca CFR Infrastructură să continue programul de modernizare a infrastructurii, iar CFR Călători şi operatorii privaţi să nu mai cumpere din Germania, din Franţa, ci să cumpere trenul românesc", a spus Ponta.

Întrebat de ce a durat atât de mult călătoria de la Craiova la Bucureşti, premierul a precizat: "Dura mai puţin dacă aveam voie să mergem mai tare. Dar în ceea ce priveşte confortul, vă asigur că e de zece ori mai confortabil decât să vii cu maşina".

Trenul cu care a venit premierul a fost precedat, la un interval de 15 minute, de o locomotivă produsă în 2008 tot de aceeaşi companie, rolul acesteia fiind să se asigure că traseul nu prezintă riscuri.

(...)
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)