Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Comunicate de presa, stiri si articole privind metroul bucurestean
#1
Transportul cu metroul se SCUMPEŞTE cu 25%-33%. Care vor fi noile tarife

Tarifele pentru călătoria cu metroul se vor scumpi cu 25%-33%, preţul cartelei pentru două călătorii urmând să crească de la 4 la 5 lei, a celei cu 10 călătorii de la 15 lei la 20 lei, iar pentru un abonament lunar cu 62 de călătorii pasagerii vor scoate din buzunar 65 lei, de la 50 lei în prezent.
Preţul unui abonament săptămânal cu număr nelimitat de călătorii va creşte de la 20 lei la 25 lei, iar cel al unui abonament lunar cu număr nelimitat de călătorii va urca de la 60 lei la 75 lei.

Pentru un abonament de o zi va fi achitată suma de 8 lei, faţă de 6 lei în prezent.

Valorile titlurilor comune Metrorex-RATB se vor ajusta corespunzător noilor tarife, se arată în anexă.

Noile tarife sunt incluse în anexa unui proiect de ordin al ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, pentru aprobarea tarifelor la călătoria cu metroul.

Proiectul a fost publicat miercuri pe site-ul ministerului Transporturilor, data limită pentru primirea de propuneri sau observaţii fiind 8 noiembrie.

După ce va fi aprobat, ordinul va intra în vigoare în termen de trei zile de la data publicării în Monitorul Oficial.

Majorarea tarifelor va conduce la o creştere lunară a veniturilor în valoare de cca 5 milioane de lei, care va contribui la acoperirea cheltuielilor necesare asigurării serviciului public de transport călători cu metroul, se arată într-un comunicat de Metrorex.

Regia menţionează că raportul dintre subvenţia necesară pentru acoperirea cheltuielilor de întreţinere şi reparaţii la instalaţiile din metrou şi la materialul rulant şi subvenţia alocată depăşeşte 137%, având un deficit de finanţare de circa 54 milioane de lei.

Cartelele de călătorie cu metroul achiziţionate până în ziua precedentă aplicării noilor tarife pot fi utilizate până la terminarea numărului de călătorii sau expirarea duratei de valabilitate înscrisă pe cartelă la data achiziţiei.

Ultima scumpire a călătoriilor cu metroul datează din august 2012, cea mai mare creştere fiind operată la cartelele de 10 călătorii, care s-au scumpit cu 50%, de la 10 lei la 15 lei.

Călătoria simplă prin utilizarea cartelei de 10 călătorii s-a scumpit de la 1 leu/ călătorie la 1,5 lei/ călătorie, tariful pentru călătoria simplă prin utilizarea abonamentului săptămânal cu număr nelimitat de călătorii a crescut de la 1,07 lei la 1,43 lei, iar în cazul abonamentului lunar cu număr nelimitat de călătorii o călătorie a ajuns să coste 0,92 lei, de la 0,77 lei.

Pentru călătoria simplă prin utilizarea abonamentului lunar cu 62 călătorii tariful s-a majorat de la 0,56 lei la 0,80 lei/ călătorie, iar tarifele la cartela cu două călătorii şi la abonamentul de o zi au rămas neschimbate.

Astfel, tarifele aplicate din august 2012 au fost de 15 lei pentru cartela de 10 călătorii, 20 de lei pentru abonamentul săptămânal cu număr nelimitat de călătorii, 50 de lei pentru abonamentul lunar cu 62 de călătorii şi 60 de lei pentru abonamentul lunar cu număr nelimitat de călătorii.

http://www.mediafax.ro/social/transportu...e-11596344
#2
Ridicase bine problema un amic de-al meu si a venit cu o idee,parere si anume de ce metroul nu circula si in timpul noptii? Despre metrou nu se poate spune ca este o gaura neagra deoarece slava domnul metroul este folosit zilnic de mai bine de jumatate de milion de calatori pe luna daca nu ma insel,si chiar daca ar circula pe timpul noptii calatorii nu ar fi asa putin...La ratb ce se intampla acum cu transportul de noapte e bataie de joc...acelea nu sunt intervale de o capitala europeana !Parere personala....Asta legat si de scumpire,daca tot ridici preturile,vino si solutii...
#3
Previous Circulatia metroului noaptea este imposibila din cauza lucrarilor de intretinere. Daca s-ar circula si noaptea, lucrarile de intretinere si inspectiile de cale nu ar mai avea cand sa se desfasoare.
#4
(01-11-2013, 17:34 )Baiazid a scris: Previous Circulatia metroului noaptea este imposibila din cauza lucrarilor de intretinere. Daca s-ar circula si noaptea, lucrarile de intretinere si inspectiile de cale nu ar mai avea cand sa se desfasoare.
Pai si in alte capitale europene de ce la acestia circula si noaptea,nu stiu exact care capitale,dar am auzit ca ar fi...Cine e mai in tema,ma poate ajuta si cu acele capitale si cu raspunsul?!?!
#5
Probabil ca se poate organiza o circulatie la intervale mai mari, pe cate un sigur tunel, acolo unde-i linie simpla, in asa fel incat celalat tunel sa fie in intretinere. Dar se ingreuneaza mult mentenanta si cresc costurile de exploatare. Asta ca sa nu mai vorbim ca in tunelele duble creste riscul de accident de munca in timpul lucrarilor. Gandeste-te cum se manipuleaza un cupon de sina atunci cand linia alaturata e activa.

Eu unul nu cunosc companii de metrou din Europa cu trafic de noapte. Asta nu inseamna ca nu sunt. Doar ca eu nu cunosc...
#6
(01-11-2013, 17:45 )Baiazid a scris: Probabil ca se poate organiza o circulatie la intervale mai mari, pe cate un sigur tunel, acolo unde-i linie simpla, in asa fel incat celalat tunel sa fie in intretinere. Dar se ingreuneaza mult mentenanta si cresc costurile de exploatare. Asta ca sa nu mai vorbim ca in tunelele duble creste riscul de accident de munca in timpul lucrarilor. Gandeste-te cum se manipuleaza un cupon de sina atunci cand linia alaturata e activa.

Eu unul nu cunosc companii de metrou din Europa cu trafic de noapte. Asta nu inseamna ca nu sunt. Doar ca eu nu cunosc...

Ok.Mersi pentru raspuns...E o intreaga isterie acum creata,in sensul ca daca maresc astia costul calatorilor,metroul sa mearga si noaptea...Multi pun mai nou problema asa si anume sunt nemultumiti foarte multi de ce nu circula si noaptea metroul...Legat de ratb,liniile de noapte majoritatea spun ca acest lucru este o bataie de joc,in sensul ca acelea sunt intervale de asteptat noaptea? Bine...aici e alta discutie...
#7
...pretul cartelei cu 10 calatorii ar urma sa creasca de la 15 lei la 20 lei...
Si uite asa revenim la valoarea unei calatorii din ziua de 22 Decembrie 1989, ora 12,17 minute... Big Grin
Putere...de ce nu mi-ati spus ca vreti putere ? Va imprumutam o locomotiva !
#8
Ponta: Metroul va trece la Primărie

Premierul Victor Ponta a declarat, vineri dimineaţă, că metroul din Bucureşti va trece din subordinea Ministerului Transporturilor, în subordinea Primăriei.
Prezent vineri, pe şantierul staţiei de metrou Orizont, unde a ajuns primul TBM, cel botezat Varvara, premierul Victor Ponta a declarat că metroul va trece în subordinea Primăriei Capitalei. "Metroul va trece la Primărie, la Consiliul General, aşa cum este în toate ţările europene. Peste tot, metroul Parisului, al Berlinului, aparţine municipalităţii. Însă, Guvernul şi Ministerul Transporturilor va asigura banii şi va finanţa în totalitate toate investiţiile începute: Magistrala 5, Magistrala 5 şi Magistrala 6, care va urma să facă legătura cu aeroportul. Tot ce ţine de marile investiţii începute vor fi finanţate în continuare de către Guvern. Managementul trece la Primărie. Funcţionarea obişnuită şi apoi toate celelalte noi investiţii le va face Municipalitatea, dar, pentru cele începute, noi, Guvernul, vom asigura finanţarea", a declarat Victor Ponta

http://www.b365.ro/ponta-metroul-trece-l...97325.html
#9
Şeful Metrorex: Noul tren de metrou a ajuns la Bucureşti

Primul tren de metrou tip CAF a ajuns la Bucureşti, potrivit directorului general al Metrorex.
"Noile trenuri au venit deja. Nu au intrat deja în teste. Au avut o întârziere puțin, foarte puțin. A fost o neînțelegere acolo. Contractul prevedea un avans până la 30%. Noi le-am dat chiar 25%. Iar eu au spus că trebuie 30%. Acum sunt încă în grafic, pe 1 ianuarie trebuie să fie puse în circulație. Vor fi doua luni de teste. Acum a venit un tren, următorul trebuie să vină", a declarat, vineri, directorul general al Metrorex, Aurel Radu.

Trenurile noi de metrou, tip CAF, trebuiau să fie puse în funcţiune începând cu acest an, însă venirea lor la Bucureşti a fost amânată de mai multe ori. "În data de 29.11.2011 Metrorex a semnat cu firma spaniolă CAF un contract de achiziţie şi punere în funcţiune a 16 trenuri noi de metrou, care urmează să fie livrate (conform prevederilor contractului) şi puse în funcţiune începând cu anul 2013. Valoarea contractului este de 97 milioane euro (fără TVA). Conform prevederilor contractuale trenurile de metrou vor fi livrate începând cu semestru al II-lea al acestui an. Primul tren de metrou, fabricat de CAF, va ajunge la Bucureşti în luna septembrie 2013 şi urmează a fi pus în circulaţie cu călători în cursul lunii ianuarie 2014. Înainte de punerea în funcţiune cu pasageri, primul tren de metrou fabricat de CAF trebuie supus unor teste, conform legislaţiei in vigoare, în vederea obţinerii Agrementului Tehnic de la AFER (Autoritatea Feroviară Română-organismul acreditat în România pentru omologarea şi agrementarea produselor feroviare). De asemenea, primul tren va trebui să efectueze un parcurs de probă de anduranţă, fără călători, de 20.000 km. Restul trenurilor de metrou, fabricate de CAF, vor ajunge la Metrorex şi vor începe să funcţioneze în cursul anului 2014. Conform prevederilor contractuale, primele 4 trenuri CAF vor fi fabricate în Spania, iar celelalte 12 trenuri vor fi asamblate la Atelierele CFR Griviţa SA", a declarat, pentru B365.ro, Aurel Radu, director general al Metrorex, la finele lunii mai.

Prezent vineri, pe şantierul de la Orizont, când prima cârtiţă uriaşă a ajuns la cea de-a doua staţie de pe viitoarea Magistrală 5, Aurel Radu a mai precizat că în 6-7 luni se va iniția procedura pentru studiul de fezabilitate şi studiul de trafic pentru Magistrala 4, continuarea spre Progresul.

La 24 septembrie, la sediul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), a avut loc semnarea documentelor de finanţare pentru proiectul „Studiu de pre-fezabilitate şi studiu de fezabilitate pentru construcţia liniei 4 de metrou: Lac Străuleşti – Gara Progresu, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu". Finanţarea pentru acest proiect, în valoare de 10 milioane CHF (fără TVA), este asigurată, în proporţie de maximum 85%, respectiv 8,5 milioane CHF, prin programul „Îmbunătăţirea mediului înconjurător" a Programului de Cooperare Elveţiano - Român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse. Contribuţia părţii române este de minimum 15%, respectiv 1,5 milioane CHF.

Vezi aici: PRIMELE FOTOGRAFII cu noul metrou care va circula în Capitală. Cum arată trenul CAF de București

http://www.b365.ro/seful-metrorex-primul...97335.html
#10
Călătoria cu metroul se va scumpi cu 25%. Ramona Mănescu are decizia în pix

http://www.economica.net/calatoria-cu-me...72431.html


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)