Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Comunicate de presa, stiri si articole privind metroul bucurestean
#11
Metrorex vrea să renunțe la cardurile contactless comune cu RATB-ul

http://www.b365.ro/metrorex-ar-putea-ren...03036.html
#12
Metrourile vechi vor fi scoase complet din circulație, în Capitală. De ce trebuie pilite peroanele

http://www.b365.ro/cand-vor-disparea-tre...03047.html
#13
Oare cand vom avea si noi asa ceva ? Va plac? O parere...


Primul metrou BMW, lansat azi in Malaezia. Este reciclabil. FOTO

http://www.incont.ro/transporturi/primul...-foto.html
#14
Licitaţie cu dedicaţie pentru metroul din Drumul Taberei: Metrorex vrea să cumpere 51 de trenuri cu 350 de milioane de euro, CAF e favorită

   

Compania de stat Metrorex vrea să cumpere 51 de trenuri de metrou, contract de 350 de milioane de euro care trebuie să se deruleze pe următorii şapte ani, iar o parte din firmele care doresc să participe la licitaţie cred că prevederile din documentaţia de atribuire favorizează compania spaniolă CAF.

Metrorex se pregăteşte să atribuie un contract enorm, de 350 de milioane de euro, pentru achiziţia a 51 de noi garnituri de metrou destinate Magistralei 5 Drumul Taberei-Eroilor, însă valoarea mare a acestuia este pe cale să genereze un nou scandal, după ce o serie de participanţi au acuzat că punctajul din caietul de sarcini favorizează compania Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), care a livrat şi ultimele trenuri către compania de stat.

Procedura este programată să se încheie în data de 25 august, când vor fi deschise toate ofertele. Potrivit criteriilor de evaluare, preţul reprezintă partea predominantă, acordându-se 120 de puncte, adică 60% din total. Alte 80 de puncte se acordă pentru criteriile tehnice, cu 40% pondere în total. O serie de participanţi acuză, însă, că formulările sunt introduse astfel încât numai CAF să le poată îndeplini.

Cel dintâi criteriu contestat îl reprezintă faptul că primul tren trebuie livrat în maximum 22 de luni, iar alte 12 trebuie livrate în 6 luni de la acel moment. Acestea acontează 24 de puncte din cele 80 acordate din punct de vedere tehnic, respectiv 12% din total.

Contestatarii mai spun şi că design-ul trenurilor cerute este unul învechit, care împiedică astfel depunerea unei oferte care să prevadă un tren nou, inovator, cu un design sofisticat, cu un confort mai ridicat pentru pasageri şi o eficienţă mai bună din punct de vedere economic şi energetic . Companiile respective au solicitat să nu le fie precizat numele, deoarece procedurile de licitare sunt în derulare.

De la întârzieri la raşchetări de peroane

CAF a mai câştigat în anul 2011 o licitaţie organizată de Metrorex, în valoare de 97 de milioane de euro fără TVA, şi a promis livrarea primelor garnituri în 2013, însă nu a putut să onoreze promisiunea, iar cele 16 trenuri au ajuns în România cu întârziere, primele trenuri ajungând în luna decembrie 2013 şi fiind puse în funcţiune din 2014. Întârzierea respectării termenilor contractuali a fost de un an. Mai mult, acestea au dus la un adevărat scandal, după ce s-a constatat în urmă cu câteva luni că garniturile erau prea late şi peroanele staţiilor au trebuit pilite pentru ca noile trenuri să poată să circule.

Ion Rădoi, liderul Uniunii Sindicatelor Libere Metrou (USLM), afirma în data de 30 aprilie că toate costurile suplimentare generate de „tăierea de peroane“ ar fi plătite tot de către Metrorex, adică din banii cetăţenilor. Inclusiv premierul Victor Ponta anunţa în luna mai că dacă Metrorex va cere, o să se facă o verificare şi vor fi sesizate toate instituţiile statului pentru a-i trage la răspundere pe cei care au făcut acest contract.

„Condiţionaţi de fondurile europene“

Pe de altă parte, contactat de „Adevărul“, Aurel Radu, directorul general al Metrorex, spune că termenul de 22 de luni pentru predarea trenurilor vine ca urmare a condiţiilor impuse de Comisia Europeană, în caz contrar Metrorex urmând a pierde fondurile europene pe care le-a accesat pentru realizarea Magistralei 5. „Suntem condiţionaţi de faptul că trebuie să accesăm fonduri europene pentru magistrala Drumul Taberei-Eroilor, iar aceasta trebuie să fie funcţională până la finele anului 2016 pentru a nu pierde banii europeni. Valoarea lucrărilor este de 500 de milioane de euro, iar funcţional înseamnă că trebuie să circule trenuri pe ea“, a afirmat Aurel Radu. Sursele de finanţare ale contractului ce urmează să fie atribuit sunt prevăzute a se asigura dintr-un credit extern garantat de BEI şi bugetul de stat. Acest lucru este trecut în fişa de date a licitaţiei publicată de SEAP.

Cine nu livrează la timp, plăteşte

Întrebat ce se întâmplă dacă firma spaniolă nu livrează garniturile până în 2016, aşa cum s-a întâmplat la precedentul contract, directorul Metrorex a spus că se vor percepe penalităţi. „Cu cât este concurenţa mai mare, cu atât mai bine, căci preţul scade“, a afirmat şeful Metrorex. Întrebat de preţul la care se aşteaptă să atribuie contractul, Aurel Radu a spus că acesta ar fi de un milion de euro pe vagon, ceea ce înseamnă 6 milioane de euro pe un astfel de tren.

În total, comanda totală ar atinge 300 de milioane de euro pe viitorii şapte ani. El s-a declarat surprins de faptul că există astfel de acuze cu privire la cerinţele din caietul de sarcini, deoarece nici la Metrorex, nici la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC), nu au fost depuse contestaţii la documentaţia de atribuire.

Cine sunt pretendenţii

Aurel Radu a spus că toate marile grupuri internaţionale sunt interesate de câştigarea contractului, inclusiv giganţi precum Siemens sau Alstom. "Ziarul Financiar" scria în luna aprilie că grupul francez Alstom doreşte să participe la licitaţia pentru furnizarea de trenuri, anticipând că ar putea furniza 43 de trenuri de metrou pentru magistrala Drumul Taberei-Pantelimon, valoarea contractului fiind estimată la aproape 300 de milioane de euro.

Anterior, Alstom s-a ocupat de mentenanţa actualelor garnituri de metrou, printr-un contract semnat în anul 2003. De-a lungul timpului, şi acesta a fost arătat cu degetul pe motiv că ar genera pagube pentru Metrorex.

În acest moment, Metrorex deţine 44 de trenuri Bombardier, 16 garnituri CAF – dar care nu sunt toate sosite şi un număr de 25 de trenuri IVA, produse de Astra Arad, dar care nu sunt toate funcţionale. Compania de stat transportă zilnic în jur de 650.000 de călători.

Sursa: http://adevarul.ro
Railway is my way!
#15
Citat:Buget record de investiții la Metrorex, în 2015: 2,7 miliarde lei. Pe ce se vor cheltui banii
Conducerea Metrorex anunţă că, anul viitor, metroul din Bucureşti ar putea beneficia de cel mai mare buget din istorie pentru investiții, de circa 2,7 miliarde de lei, din care numai 2,5 miliarde de lei sunt bani europeni.

"Bugetul pentru anul viitor, solicitat şi sunt şanse mari să fie aprobat, este de 2,5 miliarde de lei, bani europeni, fără cei pentru Magistralele 1 şi 3. La această sumă se adaugă circa 40 milioane de lei, bani elvețieni, pentru prelungirea Magistralei 4 până la Progresu, și 150 milioane lei pentru Magistrala 6. Astfel, bugetul de anul viitor va ajunge aproape de 3 miliarde de lei și sunt șanse mari să și primim acești bani", a declarat, pentru B365.ro, Cătălin Homor, directorul de investiţii al Metrorex.

Potrivit directorului general al Metrorex, Aurel Radu, proiectele pe care instituţia le are în derulare sunt printre cele mai mari din sectorul transporturilor. ”Va fi cel mai mare buget din istoria metroului. Banii vor fi primiți pentru că toată documentația a fost depusă la termen. Astfel, cu toate criticile, la metrou se lucrează. Avem foarte multe proiecte de viitor, cred că printre cele mai mari investiţii din transporturi. De asemenea, s-au făcut foarte multe economii, de la curăţenie, la deratizare şi pază. Mai avem aproape 1 miliard de euro, bani care provin dintr-un credit de la Banca Europeană de Investiții, dar nu i-am mai folosit pentru că am absorbit bani din fonduri europene nerambursabile și astfel am putut aduce și folosi bani mult mai ieftini decât cei din credit, care trebuiau returnați, cu dobânda aferentă”, a spus Aurel Radu.

Cei 2,5 miliarde de lei vor fi folosiţi pentru Magistrala 5, modernizarea Magistralei 2 și extinderea Magistralei 4 cu cele 2 stații care sunt acum în lucru, achiziționarea de noi trenuri de metrou, modernizarea sistemului de ventilație şi modernizarea sistemului de control acces (casierii, turnicheți de intrare în stații, automat de vânzare bilete, sistem de taxare contact less).

Cătălin Homor spune că, după finalizarea acestor proiecte, metroul din București va fi unul dintre cele mai moderne metrouri din lume.

Potrivit lui Cosmin Dinescu, consilierul personal al şefului Metrorex, cea mai mare realizare pentru actuala echipă de la conducerea instituţiei o reprezintă accesarea de fonduri europene nerambursabile. "Tot timpul s-a pus problema că Metrorexul reprezintă interes local și nu primea finanțare, dar noi am gândit altfel și am spus că nu se poate declara că e obiectiv de interes local, atâta timp cât face legătură cu gara și va asigura și legătura cu aeroportul. E clar un obiectiv de interes național, pentru că nu circulă numai bucureștenii cu metroul, ci oameni din toată țara. Datorită acestei noi idei metroul a putut fi eligibil pentru fonduri europene prin Programul Operaţional Sectorial "Transport". Toate aceste motive, care au dus la schimbarea percepției și transformarea metroului dintr-un obiectiv de interes local într-unul de interes național, fac parte din fundamentarea pe care noi am făcut-o pentru a fi eligibili pe fonduri europene. Am și avut avantajul că Metrorexul era sub tutela Ministerului Transporturilor și nu a unei primării locale. Acest avantaj a dus la obținerea finanțării și eligibilității pentru fonduri europene. Degeaba ai numeroase proiecte, dacă nu ești eligibil. Nu te ia nimeni în seamă”, a explicat şi Cosmin Dinescu.

”Bucureștiul aduce peste 25% din PIB. Cum poți să zici că e de interes local?”, a completat Cătălin Homor.

Întrebat de reporterii B365.ro dacă Metrorexul va mai ajunge, în contextul actual, în subordinea Primăriei Capitalei Aurel Radu a precizat că nu s-a mai discutat despre trecerea instituţiei în subordinea Municipalităţii și nici nu crede că se va realiza asta. "În prezent, noul ministru (n.r. - Ioan Rus) vrea să revitalizeze Autoritatea Metropolitană de Transport, care, așa cum se știe nu își realizează scopul. Deocamdată se lucrează la reașezarea, și din punct de vedere funcțional, a Autorității Metropolitane și, din discuțiile care sunt pentru acest subiect se încearcă să se dea rolul Autorității de stabilire a strategiei, de control al politicilor de dezvoltare și integrarea sistemelor de transport public pentru că AMT nu are deocamdată decât un rol foarte redus, la nivelul licențelor pe care le acordă. Din prisma aceasta s-a luat în considerare și legislația europeană care dă anumite coordonate transportului public și întâi trebuie să se armonizeze legislația, care să se implementeze și la nivelul țării”, au explicat reprezentanţii Metrorex, pentru B365.ro.

Sursa

Este foarte bine ca se vor moderniza statiile de metrou, insa sa expresia metroul din București va fi unul dintre cele mai moderne metrouri din lume, nu ca este usor cam trasa de urechi, este puierila. Cum un metrou in care transpiri vara(atat in statii cat si in rame) se poate numi cel mai modern..... cum un metrou in care pot sa cazi pe sine si sa fii sectionat de rama (adica nu exista separarea fizica intre statie si sine prin asa numitele screen doors) se poate numi modern?
Si puierilitatea unor functionari de la Metrorex este si mai vizibila cu aceste afirmatii:
- 150 milioane lei pentru Magistrala 6
- noi am gândit altfel și am spus că nu se poate declara că e obiectiv de interes local, atâta timp cât face legătură cu gara și va asigura și legătura cu aeroportul. E clar un obiectiv de interes național, pentru că nu circulă numai bucureștenii cu metroul, ci oameni din toată țara
Sa dai 150.000.000RONi=> 33.000.000 euro pe o linie pe sub padurea Baneasa, in conditiile in care pe linia 1 circula tramvaie gaurite de rugina :popa:
Dar la faptul cum se gandesc unii "ganditori" de la Metrorex despre importanta metroului in natura, eu propun sa nu ne mai limitam la Otopeni, hai sa prelungim M6 pana la Ploiesti... metroul sa aiba importanta intergalactica :popa:

PS Pana si in Rusia unde se stie cine e carmaciul, in fruntea deparatamentului de transporturi au pus un om cu creier=> astazi investesc in masa in retelele terane (autobuze noi cu AC-uri, Tramvaie PESA cu AC-uri, Troleibuze cu AC-uri) au facut trenuri expres pana la aeropoartele lor, iarasi cu AC-uri(nimeni nu a venit cu ideea "revolutionara" sa traga metrou in suburbii) si au inceput modernizarea inelului feroviar pentru circularea trenurilor de tip RER(cu statii ultramoderne conectate la toate tipurile de transport din preajma statiilor).
PS PS Daca am ajuns sa ma mir la ce se face in Moscova in domeniul transporturilor, insemna ca la noi nivelul de incompetenta din domeniul transporturilor a depasit orice limita suportabila si cineva ar trebui sa isi dea demisia, ca este total pe langa tema.
#16
Vrajeala ieftina, minciuna electorala a Metrorex, inainte de turul2 sau tunul2.
#17
Sper sa fie referitor la M6.
#18
sa zicem ca aduc experti, crezi ca rezista ? pleaca singuri
intr-i zi am nimerit un tramvai 41 plin de cacat de om , si tu vrei acSmile poate in 100 de ani
#19
in concluzie poporul trebuie sa aiba vointa pentru schimbare ( nu vorbesc de politic, ci sa se implice mai mult) , sunt totusi banii nostri
#20
gandul.info: Dacă totul merge bine, în 2017 vom circula pe M5 si pe extinderea M4.

Citat:Lucrările la tronsoanele de metrou Râul Doamnei - Eroilor, din cadrul magistralei 5, şi Parc Bazilescu - Străuleşti, din magistrala 4, vor fi finalizate la sfârşitul anului viitor, a declarat pentru MEDIAFAX directorul general al Metrorex, Cătălin Homor.

"Procentul de realizare a structurii de rezistenţă aferentă proiectului Magistrala 5 de metrou, Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Operă), inclusiv Valea Ialomiţei, este acum de circa 80%. Depunem toate eforturile ca la sfârşitul anului viitor să fie finalizate toate lucrările", a afirmat Homor.

În ceea ce priveşte lucrările aferente tronsonului de metrou magistrala 4 racordul 2 Parc Bazilescu - Străuleşti, stadiul este de circa 50%. Finalizarea lucrărilor aferente acestei secţiuni, conform graficului de execuţie, este programată la sfârşitul anului 2016.

Şeful Metrorex a arătat că societatea nu are în plan să facă disponibilizări, iar angajări de personal vor fi realizate când va fi pusă în exploatare Magistrala 5.

"Este evident că nu vom putea funcţiona numai cu personalul actual", a spus Homor.

Referitor la planul de investiţii, Metrorex se aşteaptă ca proiectele incluse în Planul de mobilitate urbană durabilă Bucuresti - Ilfov (PMUD-BI) să fie finanţate din fonduri europene nerambursabile, atât în ceea ce priveşte proiectele mature (în faza de execuţie sau lansare proceduri de atribuire a contractelor de execuţie lucrări), cât şi proiectele noi (în etapa de lansare a serviciilor pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate sau strategice de perspectivă).

Proiectele aflate în faza de execuţie, toate cu finanţare din fonduri europene nerambursabile, atât POST 2007-2013 (faza 1), cât şi Programul Operaţional Infrastructură Mare POIM 2014-2020 (faza 2) sunt magistrala 4 secţiunea Parc Bazilescu - Străuleşti; magistrala 5 secţiunea Râul Doamnei - Eroilor, inclusiv Valea Ialomiţei; MOD Ventilaţie şi Control acces pentru staţiile de metrou aflate în funcţiune; îmbunătăţirea condiţiilor de transport pe magistrala 2 Pipera - Berceni prin achiziţie de trenuri noi.

Proiectele mature în faza de lansare proceduri de atribuire a contractelor de execuţie lucrări, toate incluse în POIM 2014-2020, sunt îmbunătăţirea condiţiilor de transport pe M2 Pipera - Berceni prin modernizarea căii de rulare, M5 Secţiunea Eroilor (PS Operă) - Universitate - Piaţa Iancului - Pantelimon şi M6 Gara de Nord - 1 Mai - Băneasa - Otopeni.

(...)
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)