Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Discutii M6
#1
Discutii M6
#2
Eu sunt oponentul consacrat al acestei "investitii" si consider M6 cel mai prost proiect postdecebrist. Proiectul a fost nascut "mort", din cauza ca trece prin o zona subpopulata, fara sanse da a creste semnificativ in populatie, deoarece se afla intre 2 aeroporturi, iar fara un flux suficent de oameni linia nu mai are sens. Pentru a lega aeroportul de oras exista o solutie mai ieftina, specializata si respectiv potrivita - trenul expres. Iar pentru Otopeni se poate organiza o linie de BRT(de parca avem rezolvat tot orasul), care in caz de nevoie se poate upgrada in LRT(dar nu va fi cazul).
#3
Linia de tren ca sa o pui la punct costa cam 500 milioane de euro si nu transporta niciun pasager, in afara de nasul Pandelica, responsabil cu spaga pt mers pe blat...
Sad
Nu te mai imbata cu apa plata...
#4
Nimeni nu se imbata cu nimic, e in regula sa fii pro, daca tot muncesti in domeniu, vei avea de munca, insa asta nu motiveaza constructia M6, motivele de ce NU trebuie construita magistrala sunt destul de pertinente.
Chiar daca si ar costa suma vehiculata de tine, o linie CF spre aeroport face treaba mult mai bine fata de o linie de metrou(si nu mai intru in amanunte, am scirs tone de texte pe tema, daca vrei poti sa le gasesti), si costa la jumate fata de M6...
Referitor la "nu transporta niciun pasager", nustiu ce ai avut in vedere, daca faptul ca la moment nu prea exista trafic pe aeroport si fac fata liniile RATB + taxiurile, e in regula, sunt deacord cu ideea, faza cu linia CFR a venit odata cu propaganda din Mass Media pro M6, am oferit un fel de alternativa colegilor ce aveau nevoie de M6 si debitau idei nastrusnice, insa sunt constinet ca traficul de azi nu ar solicita nici macar un automotor Siemens.
PS:Iar referitor la nasi, conceptul asta e cam depasit, CFR-ul ar trebui sa renunte la serviciul de nas, si sa instaleze turnicheti la intrarea pe peroane(ca la metrou), ai bilet intri, nu, nu asmenea chestii s-au facut in tari civilizate si in unele mai putin .
#5
1) Imposibil ca modernizarea liniei CFR spre actualula aerogara + construirea unei statii subterane sa coste mai mult decat statiile + tunelele noi ale lui M 6.
2) M 6 la Nord de exaero Baneasa nu se justifica sub nici un aspect, poate o statie la Complexele Comerciale, sa-ti mananci hamburgherul ducandu-te cu metroul sau sa cari un dulap de la IKEA in spinare cu metroul sau o sacosa de mancare, pentru ca mai mult decat o sacosa de mancare nu poti cara cu metroul.
3) 500 mil EURO modernizarea ? Exagerat, in orice caz nu-ti trebuie TGV spre aeroport sa mearga cu 300 km / h. Daca s-ar realiza o linie pentru 80 km / h ar fi chiar OK.
Eu pe timpul lui Ceasca la Galati intre Bucuresti si Fetesti am prins pe linia aceea ( facuta de nemti in al Doilea razb. mondial ) 80 km / h. Stiu sigur pentru ca am avut in mana livretele de circulatie.
4) Linia actuala CFR nu transporta nici un pasager, pentru ca :
a) Se circula cu 30 km / h si-ti ia o ora de mers cu trenul.
b) Linia NU face legatura cu aeroportul, de unde ai scos-o pe asta ?
5) Te anunt ca aproximativ de un an nu mai circula nici un tren acolo, asadar naşul egal cu 0 ( zero ).
Si ca sa fiu rău până la cap, 2 intrebari :
1) Cand se estimeaza a fi gata depoul lui M 6 de la Straulesti, asadar cand vor ajunge metrourile in depou ?
2) Cand se estimeaza ca se va circula cu calatori pe cele 2 cioturi ale lui M 5, respectiv Dr. Taberei - Eroilor si Pantelimon - Iancului ?
Pentru ca precum stii, tronsonul Eroilor - Iancului este o palarie prea mare pentru actuala echipa care proiecteaza statiile / tunelele, este imposibil de realizat. Imposibil de realizat financiar, evident, nu tehnic. Adica costa de ne usuca.
Putere...de ce nu mi-ati spus ca vreti putere ? Va imprumutam o locomotiva !
#6
Domnilor, considerati-ma optimist incurabil, dar eu tot sper ca ajungem si noi in Romania la consecventa occidentala, aceea in care hotararile luate nu se mai schimba. Asta chiar daca inca multi in Romania considera consecventa o prostie. E foarte greu de inteles ca respectarea unei decizii luate e mai importanta decat perpetua analiza a solutiei.

M6 A FOST DECIS: cu traseu, cu finantare, cu tot. Acum suntem in etapa post decizie, in care trebuie sa trecem la implementare.

Asa, de dragul dezbaterii, M6 si linia de cale ferata spre aeroport nu sunt ALTERNATIVE, ci sunt COMPLEMENTARE. Fiecare adreseaza UN ALT segment de clienti. M6 asigura legatura aeroportului principal cu districtul de business. Daca noi vrem sa reinventam apa calda si sa spunem ca asta nu conteaza pentru economia orasului, atunci vorbim discutii. Si e drept ca vorbim discutii intr-un oras in care mentalitatea este ca numai sarantocii merg cu transportul public. Asta desi chiar realitatea bucurestean contrazice aceasta mentalitate in fiecare zi.

In acelasi timp, linia CF pana la Gara de Nord face legatura intre Aeroportul Principal si Gara Principala. Ceea ce este o alta legatura cruciala pentru tranzitul spre aeroportul pe care ni-l dorim hub si poate juca un rol crucial in decongestionarea soselelor de tranzit spre aeroport.

Antagonismul asta intre metrou si CF este pagubos ca discutie.
#7
In ce priveste M6, am cazut deacord cu @andrei11 de ceva timp si sunt decord cu ce a scris, am de comentat niste afirmatii de a lui @Baiazid.
(03-01-2014, 12:18 )Baiazid a scris: M6 A FOST DECIS: cu traseu, cu finantare, cu tot.
Din cate am inteles japonezii ofera finanatare in forma de credit, pentru o parte mica sumei estimate, iar de restul ar trebui sa facem noi rost, stiind cu ce functionari avem de afacere in MT, sunt sigur ca vor prefera finantarea din fonduri nationale, fondurile se vor devaliza, preturile vor creste, nu ma va mira daca pretul va creste de 2 ori de la 1mrd la 2 Cool .
Deci FARA finantare, e M6.

(03-01-2014, 12:18 )Baiazid a scris: Asa, de dragul dezbaterii, M6 si linia de cale ferata spre aeroport nu sunt ALTERNATIVE, ci sunt COMPLEMENTARE.
La momentul de fata nici macar alternative nu sunt, pe viitor (indepartat) 2050-80 cand linia CFR ar deveni neincaptoare, datorita fluxului de investitorirofl , atunci poate daca ar aparea nevoia de o linie de metrou.

(03-01-2014, 12:18 )Baiazid a scris: M6 asigura legatura aeroportului principal cu districtul de business.
Trebuie sa fii mai explicit ce denumesti tu "district de business", eu personal vad 2 zone ce ar pute fi denumite asa:
a)Pipera - zona care acum se poate denumi asa, in plina expansiune.
b)Romexpo - eu o consider o zona de viitor, nu in zadar avem mult teren dupa pavilonul central, desi nu am vazut PUZ-ul, insa felul in care au aparut niste blocuri si faptul ca sa planificat o statie in campurile Romexpo, asta imi spune, ca acolo ar putea aparea o zona de gen.
Referitor la Pipera in cazul in care s-ar realiza linia CFR spre aeroport, ar avea automat link cu OTP, indirect (M2-M1-Linia CFR), adica nu avem nevoie de M6.
In cazul Romexpo, mai vem mult de asteptat pana acolo va aparea o zona de afaceri, si pana atunci se pot organiza niste benzi RATB sub forma de BRT, care sa asigure o legatura rapida intre PPL (indirect 41) si OTP. Tot la un rezonabil.

(03-01-2014, 12:18 )Baiazid a scris: In acelasi timp, linia CF pana la Gara de Nord face legatura intre Aeroportul Principal si Gara Principala.
Daca GdeN nu ar avea legatura cu reteaua de metrou, ai putea sa afirmi asta, insa in contextul in care exista legatura cu Metroul, mai nou cu linia inelara 1, deci ce sa mai doresti legaturi cu orasul? adica => "linia CF pana la Gara de Nord face legatura intre Aeroportul Principal si Gara Principala" dar si oras.

(03-01-2014, 12:18 )Baiazid a scris: poate juca un rol crucial in decongestionarea soselelor de tranzit spre aeroport.
DN1 in zona fost modernizata bine, astfel incat acum nu exista ambuteiaj pe DN1(exista doar mai la sud de aerogara Baneasa, si asta e o eroare in strategia de dezvoltare a retelei rutiere). Acele ambuteiaje se rezolva usor, daca se dezvolta caile alternative de acces in oras, si se iau actiuni de complicare a accesului in oras pe DN1(adica complicarea accesului in centru), adica:
conversia benzilor de intrare in oras, din pasajul Baneasa in benzi BRT, reinfiintarea trecerilor de pietoni la intersectia DN1/E. Vacarescu, renuntarea la pasajul aberant din PPL.


Fișier(e) Atașat(e) Imagini
   
#8
@Ady, pe acest forum incercam sa ramanem la subiect si sa evitam ironiile ieftine. Multumesc pentru intelegere.

In al doilea rand, in privinta predictiilor de trafic si a fluxurilor de pasageri pe aeroport, reamintesc faptul ca parcul auto al Romaniei a crescut cu 25% in 5 ani de criza. In anii POST-criza ritmul va fi mai mare, fiind previzibila o dublare a parcului auto pana in 2020 - 2025.

De asemenea, fata de 1989, parcul auto a crescut de 5 ori. Deci e de asemenea predictibil ca pana in 2030 - 2035 parcul auto va ajunge spre 15-18 milioane de autovehicule, adica de 3 ori mai mult ca azi.

Odata cu cresterea venitului, la fel de predictibil pentru Romania, va creste si gradul de utilizare a parcului auto. Adica nu doar ca vor fi mai mult masini, dar ele vor fi si foarte utilizate, asa cum se intampla in occident azi.

Dat fiind faptul ca durata de implementare a unui proiect de gen linie de metrou se intampla in 5-7 ani de la debutul proiectului, orice solutie gandita azi trebuie dimensionata pentru 2020 - 2025.

Si daca tinem cont ca dezvoltarea economica vine din dezvoltarea afacerilor, adica in Bucuresti mai ales a districtului de Business (Aviatiei - Pipera) si a traficului business pe aeroportul principal, adica Henri Coanda, logica ne spune ca in 8-10 ani, fara transport de viteza (in sens urban) pe aceasta ruta, infrstructura va fi gatuita si toata economia capitalei va suferi, pentru ca nu se va putea dezvolta la adevaratul potential.

Sunt lucruri pe care absolut toate administratiile locale le gandesc si le prevad in occident. Numai in Romania astfel de concepte esentiale par basme si sunt puse sub semnul intrebarii.
#9
Sunt niste greseli care se strecoara in rationamente, si anume :
1) M 6 nu are nici finantare asigurata, nici macar traseul nu este foarte clar, existand la ora actuala un PUZ cu o statie de metrou fix in fata fostei Hale Matache, precum si o legatura subterana a acestei statii cu actuala statie GdN 1. Daca o gasesc o pun pe forum.
Finantarea asigurata este doar 1/3 din suma necesara ( de la Japonezi ) si daca o lălăim prea mult aceasta suma se va micsora, in sensul ca valoarea totala a proiectului se va mari.
2) M 6 nu face nici o legatura cu nici o zona de afaceri din Bucuresti ( care este aceasta zona ? ) ci va lega aeroportul Otopeni cu o comuna mult mai mica ca alte cartiere vaduvite de metrou - Rahova / Ferentari ; Colentina ; Giurgiului ; Pantelimon- apoi va trece printr-o zona deja conturata din punct de vedere urbanistic ( din Otopeni pana la exaeroBaneasa ) si care nu are nevoie de metrou .
Intr-adevar, de la exaeroBaneasa M 6 intra in Bucuresti si de aici spre Gdn e nevoie de ea, pentru ca trece si prin PPL.
3) M 6 va face legatura de la aero Otopeni la GdN ( legatura poate fi facuta si de un CFR modernizat ca si linie si ca si statie la aeroport ) iar apoi prin intermediul magistralei M 4 va evita centrul va trece pe la cimitirul Bellu ( intersectie cu M 2 ) si va ajunge la exgaraProgresu.
Baiazid, voi repeta ca sa fiu inteles, cu tot respectul, dar M 6 nu asigura legatura cu Aviatiei / Pipera decat indirect.
Lamureste-ma prin intermediul carei statii al lui M 6 faci legatura cu Pipera / Aviatiei si discutam pe subiect la modul concret.
Vrem metrou in Bucuresti pentru bucuresteni si nu pe coclauri.
Vrem modernizarea liniei CFR GdN aero Otopeni.
Aero Otopeni e departe de oras si nu la periferia lui ca sa se justifice legatura aeroportului cu orasul. Si nici macar nu te duce in centru legatura asta, ci o ia prin cartiere marginase.
4) Actualul depou la care se lucreaza - si care deocamdata e in conservare din lipsa de fonduri de la Strand Straulesti este si pentru magistrala M 4 ( Strand - gara Progresu ), deci se lucreaza "la 2 capete".
Deci tu vrei magistrala de metrou la Otopeni, dar opresti constructia depoului din lipsa de fonduri. Big GrinBig Grin
Putere...de ce nu mi-ati spus ca vreti putere ? Va imprumutam o locomotiva !
#10
Cam tarziu, dar am venit cu PUZ - ul respectiv.
Precizez ca sa nu-mi rezerv niste epitete, PUZ - ul respectiv nu este furat de la nici un forum de transport concurent, ci la vremea respectiva circula la liber pe net. Oricum e de mult de tot PUZ - ul acesta, dar prin asta am vrut sa arat ca pana nu se apuca de lucru, traseul lui M 6 nu e batut in cuie. Asta pentru ca statia respectiva nu poate sa apartina decat lui M 6.
A, daca aveti rabdare si noroc, gasiti poza respectiva pe un blog ceva referitor la sistematizarea zonei Matache, poate chiar pe blogul de campanie a lui Nicusor Dan, daca o mai exista blogul respectiv.


Fișier(e) Atașat(e) Imagini
   
Putere...de ce nu mi-ati spus ca vreti putere ? Va imprumutam o locomotiva !


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)