Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
9xx : (Pitești) - Vâlcele - Râmnicu Vâlcea (planificat)
#21
A fost un studiu de fezabilitate facut dar nu mai este valabil si trebuie acum altul dar nu sunt fonduri, e bagat totusi in 2014-2020 poate iese ceva...

Despre ce contract din 2004 vorbesti, despre ala cu italienii ? Am vorbit cu ingineri si mi-au confirmat ca terenul este dificil indiferent de costuri, pur simplu nu este o varianta inteleapta sa se foloseasca acelasi traseu. Ma rog, nu acum cand suntem europeni si cand cerintele de viteza sunt altele.

Plus de asta multe din lucrarile efectuate deja sunt si ele cu probleme iar cea mai mare problema dintre toate este faptul ca nu se poate asigura o viteza decenta de minimum 120 km/h pe traseul vechi asa cum este stipulat in planurile Ministerului Transporturilor.

Daca tin minte dintr-un mers vechi din 1989 sau 1990 viteza medie pe acest traseu era undeva la 30 km/h, nu stiu daca a circulat vreun tren dar s-au grabit sa bage vreo doua accelerate in mers. Iar asta spune multe despre traseul actual.

Nu vreau sa fiu Gigi - Contra dar situatia nu este asa de clara. Iar avand in vedere modul in care se reabiliteaza gara Pitesti, ar cam trebui sa urmeze ceva mai de calitate decat un remake comunist cu imbunatatiri europene.
#22
Cred ca am mai spus: am parcurs linia LA PAS. De la Valcele pana aproape de Valcea. Problemele de teren nu sunt nici pe departe atat de mari. De asemenea, viaductele si tunelele sunt apte de 120 km/h asa cum sunt. Legenda cu probleme pe tot traseul am auzit-o in continuu, dar nu are legatura cu realitatea din teren.

Romania a investit pana acum 250 mil. USD la nivelul anilor '70, adica aproximativ 1 mld. EUR de astazi. Nu-i chiar o lucrare careia sa-i dai cu piciorul.

Contractul cu Astaldi din 2004 a fost reziliat din lipsa de fonduri, nu din lipsa de solutii tehnice.
#23
Nu cred o iota ce spui cu 120 km/h , sunt lucruri care nu se confirma la nvel tehnic decat la propunerea de proiect a M.T. iar culmea, traseul nici macar nu a fost inca ales.

Si cu o investitie totala de cca 1.2 md E si operand la o viiteza medie de cca 40 km/h zici ca rezulta o alegere inteleapta...Avand in vedere ca toti inginerii cu care am discutat au spus ca nu se merita investit atata in terasament pentru asa o viteza.
#24
@forumtrenuri, tu doar enunti afirmatii, dar nu le sustii cu nimic, decat cu pretinsa calificare si pretinsele informatii de la ingineri. Eu ti-am dat cifre: 250 milioane USD (1989) a costat Valcele - Ramnicu Valcea si 165 mil. EUR a fost valoarea contractului de reabilitare din 2004 cu Astaldi. Nici vorba de miliarde pentru reabilitare. Iar parametrii constructivi ai liniei sunt si au fost publici: viteza de proiectare 120 km/h.

La fel si cu problemele de teren care sunt povesti. Exista trei segmente de instabilitate in terene: langa Tutatan (~1km), la iesire din Gibei spre Valcea (~300m) si in apropiere de Valcea (~1km). In rest sunt 36km de linie FARA probleme de alunecari. Lucrarea din 1989 a fost FOARTE BUNA. Doar ca din economie a fost INCOMPLETA. O serie de consolidari de teren au fost amanate pentru anii urmatori. Numai ca in '89 a fost Revolutia, ceea ce a suspendat lucrarile, iar in 1991 au fost inundatii masive si s-au antrenat alunecari de teren fix acolo unde lucrarile au fost incomplete.

Si ca sa fii impacat cu comparatiile, reabilitarea Campina - Predeal, unde s-au facut redesenari de aliniament si s-au construit poduri noi, inclusiv 7 statii, a fost de 6 mil. EUR / km! Si asta in conditiile unor sectoare cu viteza de peste 120 km /h, cu tot cu sina si catenara noua.

Ce spui tu despre Valcele - Ramnicu Valcea, cu 1.2 miliarde EUR / 39 km ar insemna un cost de 30 mil. EUR / km. Nici daca ai face cale ferata Babele - Balea Lac n-ar costa atat!
#25
OHOOOOOOO, mama ce te-ai dus cu discutia pornind de la o interpretare gresita a spuselor mele !!! Eu cred ca tu ai uitat prea repede ce-ai afirmat... Eu doar am actualizat posibilele costuri totale la nivelul de astazi in baza informatiei primite de la tine ! Ce naiba Baiazid ca doar nu suntem la gradinita ...N-ai zis tu ca suma ar fi de 1 md de Euro ??? La astea am pus inca 200 mil E CA SI POSIBILE COSTURI PREZENTE ca sa fie rotund.

Eu nu am afirmat nicicum ca ar fi vorba de 30 de milioane/km, daca te uiti cateva postari mai-sus am spus clar 10 ! 10 milioane de Euro/kilometru este costul minim pentru a aduce acesta linie la parametrii de circulatie 120 km/h !!! Tu ai spus muuuult mai putin, o sa vedem si cine a avut dreptate !

(28-03-2014, 02:57 )Baiazid a scris: Romania a investit pana acum 250 mil. USD la nivelul anilor '70, adica aproximativ 1 mld. EUR de astazi. Nu-i chiar o lucrare careia sa-i dai cu piciorul.
#26
Ok, imi cer scuze, am inteles gresit.
#27
Pare ca se mai misca cate ceva, fie si la nivel de interpelari
http://ziarulargesul.ro/30104-calea-fera...ament.html
#28
Senzatia mea cel putin in acest moment este ca M.T. via actualul Guvern nu va finanta in viitorul apropiat proiecte de infrastructura de importanta majora decat daca vorbim de parteneriate sau concesiuni.

In alta ordine de idei , de mai bine de 10 ani subiectul caii ferate Valcele-Rm.Valcea are o puternica conotatie electorala regionala sau locala si cam atat. Scuza prezenta ar suna cam asa: avem prioritate ex-coridorul IV si dupa aia mai vedem. Ceea ce din punct de vedere al unei infrastructuri sanatoase suna dezastruos...

Sa vedem doar ce sta deja de destul timp pe bara: podul de la Gradistea si autostrada A3, in concluzie cam de doi bani sperante...
#29
Poate nu atat pentru Pitesti-Rm.Valcea (nu poti pierde ce n-ai avut), cat pentru majoritatea liniilor secundare
http://www.capital.ro/update-s-a-aprobat...chi-1.html


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)