Mesaje: 735
16
Data înregistrării: Sep 2013
Reputație:
31
28-03-2014, 00:06
(Ultima modificare: 28-03-2014, 00:11 {2} de forumtrenuri.com.)
A fost un studiu de fezabilitate facut dar nu mai este valabil si trebuie acum altul dar nu sunt fonduri, e bagat totusi in 2014-2020 poate iese ceva...
Despre ce contract din 2004 vorbesti, despre ala cu italienii ? Am vorbit cu ingineri si mi-au confirmat ca terenul este dificil indiferent de costuri, pur simplu nu este o varianta inteleapta sa se foloseasca acelasi traseu. Ma rog, nu acum cand suntem europeni si cand cerintele de viteza sunt altele.
Plus de asta multe din lucrarile efectuate deja sunt si ele cu probleme iar cea mai mare problema dintre toate este faptul ca nu se poate asigura o viteza decenta de minimum 120 km/h pe traseul vechi asa cum este stipulat in planurile Ministerului Transporturilor.
Daca tin minte dintr-un mers vechi din 1989 sau 1990 viteza medie pe acest traseu era undeva la 30 km/h, nu stiu daca a circulat vreun tren dar s-au grabit sa bage vreo doua accelerate in mers. Iar asta spune multe despre traseul actual.
Nu vreau sa fiu Gigi - Contra dar situatia nu este asa de clara. Iar avand in vedere modul in care se reabiliteaza gara Pitesti, ar cam trebui sa urmeze ceva mai de calitate decat un remake comunist cu imbunatatiri europene.
Mesaje: 1,516
106
Data înregistrării: Aug 2013
Reputație:
81
Cred ca am mai spus: am parcurs linia LA PAS. De la Valcele pana aproape de Valcea. Problemele de teren nu sunt nici pe departe atat de mari. De asemenea, viaductele si tunelele sunt apte de 120 km/h asa cum sunt. Legenda cu probleme pe tot traseul am auzit-o in continuu, dar nu are legatura cu realitatea din teren.
Romania a investit pana acum 250 mil. USD la nivelul anilor '70, adica aproximativ 1 mld. EUR de astazi. Nu-i chiar o lucrare careia sa-i dai cu piciorul.
Contractul cu Astaldi din 2004 a fost reziliat din lipsa de fonduri, nu din lipsa de solutii tehnice.
Mesaje: 735
16
Data înregistrării: Sep 2013
Reputație:
31
28-03-2014, 12:42
(Ultima modificare: 28-03-2014, 12:43 {2} de forumtrenuri.com.)
Nu cred o iota ce spui cu 120 km/h , sunt lucruri care nu se confirma la nvel tehnic decat la propunerea de proiect a M.T. iar culmea, traseul nici macar nu a fost inca ales.
Si cu o investitie totala de cca 1.2 md E si operand la o viiteza medie de cca 40 km/h zici ca rezulta o alegere inteleapta...Avand in vedere ca toti inginerii cu care am discutat au spus ca nu se merita investit atata in terasament pentru asa o viteza.
Mesaje: 1,516
106
Data înregistrării: Aug 2013
Reputație:
81
@forumtrenuri, tu doar enunti afirmatii, dar nu le sustii cu nimic, decat cu pretinsa calificare si pretinsele informatii de la ingineri. Eu ti-am dat cifre: 250 milioane USD (1989) a costat Valcele - Ramnicu Valcea si 165 mil. EUR a fost valoarea contractului de reabilitare din 2004 cu Astaldi. Nici vorba de miliarde pentru reabilitare. Iar parametrii constructivi ai liniei sunt si au fost publici: viteza de proiectare 120 km/h.
La fel si cu problemele de teren care sunt povesti. Exista trei segmente de instabilitate in terene: langa Tutatan (~1km), la iesire din Gibei spre Valcea (~300m) si in apropiere de Valcea (~1km). In rest sunt 36km de linie FARA probleme de alunecari. Lucrarea din 1989 a fost FOARTE BUNA. Doar ca din economie a fost INCOMPLETA. O serie de consolidari de teren au fost amanate pentru anii urmatori. Numai ca in '89 a fost Revolutia, ceea ce a suspendat lucrarile, iar in 1991 au fost inundatii masive si s-au antrenat alunecari de teren fix acolo unde lucrarile au fost incomplete.
Si ca sa fii impacat cu comparatiile, reabilitarea Campina - Predeal, unde s-au facut redesenari de aliniament si s-au construit poduri noi, inclusiv 7 statii, a fost de 6 mil. EUR / km! Si asta in conditiile unor sectoare cu viteza de peste 120 km /h, cu tot cu sina si catenara noua.
Ce spui tu despre Valcele - Ramnicu Valcea, cu 1.2 miliarde EUR / 39 km ar insemna un cost de 30 mil. EUR / km. Nici daca ai face cale ferata Babele - Balea Lac n-ar costa atat!
Mesaje: 1,516
106
Data înregistrării: Aug 2013
Reputație:
81
Ok, imi cer scuze, am inteles gresit.
Mesaje: 735
16
Data înregistrării: Sep 2013
Reputație:
31
09-04-2014, 19:56
(Ultima modificare: 09-04-2014, 19:57 {2} de forumtrenuri.com.)
Senzatia mea cel putin in acest moment este ca M.T. via actualul Guvern nu va finanta in viitorul apropiat proiecte de infrastructura de importanta majora decat daca vorbim de parteneriate sau concesiuni.
In alta ordine de idei , de mai bine de 10 ani subiectul caii ferate Valcele-Rm.Valcea are o puternica conotatie electorala regionala sau locala si cam atat. Scuza prezenta ar suna cam asa: avem prioritate ex-coridorul IV si dupa aia mai vedem. Ceea ce din punct de vedere al unei infrastructuri sanatoase suna dezastruos...
Sa vedem doar ce sta deja de destul timp pe bara: podul de la Gradistea si autostrada A3, in concluzie cam de doi bani sperante...