Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
9xx : (Pitești) - Vâlcele - Râmnicu Vâlcea (planificat)
#11
Previous Este pe TEN-T comprehensive. Deci e eligibil la cofinantari de 5-10%!! Nesemnificativ. Repunerea completa in functiune la 120 km/h ar costa ~160 mil. EUR. Suma nu e foarte mare, dar beneficiile ar fi extraordinare.

Bine, apoi ar trebui urmata dublarea completa si electrificarea pe Bucuresti - Pitesti - Sibiu. Dar pentru inceput chiar si linia simpla ar fi excelenta.
#12
da, la asta ma gandeam si eu....să puna în funcțiune așa cum este. Nu se poate face un PPP pt această linie? sau o sa beneficieze de acel 5-10 % si restu PPP ?
#13
In occident se practica aceasta finantare combinata: UE prin TEN-T, comunitati locale, contributii private si eventual concesiuni partiale. Problema noastra este ca suntem obisnuiti rau: sa dea UE "toti" banii. Ceea ce nu se intampla in mod normal.

De exemplu, pe noul plan TEN-T de 250 miliarde EUR pana in 2020, UE va da doar 26 miliarde EUR. Restul trebuie atrasi in pondere covarsitoare din mediul privat.

Si probabil ca in aceasta ruta care ar ajuta in primul rand tranzitul de marfa, ar fi destui operatori feroviari care ar fi interesati. Apoi ar fi si comunitatile locale, in speta consiliile judetene Arges, Valcea si Sibiu. Dar pentru asta "cineva" - ca "cineva" asta e mereu probelema, ca nu se gaseste - ar trebui sa gandeasca un plan si s-o ia din usa-n usa pana gaseste banii. Insa cum e mult mai comod sa stai cu caciula-ntinsa la UE, daca UE nu da bani, atunci noi n-avem solutii...
#14
(21-10-2013, 12:00 )Baiazid a scris: Apoi ar fi si comunitatile locale, in speta consiliile judetene Arges, Valcea si Sibiu. Dar pentru asta "cineva" - ca "cineva" asta e mereu probelema, ca nu se gaseste - ar trebui sa gandeasca un plan si s-o ia din usa-n usa pana gaseste banii. Insa cum e mult mai comod sa stai cu caciula-ntinsa la UE, daca UE nu da bani, atunci noi n-avem solutii...
In Arges se misca ceva, fie si la nivel de intentie- 21 milioane de euro prevazute ptr finalizarea -pana in 2020-a liniei (se refera la portiunea Ag banuiesc)
http://www.curier.ro/index.php? option=c...Itemid=373

Imi cer scuze dar nu stiu cum sa fac linkul clickabil desi am utilizat IE (in Firefox am aceasta problema generala)
#15
(26-03-2014, 21:50 )riegel a scris: Imi cer scuze dar nu stiu cum sa fac linkul clickabil desi am utilizat IE (in Firefox am aceasta problema generala)

Il pui intre [ url] si [ /url] Cool

Multumim pentru articol. Interesant...

Totusi "finalizarea liniei CF Piteşti - Rîmnicu Vîlcea - 21.000 mii de eu­ro" inseamna cel mult o expropriere sau o relocare de utilitati, in sensul unei LE de joasa tensiune.
#16
Subscriu la subtirimea sumei.
Pe de alta parte insa, ma gandesc ca poate ar putea implica ca grosul sa vina de la centru, deci daca un CJ planifica astfel de alocari, au oameni suficient de destupati, ca sa realizeze ca la un asemenea obiectiv nu merge cu tzaraita, conform zicalei :
Mi-am cumparat o potcoava , mai am trei si calu' !
caci ar fi bani irositi prin nefinalizarea lucrarilor .
Nu in ultimul rand, daca coroboram si cu stirea asta, conform careia Pitestiul ar urma sa ajunga centru de regiune care sa includa si Valcea (ca pe vremea cand eram eu mic Smile )
http://www.curier.ro/index.php?option=co...Itemid=373

s-ar putea trata investitia in mod unitar chiar de la nivel regional.
Desigur ca nu cred o iota in momeala aruncata de premier cu Alegeti-va judetele !
Cum stim , Argesul a pierdut deja cateva deconcentrate in favoarea Ploiestiului (vezi si commenturile la link).
#17
Sub 10 mil E/km o linie precum Valcele-Rm.valcea nu are cum sa coste ! Si asta vorbind de un proiect care va cuprinde o linie noua dar neelectrificata si cu un singur fir de circulatie.
#18
(27-03-2014, 11:28 )forumtrenuri.com a scris: Sub 10 mil E/km o linie precum Valcele-Rm.valcea nu are cum sa coste ! Si asta vorbind de un proiect care va cuprinde o linie noua dar neelectrificata si cu un singur fir de circulatie.

Sa nu exageram. Repunerea in functiune a liniei costa undeva la 3-4 mil. EUR / km, cu tot cu statii, si asta in versiunea de cale dubla (cu exceptia tunelelor) si electrificata. De exemplu reabilitarea Bucuresti - Constanta a costat 4 mil. EUR / km.

La 10 mil. EUR / km construiesti HSR.
#19
(27-03-2014, 15:21 )Baiazid a scris: La 10 mil. EUR / km construiesti HSR.

Asa e, sa nu exageram, n-ai cum sa construiesti HSR in zona asta dificila cum este Valcele-Rm.Valcea la pret de HSR intre Bucuresti si Constanta, deci sub 10 mil E/km NU SE POATE !!!

Iar ,,repunerea aia in functiune a liniei'' practic nu exista intrucat vorbim de o LINIE NOUA Valcele Rm. Valcea cu aliniament in proportie de 80 % nou !

Intradevar planurile liniei prevad constructia aliniamentului pentru a permite dublarea ulterioara si posibilitatea electrificarii desi linia construita va fi simpla asa cum am zis insa pretul nu e nici pe departe unul asa de mic.
#20
Rute alternative pentru Valcele - Ramnicu Valcea sunt propuse din 1920. Dar deocamdata singurul aliniament oficial este cel inaugurat in 1989. Ca sunt in continuare propuneri de schimbari ale aliniamentului, e adevarat. Dar acum ce sens are sa abandonam 2 tunele de 2 km fiecare + Viaductul Topolog? Nu poti construi un aliniament nou la costuri mai mici decat stabilizarea celui vechi.

Zonele cu probleme de teren insumeaza doar 3-4 km din totalul de 39 km ai liniei. E un nonsens sa schimbi traseul acum. Contractul de reabilitare semnat in 2004 a fost de 4.2 mil. EUR / km.


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 2 Vizitator(i)