Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sensuri giratorii
#11
Sa combinam acum 2 secvente, accesul si degajarea intersectiei.
Este foarte usor de observat ca :
In cazul sensgiratoriului accesul in intersectie este conditionat de virajul la dreapta al autovehicului verde. Dupa aceasta secventa autovehiculul de referinta ( galben ) poate executa nestingherit orice manevra doreste, in caz extrem chiar sa intoarca ( 360*) sau sa se invarta in cerc cat doreste.
In cazul intersectiei clasice accesul in intersectie este conditionat de autovehiculul din fata sa care pur si simplu s-ar putea - datorita conditiilor de trafic - sa ramana blocat in sambure.
Din acest punct de vedere este clar ca o intersectie cu sensgiratoriu este preferabila unei intersectii clasice ( cu scuar la mijloc ).
Mai exista o conditie de baza ca o intersectie cu sensgiratoriu sa functioneze, conditie pe care o vom discuta data viitoare.
Fara aceasta conditie NU SE POATE organiza o intersectie cu sensgiratoriu.
Exemple - din pacate negative - avem si in Bucuresti la ora actuala, sensgiratoriul de la intersectia bulevardelor Ramnicu Sarat cu Ramnicu Valcea - ( din Balta Alba ) - voi intervenii cu observatii.


Fișier(e) Atașat(e) Imagini
       
Putere...de ce nu mi-ati spus ca vreti putere ? Va imprumutam o locomotiva !
#12
Exclamation 
O situatie extrema
O situatie care poate fi intalnita, asa cum am mai spus si mai sus, la intersectia a doua strazi, Ramnicu Sarat cu Ramnicu Valcea - mai ales pe anumite intervale orare - este cea din figura de mai jos. ( prima figura )
Ceea ce se va intampla este usor de prevazut, si anume 2 accese ( nr 1 si nr 4 ) vor fi practic blocate.
Rezolvarea este inlocuirea intersectiei cu sensgiratoriu cu o intersectie clasica cu scuar la mijloc si o discriminare pozitiva a directiilor defavorizate. Voi revenii.
Concluzia este una cat de poate de clara, si anume ca sa avem o intersectie cu sensgiratoriu functionala ( asa cum se vede din poza nr 2 ) va trebui ca atat accesul cat si degajarea intersectiei sa se faca in mod cat mai egal cu putinta din / in toate directiile.
Daca nu, ne-am ars.


Fișier(e) Atașat(e) Imagini
       
Putere...de ce nu mi-ati spus ca vreti putere ? Va imprumutam o locomotiva !
#13
Exclamation 
Discriminarile pozitive
Iata cum se rezolva o astfel de intersectie.
De remarcat ca primul obiectiv este siguranta in exploatare a intersectiei si nu viteza de deplasare.
Ce se observa :
1) Intersectia NU mai este o intersectie cu sensgiratoriu, ci o intersectie clasica cu scuar la mijloc.
2) Aparitia semnelor de circulatie aditionale.
Reamintesc, prin definitie o intersectie cu sensgiratoriu este intersectia unde nu exista semne aditionale de prioritate, si evident unde nu sunt semafoare.


Fișier(e) Atașat(e) Imagini
   
Putere...de ce nu mi-ati spus ca vreti putere ? Va imprumutam o locomotiva !
#14
Intersectia de la Universitate - in cazul in care semafoarele nu functioneaza, NU se poate vorbi despre o intersectie cu sensgiratoriu, intersectandu-se practic un bulevard cu prioritate ( Elisabeta / Carol ) cu unul fara prioritate ( Balcescu / I.C. Bratianu ).


Fișier(e) Atașat(e) Imagini
   
Putere...de ce nu mi-ati spus ca vreti putere ? Va imprumutam o locomotiva !


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)