Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 1 Voturi - 5 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Știri și informații despre căi ferate convenționale
#1
România ar putea face parte dintr-un proiect de transport al mărfurilor de la Marea Baltică la Marea Neagră

Capital a scris:România ar putea face parte dintr-un proiect privind transportul de mărfuri de la Marea Baltică la Marea Neagră, între porturile Klapeida din Lituania şi Odessa din Ucraina, potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor

Ministrul de resort, Ramona Mănescu, a avut miercuri, la Luxemburg, o întrevedere cu ministrul lituanian al Transporturilor, Rimantas Sinkevièius.
'În spiritul intensificării relaţiilor bilaterale între cele două state, cei doi oficiali au discutat posibilitatea participării României la proiectul de transport feroviar Viking, proiect destinat transporturilor de mărfuri între Marea Baltică şi Marea Neagră, între porturile Klapeida (Lituania) şi Odessa/ Kicevsk (Ucraina). Contribuţia CFR Marfă, în calitate de partener în acest proiect, ar consta în preluarea la transport în tranzit a unei părţi din traficul de containere realizat prin Viking pe reţeaua feroviară românească între Giurgiuleşti/Galaţi sau Vadu Siret (implicând transbordarea containerelor) sau Ungheni şi Giurgiu/Ruse. Aceste transporturi ar reprezenta un transfer modal semnificativ de la transportul maritim/naval la transportul feroviar', se arată în comunicat.

România ar putea fi parte a acestui proiect, alături de Căile Ferate ale Lituaniei, Belarusului, Ucrainei, Bulgariei şi Republicii Moldova, de companii maritime de cargo şi de porturile Klaipeda, Illichivsk şi Odessa.

'Acest lucru se poate materializa printr-un Memorandum de Înţelegere, care va fi pus în discuţie la viitoarea reuniune, din luna decembrie a acestui an', se mai arată în comunicat.
#2
Hmm... Coridorul IX reloaded ?
#3
Seamana, dar nu este. Coridorul IX era mult mai lung. Oricum, este doar o incercare de coordonare transfrontaliera, asa cum au fost candva si coridoarele si careia ii va lipsi insa partea de finantare. Fiecare tara va pune propriile resurse la dispozitia acestui proiect, in speranta ca va castiga din stimularea tranzitului de marfa.

Oricum, interesant ca Ministerul Transporturilor face planuri pentru CFR Marfa, aflat in plina privatizare - teoretic. Nu?! Smile
#4
(11-10-2013, 11:06 )Baiazid a scris: Oricum, interesant ca Ministerul Transporturilor face planuri pentru CFR Marfa, aflat in plina privatizare - teoretic. Nu?! Smile

Si totusi CFR Marfa nu se vinde toata, nu-i asa, se face ceva si pentru ,,noi'' ?

Iata ca exista si posibilitatea ca micutul indian sa intre in combinatii de nivel inalt ,,fara voia lui'' impreuna cu statul roman, bine, asta daca marca banul.
#5
Doamna Ministru are o bila alba de la mine (e deja a treia, dupa a declarat ca nu ne jucam cu autostrazile - ca este o aberatie ca unele autostrazi sa fie la CNADNR si unele la MT - cu referire la autostrada Iasi-Tg.Mures; asta a fost prima; si a doua, a declarat ca trebuie sa ne concentram pe folosirea banilor europeni si pe coridoarele europene, asa cum sunt ele trasate acum.):

Ministrul Transporturilor, după călătoria cu trenul la Constanţa: Confortabilă, dar ar putea fi un pic mai curat

Citat:Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, care a mers cu trenul, vineri, la Constanţa, fără să-şi anunţe deplasarea cu acest mijloc de transport, a apreciat că a fost o călătorie confortabilă, dar ar putea fi "un pic mai curat".

Ramona Mănescu le-a declarat ziariştilor care au aşteptat-o pe peronul gării din Constanţa că a fost o călătorie foarte bună, iar trenul a ajuns la timp.

"Călătoria cu trenul a fost foarte bună. Ar putea fi un pic mai curat, asta este prima impresie, dar în rest a fost confortabil, a mers bine trenul, conform programului", a spus Mănescu.

Ministerul Transporturilor a precizat că şi-a cumpărat singură biletul de călătorie, la clasa I.

"Mă bucur că a ajuns la timp şi sper ca aşa să se întâmple şi de acum încolo. Eu nu i-am anunţat pe cei de la CFR Călători că vin cu trenul. Biletul mi l-am luat eu. La clasa I şi am dat 92 de lei", a spus Ramona Mănescu.

Ea spune că întârzierile de pe ruta Bucureşti - Constanţa sunt cauzate de problemele de siguranţă apărute în urma furturilor şi trebuie găsită o soluţie de stopare a acestora.

"Ştiu că sunt nişte probleme de siguranţă şi am să discut cu ministrul de Interne şi cu cel al Finanţelor şi o să găsim o soluţie în aşa fel încât să putem aplica legea care îi penalizează pe cei care fură componente de pe calea ferată şi le vând apoi la fier vechi. Până când nu vom rezolva problema aceasta nu vom putea călători în siguranţă cu trenul pentru că, în general, întârzierile intervin din cauza furturilor care se fac pe calea ferată. Trebuie să oprim la un moment dat acest furt", a mai spus Ramona Mănescu.

(...)

Pacat ca de pe vremea lui Fenechiu guvernarea actuala are 1.000.000 de bile negre de la mine. Sa vedem cat poate sa mai recupereze doamna Manescu.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#6
In Germania ministrii merg cu trenul in fiecare zi.

Ma rog, sa trecem la ale noastre chestiuni mioritice si arzatoare, se pare ca CFR Infrastructura s-a hotarat pana la urma sa repare si sa asigure mentenanta liniei Bucuresti - Constanta, lansand doua licitatii in acest sens:

1. Anuntul de licitatie pentru tronsonul Constanta-Lehliu:
http://licitatiipublice.clubafaceri.ro/l...35686.html

2. Anuntul de licitatie pentru tronsonul Bucuresti-Lehliu:
http://licitatiipublice.clubafaceri.ro/l...36846.html
#7
Railjet în România?

Da, din 2017 Railjet are toate premisele si conditiile de veni in Romania ! Sa vedem si de ce ...

In prezent, dupa cum se stie Viena se pregateste sa devina cel mai important hub in domeniul feroviar din Europa Centrala urmand sa inaugureze compler noua gara Viena Central,c alatorii nemaifiind nevoie ca pana acum sa schimbe trenul din gara Viena Westbahnof si luand metroul pana la gara din Sud sau o alta. O investitie mare aceasta gara Viena Central menita sa schimbe si fata transportului feroviar din Europa de est, chiar si dincolo de Budapesta.

Extinderea ,,retelei'' Railjet, trenuri capabile de viteze deosebite (pana la 250km/h viteza posibila, pana la 230km/h viteza de operare in prezent pe teritoriul Austriei si Germaniei) si confort superior, un fel de ,,struto-camila'' , adica nici tren clasic, nici rama de mare viteza, s-a facut extrem de repede desi gradual spre destinatii precum Germania, Cehia, Ungaria, sudul Austriei (Graz) si Elvetia.

Mie personal chiar imi place acest tren si as dori sa il vad ruland pe caile ferate romanesti.

Revenind la conditiile prielnice sa vedem asa ceva si in Romania, un pas imens inainte fata de materialul rulant prezent, trebuie sa punctez ca:

1.,,reteaua'' Railjet s-a extins in Vestul Europei pe o distanta de 800 km de Viena ceea ce ne facem sa credem ca este loc de o extindere de asemenea anvergura si spre est. Evident este faptul ca Viena Central isi va lua foarte in serios rolul intermodal regional european trimitand trenuri si spre Cehia dar si spre sudul Austriei cu o continuare interesanta viitoare spre Slovenia, Croatia si Italia.

Iata aici o harta ca sa ne facem o idee, dupa cum se vede spre stanga mai e loc pentru extindere, pana la Budapesta nefiind decat 260km iar pana la Lokoshaza vreo 480km, Arad 500km. Deci un serviciu Viena - Arad care se poate efectua in cca 5 ore.

: http://www.oebb.at/de/Services/Zuege_und...B_railjet/


2.infrastructura la est de Budapesta atat pe teritoriul Ungariei cat si al Romaniei se imbunatateste vizibil prin lucrari la infrastructura inclusiv instalarea sistemului de semnalizare ETCS nivelul 2. Un termen realist pentru finalizarea lucrarilor in acest scop intre Budapesta si Arad va fi 2016.

3.exista un interes clar al austriecilor de a se extinde spre alte regiuni, urmand ca o parte din materialul rulant spre Germania sa il imbunatateasca achizitionand rame electrice de mare viteza pentru a putea circula cu minimum 300km/h. Pentru Europa de Sud-Est si Europa Centrala, precum si pe parcursul intern se vor folosi in continuare aceste trenuri Railjet. Nu intru in amanunte dar exista discutii pro si contra acestor trenuri pe reteaua austriaca.

4.operatorul national roman CFRCalatori nu va fi pregatit sa opereze trenuri singur spre Budapesta in 2017, cand portile vor fi deschise catre piata libera feroviara de calatori, si nu va fi capabil cu siguranta sa faca fata concurentului puternic Railjet. Iar statul roman , nu cred ca va achizitiona in numele companiei material rulant performant pentru a sustine concurential cea mai rapida iesire a Romaniei spre Vest.

Ramane de vazut doar sub ce forma va opera acest tren in Romania si care va fi parteneriatul care il va pune pe sine, va fi in continuare MAV-OBB sau va fi MAV-OBB-CFR sau MAV-CFR (in urma unei achizitii) . Ramane de vazut.

5. intrarea Romaniei in spatiul Schengen se va produce cu siguranta pana la 31 decembrie 2016 deci trenurile vor circula libere, fara un control iar timpii de deplasare vor scadea. Preconizez ca in 2017 vor exista cateva trenuri care vor face serviciu pe zi urmand ruta Viena -Hegyeshalom - Gyor-Budapesta-Lokoshaza-Curtici-Arad. O finalizare a lucrarilor dincolo de Radna va duce ruta pana la Deva sau Sighisoara si foarte probabil numarul de trenuri zilnice va creste.



Despre cai ferate si nu numai:

http://www.informatia-zilei.ro/sm/ce-a-a...coridoare/
#8
Previous Autorul n-a inteles nimic din noua politica TEN-T. A citit doar comunicatul de presa si a tras concluzii personale.
#9
24.10.2013: wall-street: MT primeste 1,3 MLD. euro de la UE pentru modernizarea caii ferate Craiova-Calafat si a porturilor

Citat:Ministerul Transporturilor are la dispozitie 1,3 miliarde de euro, bani europeni, care vor fi utilizati pentru reabilitarea caii ferate Craiova-Calafat, investitie de 400 milioane euro, si pentru modernizarea celor 16 porturi dunarene si maritime, relateaza Mediafax.

In urma negocierilor purtate intre reprezentantii Comisiei Europene si statele membre a fost convenit transferul a 10 miliarde euro din Fondul de Coeziune catre Mecanismul Conectarea Europei (Conecting Europe Facility - CEF), in scopul accelerarii procesului de finalizare a coridoarelor prioritare de transport situate pe reteaua centrala TEN-T.

Suma este dedicata statelor membre aflate sub incidenta politicii de coeziune, iar alocarea care revine Romaniei este de aproximativ 1,3 miliarde euro, se arata intr-un comunicat al Transporturilor.

"Ministerul Transporturilor are la dispozitie 1,3 miliarde de euro pentru dezvoltarea de proiecte pe cele doua coridoare care strabat Romania si fac parte din directiile de dezvoltare prioritare ale Uniunii Europene, respectiv Coridorul Rin-Dunare si Coridorul Orient/Est-mediteraneean. In vederea demararii procesului de selectionare a unor proiecte prioritare ce pot fi finantate prin intermediul acestui nou instrument financiar, Ministerul Transporturilor a identificat mai multe variante de lucru, care urmeaza sa fie confirmate prin intermediul Master Planului General de Transport, care va fi finalizat in februarie 2014", potrivit sursei citate.

Unul dintre proiectele finantate prin intermediul acestui program este reabilitarea caii ferate Craiova-Calafat, care asigura conexiunea cu podul Calafat – Vidin, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteraneean. Studiul de fezabilitate a fost finalizat in anul 2012, iar valoarea totala a proiectului ajunge la 400 milioane euro.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#10
Adica pana in 2020 mergem la shopping la bulgari cu trenul ? Se poate sa vedem si un tren Bucuresti-Sofia(Belgrad) via Calafat ? Da pentru piste de biciclete nu dau nimic ?


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)