Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 1 Voturi - 5 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Știri și informații despre căi ferate convenționale
#21
Franţa aprobă reforma în sistemul feroviar

   

Noua legislaţie privind restructurarea sectorului feroviar din Franţa a fost aprobată de Senat cu 188 de voturi „pentru” şi 150 „împotrivă”.

Legislaţia a câştigat atât votul Adunării Naţionale în iunie, cât şi aprobarea Senatului. SNCF şi RFF vor trebui să modifice acordurile, întrucât noua lege vizează integrarea celor două companii în una singură. Astfel, SNFC va fi compania „holding” responsabilă pentru controlul strategic, sub care se vor afla două subsidiare: SNCF Mobilités şi administratorul de infrastructură SNCF Réseau, ce va consta în SNCF Infra, DCF (Directoratul pentru controlul Traficului) şi RFF.
Rolul regulatorului, Araf, va fi se asemenea schimbat deoarece guvernul intenţionează să consolideze poziţia acestuia asigurând „accesul liber şi nediscriminatoriu la infrastructură”.

Prin noua legislaţie, Guvernul speră că noua legislaţie va determina economisirea a oeste 1 mld euro pe an, la nivel naţional.
Legislaţia, formată din două părţi diferite, va fi prezentată autorităţilor responsabile într-o singură citire, apoi ar urma să fie semnată de Preşedintele Franţei, la 8 zile de la votul final.

http://www.sncf.com
Railway is my way!
#22
Asadar si Francezii se intorc la structura unitara a caii ferate. Numai in Romania companiile sunt care incotro...
#23
Trenul Regiotrans 14197 a deraiat din cauza viituri formate in localitatea Bascov. Circulatia pe sectia Golesti-Curtea de Arges este blocata si la aceasta ora .

Rang R
Tren 14197
Operator REGIOTRANS BV
Relatia Golesti-Curtea de Arges
Stare In circulatie
Ultima informatie Bascov Hm [plecare]
Data si ora 29.07.2014 16:42
Intarziere 15
Statia destinatie Curtea de Arges
Sosire 29.07.2014 17:12
Urmatoarea oprire Borlesti Arges hc
Data si ora 29.07.2014 16:49
Distanta 46 Km.
Durata calatoriei 1h7min.
Railway is my way!
#24
   

Căile Ferate Israeliene solicită oferte pentru locomotive electrice

Căile Ferate Israeliene a cerut oferte pentru furnizarea de 62 pana la 78 de locomotive electrice. Acestea sunt necesare ca parte a unui program de electrificare a ISR la 25 kV /50 Hz.

ISR caută locomotive mixte de trafic cu echipament de tracțiune asincron cu trei faze. Acestea trebuie să fie potrivite pentru frânarea regenerativă, au o sarcină maximă pe osie de 22,5 tone, și să fie capabile să funcționeze până la 20 de ore / zi și 250 000 km / an. Aparate radio VHF care vor fi echipate cu dispoziție pentru instalarea GSM-R.

Locomotivele trebuie să fie potrivite pentru utilizarea la viteze 160 kilometri pe oră pentru trenurile de călători, inclusiv operarea push-pull cu până la opt vagoane dublu-punte sau 10 de vagoane cu o singură punte. Puterea continuă trebuie să fie suficientă pentru a parcurge distanta Tel Aviv - Ierusalimul in 27 de minute sau mai puțin.

Ele sunt, de asemenea, trebuie să fie capabile de a remorca trenurilor de marfă de până la 3 600 de tone cu o viteza de până la 120 km / h, cu capacitatea a trei locomotive de a lucra în tractiune multipla.

Propunerile urmează a fi depuse până la 15 decembrie .

http://www.railwaygazette.com
Railway is my way!
#25
Guvernul maghiar vrea să naţionalizeze Bombardier MAV

   

Achiziţionarea MKB Bank de la grupul german BayernLB se pare că a fost doar începutul campaniei de achiziţii majore pentru guvernul maghiar întrucât oficilialităţile din Budapesta au anunţat că intenţionează să naţionalizeze mai multe companii din sectoare strategice printre care şi producătorul ungaro-canadian de locomotive Bombardier MAV şi să achiziţioneze în totalitate participaţia la MVM, cel mai mare producător şi distribuitor maghiar de electricitate , scrie Budapest Business Journal.

“Vom ajunge în curând la o înţelegere cu acţionarul canadian al Bombardier MAV, iar până la sfarşitul anului guvernul maghiar ar putea să facă şi alte achiziţii, care vor necesita însă o modificare a bugetului”, a spus ministrul dezvoltării naţionale Miklós Seszták, citat de Portfolio.hu.

Bombardier MAV, companie mixtă deţinută în proporţie de 65% de compania canadiană de tehnologie aerospaţială şi feroviară, de 25% de MAV, compania feroviară de stat din Ungaria, şi de 10% de angajaţi, produce, modernizează, repară, testează şi proiectează vehiculelor de transport feroviar de pasageri pentru piaţa maghiară şi pentru cea internaţională, potrivit informaţiilor preluate de pe site-ul companiei.

Ministrul a adăugat că în sesiunea din toamnă parlamentul ar putea vota un proiect de lege prin care guvernul maghiar ar putea prelua în totalitatea participaţia la MVM. Statul maghiar deţine 99% din MVM.

În aprilie guvernul maghiar a achiziţionat participaţia majoritară în furnizorul de gaze naturale Fogaz de la compania germană de utilităţi RWE şi vizează ca până la sfârşitul anului să naţionalizeze companiile care se ocupă de administrarea reţelei de canalizare a Budapestei (FCSM) şi de administrarea spaţiilor publice (FKF). Un pachet de aproape 50% din acţiunile FCSM este deţinut de municipalitatea din Budapesta, iar altul de 25% este controlat de compania germană Berlinwasser Holding şi de cea franceză Veolia Water. În România Veolia Water este principalul acţionar al Apa Nova.

Sursa: http://www.zf.ro
Railway is my way!
#26
Lucrarile de reabilitare pe tronsonul Bucuresti-Ploiesti se apropie de finalizare. Astazi am facut doar 36' pe aceasta distanta cu IR1638.
#27
Pregatiri pentru deszapezirea CF in Germania:





A se observa ca in 2014 DB a investit 70.000.000 € pentru prevenirea inzapezirii, dotarea cu echipamente de genul celui prezentat si intretinerea celor existente. 28.000 de angajati sunt pregatiti sa intervina in caz de nevoie. Totusi sa nu uitam ca in Germania clima este mult mai blânda decat la noi, viscolul fiind un fenomen rar (deci zapada troienita). Utilajele sunt necesare mai ales in zonele mai inalte.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#28
b365 a scris:Linie ferată Gara de Nord- Otopeni. Ministerul Transporturilor vrea să relanseze un proiect eşuat
Linia ferată Gara de Nord- Otopeni ar putea fi relansată de Ministerul Transporturilor, iar o călătorie pe acest traseu ar dura 20 de minute. O astfel de iniţiativă a existat în 2009, însă linia a fost închisă la scurt timp, din cauza pierderilor masive.
[Imagine: gata_97369800.jpg]
Ministerul Transporturilor doreşte să lege Otopeniul de Capitală cu metrou şi cale ferată până în 2020, informează digi24.ro.

Dacă primul proiect se ridică la peste un miliard de euro, trenul de suprafaţă Gara de Nord - Aeroport ar putea costa de opt ori mai puţin.

Aici nu avem nevoie nici de exproprieri, pentru că reţeaua există deja. Este vorba doar de cei 700 de metri unde trebuie construit", spune Mariana Ioniţă, directorul de strategii al CFR Călători.

Cei 14 kilometri dintre Gara de Nord şi Mogoşoaia au doar nevoie de reparaţii, pentru ca viteza medie să o depăşească pe cea actuală, de 40 de km pe oră. Mai departe trebuie dublată linia existentă, construiţi alţi 700 de metri de şină şi un tunel de aproape 2,3 km care să coboare calea ferată sub DN1 şi aeroport.

Trenurile vor putea circula cu o viteză medie de 80 de kilometri la oră, ceea ce înseamnă că o călătorie din Gara de Nord şi până la Aeroportul Otopeni va dura 20-23 de minute.

Proiectul căii ferate Bucureşti Nord - Aeroportul Otopeni a fost realizat în 2008, iar acum trebuie doar reactualizat.
Sursa:http://www.b365.ro/linie-ferata-gara-de-...28216.html

Imi pare bine ca la Min.Transporturilor in sfarsit s-au trezit si vor face acest proiect (absolut logic pentru a uni orasul de aeroport, dar si pentru a asigura un transport civilizat pentru Euro 2020), insa eu nu as face tunelul ala enorm de 2,3 km, ci as trece peste DN1 pe podul existent si as construi o bucla din linia existenta(la nord de aeroport) pana sub terminal => am obtine un proiect si mai ieftin si mai repede s-ar construi tot proiectul.
Da, un tunel ar fi binevenit in viitor, insa atunci cand traficul de pe aeroport va necesita acest lucru (si deoacamdata traficul este mic pentru a investi in un tunel de 2,3km sub Otopeni).

PS A mai ramas ca la Minister sa uite de proiectul ala tampit pe nume M6... ca sa revina lucururile la normalitate complet.
#29
http://www.proiecteue.ro/proiecte.php?proiect=217

In sfarsit am gasit un termen pentru finalizarea implementarii proiectului ETCS pe sectorul Buftea - Brazi (37km): 31.12.2015

Deci mai este putin si vom circula in 36' intre Bucuresti si Ploiesti cu anumite trenuri, proiectul urmand sa coincida si cu intentia CFR Calatori de a reduce durata calatoriei intre Bucuresti si Brasov pentru trenurile interregio si introducerea unor trenuri de tip expres.
#30
http://www.agerpres.ro/economie/2015/06/...a-12-11-24

Printre altele, citez :


AGERPRES: Se vorbea la un moment dat despre un proiect de introducere a unui tren de mare viteză în România cu ajutorul chinezilor. Ce s-a întâmplat cu acest proiect?
Robert-Răzvan Dobre: Pot să vă spun că în Master Plan, analiza cu modelul național de transport a scos în evidență că, pentru moment, nu există fluxuri de călători care să justifice construcția unei căi ferate de mare viteză.

De ce spun acest lucru? În momentul de față, pe ruta București — Constanța sau pe ruta București — Iași nu avem atât de mulți călători care să solicite această rută încât să fie nevoie de construcția unei alte linii de mare viteză. E adevărat, tendința europeană se îndreaptă spre trenurile de mare viteză, chiar în detrimentul transportului aerian — și sunt exemple în Europa, însă, pentru viitorul mediu 2020 — 2030 Master Planul nu a identificat această necesitate.


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)