Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 1 Voturi - 5 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Știri și informații despre căi ferate convenționale
#11
Guvernul scoate aproape 500 de kilometri de cale ferată la închiriat

Citat:Ministerul Transporturilor, condus de Dan Şova (PSD), a modificat statutul a 486 de kilometri de cale ferată, pentru a eficientiza CFR S.A. Segmentele respective de cale ferată vor putea fi scoase la licitaţie pentru a fi închiriate de operatori privaţi, iar dacă nimeni nu va fi interesat, liniile vor putea fi desfiinţate. Măsura a fost luată în cadrul negocierilor cu FMI, pentru a reduce costurile CFR S.A.

Guvernul a modificat anexele unui act normativ (HG 643/2011), care stabilea condiţiile de închiriere de către CFR S.A. a unor părţi a infrastructurii feroviare, schimbând statutul a 486 de kilometri de cale ferată din interoperabili în neinteroperabili. Calea ferată neinteroperabilă poate fi închiriată de CFR S.A., cu acordul Ministerului Transporturilor, către alţi operatori feroviari, pentru transport de mărfuri sau de călători.

Astfel, infrastructura feroviară interoperabilă gestionată de CFR S.A. s-a redus de la 7.007,7 kilometri de cale ferată la 6.521,8 km. Diferenţa a fost trecută în categoria neinteroperabilă.

Analiza pentru stabilirea tronsoanelor de cale ferată care să fie modificate a început în mandatul ministrului liberal Ramona Mănescu. “Ideea este să se reducă cheltuielile de la CFR Infrastructură. CFR a indicat liniile pe care nu există trafic sau care sunt considerate neprofitabile”, a explicat pentru gândul fostul ministru liberal.

(...)

Traseele care şi-au schimbat statutul şi vor putea fi scoase la licitaţie spre închiriere sunt următoarele:
Ploieşti Sud-Armăşeşti (48,1 km)
Bradu de Sus-Bradu Rafinărie-Pârvu (7,8 km)
Timişoara Nord-Jimbolia (39 km)
Timişoara Nord-Timişoara Vest (5 km)
Zorleni-Fălciu Nord (62,4 km)
segmentul Piatra Neamţ-Bicaz (25,7 km)
Făurei-Urziceni (67,6 km)
Medgidia-Negru Vodă (57,7 km)
Medgidia-Tulcea Oraş (143,8 km)
segmentul Slobozia Nouă-Ţăndărei (28,8 km).
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#12
Un articol din ziarul local Cuget Liber:
http://www.cugetliber.ro/stiri-economie-...ata-219904

Printre altele se preconizeaza inchiderea liniei de cale ferata care uneste gara Constanta de portul Constanta, si care trece pe sub tunelul Saligny aflat in stare avansata de degradare dar perfect atins de nepasarea autoritatilor de tot felul.

Ca o parere personala, se putea cu siguranta pastra aceasta legatura rapida pentru trenuri de tip s-bahn care sa lege gara Constanta prin racordul Medeea de gara Constanta, eventual printr-un nou tunel feroviar in zona portuara, dar ce sa le ceri unora care vor sa inchida pana si una dintre cele mai frumoase cai ferate din Europa, vezi Oravita-Anina ?
#13
Da, clar, tunelul lui Slaigny trebuie pastrat si reabilitat.
#14
Șanse pentru reluarea lucrărilor la calea ferată Râmnicu Vâlcea - Vâlcele

   

Proiectul căii ferate începute înainte de 1990 şi abandonată Râmnicu Vâlcea - Vâlcele, pentru scurtarea la jumătate a drumului spre Bucureşti, are şanse de a fi construit, a declarat miercuri, pentru AGERPRES, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Vâlcea, Ion Cîlea.

Faptul că acest proiect este introdus în masterplanul general de transport pentru a primi finanţare este un prim pas. Împreună cu colegii din Argeş vom face un lobby susţinut pentru realizarea acestui proiect care va înlesni cu siguranţă perspectivele de dezvoltare economică a ambelor judeţe şi care va reaşeza Râmnicul pe harta europeană a transportului feroviar.

Consiliul Judeţean Vâlcea va face diligenţele necesare ca acest proiect să fie realizat fie prin fonduri europene, fie printr-un parteneriat public-privat. Mutarea traficului internaţional feroviar pe Valea Oltului va aduce atât beneficii la nivel de timp pentru traversarea României, cât şi beneficii în turism, fiind foarte cunoscut potenţialul zonei', a precizat Ion Cîlea.


Calea ferată Râmnicu Vâlcea-Vâlcele este un proiect demarat în anii '80 şi care propunea scurtarea la jumătatea a distanţei între Râmnicu Vâlcea şi Piteşti, implicit Bucureşti. În prezent pentru a se ajunge cu trenul la Piteşti se face un ocol de mai bine de 200 de km prin Slatina.

În 1989, lucrările ajunseseră la aproape 80% grad de finalizare, urmând ca în 1990 să fie finalizate. Au fost executate tunele şi viaducte, unele din cele mai mari din România.

Însă, după 1990, lucrările au fost oprite din lipsă de finanţare şi din cauza instabilităţii solului. Au existat câteva tentative de a relua acest proiect, dar fără rezultat.

Sursa: Agerpres
Railway is my way!
#15
Mi-e foarte greu sa cred ca se va construi ceva in Romania in materie de cai ferate inainte de a se reabilita coridoarele europene. Si asta pentru ca banii europeni respectiv partea care ii revine statului de la buget se duc in mod prioritar spre acele proiecte iar realizarea lor este o cerinta must a Comisiei Europene.

Faptul ca linia este prinsa intr-un masterplan din pacate nu ne da siguranta ca vor si incepe lucrari de constructie, totul depinde de alocarile bugetare pentru ca fondurile europene am stabilit ca se duc altundeva, dupa Curtici-Brasov si Predeal-Brasov mai avem de realizat Calafat-Craiova, Arad-Timisoara-Craiova. Chiar si Craiova-Bucuresti va fi mai prioritara decat Rm. Valcea-Valcele.

Deci nu, nu cred in basme mai ales pentru faptul ca UE nu va accepta sa finanteze doar un tronson dintr-un proiect inexistent Bucuresti-Pitesti-Sibiu continuat cu un alt proiect nerealist Sibiu-Vintu-conexiune coridor 4. Pentru ca fara a se realiza intregul proiect (reabilitare plus electrificare eventual ceva rectificari de traseu) tronsonelul ala este doar linie turistica pentru turisti. Intr-adevar, exista o zona industriala deosebit de dezvoltata si care cere acces rapid la Europa prin calea ferata insa viteza medie scazuta nu aduce si progres in ciuda scurtarii distantelor kilometrice.

Ba chiar pariez ca varianta pe Valea Jiului este mai importanta pentru Comisia Europeana decat cea prin Valea Oltului, de aceeea a fost si acceptata ca varianta de rezerva a coridorului 7 european de marfa iar linia spre Pitesti nu.
#16
Doi bărbaţi suspectaţi că au falsificat expertize pentru locomotive de tezaur traficate, reţinuţi

Doi experţi tehnici suspectaţi că au falsificat rapoarte de expertiză judiciară pentru a scăpa de închisoare inculpaţi în dosare care vizau trafic cu locomotive cu abur din tezaurul României au fost reţinuţi pentru mărturie mincinoasă şi fals intelectual, transmite corespondentul MEDIAFAX.

   

Potrivit unui comunicat de presă transmis, miercuri seară, de Parchetul Judecătoriei Deva, procurorii au coordonat, cu o zi în urmă, trei percheziţii în Bucureşti şi Slobozia, la locuinţele a două persoane, Şerban Lacriţeanu Georgescu şi Răsvan Ciucă, suspectate într-un dosar penal în care se fac cercetări pentru mărturie mincinoasă şi fals intelectual.

Conform sursei citate, în urma percheziţiilor au fost ridicate aproximativ 450 de plăci de identificare ale unor locomotive şi vagoane de epocă susceptibile că fac parte din patrimoniul cultural naţional, unele dintre acestea fiind sustrase de pe locomotive cu abur clasate în Tezaurul României, precum şi documente din arhiva Ministerului Transporturilor.

Cele două persoane sunt suspectate că în timpul procesului, la recurs, au făcut noi expertize judiciare cu privire la bunurile care au făcut obiectul unui dosar de trafic cu bunuri de importanţă tehnică, respectiv şase locomotive cu abur şi un locomobil. În calitate de experţi, cei doi suspecţi au întocmit rapoartele de expertiză, atestând fapte şi împrejurări necorespunzătoare adevărului, astfel că decizia asupra nevinovăţiei inculpaţilor s-a luat, în principal, avînd la bază concluziile acestor expertize.

Cei doi suspecţi au fost reţinuţi pentru 24 de ore.

Comisia Naţională a Muzeelor şi Colecţiilor din cadrul Ministerului Culturii a propus retragerea atestatului de expert pentru cei doi suspecţi.

Sursa: http://www.mediafax.ro/social/doi-barbat...i-12879518
Railway is my way!
#17
CFR S.A. pregătește lucrări și servicii cu bani europeni


Peste 55 milioane de euro, fără TVA, se estimează că vor fi alocați prin licitații deschise

Compania Națională de Căi Ferate „CFR”-SA anunță că pregătește, începând din iulie, mai multe licitații deschise pentru lucrări și servicii privind infrastructura feroviară.

Programul Operaţional Sectorial - Transport 2007-2013, care se finalizează în anul 2015, are pe sectorul de Transport o alocare de 4,28 miliarde de euro, din care până acum Comisia Europeană a rambursat aproximativ 1,4 miliarde de euro, iar în primul semestru al anului s-a absorbit doar o treime.

"Anul acesta ne-am propus să absorbim mai mult decât cei 693 de milioane de euro, cât este riscul de decomitere. Ţinta este undeva la peste un miliard de euro, 1,1 -1,2 miliarde de euro. Din păcate, însă, situaţia la semestrul I nu este deloc îmbucurătoare, unde doar 30% din ţinta propusă a fost realizată. În mod clar, restul de absorbit de aproximativ 2,88 miliarde de euro trebuie să se realizeze anul acesta şi anul viitor pentru a ajunge la 100% absorbţie. Este o ţintă foarte, foarte dificilă", a spus Cătălin Costache, directorul Autorităţii de Management pentru Programul Operaţional Sectorial de Transport din Ministerul Transporturilor.

Pentru perioada 18 iulie – 17 octombrie, prin programul de achiziții publice, CNCF „CFR”-SA pregătește mai multe licitații, care au ca obiect servicii și lucrări necesare infrastructurii feroviare, realizate cu fonduri europene.

Un obiectiv absolut necesar îl reprezintă întocmirea documentațiilor de cadastru necesare intabulării terenurilor aparținând domeniului public al statului, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și concesionate către CNCF „CFR”-SA, intabularea acestora în cărțile funciare locale și stabilirea vecinătăților, terenuri situate în zona unităților administrativ-teritoriale pe care sunt programate lucrări în cadrul proiectelor de reabilitare a liniei de cale ferată de pe raza județelor Bihor, Cluj, Maramureș, Sălaj, Satu Mare, Sibiu, Vâlcea - Lot 1, Bacău, Bistrița Năsăud, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui - Lot 2, Argeș, Dâmbovița, Galați, Giurgiu, Ialomița, Ilfov, Olt, Prahova, Teleorman si municipiul Bucuresti – Lot 3Pentru acest serviciu CFR SA estimează o cheltuială de peste 8 milioane de lei, fără TVA.

Sunt necesare servicii de asistență tehnică pentru lucrări de reabilitare a liniei de cale ferată Brașov - Simeria, componentă a Coridorului Pan European IV, pentru a asigura circulatia trenurilor cu o viteza de 160 km/h, în două loturi pentru o suma estimată la peste 10 milioane lei, fără TVA.

Pentru un„Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea liniei feroviareCaransebeș - Timișoara – Arad”compania alocă o sumă estimată la peste 13 milioane de lei.

Compania pregătește și un studiu de prefezabilitate pentru analiza unor variante de traseu pe teritoriul României, aferente obiectivului lansat cu mare optimism de Liviu Dragnea „Linie de cale ferată de mare viteză pe rutaFrontiera HU – RO – București – Constanța”, pentru mai mult de 7 milioane de lei, fără TVA.

Fonduri consistente, peste 200 de milioane lei, fără TVA, sunt alocate pentru „Lucrări de reabilitare poduri, podețe și tuneluri de cale ferată” pe sucursalele regionaleCraiova (3 loturi ) și Galați (4 loturi), iar serviciile de consultanță pentru verificarea execuției lucrărilor de construcții și instalații aferentă obiectivului, se licitează la un preț de peste 3,5 milioane lei, fără TVA.

http://www.cfr.ro
Railway is my way!
#18
Rompetrol Downstream va livra către CFR 500 de tone de motorină Euro 5. Care este valoarea contractului

       

Compania Naţională de Căi Ferate 'CFR' a atribuit societăţii Rompetrol Downstream contractul pentru achiziţionarea unei cantităţi de 500 de tone de motorină Euro 5, în valoare de 2,90 milioane de lei, fără TVA, conform unui anunţ de atribuire publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice /SEAP/.



Tipul procedurii a fost negocierea fără anunţ de participare, iar criteriul de atribuire a contractului preţul cel mai scăzut.

Contractul a fost atribuit la data de 14 iulie 2014, valoarea iniţială a acestuia fiind estimată la 3,1 milioane de lei, fără TVA.

Potrivit anunţului, contractul nu este legat de un proiect/program finanţat din fonduri comunitare şi nu ar putea fi subcontractat.

De asemenea, contractul nu intră sub incidenţa acordului privind contractele de achiziţii publice.

Sursa:agerpres
Railway is my way!
#19
Problemele din Ucraina determină modificarea rutei trenurilor

   

Trenurile de pe linia Baku-Kharkov, operate de Căile ferate azere, nu vor trece prin zonele nesigure ale Ucrainei, ruta fiind modificată pentru asigurarea siguranţei călătorilor, a anunţat purtătorul de cuvânt al companiei, Nadir Azmammadov. „Călătoriile pe ruta Baku-Kharkov se efectuează în mod normal, dar siguranţa este cel mai important aspect în traficul de pasageri.

Acesta este motivul pentru care ruta către Kharkov a fost schimbată, iar aceste modificări se aliniează cu orarul trenurilor de vară”, a precizat acestea. În ceea ce priveşte siguranţa, Azmammadov a amintit că după seriile de explozii pe căile ferate din Daghestan, orarul de mers al trenurilor către Rusia a fost modificat pentru ca trenurile să traverseze prin Daghestan doar în timpul zilei.

Sursa: http://en.trend.az
Railway is my way!
#20
Bulgaria începe modernizarea gării Burgas

   

Ministrul bulgar al Transporturilor, Danail Papazov, a semnat contractele pentru modernizarea gării din Burgas. Valoarea contractelor este de peste 8 milioane leva (4,1 mil. euro), a anunţat Ministerul Transporturilor.

Lucrările de reparaţii vor fi executate de compania bulgară Zhelezopatna infrastruktura Burgas, iar contractul de supraveghere a lucrărilor a fost obţinut de asocierea Rubikon-NR 1. Proiectul este finanţat prin POST.

Sursa: wire.seenews.com

foto: http://www.panoramio.com
Railway is my way!


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)