Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 3 Voturi - 5 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mersul trenurilor 2013-2014 la CFR Calatori
(19-08-2014, 09:32 )forumtrenuri.com a scris: La capitolul minusuri notam in continuare lipsa cadentarii, desi mai mult de 98% din linie este reabilitata... Apoi trenurile non-stop puteau sa le aduca si ei la un 1h55' indiferent de directie... In continuare nu avem trenuri cu opriri si in Bucuresti Baneasa desi de-acolo poti lua un taxi direct la aeroport...

IR1580 desi a fost impins sa plece la 05.40 fata de 05.30, din punctul meu de vedere este programat prea devreme, nu ai cum sa ajungi fara taxi in gara la acea ora. Deci se putea scurta stationarea aia imensa de 30' din Bucuresti Nord, astfel incat 1580 sa plece la 06.00 era mult mai bine. Iar intervalul 05.40 pana la urmatorul tren de la 08.40 lasa liber dubarilor mai ales ca multi dintre calatori nu se scoala asa devreme, de multe ori am vazut 1580-ul circuland la 20-30% din capacitate, deci nu e bine deloc cum sunt programate dimineata... In schimb IR 1580 cu plecare la ora 06.00 si un expres de 160km/h fara oprire in jur de 07.00 (poate sa fie si mai devreme) ar fi fost perfect !

IR pe M 800 cadentat in extrasezon nu ai nevoie, poate cel mult niste RE si potolirea faunei de pe trenurile din Obor.

Iar cu Bucuresti Baneasa sa dovedit ca nu e rentabila sa pui trenuri sa iti opreasca acolo din moment ce poti ajunge mult mai repede la Bucuresti Nord, chiar nu ai nevoie. Toate trenurie care iti vin din tara in Gara de Nord iti ajung nu la Baneasa, ce mai nou opresc IR in Chitila desi ca volum de calatori e superior Garii Baneasa .

Pai vrei la Otopeni folosesti IR de Galati sau R de Urziceni cele formate din sageata desigur, pe care ar fi trebuit duse pana in Aeroport ca infrastructura exista ci doar trebuie crescuta viteza si construit un terminal, la taxi nu stii peste cine dai si sa vezi ce iti umfla costul calatoriei de nu te vezi.

Dupa ora 22 poti ajunge oricand in Bucuresti Nord folosind in continuarea RATB-ul datorita linilor de noapte N 117 sau N 118 amandoua venind dispre Piata Uniri.
Railway is my way!
Trebuie chiar precizat faptul ca absolut nicio intarziere intre Bucuresti si Constanta nu a fost provocata de temperaturile ridicate, ci acele intarzieri de vara, putine dealtfel comparabil cu numarul de curse, au avut ca si cauze intarzieri ale conexiunilor (in special pe Mangalia-Constanta au fost ceva probleme), suplimentarilor de ultima ora cu vreun vagon si foarte putine defectiuni tehnice, mai degraba pene de curent.

Si eu sunt sustinatorul trenurilor IC, mai ales ca avem linie noua pe care se merge foarte bine, insa avem doua impedimente majore aici : lipsa subventionarii acestui rang, respectiv lipsa unui material rulant care sa faca diferenta fata de celelalte trenuri interregio. Deci punem IC doar ca sa platim mai mult, iar pret mai mare inseamna calatori mai putini. In Romania daca ne raportam la puterea de cumparare a clasei medii, preturile sunt cam maricele iar trenurile putine.

In ceea ce priveste trenurile de 160 km/h, era foarte bine daca CFRCalatori se gandea la un rang nou care sa fie o extensie a rangului interregio, propunerea mea pentru ei este noul rang interregio expres (IRE), astfel incat diferenta se va face doar la viteza si nu neaparat la confort sau tarif. IRE-urile pe scurt ar trebui sa fie trenurile cele mai rapide din tara ,dar la acelasi pret cu interregio, si care sa fie puse doar la ore de varf, dublate bineinteles de alte trenuri cu opriri, adica interregio simple...

Mai apoi, as aplica un tren sezonier de zi IRE Brasov-Predeal-Sinaia-Ploiesti Vest-Bucuresti Nord-Constanta, intrucat renuntarea la statiunile turistice nu cred ca ar aduce mari imbunatatiri in ceea ce priveste timpii de parcurs, dar nici mai multi pasageri.

Plus de asta, statiunile turistice din Valea Prahovei sunt vizitate de foarte multi turisti in special straini si care oricum prefera trenul (pe nemti, cehi, polonezi, austrieci, francezi, e greu sa-i duci cu duba), faptul ca ar exista un tren direct dintr-o statiune sau din Brasov si care renunta la opriri de genul Medgidia, Cernavoda, Fetesti, Ciulnita, Lehliu (1580!), Campina, Busteni si tot ar fi un pas inainte.

Ar fi sa zicem cca 2h20' Brasov-Bucuresti Nord (dar sa rezolve problemele pe m1000!) plus o stationare de maxim 15' in Nord iar apoi 1h55' Bucuresti-Constanta, deci cel mult 4h30' Brasov-Constanta, mult mai bine decat 5h30' ,adica cat va face 1580 din 15.09.2014...
(19-08-2014, 14:05 )zofei.2006 a scris:
(19-08-2014, 09:32 )forumtrenuri.com a scris: La capitolul minusuri notam in continuare lipsa cadentarii, desi mai mult de 98% din linie este reabilitata... Apoi trenurile non-stop puteau sa le aduca si ei la un 1h55' indiferent de directie... In continuare nu avem trenuri cu opriri si in Bucuresti Baneasa desi de-acolo poti lua un taxi direct la aeroport...

IR1580 desi a fost impins sa plece la 05.40 fata de 05.30, din punctul meu de vedere este programat prea devreme, nu ai cum sa ajungi fara taxi in gara la acea ora. Deci se putea scurta stationarea aia imensa de 30' din Bucuresti Nord, astfel incat 1580 sa plece la 06.00 era mult mai bine. Iar intervalul 05.40 pana la urmatorul tren de la 08.40 lasa liber dubarilor mai ales ca multi dintre calatori nu se scoala asa devreme, de multe ori am vazut 1580-ul circuland la 20-30% din capacitate, deci nu e bine deloc cum sunt programate dimineata... In schimb IR 1580 cu plecare la ora 06.00 si un expres de 160km/h fara oprire in jur de 07.00 (poate sa fie si mai devreme) ar fi fost perfect !

IR pe M 800 cadentat in extrasezon nu ai nevoie, poate cel mult niste RE si potolirea faunei de pe trenurile din Obor.

Iar cu Bucuresti Baneasa sa dovedit ca nu e rentabila sa pui trenuri sa iti opreasca acolo din moment ce poti ajunge mult mai repede la Bucuresti Nord, chiar nu ai nevoie. Toate trenurie care iti vin din tara in Gara de Nord iti ajung nu la Baneasa, ce mai nou opresc IR in Chitila desi ca volum de calatori e superior Garii Baneasa .

Pai vrei la Otopeni folosesti IR de Galati sau R de Urziceni cele formate din sageata desigur, pe care ar fi trebuit duse pana in Aeroport ca infrastructura exista ci doar trebuie crescuta viteza si construit un terminal, la taxi nu stii peste cine dai si sa vezi ce iti umfla costul calatoriei de nu te vezi.

Dupa ora 22 poti ajunge oricand in Bucuresti Nord folosind in continuarea RATB-ul datorita linilor de noapte N 117 sau N 118 amandoua venind dispre Piata Uniri.

Zofei, trenurile cadentate nu se introduc pe sezoane, mai informeaza-te ce este acela un orar cadentat si ce beneficii aduce el ! Cadentare se poate face si la o ora, si la doua dar si la trei, foarte important este ca trenurile sa plece la acelasi minut din toate statiile de parcurs in fiecare zi, pentru ca asa se fidelizeaza calatorul !

Legat de cursele de noapte: eu nu ma refeream la RATB, ci la RATC-ul din Constanta. (frază modificată de moderator)

Pentru ca IR 1580 este un tren care pleaca din Constanta dimineata la 05.40, adica atunci cand RATC nu merge sau doar ce s-a urnit, si nu unul care ajunge noaptea in Bucuresti.
Greseala mea ca nu m-am uitat mai atent la numarul trenului.

Iar cu candentele ai dreptate, oricum pe Constanta ai nevoie de mai multe trenuri regio pentru navetisti ca pana la urma cu aia iti scoti bani iarna .

Inca o data iti cer sa imi arati ce e neregula la prezentarile la : 21-47 a Softransului, la Hyperion. la 20-47 al BDZ si pentru locomotivele cu aburi 230.000 ?
Railway is my way!
zofei.2006 si forumtrenuri.com: cu tot respectul, vă rog incă o dată să vă abțineți de la comentarii și atacuri personale. Nu are importanță cine începe, pur și simplu posturile vor fi șterse.
În postările de mai sus am intervenit eu și am eliminat comentariile inutile, dar asta nu pot face la infinit.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
E frumos in Delta toamna, dar cand te uiti ce conexiuni exista cu Bucurestiul te-apuca groaza...

Uite una aici din punctul meu de vedere inexistenta, sau cum se trimite calatorul direct la autobuz:

R 13656 Tulcea Oras Medgidia 16:30 19:45
IR 1821 Medgidia - Bucuresti Nord 21:04 23:11

Pauza de 1 ora si 19' la mici si bere in Medgidia mi se pare enorm , ca sa nu mai zic de cele 3h15' de la Tulcea la Medgidia...

Cu tot respectul, dar aici pe sectia asta Tulcea Oras -Medgidia un privat care sa puna automotoare la un interval de minim 2 ore ar fi mai indicat, si daca se poate sa si ajunga cu 15' inainte de trenurile CFR Bucuresti - Constanta si retur sau diverse trenuri regio de pe m800 care sa faca legatura cu Constanta si alte localitati.

Avand in vedere potentialul scazut de calatori ,,bastinasi'', pe linia asta ar trebui sa se puna mai mult accentul turistic prin realizarea unor trasee tematice care sa includa si un parcurs cu trenul. Pacat sa ai o astfel de minunatie de linie care leaga tot ce are mai frumos Dobrogea, trece pe langa sau leaga zone absolut unice gen Jurilovca, Babadag, si nimeni cu autoritate din zona sa nu spuna un cuvant.

Pacat ca nu am auzit vreo dorinta de implicare din partea Consiliilor Judetene Tulcea si Constanta, pentru ca din punctul meu de vedere linia are un potential turistic regional ridicat, aici nu trebuie mari investitii gen dublare sau electrificare ci punerea ei la punct si la vitezele initiale de circulatie pe traseul actual, modernizarea haltelor si statiilor si includerea liniei in trasee tematice diverse, pornind de la banalele bike trails si pana la turistii veniti in croaziera la Marea Neagra care pot calatori in acest fel pana la un anumit punct de interes, unde de exemplu ar servi masa si ar vizita localitatea sau zona respectiva.

Genul acesta de excursii se afla in pachetul turistic al oricarei companii serioase, de ce nu ar fi un ,,must'' un drum cu un tren special pe aceasta linie, iar calatoria legata de o vizita de cateva ore la Jurilovca pentru a savura cea mai buna ciorba de peste din Dobrogea, plus un drum cu vaporul la Gura Portitei, cetatea Histria sau pur si simplu o plimbare cu bicicleta in padurea Ciucurova sau Babadag ? Just think about it !

Lucrurile simple sunt chiar in fata noastra, trebuie doar sa miscam ceva...
Avem o stire in premiera si exclusivitate pentru forumul Construim Romania, parvenita pe cale oficiala de la compania CFRCalatori !!!

Din data de 15 septembrie 2014 viteza maxima de circulatie a tuturor trenurilor interregio de pe linia Bucuresti-Constanta va fi ridicata de la 140km/h la 150km/h !

In aceste conditii va exista un numar de minute ramase suficient de mare pentru a acoperi eventualele intarzieri datorate pe viitor lucrarilor la podurile dunarene sau alte probleme ce pot aparea. Oricum, o surpriza placuta zic eu. Trenurile fara opriri, deja celebrele 1986/1987/1988/1989, vor circula in continuare cu viteza maxima de 160km/h...

Aici http://forum.construim-romania.ro/showth...09#pid5109 veti gasi un subiect dedicat in totalitate trenurilor cu viteza maxima de 150km/h care vor fi introduse in circulatie comerciala de catre CFRCalatori incepand cu data de 15 septembrie 2014.

De asemenea raspunsul CFR Calatori cu privire la propunerea personala pe care am inaintat-o, si care consta in reducerea timpului efectiv de circulatie a perechii de trenuri 1580/1589, va fi analizata si luata in discutie pana la definitivarea noului mers.

Daca va aduceti aminte, aici am propus ridicarea vitezei maxime de circulatie la 160km/h fata de 140km/h in prezent, si limitarea numarului de opriri la 3 fata de 5 , concomitent cu reducerea stationarii in gara de Nord la maximum 15', astfel incat o calatorie cu trenul interregio Constanta -Brasov si retur sa nu dureze mai mult de 5 ore !

Nu in ultimul rand, va fi analizata propunerea cu privire la infiintarea unui nou rang de tren si anume IRE (interregio expres) pentru a diferentia trenurile interregio normale de cele care circula cu viteza maxima de 160km/h si viteza comerciala de minim 105 km/h...
La cererea userului „forumtrenuri” am intocmit mersul trenurilor pentru tabela 800, valabil in perioada 15.09 - 13.12.2014
[Imagine: Page_1_800_01_15_SEP_2014_1.jpg] [Imagine: Page_1_800_01_15_SEP_2014_2.jpg]

[Imagine: Page_1_800_02_SEP_2014_1.jpg] [Imagine: Page_1_800_02_SEP_2014_2.jpg]
Multumim IonutCFR2009!


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 3 Vizitator(i)