Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 3 Voturi - 5 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mersul trenurilor 2013-2014 la CFR Calatori
#21
Si cand te gandesti ca inca e loc de scadere avand in vedere ca se circula cu restrictii pe podurile dunarene iar pe tronsonul Baneasa-Nord se circula mai incet ca acum 3 ani...

In alta ordine de idei si astazi IR 1983 care circula fara opriri intermediare a inregistrat un timp de doar 2h10' ajungand cu 15' timpuriu.

Baiazid, ce informatii ai despre ridicarea vitezelor mmaxime la 160km/h, crezi ca este posibil ca acest lucru sa se intample chiar in aceasta vara?
#22
(15-06-2014, 11:13 )forumtrenuri.com a scris: In alta ordine de idei si astazi IR 1983 care circula fara opriri intermediare a inregistrat un timp de doar 2h10' ajungand cu 15' timpuriu.

Si asta la 140 km/h...

(15-06-2014, 11:13 )forumtrenuri.com a scris: Baiazid, ce informatii ai despre ridicarea vitezelor mmaxime la 160km/h, crezi ca este posibil ca acest lucru sa se intample chiar in aceasta vara?

Da, exista si posibilitatea si intentia. Dar mai sunt inca niste chestiuni de reglementat. Dirijarea trenurilor este una dintre ele, pentru ca se pare ca nu toti inteleg ca in fata unui tren de 140 - 160 linia trebuie sa fie libera de trenuri mai lente pe multi kilometri inainte.

Oricum, este clar ca, chiar si fara ridicarea restrictiilor pe podurile Dunarene, daca s-ar respecta rangul trenului de calatori, s-ar intra lejer sub 2h ca timp de mers pe Bucuresti Nord - Constanta.

Cat priveste podurile Dunarene, este posibil ca in 3-4 luni sa inceapa reabilitarea podurilor vechi (Saligny) pentru a putea incepe inchiderea cate unui fir pe podurile noi, pentru a se face reabilitarea. Am aflat recent cu placuta surprindere ca cele doua poduri vechi de peste Dunare, la nivel structural, sunt intretinute la zi, la fel ca si podurile noi. Singura problema a podurilor vechi este calea ferata.
#23
IR 1980 se indreapta in mare viteza spre Bucuresti ,se pare ca vom asista la cel mai bun timp intre Constanta dupa aproape 20 de ani, si anume 2 ore.

Interesant este faptul ca pe portiunea de mare viteza Fetesti-Lehliu 76km s-a mers brici inregistrandu-se o medie de 138 km/h, timpul de mers fiind de doar 33 de minute.
#24
Da, a reusit aproape 2 ore, mai precis 2:03.

[Imagine: o2b43Ac.jpg]

Este cel mai bun timp cunoscut de mine la modul credibil. Personal am mai circulat in 1987 sau 1988 cu un tren fara oprire si am facut 2:05 (tot de la Cta spre Bucuresti), trenul avand la vremea respectiva ca. 2:20-2:23 in grafic. La vremea respectiva podurile dunarene erau proaspat deschise si se trecea pe ele cu 120 km/h.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#25
Nu imi aduc aminte de anii 80' dar am vazut cateva carti cu mersul trenurilor pe M800 si era cam jale pe-atunci, cand se faceau 35' Constanta -Medgidia, cand se strica ciorba dupa Lehliu, posibil insa sa fi fost un an in care au circulat mai bine si n-au fost trecute corespunzator si in carte.. Insa dupa revolutie prin 94' sau 95' am circulat cu mai multe trenuri care aveau trecute pe bilet un timp de 2h10' si care ajungeau mai intotdeauna mai devreme cu cateva minute adica aproape de 2 ore, 2 imi pare rau ca nu am mai pastrat bilete, erau senzatie daca le puneam pe forum. Cred ca atunci a fost cam singura perioada cand se mergea bine cam pe toate tronsoanele, de aceea se scoteau timpii astia !

Vancouver, chiar s-a circulat cu 120 pe poduri, eu stiam ceva de maxim 100?

P.S. Eu cred ca se va trece si sub pragul de 2ore intre Bucuresti si Constanta cat de curand chiar daca doar real pe Infofer.

Si inca ceva, cineva a fost in acest tren IR 1980 si si-a notat timpii de parcurs de trecere prin unele statii . Iata timpii:

Constanta 15.35
Palas 15.41
Basarabi 15.47
Dorobantu 15.52
Fetesti 16.26
Jegalia 16.34
Perisoru 16.37
Ciulnita 16.42
Dragos Voda 16.48
Dor Marunt 16.56
Lehliu 16.59
Sarulesti 17.06
Pasarea 17.19
Bucuresti Baneasa 17.27
Pajura 17.29
Bucuresti Nord 17.38

De evidentiat faptul ca pe tronsonul nostru de mare viteza, ca sa-i spun asa ceva in lipsa unuia real, trenul a realizat o medie de viteza de 136 km/h pe cei 139km dintre Fetesti si Bucuresti Baneasa ceea ce este putin spus notabil mai ales ca vorbim de o viteza maxima de doar 140 km/h deci va dati seama ca a mers snur pe aceasta portiune !
#26
(16-06-2014, 09:33 )forumtrenuri.com a scris: Vancouver, chiar s-a circulat cu 120 pe poduri, eu stiam ceva de maxim 100?

Nu pot sa spun daca 120 sau 100, dar se trecea cu viteza (in Cernavoda Pod nu se simtea ca linia este extrem de inclinata in acea curba). Ce stiu este ca podurile au fost concepute in proiect pentru 120. Oare sa nu fi circulat niciodata cu viteza proiectata?
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#27
Greu de spus. Cel mai bun timp pe care l-am gasit intre Fetesti si Cernavoda Pod a fost de 14' pentru cei 20 km pentru tren cu opriri in ambele statii... Asta vine o medie de viteza de 85 km/h. Pe atunci tronsonul Fetesti Cernavoda Pod era maxim 120 km/h in livrete dar nu se atingea foarte mult viteza respectiva.
#28
Cel mai imortant mi se pare ca un timp de sub 2 ore pentru trenurile directe Bucuresti - Constanta este absolut posibil in conditiile de azi. Imbunatatirile ulterioare nu vor face decat sa reduca timpii. Iar un timp sub doua ore este unul cu care transportul rutier (autocare, microbuze etc.) pur si simplu nu poate concura. Mai ales ca politica de tarife a CFR Calatori a inceput sa se mai flexibilizeze si sa tina cont de concurenta rutiera. De exemplu toate trenurile au ramas si vor ramane la rang de IR.

Reabilitarea podurilor noi se va face sub trafic. Respectiv se va inchide doar cate un fir, pastrandu-se activ cel alaturat. Asta va insemna ca, utilizand podurile Saligny, calea va ramane dubla si la traversarea Dunarii. Adica in principiu se va putea face reabilitarea fara a reduce timpii de mers pe perioada santierului.
#29
Baiazid, crezi ca ar fi CFRCalatori capabila sa programeze trenuri interregio cu 160 km/h ? Eu stiu ca trenurile intercity nu sunt subventionate dar linia parca merita mai mult, vorbind in principal de confort dar si de imagine.

Pe de alta parte am putea fi mandri ca in Romania vor exista viteze medii de peste 120km/h pentru rangul interregio...
#30
Da, asta e intentia.


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 2 Vizitator(i)