Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Studiu HSR vancouver 2011
#1
In anul 2011 am vrut sa vad daca este posibil HSR in România, in cat timp se poate face o retea la costuri rezonabile si in cat timp se va ajunge in cele mai importante orase din România. Iata ce a iesit:

[Imagine: studiu%20HSR%202060%20pagina%201.jpg]

[Imagine: studiu%20HSR%202060%20pagina%202.jpg]

[Imagine: studiu%20HSR%202060%20pagina%203.jpg]

[Imagine: studiu%20HSR%202060%20pagina%204.jpg]

[Imagine: studiu%20HSR%202060%20pagina%205.jpg]

[Imagine: studiu%20HSR%202060%20pagina%206.jpg]

[Imagine: studiu%20HSR%202060%20pagina%207.jpg]

[Imagine: studiu%20HSR%202060%20pagina%208.jpg]

[Imagine: studiu%20HSR%202060%20pagina%209.jpg]

[Imagine: studiu%20HSR%202060%20pagina%2010.jpg]

Planurile de dezvoltare:

[Imagine: HSR_etapa1explic.jpg]

[Imagine: HSR_etapa2explic.jpg]

[Imagine: HSR_etapa3explic.jpg]

[Imagine: HSR_etapa4explic.jpg]

[Imagine: HSR_etapa5explic.jpg]

[Imagine: HSR_etapa6explic.jpg]

[Imagine: HSR_etapa7explic.jpg]

Plan anul 2060, inclusiv liniile conventionale de 160 km/h:
[Imagine: HSR_etapa8_legaturi160kmh_explic.jpg]

Plan anul 2060, inclusiv liniile conventionale de 160 km/h si cele de 120 km/h:
[Imagine: HSR_ev9_linii_legatura_120kmh.jpg]

-----------------------------------------------------------------------

Plan de dezvoltare dupa 2060 (pana in 2080)
[Imagine: HSR_ev10_extindere_retea_HSR_dupa_2060.jpg]




[Imagine: HSR%202060%20mersul%20trenurilor%20BV-TM%20pag1.jpg]

[Imagine: HSR%202060%20mersul%20trenurilor%20BV-TM%20pag2.jpg]

[Imagine: HSR%202060%20mersul%20trenurilor%20BV-TM%20pag3.jpg]

[Imagine: HSR%202060%20mersul%20trenurilor%20BV-TM%20pag4.jpg]

[Imagine: HSR%202060%20mersul%20trenurilor%20BV-TM...20ver2.jpg]

[Imagine: HSR%202060%20mersul%20trenurilor%20BV-TM%20pag6.jpg]
#2
@vancouver, in primul rand Applause pentru efort si dedicare. Nu sunt intrutotul de acord cu planul tau, dar trebuie sa apreciez in primul rand amploarea studiului.

Voi reveni cu observatiile.
#3
Mai om o mica mentiune la studiu: la final, dupa ce am facut mersul trenurilor, mi-am dat seama ca nu am trimis nici macar un singur tren pe varianta de ocolire Sibiu. Nici nu e posibil, pentru ca se complica f. mult lucrurile si nu mai pot pleca in cadenta de 1 tren la 5 minute din Brasov spre Timisoara (si invers).

De aceea acea ocolire poate fi facuta, dar strict ca rezerva in caz de probleme in garile Sibiu sau Aeroport Sibiu. Ca atare poate fi facuta la standard 120 km/h (in loc de 300km/h) si facuta accesibila si marfarelor. Astfel se reduc costurile in etapa 2 cu ca. 100.000.000 €. (3,1 miliarde in loc 3,2 miliarde).
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#4
@vancouver, nu am acum timp de observatii pe larg, dar cu ce anume nu sunt de acord in planul tau:

1. Cotinui sa nu inteleg motivatia de a plati costul urias al punerii Brasovului pe ruta Bucuresti - Budapesta. Nu am nimic impotriva liniei Sibiu - Brasov, pentru a fi si Brasovul racordat la retea. Dar nu inteleg costul de miliarde de EUR pentru a subtraversa Carpatii pe Valea Prahovei.

2. Oricat de bine ar arata ca legaturi directe harta ta, nu inteleg nici justificarea costului la fel de mare pentru o trecere a Carpatilor Brasov - Moldova. O singura trecere peste Carpati pe Valea Oltului este mai ieftina decat oricare dintre ele, iar in campie se pot face toate legaturile cu eficienta aproape similara. Un ocol de 150 km la 300 km/h este acoperit in 30'!! Dar costa cu aproape 10 miliarde de EUR mai putin! Merita 10 miliarde EUR pentru 30' castigate pe ruta Sibiu - Bacau?

3. Orizontul de timp pana in 2060 e foarte lung. Adica presupui o crestere economica a Romaniei mult mai lenta decat se va intampla. Romania va evolua spectaculos in urmatorii 25-30 de ani, asa cum au facut-o si tarile occidentale dupa anii '60. In plus centrul de greutate al finantarilor UE se va muta pe reteaua HSR, care este urmatorul mare proiect al Uniunii. Deci dupa 2020 reteaua HSR va lua viteza, asa cum anii 2000 au fost anii in care a luat viteza constructia de autostrazi.
#5
Ma uit pe o harta si observ ce bine s-ar trage o linie Brasov - Bacau -Iasi - Chisinau- Ucraina pentru o linie ulterioara de mare viteza. Eu nu vad o solutie mai buna pentru o continuare ulterioara a HSL dinspre est pe teritoriul Romaniei, se leaga si capitala iar o eventuala linie via Buzau care nu ar deservi orase importante si oricum unde se va face upgrade la 200km/h pentru actuala linie, iese in mod fericit din calcul.

In concluzie o varianta de ruta Bucuresti-Brasov ar tine loc de doua variante de linie de mare viteza , una din Bucuresti via Buzau nefezabila din start. E drept ca exista costuri mari intre Brasov si Bacau dar mai dreapta linie de mare viteza si care sa serveasca si intereselor interne ale Romaniei nu cred ca exista.

(07-10-2013, 09:35 )Baiazid a scris: 3. Orizontul de timp pana in 2060 e foarte lung. Adica presupui o crestere economica a Romaniei mult mai lenta decat se va intampla. Romania va evolua spectaculos in urmatorii 25-30 de ani, asa cum au facut-o si tarile occidentale dupa anii '60. In plus centrul de greutate al finantarilor UE se va muta pe reteaua HSR, care este urmatorul mare proiect al Uniunii. Deci dupa 2020 reteaua HSR va lua viteza, asa cum anii 2000 au fost anii in care a luat viteza constructia de autostrazi.

Nu, tarile occidentale nu au evoluat spectaculos dupa anii 60' ci dupa anii 90' iar noi suntem din pacate inca in anii 50' din multe puncte de vedere. Iar asta daca vorbim de tarile cele mai dezvoltate cu care tot incercam inutil sa ne comparam de parca suntem Becali si vrem sa castigam vreodata Liga Campionilor.

Pai si daca UE tot incepe sa finanteze linii de mare viteza, cu ce te mai deeranjeaza pe tine personal includerea Brasovului in prima ruta de mare viteza si legarea acestuia de Moldova/Ucraina via Brasov ? Planurile, rutele, hartile se fac din timp pentru urmatorii 50 de ani tinand cont de toate conexiuile europene dar si de interesele Romaniei, timp in care si Moldova/Ucraina vor intra cu siguranta in UE.
#6
(07-10-2013, 09:35 )Baiazid a scris: @vancouver, nu am acum timp de observatii pe larg, dar cu ce anume nu sunt de acord in planul tau:

1. Cotinui sa nu inteleg motivatia de a plati costul urias al punerii Brasovului pe ruta Bucuresti - Budapesta. Nu am nimic impotriva liniei Sibiu - Brasov, pentru a fi si Brasovul racordat la retea. Dar nu inteleg costul de miliarde de EUR pentru a subtraversa Carpatii pe Valea Prahovei.

2. Oricat de bine ar arata ca legaturi directe harta ta, nu inteleg nici justificarea costului la fel de mare pentru o trecere a Carpatilor Brasov - Moldova. O singura trecere peste Carpati pe Valea Oltului este mai ieftina decat oricare dintre ele, iar in campie se pot face toate legaturile cu eficienta aproape similara. Un ocol de 150 km la 300 km/h este acoperit in 30'!! Dar costa cu aproape 10 miliarde de EUR mai putin! Merita 10 miliarde EUR pentru 30' castigate pe ruta Sibiu - Bacau?

3. Orizontul de timp pana in 2060 e foarte lung. Adica presupui o crestere economica a Romaniei mult mai lenta decat se va intampla. Romania va evolua spectaculos in urmatorii 25-30 de ani, asa cum au facut-o si tarile occidentale dupa anii '60. In plus centrul de greutate al finantarilor UE se va muta pe reteaua HSR, care este urmatorul mare proiect al Uniunii. Deci dupa 2020 reteaua HSR va lua viteza, asa cum anii 2000 au fost anii in care a luat viteza constructia de autostrazi.

1. Nu insist. Este varianta propusa de mine. Daca o alta varianta e mai buna sau are raportul utilitate / cost mai bun, sunt deschis.
Motivul principal este ca - dupa parerea mea, traversarea Mizil - Brasov NU VA FI MAI SCUMPA, ci poate chiar mai ieftina, fara de traversarea PITESTI - SIBIU. In primul rând ca tu vorbesti de VALEA Oltului. Dar HSR-ul va trece printr-un tunel continuu de la Curtea de Arges la Talmaciu, cu rarisime iesiri pe poduri sau viaducte (lucru preferabil atat pentru a limita efectele climei, cat si din motive de siguranta, resp. o deraiere in tunel e preferabila unei deraieri pe un pod sau pe un rambleu inalt). Pe cand pe varianta prin Muntii Siriului, in primul rand ca acestia sunt mai putin inalti fata de Fagaras sau Retezat, plus ca dupa calculele mele tunelul cel mai lung va fi de numai 22-25 km, plus inca 2 tuneluri de 12-15 km. Ori intre Curtea de Arges si Talmaciu sunt 70 km si minim 55-60 vor fi in tunel.

Gandeste-te doar ca pe linii precum Wiena-Linz, unde sunt dealuri gen Transilvania, aproape 50% din traseu e prin tunel, la fel pe Bologna-Florenza, din 78km ca. 71,8 sunt in tuneluri. Pai ce mari munti ai intre Bologna si Florenza, de este tot traseul subteran? Mentionez ca - din cate stiu - reteaua italiana de HSR este utilizata noaptea si de marfare.

Asadar costurile unui HSR sunt aproape identince in zonele de deal si munte, pentru ca practic 50-80% din traseu este subteran.

Un al 2-lea motiv: in planul meu prima linie HSR va fi Brașov-Sibiu, semnificativ mai ieftina decât București - Sibiu. In acel moment, cu ajutorul liniei reabilitate la 120-160 km/h Bucuresti-Brasov se va crea o legatura de calitate bunicica Bucuresti-BV-SB, adica inca din anul 2030. In varianta plecarii la drum pe ruta Buc-Pitesti-SB, investitia necesara e aprox. tripla, pentru a ajunge la o legatura buna Sibiu-Bucuresti, dar lipseste fata de planul meu legatura SB-BV. Apoi in etapele 2-3 se extinde linia in continuare spre vest. In 2039 cu linia HSR BV-SB-Deva-TM avem deja o coloana vertebrala si in continuare, prin linia conventionala Buc-PL-BV o buna legatura si cu Bucurestiul.

Sigur, in 2039, cu linia HSR Brasov-SB-TM gata, ne putem pune intrebarea cum facem legatura cu Bucurestiul: de la Sibiu spre Pitesti sau de la Brasov spre Mizil (cu bataie la o ramura spre Constanta mai tarziu). Eu zic ca va fi mai IEFTIN cum am desenat eu.

Alte 2 avantaj al liniei Bucuresti-Brasov pe langa Mizil:
- iesirea din Bucuresti se face spre nord-est, adica EXACT spre aeroportul Otopeni, care astfel intra NATURAL in traseu. In varianta spre Pitesti, aeroportul Otopeni nu se mai afla pe drum, ci trebuie facuta INCA O LINIE spre aeroport, ceea ce creste pretul
- la Mizill se poate face o legatura cu linia conventionala. Astfel trenurile conventionale spre Moldova de tip IC vor putea utiliza deja aceasta scurtatura si mergand cu 200 km/h pe linia HS ajung in Buzau in 45 minute (sau 55 minute cu oprire la Aeroportul Otopeni), ceva de vis acum. Ulterior sectorul pana la Mizil va face parte din HSR spre Bacau/Iasi. E adevarat, ca si in varianta Pitesti-SB, pana la Pitesti linia poate fi folosita pentru legatura viitoare cu Craiova.
- in varianta Buc-Pitesti-SB trebuie, chiar daca se face si linia SB-BV, pentru legatura Bucuresti-Brasov trebuie sa plece alta garnitura de tren, decat cea spre Timisoara-Budapesta. Cu un grad de ocupare mic - posibil sa se faca doar 2-3 perechi de trenuri pe zi, + 2-3 variante cu schimbare la Sibiu - timp ca. 2 ore. Ori, cu legatura buna conventionala pe Valea Prahovei tot 2 ore se vor face, dar la un pret mult mai mic. Practic nimeni nu o sa mearga cu HST de la Bucuresti la BV, via Brasov. Linia SB-BV va avea o incarcare f. mica.

Iti garantez ca in realitate, daca se face linia HSR Buc-Pitesti-Sibiu, atunci NICIODATA NU SE VA FACE SI O LINIE HSR Sibiu-Brasov. Se va face cel mult o linie conventionala moderna, apta de 160km/h sa zicem pe 70% din traseu, si in rest 100-120 km/h.


2. Nu insist cu acea legatura. Cu trecerea Brasov-Buzau, legatura cu Moldova e rezolvata, asa cum spui, cu un ocol de 30 de minute.

3. Prefer sa ai dreptate si sa ne dezvoltam mai repede. Dar sincer: nu cred.

Si inca una: stiai ca recordul pe HSR in Italia, de 362 km/h, este obtinut intr-un tunel? E vorba de aceeasi linie Bologna-Florenta, cu cei 72km din 78 in tunele: "Bei einer Testfahrt am 3. Februar 2009 stellte eine ETR-500-Einheit einen italienischen Geschwindigkeitsrekord auf Schienen auf. Der Zug erreichte im Tunnel unter dem Monte Bibele eine Geschwindigkeit von 362 km/h.[3][4]".
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#7
(07-10-2013, 23:52 )vancouver a scris: Un al 2-lea motiv: in planul meu prima linie HSR va fi Brașov-Sibiu, semnificativ mai ieftina decât București - Sibiu.
Eu inteleg ca trebuie legata tara de restul UE, insa eu as fi mai predispus sa se faca la inceput HSR spre Constanta, la avantaje as putea sa amintesc:
a) relieful
b) din a) => cost scazut
c) Constanta e un oras important, e poarta maritma, respectiv cred ca linia ar fi mai folosita spre ex de comercianti ce primesc marfa prin port.
Iar dupa eu as fi facut Bucuresti - Ploiesti + legatura cu aerogara, si asa mai departe spre Ungaria
#8
(01-01-2014, 18:18 )ADY881 a scris:
(07-10-2013, 23:52 )vancouver a scris: Un al 2-lea motiv: in planul meu prima linie HSR va fi Brașov-Sibiu, semnificativ mai ieftina decât București - Sibiu.
Eu inteleg ca trebuie legata tara de restul UE, insa eu as fi mai predispus sa se faca la inceput HSR spre Constanta, la avantaje as putea sa amintesc:
a) relieful
b) din a) => cost scazut
c) Constanta e un oras important, e poarta maritma, respectiv cred ca linia ar fi mai folosita spre ex de comercianti ce primesc marfa prin port.
Iar dupa eu as fi facut Bucuresti - Ploiesti + legatura cu aerogara, si asa mai departe spre Ungaria

Stii, e extrem de neplacut sa stau, sa gandesc un studiu complet, SA REZULTE CLAR că linia spre Constanta nu este prioritara nici macar inaintea liniei spre Bacau, că este logic să se facă INTAI LINIILE PRIN CEL MAI DIFICIL RELIEF, etc... si vine cineva și o trozneste pur si simplu: eu cred ca e mai bine sa facem Bucuresti - Constanta .... bash bash.

Sper că mă înțelegi că sunt așa de enervat de o astfel de atitudine superficială, încât n-am nici un chef să răspund argumentat. Dacă aș face-o ar trebuie să reiau jumătate din studiu. Spun doar concluzia mea sinceră: A începe cu linia București - Constanța ar fi o mare greșeală.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#9
(01-01-2014, 21:25 )vancouver a scris:
(01-01-2014, 18:18 )ADY881 a scris:
(07-10-2013, 23:52 )vancouver a scris: Un al 2-lea motiv: in planul meu prima linie HSR va fi Brașov-Sibiu, semnificativ mai ieftina decât București - Sibiu.
Eu inteleg ca trebuie legata tara de restul UE, insa eu as fi mai predispus sa se faca la inceput HSR spre Constanta, la avantaje as putea sa amintesc:
a) relieful
b) din a) => cost scazut
c) Constanta e un oras important, e poarta maritma, respectiv cred ca linia ar fi mai folosita spre ex de comercianti ce primesc marfa prin port.
Iar dupa eu as fi facut Bucuresti - Ploiesti + legatura cu aerogara, si asa mai departe spre Ungaria

Stii, e extrem de neplacut sa stau, sa gandesc un studiu complet, SA REZULTE CLAR că linia spre Constanta nu este prioritara nici macar inaintea liniei spre Bacau, că este logic să se facă INTAI LINIILE PRIN CEL MAI DIFICIL RELIEF, etc... si vine cineva și o trozneste pur si simplu: eu cred ca e mai bine sa facem Bucuresti - Constanta .... bash bash.

Sper că mă înțelegi că sunt așa de enervat de o astfel de atitudine superficială, încât n-am nici un chef să răspund argumentat. Dacă aș face-o ar trebuie să reiau jumătate din studiu. Spun doar concluzia mea sinceră: A începe cu linia București - Constanța ar fi o mare greșeală.

Nu inteleg motivul supararii tale, nu sunt din domeniu si nu am cum sa gandesc ca tine. Daca vorbim de principiul"INTAI LINIILE PRIN CEL MAI DIFICIL RELIEF", relieful intre Brasov-Sibiu este destul de ok(cu exceptia unui lant destul de mic), daca vrei ceva dificil tronsonul intre Brasov si Ploiesti e cel mai...
Insa eu pornesc din considerente mai pragmatice:
Cati oameni fac atat de des drumul asta intre Sibiu si Brasov? Aidca exista navetisti intre aceste 2 orase?
De ce de HSR trebuie sa beneficieze niste orase de rangul 2?
Am facut un mic excurs in istorie referitor la cum au inceput alte tari sa faca HSR si am descoperit ca toate tarile ce astazi au HSR (cu eceptia Germaniei) au pronit caile sale din capitala si presupun ca toti au pornit de la urmatoarele principii:
a) Capitala atrage cel mai mare numar de navetisti(care sunt potentiali utilizatori zilnici)
b) In capitala e mai mare nivelul de salarizare => mai multi pe distante mai lungi si-ar permite sa calatoreasca cu trenul
c) In capitala sunt toate organele adiminstrative a tarii (iarasi avem calatori in +)
d) In capitala avem cele mai multe universitati
Si asa se poate continua pana la infinit .
Ma indoiesc ca vreodata traficul intre Bacau si Brasov ar putea macar sa fie echivalent cu traficul intre Bucresti si Constanta.
PS Germania e diferita din cauza ca e de fapt o federatie formata din mai multe tari mici, care au capitalele sale destul de uniform dezvoltate, din aceasta cauza la ei nu a fost vital sa se porneasca cu HSR din Berlin, iar noi daca vrem sa nu transportam aer in primele noastre trenuri rapide ar fi bine sa evitam ruta propusa de tine.
#10
Cum poți să-ți imaginezi ca linia Brasov-Sibiu este destinata exclusiv locuitorilor care merg de la Brasov la Sibiu sau invers. Alooo. bash

Brasov - Sibiu se afla intre Bucuresti si Budapesta si in cel mai central loc posibil din România. Constanta e un punct terminus. Pe linia B-CT vor circula EXCLUSIV oameni care merg de la Bucuresti la Constanta si invers. Pe Brasov-Sibiu e cu totul altceva.

Numai că între Bucuresti si Constanta exista deja o linie care, ingrijită adecvat, permite timpi de 1:45. O linie noua de 300 km/h va permite 1:15 daca nu se face si o noua gară speciala in Bucuresti, cu intrare speciala. Plus garnituri speciale. Ca atare va fi si pretul biletelor. Cati crezi ca vor plati dublu ca sa ajunga de la Bucuresti la Constanta in 1:00 in loc de 2:00 ??? CÂTE TRENURI HSR ÎȚI IMAGINEZI CĂ VOR CIRCULA ZILNIC ȘI VOR FI PLINE? Ține cont că există o autostradă excelentă și oamenii de afaceri o vor prefera, ca să aibe mobilitate în celălalt oraș. Ține cont că o parte din Constănțeni merg la București ca să ajungă la aeroport, care nu e legat cu trenul de București - de aceea nu vor lua trenul. Pe ruta București - Arad - Budapesta sau Bucuresti - Cluj - Oradea, daca se face Brasov-Sibiu si ulterior Sibiu - Deva (in total la fel de multi km ca si pe Bucuresti - Constanta), se face o economie de 3 ore. Se va ajunge la ca. 5 ore Bucuresti-Arad. Asta bate autostrada si revolutioneaza utilizarea trenului in România. De fapt orice legatura vest - est se reduce cu 2-3 ore prin realizarea BV-SB-Deva. Discutam de un bazin de 10 milioane de clienți pentru care linia Deva-Sibiu-BV este utila, si nu 3-4 milioane, asa cum ar fi la Bucuresti-Constanta.

Cand am spus cea mai dificila zona, m-am referit la cea care acum este parcursa cel mai dificil de trenuri. Sibiu-Brasov dureaza acum 3 ore si se poate scurta la 30 minute. E o diferenta de 600%. Pe Bucuresti-Constanta se va ajunge la o diferenta de max. 200-250%.

In momentul in care se face Bucuresti - Constanta, trebuie facuta si noua gara Bucuresti HSR. Asta arunca costurile in aer. Daca nu se face, atunci calatoria va dura peste 1:15, datorita intrarii pe liniile conventionale. Dacă se fac gări speciale la Bucuresti și Constanța, se poate ajunge la 0:55 - 1:00, dar mai ales gara din Bucuresti inseamna tunele multe si lungi si un cost enorm. Plus podurile Dunarene sau podul (daca se trece pe la Giurgeni-Vadu Oii). Pe de altă parte, că-i deal sau câmpie sau munte, costurile liniilor HSR sunt oricum extrem de mari. Diferentele nu sunt asa de mari, pentru ca si la campie se folosesc oteluri speciale, traverse speciale, catenara speciala, stalpi speciali, etc...


Când am o linie capabilă de 200 km/h , cum este actuala magistrala Bucuresti-Constanta (pe Bucuresti-Fetesti șina si catenara suporta 200km/h, mai trebuie semnalizari ca atare, toate trecerile la nivel inlocuite cu pasaje si desigur materialul rulant), ATUNCI ÎN NICI UN CAZ NU O DUBLEZ CU UNA LA 300 km/h. Și asta mai cu seamă nu, dacă în alte părți se merge cu 40-80 km/h și acolo o linie nouă chiar ar fi o mană cerească.


Așadar rezumăm. Avantaje Brașov-Sibiu-Simeria-Deva față de București - Constanța:
- se află în centrul României
- deservește legătura internațională București-Budapesta-Viena (orașe cu peste 2 milioane loc.)
- deservește legătura dintre sud-estul României (București, Constanța, Galați, Brăila, Prahova, Buzău, etc), cu un total de populație de 5 milioane de locuitori, și nord-vestul României (Cluj, Sibiu, Alba, Hunedoara, Arad, Bihor, Satu Mare, Baia Mare), cu un total de 5 milioane de locuitori.
- creează o legătură rapidă cu aeroportul Sibiu (de ex. pentru locuitorii din Brașov sau cei din Deva / Hunedoara)
- reduce timpul pe relația București - Budapesta cu ca. 3 ore, față de reducerea de ca. 1 oră pe București - Constanța (la o reducere de 3 ore se va justifica plata unui bilet mai scump, corespunzător clasei HSR); practic linia HSR spre Constanța va suferi de pe urma concurenței puternice a liniei convenționale și a A2.
- pe viitoarea linie HSR Buc-Cța ne putem imagina la început 8 perechi de trenuri pe zi; pe viitoarea linie HSR BV-SIBIU-Simeria-Deva ne putem imagina la început 8 perechi de trenuri spre Cluj, inca 8 spre Arad, plus încă alte 4-8 trenuri pe zi, de ex. Galati-Buzău-Brasov-Arad sau Brasov-Deva-Timisoara sau Miercurea Ciuc - BV - Arad - Budapesta sau Brasov-Simeria-Tg.Jiu-Craiova. Total 8 perechi pe linia de Constanța versus 20-24 de perechi pe linia Sibiu-Brașov
- ca orice linie ferată aflată în câmpie, linia HSR spre Constața va avea restricții de viteză pe caniculă, adică exact în sezonul estival, când este de așteptat nr. max. de călători. Se va ajunge la timpi asemănători cu ai liniilor convenționale. Asta nu va fi o bună reclamă pentru HSR și va reduce dramatic vânzările de bilete.
- în sezonul estival, linia HSR spre Constanța nu va oferi și o relație rapidă cu stațiunile, mai ales nu cu Mamaia. Oamenii cu bani care ar fi potențiali clienți, vor prefera autostrada, pentru că altfel trebuie să se înghesuie cu bagaje în taxi până la hotel și nici nu vor avea libertate de mișcare; cei cu mai puțini bani, care merg la Costinești, Mangalia, vor prefera trenul convențional.
- pentru a suplimenta eventual nr. de trenuri HSR pe București-Constanța în sezonul estival ar fi nevoie de mai multe garnituri, dar care în restul anului ar fi mai puțin utilizate (eventual ar putea merge pe căile convenționale); pe Brașov-Sibiu-Deva fluxul de călători variază mai puțin. Investițiile ar fi mai coerente.
- după cum se poate vedea din mersul trenurilor 2060 din studiul meu, pe Sibiu-Brașov vor circula 56 de perechi de trenuri pe zi. Pe București - Constanța asta poate fi doar un vis. Un maxim de 20-25 de perechi poate fi imaginat în 2060, dar numai vara. Iarna nu văd mai mult de 16-18 perechi.
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)