Aceasta este Arhiva Forumului Construim Romania.
Pentru continuarea discutiilor va asteptam pe Noul Forum Construim Romania

Punctajul Subiectului:
  • 0 Voturi - 0 medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stiri si informatii CFR Călători
#21
Incepand cu 03.12.2014 orice calator care foloseste trenurile CFR Calatori pe rutele interne poate cere despăgubiri daca trenul depaseste 60 de minute intarziere. Cu parere de rau pentru CFR Calatori sa isi mareasca bugetul pentru despăgubiri ca vor creste substantial de la acea data. Deoarece se vor aplica dispoziţiile Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 1371/2007 privind drepturile şi obligaţiile călătorilor din transportul feroviar .

Scuza lor o sa dispara din decembrie: "Serviciile naţionale de transport feroviar de călători sunt exceptate de la aplicarea dispoziţiilor din Regulamentul 1371/2007 pentru o perioadă de 5 ani. Exceptarea a fost aprobată prin H.G. nr. 1476/2009 privind stabilirea unor măsuri pentru asigurarea aplicării Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 1371/2007 privind drepturile şi obligaţiile călătorilor din transportul feroviar, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 833 din 03.12.2009."
Railway is my way!
#22
Toamna 2014: noutăți în oferta de transport
10-09-2014
CFR Călători transmite un mesaj de mulţumire, pentru încrederea arătată companiei, celor peste aproximativ 900 de mii de pasageri care au utilizat Trenurile Soarelui în acest sezon estival şi anunţă suplimentarea ofertei de transport venind în întâmpinarea cererilor pasagerilor pentru călătoriile cu trenul din toamna 2014.

NOUTĂŢI ÎN OFERTA DE TRANSPORT

Începând cu data de 15 septembrie 2014, legătura dintre București Nord și Constanța va continua să fie asigurată zilnic de 14 trenuri InterRegio (șapte pe sens), cu șase mai multe decât în perioada de extrasezon a anului trecut. Dintre acestea, patru trenuri (două pe sens) vor circula cu 160 km/h, ca și în sezonul estival, parcurgând distanţa dintre capitală şi litoral într-o oră şi 58 de minute:
·
IR 1987 Bucureşti Nord (pl.07.30) – Constanţa (sos. 09.28)
· IR 1986 Constanţa (pl. 13.00) – Bucureşti Nord (sos. 15.00)
· IR 1989 Bucureşti Nord (pl. 16.00) – Constanţa (sos. 17.58)
· IR 1988 Constanţa (pl. 19.10) – Bucureşti Nord (sos. 21.10)

Celelalte trenuri (cinci pe sens) vor circula cu o viteză de 150 km/h, sosind la destinaţie în 2 ore și 16 minute, cu 25 de minute mai puțin decât în prezent .

La cererea pasagerilor, CFR Călători menține în circulație toate trenurile directe care au asigurat legătura dintre marile orașe Arad, Craiova, Iași, Suceava, Brașov și orașul Constanța.

***
#23
Pentru noile trenuri interregio care vor circula cu viteze maxime de 150km/h, s-a deschis un toppic special aici :

http://forum.construim-romania.ro/showth...09#pid5109
#24
Întâlnirea reprezentanţilor UIC şi a întreprinderilor feroviare europene la Bucureşti
21-10-2014
CFR Călători organizează în perioada 21-22 octombrie 2014 în Bucureşti reuniunea grupului de experţi de mers de tren „MERITS”.

La reuniune, participă reprezentanţi ai Uniunii Internaţionale a Căilor Ferate (UIC), reprezentanţi ai întreprinderilor feroviare europene afiliate la grupul MERITS şi reprezentanţi ai firmei HaCon, dezvoltatorul noului sistem MERITS.

În cadrul reuniunii, vor fi abordate teme, precum: obligaţia întreprinderilor feroviare de a furniza datele de mers de tren conform regulilor Merits, implementarea unei opţiuni privind timpul minim de legătură între două trenuri sau între două locaţii, stabilirea coordonatelor locaţiilor, integrarea noii versiuni a sistemului Merits, comentarii privind datele furnizate şi propuneri de îmbunătăţire ale noului sistem.



MERITS este un proiect al Uniunii Internaţionale a Căilor Ferate care cuprinde baza de date de mers de tren european şi care are ca scop implementarea cerinţelor care decurg din Regulamentul UE 454/2011 privind specificaţiile tehnice de interoperabilitate referitoare la subsistemul „aplicaţii telematice pentru serviciile de călători” TAP-TSI. Acest subsistem defineşte procedurile şi interfeţele tuturor participanţilor la realizarea serviciilor pentru călători în transportul feroviar european pentru a oferi informaţii şi a emite bilete prin intermediul tehnologiilor disponibile pe scară largă.



La intrunire participa Fritz reprezentand DB, Istvan din partea MAV si nea Paun din partea CFR Calatori.

Istvan: la noi in Hungaria, avem 5' timp maxim de legatura intre trenuri, cat sa fumezi o tigara si sa bei o cafea.
Fritz: la noi in Germania timpul de legatura intre doua garnituri a ajuns 1'. Bineinteles ca trenurile nu intarzie niciodata iar oamenii nu au timp sa se apuce de fumat...
Nea Paun: la noi la romani, ca sa nu ne complicam, pentru ca oricum nu exista tren fara intarziere, avem fix minus cinci minute intre trenuri ! Plus de asta oricum toata lumea fumeaza in tren...
#25
CFR Călători ar avea nevoie de circa 104 garnituri cu o capacitate medie de 240 de locuri pentru a opera pe secţiile reparate de CFR SA, pe coridoare în special, a declarat, miercuri, directorul general al companiei, Iosif Szentes, potrivit capital.ro.

"În cadrul Programului Operaţional pentru Investiţii Mari POIM 2014-2020 sunt prevăzute fonduri pentru reînnoirea parcului de material rulant - DMU (rame automotoare Diesel - n. r.) şi EMU (rame automotoare electrice - n. r .). Noi avem, pentru a accesa aceste fonduri, nişte proiecte pregătite şi prinse şi în Master Planul General de Transport. După cum scrie şi în Master Plan, CFR Călători, pentru a opera pe secţiile reparate de CFR Infrastructură, pe coridoare în special, ar avea nevoie de 104 unităţi, care sunt împărţite în rame electrice, automotoare Diesel, rame push-pull, trenuri electrice. Cam 104 trenuri, cu capacitate medie de 240 de locuri", a spus şeful CFR Călători.


Iosif Szentes a reiterat miercuri că, din 2011, nu s-au mai făcut achiziţii din fondul de investiţii, acest lucru fiind impus de Fondul Monetar Internaţional, Comisia Europeană şi Banca Mondială.
"Acesta era şi un lucru impus de FMI, BM şi CE. Trebuia să se facă un studiu care se numeşte 'Testul investitorului privat prudent' care să prevadă acele proiecte care ar fi rentabile şi care ar merita să fie făcute de CFR Călători sau de orice altă companie. Acest studiu s-a realizat, nevoile au fost identificate şi, după ce a început acest program multianual de programare europeană 2014 - 2020, au fost identificate în cadrul Programului Operaţional pentru Infrastructură Mare sume destul de consistente pe două axe: pe Axa 1.2, respectiv 2.7, totalizând aproape 270 de milioane de euro. Pentru accesarea acestor fonduri, se fac eforturi pentru realizarea studiului de fezabilitate, studiului de oportunitate, documentaţiei pentru ghid. De asemenea, am fost nevoiţi să facem intervenţii la DG Competition, prin Consiliul Concurenţei, cu ajutorul Ministerului Transporturilor, care asumă acest program de achiziţii de material rulant al CFR Călători", a explicat, la sfârşitul lunii septembrie, pentru AGERPRES, Iosif Szentes.

Potrivit acestuia, dacă totul se derulează normal, primele automotoare ar trebui să apară în trei ani.
"Prototipul poate mai repede, dar primele care să intre şi în circuit", a precizat el, în septembrie.

"Când va apărea ghidul de la Axa 1.2, respectiv 2.7 din POIM, pe care am fi eligibili, vom face demersuri ca CFR Călători, ca entitate, să fie eligibil pentru a depune proiect în vederea obţinerii fondurilor necesare pentru achiziţia de material rulant. Încă nu ştim dacă suntem sau nu eligibili. Dacă nu vom fi, vom face propuneri către această autoritate, către cei are administrează POIM", a adăugat, miercuri, Szentes.

Directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes, a participat, miercuri, la cea de-a X-a ediţie a "Zilelor Feroviare - Summit-ul pentru Investiţii Railway PRO". Evenimentul a debutat marţi la Bucureşti, reunind participanţi din rândul factorilor de decizie naţionali şi europeni, precum şi reprezentanţi ai celor mai mari furnizori feroviari, integratori de soluţii şi tehnologii. AGERPRES
#26
Toate bune si frumoase. După același principiu înțeleg ca si firmele private de transport călători își pot reînnoi materialul rulant din fonduri europene.... sau cel puțin dacă vor sa circule pe Secțiile reabilitate.

Sau privatii treaba lor de unde scot banii, dar compania de stat are voie sa le facă concurenta neloiala cu fonduri publice?
---------------------------------------------------
- VREM AUTOSTRADA SIBIU-PITEȘTI -
#27
(08-10-2015, 14:35 )vancouver a scris: dar compania de stat are voie sa le facă concurenta neloiala cu fonduri publice?

Nu, si nici nu va fi asa...Pot lua bani de la banci, se pot autofinanta, exista mai multe instrumente,,,


Mergi la:


Utilizatori care citesc acest subiect: 1 Vizitator(i)